Analog vs Digital-grunnpakke fra CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analog vs Digital-grunnpakke fra CD

Har i dag tilgang til kabel TV via Canal Digital på min adresse. Dette er Analog grunnpakke. Mottar ingen faktura for dette. Mitt spørsmål er: Hva må til for å få digitale signaler uten og evt. måtte betale for den digitale grunnpakken ? Kan jeg bare skaffe meg en dekoder selv, eks. Force kabeldekoder. Trenger jeg da kun et programkort til 299,- pr. år ? Takker for lure tips ...

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke noe kort fra CD uten at du også kjøper/har en dekoder fra dem.

Du kan godt bruke en force, men da må du like fullt kjøpe en av dekoderene de har.

Når du først har dekoder fra CD, er kortavgiften relativ lav ( i forhold til andre priser fra CD).

Superman

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er delvis tullprat. Men du er vel prisgitt force 315C, denne er godkjent av canal digital. Så kjøper du denne får du selvsagt programkort oxo. Men denne modellen er såpass dyr at du kanskje heller bør gå for harddisk dekoderen te canaldigital som koster det samme. Ellers er det jo flere løsninger med dreambox, floppydtv osv. Hvordan det er å skaffe seg programkort uten å kjøpe en "godkjent" mottager er jeg litt usikker på. Om du allerede har analog kabel mener jeg du slipper unna med kortavgift om du bare skal ha grunnpakken

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Hvordan det er å skaffe seg programkort uten å kjøpe en "godkjent" mottager er jeg litt usikker på. Om du allerede har analog kabel mener jeg du slipper unna med kortavgift om du bare skal ha grunnpakken
    Jeg er sikker, har prøvd til min floppydvb/mce. Du får ikke noe kort uten godkjent dekoder. Dermed sitter jeg med en box jeg ikke har brukt for, men prisen fremover er nå kun kortavgiften, da huseierforeningen belaster meg for analogpakken via fellesutgiftene.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ta en "spansk en" og si at man har kjøpt brukt dekoder... men da må du ha et serienummer å gi dem selvfølgelig. CD kabel var villige å sende meg kort til min Force-boks som jeg kjøpte brukt ihvertfall. (Men siden jeg kun betalte 10 kr for å få en billigboks med kort istedet gjorde jeg det.)

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger bare betale ett lite beløp for dekoderen, da følger seff kortet med. Faren min gjorde dette og betaler nada i mnden for grunnpakken. Den søte lille dekoderen er hans til odel og eie også........

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •