Scart eller HDMI/DVI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scart eller HDMI/DVI

Bakkenettet åpner i Hordaland 1. oktober. Tenkte å kjøpe en billig Grundig DTR 8720.
    Tvén min har ikke HDMI, bare scart og DVI. Bør jeg bruke scart eller en HDMI/DVI-kabel?
    Får jeg se tekst-tv med HDMI/DVI-kabel?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En dvi kabel er identisk med en HDMI kabel, med ett unntak, den har ikke lyd. Om du har digital spdif (optisk) eller stereo inn på tven løser du dette med en egen kabel, gitt at boksen du kjøper støtter dette. DVI/HDMI over Scart anyday!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scart-HDMI/DVI

Sitat Opprinnelig postet av romala
    Bakkenettet åpner i Hordaland 1. oktober. Tenkte å kjøpe en billig Grundig DTR 8720.
    Tvén min har ikke HDMI, bare scart og DVI. Bør jeg bruke scart eller en HDMI/DVI-kabel?
    Får jeg se tekst-tv med HDMI/DVI-kabel?
    Jeg må bruke en HDMI til DVI- overgangskabel. Har det noen betydning for kvaliteten?
    Og hva med tekst-tv? Får jeg det med HDMI/DVI?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bruke en HDMI til DVI- overgangskabel. Har det noen betydning for kvaliteten?
    Eneste som endrer seg på en overgangskabel er at den ene enden visuelt sett ser anderledes ut enn den andre. Ellers har de samme egenskapene.
    Jeg kjører nå DVI/HDMI i hytt og pine. Ingen forskjell kvalitetsmessig eller signalmessig.
    Jeg har en DVI-switch, men bare HDMI-kilder og prosjektor.

Selvsagt får du Teksttv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Scart-HDMI/DVI

Takk for opplysende svar.
    Det var Tv-forhandleren min som sa at jeg ikke fikk tekst-tv hvis jeg brukte HDMI/DVI.
    Han burde vite bedre!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det er så sykt mange fjolls ute i slike stillinger. Han ville sikkert prakke på deg en monster scart til 12.000kr :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig at overføring av tekst-TV støttes ikke i HDMI-spec’en. Men heldigvis finnes det en tekst-TV-dekoder i Grundigboksen. Med andre ord vil du kunne bruke tekst-TV-knappen på fjernkont. til boksen i stedet for den til TV. Tekst-TV-teksting (for eksempel av Dagsrevyen 777) vil virke på samme måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med HDMI>DVI

Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Eneste som endrer seg på en overgangskabel er at den ene enden visuelt sett ser anderledes ut enn den andre. Ellers har de samme egenskapene.
    Jeg kjører nå DVI/HDMI i hytt og pine. Ingen forskjell kvalitetsmessig eller signalmessig.
    Jeg har en DVI-switch, men bare HDMI-kilder og prosjektor.

Selvsagt får du Teksttv.
    Har hørt om enkelte som får problemer når de bruker HDMi>DVI på Grundig DTR 8720. (Svart skjerm bl.a).
    Noen som har erfaringer med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer DTR 8720 til PC-skjerm

Jeg kjøpte en DTR 8720, 5m HDMI til DVI-D kabel sist fredag for å koble det opp til min 22" Viewsonic PC-skjerm. Hittil har jeg ikke fått noe bilde på skjermen, og bruksanvisningen er til liten hjep siden den ikke gir noen teknisk informasjon som kan brukes til feilfinning.

Hvis noen har link til tilsvarende problemer, og mulige løsninger ville jeg være meget takknemlig.

Sverre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om enkelte som får problemer når de bruker HDMi>DVI på Grundig DTR 8720. (Svart skjerm bl.a).
    Jeg har det problemet, det skal visstnok være softwaren i 8720 som er problemet. Er vell bare å vente på en oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en tv med DVI inngang (Viewpia LC32IE21) og Grundig dekoder DTR 8720. Viewpia har en egen overgang HDMI/DVI som også gjør at jeg får med lyden på DVI (mulig også en spesiell DVI inngang). I utgangspunktet så støtter ikke tv'en min formatet 576i som sendes som standard ut fra Grundig dekoderen (DVI støtter ikke 576i). Men hvis en trykker på DISP knappen to ganger, med ca et sek mellomrom på fjernkontrollen til dekoderen, kommer formatet 1080i, som tv'en min støtter (må vente noen sekunder før jeg får bilde og lyd). Kan trykke vidre for å få formatene 720P og 576P.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •