ny fin tv.. dårlig kabeltv signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny fin tv.. dårlig kabeltv signal

Hei,

nå har man endelig fått en fin HD ready tatung i hus og det er jo litt bittersøtt å se at kabeltvsignalene ikke er allverden..

Finnes det noen løsning for å forbedre bildene fra vanlig analog kabeltv?

Som status er i dag, har jeg ikke en brukende dvdspiller (kun vanlig xbox).
    Derfor lurte jeg på om det var mulig å kjøre analoge tvsignaler gjennom en dvdspiller med interpolering (f.eks denon dvd1940) og dermed bedre signalene?

-bf

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke vurdert å kjøpe en digital tuner for kabeltv?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte det samme som deg da jeg fikk mn full-HD skjerm fra samsung (LE46M87). Men da jeg skaffet digitaldekoder fikk jeg helt sjokk, bildet var helt perfekt i forhold til analog. man ser det virkelig godt på flatskjermer/HD-skjermer. Så jeg ville nok investert de ca 100kr i mnd. garanterer deg at du virkelig merker forskjell... selv om vi fortsatt venter på HD sendingene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hundre kr/mnd?.. tja, ser jo ut for meg som om det billigste fra canal digital er en Canal Digital C 1201 CX til 795.. pluss 299 i kortavgift.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah.. glemte at vi i borettslaget her kun betaler 75kr, så det er jo sikkert en avtale vi har... men uansett så er signalene myyyye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. du sier noe der.. får vel prøve å fiske meg frem til en liten borettslagsrabatt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer også å anskaffe meg en digital dekoder fra CD (har i dag bare analog kabeltv). Men så ser jeg at ingen av dem faktisk har digital utgang (bortsett fra HD-dingsen, men den unngår jeg foreløpig).

Men dere sier at signalene blir uendelig mye bedre, selv om de går analogt fra dekoderen til TVen (tenker å satse på den PVR-saken: KCF-N550HCO)?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olasan
    Vurderer også å anskaffe meg en digital dekoder fra CD (har i dag bare analog kabeltv). Men så ser jeg at ingen av dem faktisk har digital utgang (bortsett fra HD-dingsen, men den unngår jeg foreløpig).

Men dere sier at signalene blir uendelig mye bedre, selv om de går analogt fra dekoderen til TVen (tenker å satse på den PVR-saken: KCF-N550HCO)?
    Jeg har også gått i tanker om å skaffe meg digital dekoder på Canal Digitals kabel-tv.

Men jeg leste et sted (husker desverre ikke hvor) at dekodere med hdmi utgang er under testing og vil bli tilgjenglige om ikke alt for lenge.

Så jeg venter litt......
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Mye billigere enn 100/måned

Hei

Kortavgiften er jo årlig, så om du ikke tar med engangskostnaden for dekoderen så koster det jo bare 25kr/måned.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olasan

På min TV (Panasonic TH-42PX70) merker jeg i alle fall enorm forskjell på de analoge signalene fra Canal Digital kontra signalene fra PVR-dekoder-saken fra Canal Digital. Selv om det går analogt fra dekoderen til TVen (dog med kvalitets-Scart-kabel), blir bildekvaliteten mye, mye bedre enn uten dekoderen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •