Lydforsinkelse Digitalt bakkenettboks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydforsinkelse Digitalt bakkenettboks

Ser det er mulig å forsinke lyden i Grundigboksen for digitalt bakkenett. Så langt jeg kan se virker ikke den funksjonen i det hele tatt, i alle fall ikke på scartutgangen. Har prøvd å stille den på 250ms (som er maks) uten å merke noen forskjell på lyden. 250ms er jo er kvart sekund og det skal man enkelt høre.
    Kan noen si meg om denne funksjonen bare virker på HDMI utgangen? Jeg har selv ikke TV med HDMI så jeg får ikke testet.

Forøvrig irriterer jeg meg over at lyden innimellom er ute av sync på Rikstv's sendinger (i alle fall fra Halden-senderen). Jeg vet flere har det samme problemet. Jeg går ut ifra at det er sendingene som er årsaken. Jeg får også inn svenske kanaler fra Bäckefors og har så langt ikke sett at lyden er ute av sync derfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Oddjob
    Ser det er mulig å forsinke lyden i Grundigboksen for digitalt bakkenett. Så langt jeg kan se virker ikke den funksjonen i det hele tatt, i alle fall ikke på scartutgangen. Har prøvd å stille den på 250ms (som er maks) uten å merke noen forskjell på lyden. 250ms er jo er kvart sekund og det skal man enkelt høre.
    Kan noen si meg om denne funksjonen bare virker på HDMI utgangen? Jeg har selv ikke TV med HDMI så jeg får ikke testet.
    Fungerer iallefall på optisk utgang.

Sitat Opprinnelig postet av Oddjob
    Forøvrig irriterer jeg meg over at lyden innimellom er ute av sync på Rikstv's sendinger (i alle fall fra Halden-senderen). Jeg vet flere har det samme problemet. Jeg går ut ifra at det er sendingene som er årsaken. Jeg får også inn svenske kanaler fra Bäckefors og har så langt ikke sett at lyden er ute av sync derfra.
    I en annen tråd her på forumet så sies det at RiksTV jobber med å korrigere dette. Lyden er forsinket, og da hjelper det lite at Grundig-boksen kan forsinke lyden (ytterligere)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •