Grundig DTR8720: Kanalsøk henger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig DTR8720: Kanalsøk henger

Naboen kjøpte en Grundig DTR8720 på Elkjøp for å ta inn Nrk 1-3. Når vi starter kanalsøk henger denne når den treffer frekvens 722MHz (Søkt 82%). Styrke viser 72%, Kvalitet viser 100%, TV:0 og Radio:0.

My guess er at boksen har en bug eller krever kort selv om man skal mota frie kanaler.

Noen som har en formening om hva som er galt?

Har tidligere brukt samme antenne til å ta imot mpeg2 test sendinger med godt resultat.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, boksen krever ikke programkort for å søke inn kanalene. NRK 1,2,3 er gratis tilgjengelig uten bruk av programkort. De andre kanalene får man også i kanallisten men prøver man å gå inn på dem kommer beskjed om at programkort mangler.

Er nok muligens en liten bug i boksen da. Slå den helt av, ta ut strømkontakt og prøv igjen. Tror nok disse boksene ikke er grundig nok testet, ble dårlig tid på slutten for å ha noe klart til lansering. Min boks låser seg fra tid til annen, får beskjed om at det ikke er lyd eller bilde på kanalene, selv om tv-sendingen ruller videre i bakgrunn (rød error lampe lyser på boksen). Låser seg da helt, går ikke å skifte kanal, skru av etc. Må ta strømkontakten for å få kontakt igjen.

Satse på det kommer en software oppdatering i nærmeste fremtid, men dårlig erfaring med Grundig og oppdateringer fra satelitt.

722MHz er den første frekvensen du skal finne kanaler (i alle fall hos meg), neste er 770MHz og 794MHz. Styrken er omtrent den samme som hos meg, samme gjelder kvalitet. Under søk tar det kun ett par sekunder før den finner kanaler på denne frekvensen hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok strømmen. Den fungerer fint nå.