BKK digital - Scart????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BKK digital - Scart????

Har vurdert å skaffe meg en digital tuner fra BKK, men en kompis som bestilte den fant ut at den kun hadde scart utgang?

Er ikke det litt liten vits med digital tuner da? Blir jo sikkert litt bedre, men burde vel da vitterlig vært en digital utgang for å få maks utnyttelse??

Noen som har mye kunnskaper om BKK sine tilbud?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

De fleste leverandørene har i dag standard dekodere med Scart utgang, HDMI begynner såvidt å komme nå. Men da både CD og Get er en del større enn BKK så tar som regel produktutvikling og testing noe lengre tid for BKK.

Digital TV selv med scart tilkobling gir en vesentlig forbedring over vanlig analogt signal på de aller fleste flatskjermer.

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv digitalpakken fra BKK, og det er helt riktig som du sier santa claus, det burde vært en digital utgang for å få maks utnyttelse. Men overgangen fra analogt (kabel)signal til det digitale var av typen *wow!*, så jeg vil ikke nøle med å anbefale deg å gå for den digitale dekoderen fra BKK, selv om den bare har scart. En skandale at den bare har scartutgang selvfølgelig, men bildet blir vesentlig mye bedre enn analogt. Men forbered deg på at EPG'en ikke funker mer enn 1 dag i uken, at den er ute av sync, viser gårdagens programmer, etc...

Cyberdog, vet du hvilke dekodere BKK tester ut for tiden? Er det mulig å finne noe info om disse på nettet?

-rune

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at scart vil gi bedre bilde på digital enn analog vil gi, men er jo helt sløkket å ikke ha digitalt hele veien...

Kompisen vurderer å bare kutte ut hele greiene, men så er det alternativene da.........

Kanskje han bare skal vente han som eg har tenkt å gjør...!

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt nexttv fra bkk, og får forhåpentligvis tuneren i morgen. Ringte de for å sjekke hvilke utganger som er på boksen, og vedkommende på teknisk jeg ble satt over til sa det var hdmi på den... Skal gi ny tilbakemelding når jeg får den

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nexttv er vel nextgentel men??

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nok en PVR fra BKK også

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyberdog,

Sjekket med BKK for et års tid siden om det var mulig å kjøpe et DVB-C kort og kjøre signalene deres via en PC, men fikk til svar at de hadde valgt et system (Eye-Q??) som ikke var kompatibelt med andre bokser/kort enn den dekoderen BKK selv har.

Kjenner du til et DVB-C kort som er kompatibelt med BKK's digitalpakke?

-rune

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kjenner ikke til noe utstyr for PC som er kompatibelt med digital kabel TV fra BKK.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Da eg snakket med BKK sa dem at de skulle komme med nye tunere i løpet av høsten. Sitter sterkt å vurderer rikstv fordi lyst på tuner med PVR og hdmi utgang. Noen formeninger om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune83
    Da eg snakket med BKK sa dem at de skulle komme med nye tunere i løpet av høsten. Sitter sterkt å vurderer rikstv fordi lyst på tuner med PVR og hdmi utgang. Noen formeninger om dette?
    Håper virkelig det stemmer det du sier, at disse kommer ila høsten. Pratet med BKK for noen uker siden jeg også, og da sa de Q4/Q1 neste år. Har førvrig blitt lovet en fungerende versjon av EPG'en siden tidlig i sommer, så...

Vurderer sterkt RiksTV jeg også, men deres tunere m/ PVR mulighet kommer jo ikke før et stykke utpå høsten de heller. Har vel blitt enig med meg selv om å avvente beslutningen til RiksTV kommer med PVR. Hvis ikke BKK er på banen da med et bedre utvalg enn bare den kjipa-boksen de tilbyr i dag blir ikke valget så veldig vanskelig

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det ikke tar så altfor lang tid

C

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Synest det er for gale at de skal bruke så lang tid på å komme med noe såpass enkelt som PVR og dekodere som fungerer. Skal høre med BKK hvor lang oppsigelses tid dem har på digital startpakke.
    Men noen som har prøvd bildekvaliteten på RiksTV i forhold til BKK kabeltv via digital tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synest det er for gale at de skal bruke så lang tid på å komme med noe såpass enkelt som PVR og dekodere som fungerer. Skal høre med BKK hvor lang oppsigelses tid dem har på digital startpakke.
    Hehe, I'm way ahead of you
    "Grunnpakken avsluttes den 1. i hvert kvartal, tidligst 1. oktober Digital Grunnpakke avsluttes når dekoder returneres oss i Fjøsangerveien 65."

Men noen som har prøvd bildekvaliteten på RiksTV i forhold til BKK kabeltv via digital tuner?
    Nå er jo ikke det digitale bakkenettet offisielt åpnet i Hordaland enda (skjer 1. oktober), så det er vel ikke så mange som har skaffet seg Grundig boksen enda og fått testet dette på de prøvesendingene som går for tiden vil jeg tro. Men hadde vært veldig interessant å fått svar på dette.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    nexttv er vel nextgentel men??
    uhm... ops:
    Vet ikke helt hva jeg rotet med den dagen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runewa
    Hehe, I'm way ahead of you
    "Grunnpakken avsluttes den 1. i hvert kvartal, tidligst 1. oktober Digital Grunnpakke avsluttes når dekoder returneres oss i Fjøsangerveien 65."

Nå er jo ikke det digitale bakkenettet offisielt åpnet i Hordaland enda (skjer 1. oktober), så det er vel ikke så mange som har skaffet seg Grundig boksen enda og fått testet dette på de prøvesendingene som går for tiden vil jeg tro. Men hadde vært veldig interessant å fått svar på dette.
    ja ikke lyst å bytte til noe som er dårligere, kunne de svart på bkk om eg må vente lenge og hva eventuelt så kommer så kunne eg unngått dette men...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ikke lyst å bytte til noe som er dårligere, kunne de svart på bkk om eg må vente lenge og hva eventuelt så kommer så kunne eg unngått dette men...
    En på jobben som har bestilt fra Riks-TV, skal få lånt dekoderen hans en dag og teste hjemme. Men kommer uansett til å vente til nærmere jul når Riks-TV kommer med sin PVR boks. Og hvis kvaliteten er den samme, og BKK kommer med sin PVR boks "en gang i 2008", er det bye-bye BKK.

Synd at en "monopolist" ikke gjør noe med produktene sine før de nærmest blir tvunget til det. Og da skjer ting i tillegg i snegletempo. Men-men, loven om tilbud og etterspørsel vil jo regulere dette, uansett.

Og hvis BKK ønsker seg en beta-tester utenfor den tekniske laben i Fjøsangerveien er det bare å PM'e meg :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av runewa
    En på jobben som har bestilt fra Riks-TV, skal få lånt dekoderen hans en dag og teste hjemme. Men kommer uansett til å vente til nærmere jul når Riks-TV kommer med sin PVR boks. Og hvis kvaliteten er den samme, og BKK kommer med sin PVR boks "en gang i 2008", er det bye-bye BKK.

Synd at en "monopolist" ikke gjør noe med produktene sine før de nærmest blir tvunget til det. Og da skjer ting i tillegg i snegletempo. Men-men, loven om tilbud og etterspørsel vil jo regulere dette, uansett.

Og hvis BKK ønsker seg en beta-tester utenfor den tekniske laben i Fjøsangerveien er det bare å PM'e meg :wink:
    Utrolig enig, kunne ikke sagt det bedre selv, venter og på første mann med en PVR løsning.
    Er dårlig av BKK, når en leser på nettsidene deres så skriver dem:
    "BKK ligger hele tiden i forkant av utviklingen. Kvalitet, høy driftssikkerhet og innsikt har gjort oss til en av de største leverandørene av bredbånd, kabel-TV og telefoni på Vestlandet. BKK har også en av Europas mest moderne TV-sentraler for distribusjon av programkanaler."

Bare tull å komme med slik når en har en digital dekoder der EPG-en har fungert skikkelig siden dag 1 og ikke har noe dato på når de kan komme med HD dekoder eller PVR dekoder.

Har lyst på en dekoder med HDMI så eg kan bli kvitt den store scarten som lagerproblemer i racket pga størrelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da har jeg snakket med en på BKK som sier at de er i forhandliger med leverandører av PVR dekodere, men at det er mye som skal avklares (rettigheter mtp overføring av PVR'et program til PC og så ut på Piratebay osv), så dette kunne ta litt tid. Men han regnet med at vi kundene kom til å høre noe fra dem ila første halvår 2008. Regner det derfor som utelukket at de kommer med en PVR i Q4 '07. Eller Q1 '08 for den saks skyld...

Noe som garantert er for sent for min del, satser på at Riks-TV er ute med sine PVR bokser før jul. Og nå har jo bakkenettet åpnet her i Bergen, så da skal jeg få sammenlignet kvaliteten på tv-bildene. Så det eneste som kan ødelegge nå er at Riks-TV sender med for lav kvalitet, slik at jeg er stuck med BKK inntil videre...

*sukk*

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også i kontakt med BBKs kundeservice i dag. Var vel litt krass i kritikken, men fikk et overraskende vennlig svar
    Hei

BKK holder på å teste ny dekoder med HDMI, 3 tunere, opptaksmulighet og HD dekoder, men vi har ikke fått noen informasjon om lanseringstidspunkt eller hvilken dekoder som er/blir valgt. Forvent lansering i løpet av første halvår 2008.
    Da vil det sannsynligvis også bli tilbudt enkelte HD kanaler.

Med Vennlig Hilsen

Kundeservice
    BKK AS

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •