Sony 40" d3000 - digital tuner + get kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 40" d3000 - digital tuner + get kabel

Hei, fikk denne tven på fredag! er super fornøyd, men de analoge signalene fra get i oslo er dårlige syntes jeg..
    Vet at denne tven har innebygget mpeg-2 tuner, men har allikevel hørt om noen som har fått inn nrk1 med den digitale tuneren (med GET kabel tv).
    Forskjellen i kvalitet var visst stor - som tyder på at bildene faktisk ble digitale...

Jeg har trykket på digital-knappen på min TV , men får at programmene ikke er tilgjenglige-BORTSETT FRA TVNORGE!! den kanalen fungerer tilsynelatende med min innebygde digital-tuner...Men hvorfor??? ser at kvaliteten er klart bedre enn de analoge tvn signalene fra GET kabel tv.

Noen som har forklaring på hvorfor mitt tv klarer å få inn tvnorge digitalt med analogt kabel-tv fra GET???? får jeg inn resten av kanalene hvis jeg skaffer meg et kort til å putte inn i siden på tv`n?(digital tuner plassen der)

Håper noen har en fornuftig forklaring på dette...har lite peil på digital kabel tv, utenom at jeg vet bakkenett blir sendt i mpeg4.

Mvh Lars

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg testet TV'en mot GET i Stavanger fikk jeg inn NRK1 Rogaland, NRK2, TV2, TVN og TV3. Tuneren fant masse andre kanaler også + flere forskjellige versjoner av NRK1 bl.a. (regionale versjoner), men på disse fikk jeg ikke bilde eller lyd, kun meldingen "ikke tilgjengelig" (eller noe slikt. Husker ikke helt).

Kanalene med bilde lå et stykke ut i lista over kanaler.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv 32" D3000 nå og har CD digital kabel. Jeg vil anta at de kanalene dere har fått inn er ukrympterte, slik at de slipper igjennom - ellers tror jeg dere trenger å få kjøpt en NDS-cam for å dekryptere til kodede kanalene (Get bruker NDS mener jeg) noe som nok er vanskelig(/umulig?) å få tak i idag. CD benytter conax, hvor løse cam'er faktisk er i salg - men er tilgjengjeld litt vriene med å selge kort til utstyr de ikke selv har kontroll over... :-( CD kabel pairer dog ikke kortet direkte mot utstyret - slik at man kan jo ta kortet fra en dekoder man har.

Jeg skal ihvertfall prøve å høre med CD om de kommer til å godkjenne denne tv'en slik at man kan få kjøpt kort og cam til den "lovlig". Blir jo bare teit hvis det etterhvert havner 100-vis av DVB-C tv'er på markedet og kabeloperatørene fortsatt står på bakbeina og krever å selge de kjipe plastboksene sine...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •