BKK digital - Scart???? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av remi sture
    Var også i kontakt med BBKs kundeservice i dag. Var vel litt krass i kritikken, men fikk et overraskende vennlig svar
    Ønsker man HDMI i dag så må man nesten velge Riks TV da Selv om jeg ikke ser noe forskjell på min grundig boks via HDMI og dekoderen jeg har på IPTV som er koblet med Scart, verken på projektoren eller 32" LCDen min.

Faktisk vil jeg gi en knepen seier til IPTV boksen fra Ivisjon.

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mer praktisk med en enkel hdmi kabel enn en feit svær scart + digital coax. Samt at BKK dekoderen er ræva når det gjelder EPG og "statusen" som viser neste program. Derfor lyst å hive bkk på dør helt frem til HD tunerene kommer i alle fall.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune83
    Er mer praktisk med en enkel hdmi kabel enn en feit svær scart + digital coax. Samt at BKK dekoderen er ræva når det gjelder EPG og "statusen" som viser neste program. Derfor lyst å hive bkk på dør helt frem til HD tunerene kommer i alle fall.
    Gi meg HDMI på alt. Men nå er det nå engang sånn at per i dag er det ikke mange dekoderne du finner med HDMI i kabel TV og forsåvidt parabol markedet. Da må man betale ganske mye ekstra for en egen boks, og da helst på parabol. Så for massene av kunder i dette markedet er det nok scarten som vil gjelde i noen år til. På Riks TV er det jo satt en standard om at alle nye dekodere skal ha HDMI så der blir det vel egentlig egentlig bare kunnskapene til kunden som bestemmer om Scart eller HDMI benyttes.

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

No har eg vært uten Viasat 4 i 4 dager.
    På kundeservice mente dem det kunne være antennekabelen, motvillig til den påstanden har eg no testet 3 kabler, samme resultat.
    De skulle sitte en servicemann på saken men får vel ikke kanalen tilbake før i neste uke tenker eg.

Da eg ringte klaget eg også på kundeservice om at EPG og status ikke stemmer noe som den nesten aldri har gjort, spurte om det var mulig å få prisavslag siden eg ikke fikk tjenesten eg betalte for. Det eneste hun kunne gjøre var å sitte meg over til abonnement så kunne eg få si opp mitt abonnement. Eg sa at det ikke var aktuelt siden eg ikke hadde noe alternativ, men det kaller eg ikke akkurat kundeservice.

Noen som har opplevd noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune83
    No har eg vært uten Viasat 4 i 4 dager.
    På kundeservice mente dem det kunne være antennekabelen, motvillig til den påstanden har eg no testet 3 kabler, samme resultat.
    De skulle sitte en servicemann på saken men får vel ikke kanalen tilbake før i neste uke tenker eg.

Da eg ringte klaget eg også på kundeservice om at EPG og status ikke stemmer noe som den nesten aldri har gjort, spurte om det var mulig å få prisavslag siden eg ikke fikk tjenesten eg betalte for. Det eneste hun kunne gjøre var å sitte meg over til abonnement så kunne eg få si opp mitt abonnement. Eg sa at det ikke var aktuelt siden eg ikke hadde noe alternativ, men det kaller eg ikke akkurat kundeservice.

Noen som har opplevd noe lignende?
    Vet ikke hva du har gitt dem av opplysninger tidligere, men av erfaring vet jeg ihvertfall at de ikke gir deg noen prisreduksjon hvis du ikke har sagt ifra om feilen tidligere. Det fungerer slik at du sier ifra hva feilen er, viasat gjør et forsøk på å rette det, og kompenserer dersom de ikke klarer å rette feilen innen avtalt tid (kontraktsvilkår).

Men måten kundebehandleren håndterte saken på hørtes ikke spesielt elegant ut, nei.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått kabeltv inn i leiligheten enda, men det er på vei..

Derimot så kan kun levrandøren dekoder med scart foreløpig, men sier at en HDMI/harddisk-versjon er på trappen.

Er vel lite vits å bestille HD-kanaler om boksen bare har scart ut??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly209
    Vet ikke hva du har gitt dem av opplysninger tidligere, men av erfaring vet jeg ihvertfall at de ikke gir deg noen prisreduksjon hvis du ikke har sagt ifra om feilen tidligere. Det fungerer slik at du sier ifra hva feilen er, viasat gjør et forsøk på å rette det, og kompenserer dersom de ikke klarer å rette feilen innen avtalt tid (kontraktsvilkår).

Men måten kundebehandleren håndterte saken på hørtes ikke spesielt elegant ut, nei.
    Har klaget på det flere ganger, men no var første gang eg spurte om prisreduksjon.
    Men det eg reagerte på var eneste hun kunne gjøre var å la meg si opp abonnementet og klage over at de strevde med dette. Eg sa at det er ikke mitt problem eg betaler for en boks og noen kanaler hvor det ikke fungerer er ikke interessant for meg.
    Men men skal vurdere å gå over til rikstv når de kommer med PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens et dumt spørsmål, men jeg prøver meg.

Antennekabelen som går fra vegg, og inn i dekoder - hvilken kontakttype har den i hver ende?
    Er det som på den vanlige tv'en jeg har nå, med kontakten "spissen" (hann?) i TV'en?, og kontakten med "hull" (litt større diameter også, er vel hunn?) inn i vegguttaket?

Altså, hva slags ender trenger jeg på antennekabelen?

Fint hvis noen kan bekrefte dette. Har tenkt til å kjøpe en litt bedre antennekabel nå med en gang, selv om jeg ikke bytter til BKK-dekoder før utpå nyåret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Muligens et dumt spørsmål, men jeg prøver meg.

Antennekabelen som går fra vegg, og inn i dekoder - hvilken kontakttype har den i hver ende?
    Er det som på den vanlige tv'en jeg har nå, med kontakten "spissen" (hann?) i TV'en?, og kontakten med "hull" (litt større diameter også, er vel hunn?) inn i vegguttaket?

Altså, hva slags ender trenger jeg på antennekabelen?

Fint hvis noen kan bekrefte dette. Har tenkt til å kjøpe en litt bedre antennekabel nå med en gang, selv om jeg ikke bytter til BKK-dekoder før utpå nyåret.
    Samme type kabel som går mellom tuneren og veggkontakten som det er mellom tven og veggkontakten.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •