Problem RiksTV boks - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 185
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av supergomp
    jeg har mørk grønn dekning her jeg bor..kan jeg bare kjøpe en vanlig bord antenne å bruke eller må jeg ha utendørs antenne for å få bra signal ? er det mye tull med signalene overalt eller kan jeg føle meg nokså trygg på å kjøpe ? vil helst ha kanalene rikstv tilbyr i forhold til canal digital eller viasat..
    takker for svar
    Jeg ville ikke brukt en bordantenne til rikstv, jeg har testet noen og det virker
    som om mobiltelefoner kan forstyrre bordantennen og ødelegge bildet.

Hvis dere vil teste det så bare ta telefonen bort mot antennen når den ringer.
    På mine boksr så får jeg svart bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det med mobil telefon og innvendig antenne var et stort problem hos en jeg kjenner, det virker som det er bedre etter oppdatteringen av grundig boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. i dag formiddag gikk strømmen her med meg å hele området, etter dette har jeg mista lyden fra grundigen.

Noen som har tips til dette.. eller har samme problemet?
    Bor i Brattvåg (Haram kommune) 5 mil fra Ålesund

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Storet
    Hei.. i dag formiddag gikk strømmen her med meg å hele området, etter dette har jeg mista lyden fra grundigen.

Noen som har tips til dette.. eller har samme problemet?
    Bor i Brattvåg (Haram kommune) 5 mil fra Ålesund
    Strømmen gikk her også.
    Når den kom tilbake, var lyden som du sier vekk.
    Jeg har selv en Grundig, og det jeg gjorde da var og laste ned nyeste firmware fra menyen. dette fikk lyden til å komme tilbake, MEN neste dag forsvant bildet og jeg fikk meldingen: "ingen lyd eller bilde på denne kanalen" eller noe i den dur.
    Så nå er jeg like langt. Bare uten bilde:P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Storelumo
    Strømmen gikk her også.
    Når den kom tilbake, var lyden som du sier vekk.
    Jeg har selv en Grundig, og det jeg gjorde da var og laste ned nyeste firmware fra menyen. dette fikk lyden til å komme tilbake, MEN neste dag forsvant bildet og jeg fikk meldingen: "ingen lyd eller bilde på denne kanalen" eller noe i den dur.
    Så nå er jeg like langt. Bare uten bilde:P
    Ta ut stikkkontakten vent 10-15 sek. og sett den på plass igjen.
    Dette bør hjelpe :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Sagem problemer

Noen her som har hatt problemet med at sagem tuneren plutselig begynner å skifte kanal av seg selv? Meget merkelig oppførsel syns jeg. Kan sitte lenge og se på tv, og plutselig tar`n helt av og skipper alt fra 1-7 kanaler framover.:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til om det er mulig å legge tilbake til gammel sw versjon for Grundig mottakeren? Etter oppgradering 31/10 har jeg vært ille plaget av heng som krever restart via poweroff. Bedre stabilt og ute av lipsync, slik det var før :???:

Lipsyncen er forøvrig svært variabel nå også. Og funksjonen med at boxen nå default setter AV1 er slett ikke noen forbedring for oss som bruker HDMI. Nå må jeg velge inngang også, ved hver restart - og det blir en del ganger ila en TV-kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    Noen som kjenner til om det er mulig å legge tilbake til gammel sw versjon for Grundig mottakeren? Etter oppgradering 31/10 har jeg vært ille plaget av heng som krever restart via poweroff. Bedre stabilt og ute av lipsync, slik det var før :???:

Lipsyncen er forøvrig svært variabel nå også. Og funksjonen med at boxen nå default setter AV1 er slett ikke noen forbedring for oss som bruker HDMI. Nå må jeg velge inngang også, ved hver restart - og det blir en del ganger ila en TV-kveld.
    Eneste mulighet er vel å forsøke å kjøre den tilbake til fabrikkinnstilling, men er ikke sikker på om den fjerner siste oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torelo
    Eneste mulighet er vel å forsøke å kjøre den tilbake til fabrikkinnstilling, men er ikke sikker på om den fjerner siste oppdatering.

Fabrikkinnstillingen var og ubrukelig, RiktsTV sendte meg noe "tweaking" direkte som funket bra (med unntak av Lipsync) et par uker, fram til siste "felles" oppgradering i månedskiftet oktober/november. Etter det er det bare sorgen.

Kontaktet support igjen i dag, og de sier at "noen av mottakerne ble verre etter oppgraderingen", og anbefalte meg å skifte mine to Grundigmottakere hos forhandler - igjen! Det blir i tilfellet 2. gang jeg løper til forhandler og forlanger skifting! Det får være måte på sludder servert av RiksTV support! :twisted:

Nå er grensen nådd for meg :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av romala
    Etter oppgraderingen er lipsync ok, men det ser ut til at Grundig-boksen fremdeles søker laveste og ikke beste frekvens. ( I mitt tilfelle K33 og
    K49 - Ulriken)
    Etter oppgradering av Grundig-boksen er alle heng fulstendig borte hos meg, men problemet med laveste og ikke beste frekvens er ikke fikset. Jeg bor i Haugesund distriktet og skal ta ned signaler fra Bokn-senderen (kanal 36, 54 og 57), men mange får også inn senderne i Stavanger distriktet (kanal 23, 26 og 30). Siden disse ligger lavere på frekvensskalaen blir de lagret i tuneren, mens alle kanalene fra Bokn blir droppet. Stavangersenderne taes ned med lav signalstyrke (hos meg 30-32%) noe som i perioder gir en del pixelering og bortfall av lyd. Det som er rart er at disse senderne viser 100% kvalitet under kanalskanning. Er det slik at Grundig-boksen ikke ser på signalnivå men på kvalitet når den velger ut hvilke kanaler den skal lagre? Er det slik, vil den ikke kunne se forskjell på gode og dårlige (svake) sendere. Håper det kommer en ny oppdatering som fikser dette. Ble sittende i telefonen i nærmere en time i dag, i et forsøk på å forklare min far hvordan han skulle gå fram for å få inn de rette kanalene. Ble helt utslitt. Det må være et mareritt å jobbe i Riks-TV kundeservice

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

misfornøyd

Jeg er ikke akkurat fornøyd kan man si ..

jeg bor riktignok i hedmark .her åpnet ikke nettet før 8 nov i fjor . men dum som jeg var så kjøpte jeg boks og abb tidl for å slippe et evt rush ved åpningen ..

så jeg fikk nå denne boksen da tidl i september ..men pga sw feil så har jeg hatt alle de samme problemene som beskrevet i denne tråden ..og det var jo bare prøvesendiger i ny og ned frem til åpningen.

regninga kom ..greit nok ,men jeg mente det at siden jeg bodde i et fylke som tjenesten ikke var åpnet enda skulle ikke jeg betale for tjenesten ..dette var helt greit iflg en kundebehandler hos dem pr.mail .. Men neida .fikk purring på purring . jeg ringte ..sendte mail ..sendte flere mailer ..og dem benekta det tiltross for at jeg hadde mailen jeg mottok fra dem . hallo ???

Men så ringte samboern min å snakka med ei Yvonne hos dem ..og hun var helt enig at vi ikke skulle betale for tiden fra mottaker kom til 8nov. jippi nå er saken biff tenkte vi .. Men i ettertid har regningen stadig kommet på nytt uten noen endringer .og flere mailer og telefoner ble tatt. dem avviste blankt tiltross for at jeg hadde referansen til denne yvonne ...

jeg sendte en ny mail ..og endelig fikk jeg viljen min ..jeg fikk ny abbnoemntsavtale dattert med 8 november 2007 ..jippi nå har jeg det på et dokument at avtalen min startet da tjenesten åpnet i hedmark .. Men i går kom d et brev fra rikstv ..innkasso varsel ..med start fra da jeg mottok motager ... da ble telefonen benyttet igjen .. joda ..det viste seg at avtale brevet jeg fikk da jeg mottok motager hadde et annet kundenummer enn den nye ..dem hadde klart å lage to abbnomanger på meg ...så jeg iflg dem måtte ut med dobbelt pris selv om jeg og hustanden min har kun ett abb. Men iflg yvonne i går så er dette ordnet opp i og vi vil få en regning i februar som starter 8nov og ut feb 08 . Vel jeg tror det ikke før jeg ser det.

Så konklusjon : mye rot .virker ikke som rikstv veit helt hva dem driver med. antagelig bare nikkerdukker og pappnisser som jobber der. Men nå som ting virker som det har løst seg så skal dem få en sjangse til .Men funker det ikke som avtalt så går rikstv brasket i retur ..detta orker jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fortsettelse følger

fikk i dag brev fra rikstv hvor dem beklaget hele situasjonen .. for at dem hadde rotet så fælt .. så 1.februar mottar jeg en regning som gjelder med start fra 8nov 2007 og ut februar 2008. så da får vi håpe dem holder avtalen denne gangen...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, flere som sliter med regninger hos rikstv ja.

Jeg fikk en regning som hadde forfall 20desember på ca 1700. Den betalte jeg 17desember. Nå før i uka fikk jeg plutselig purring på den regningen jeg hadde betalt. Jeg sjekket derfor nettbanken min, tilfelle det var noe tull der. Men der hadde beløpet gått ut, og jeg hadde brukt riktig KID. Så da ringte jeg til kundeservice. Viste seg at dem ikke hadde reg noe betaling fra meg, så jeg måtte kontakte banken og bestille en kvittering på at jeg hadde betalt. Ringte banken i dag, så dem skal sende meg den i posten. Håper det ordner seg når jeg får sendt inn bekreftelsen på at jeg har betalt. Virker ikke som dem har heelt kontroll på fakturaene sine for å si det mildt!!! haff

Også en ting til, er det flere som har problemer med sagem tuneren og teksting. Ikke selve tekstingen, men når jeg setter på Norsk som standard tekst, og skal bla gjennom kanalene etter tolv så restarter hele tuneren seg når jeg skal bla forbi kulturen. Det er jævlig irriterenes. Glemmer det stadig vekk, og hjelper ikke å skippe fort forbi heller. Flere med samme problem? Hjelper å skru av tekstingen, men så kjedelig å gå inn manuelt hver gang man skal ha tekst igjen.

Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Hehehe, flere som sliter med regninger hos rikstv ja.

Jeg fikk en regning som hadde forfall 20desember på ca 1700. Den betalte jeg 17desember. Nå før i uka fikk jeg plutselig purring på den regningen jeg hadde betalt.
    Samme feil med regninga hos meg. Fikk beløpet å betale en gang til etter at jeg hadde betalt.
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Også en ting til, er det flere som har problemer med sagem tuneren og teksting. Ikke selve tekstingen, men når jeg setter på Norsk som standard tekst, og skal bla gjennom kanalene etter tolv så restarter hele tuneren seg når jeg skal bla forbi kulturen. Det er jævlig irriterenes. Glemmer det stadig vekk, og hjelper ikke å skippe fort forbi heller. Flere med samme problem? Hjelper å skru av tekstingen, men så kjedelig å gå inn manuelt hver gang man skal ha tekst igjen.
    Hadde samme feil med min sagem dekoder. Min restartet seg selv også enkelte ganger midt på dagen også. Kunne ikke la den stå på et program for video opptak. Når den startet opp etter restarten var den på NRK1. Leverte den tilbake og fikk en Grundig istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zefiro
    fikk i dag brev fra rikstv hvor dem beklaget hele situasjonen .. for at dem hadde rotet så fælt .. så 1.februar mottar jeg en regning som gjelder med start fra 8nov 2007 og ut februar 2008. så da får vi håpe dem holder avtalen denne gangen...
    24januar mottok jeg en giro fra rikstv ..pålydende 1400 kr . + 1700 utestående fra forrige periode ..yeah right ..denne sto på et kundenummer ..

i dag 25januar mottok jeg en ny regning med start fra 8november 07 på et annet kundernummer ..(dette er mitt egentlige kundenummer)

så jeg sendte en mail til dem å sa at tolmodigheten er slutt og at forbrukerrådet blir kontaktet på mandag ...

det gikk ca 15min så fikk jeg svar :

Takk for din henvendelse

Beklager at det har vært en feil her.
    Abbonement 21483444 er kanselert. så faktura nr 10344479 kan du se bort i fra.

Abbonement 22290890 er det eneste abbonement du har nå, og du skal forholde deg til.

Med vennlig hilsen
    Ann Kristin Fredriksen
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Telefonnummer: 09595
    RiksTV - Digital-tv for alle

Men jeg har printet ut dette dokumentet å arkivert det sammen med all den andre papirsmørja fra rikstv så da får vi se hva som skjer ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte faktisk en rimelig knøttliten bordantenne fra Hauppage på komplett (rett under 100 kr) endel måneder tilbake. Jeg bor omtrent mitt i Bergen sentrum, og har upåklagelige signaler med denne antennen som står gjemt bak flatskjermstv.

Hadde problem med syncing med tv (igjennom reciever) ved oppstart, men etter å ha trykket inn ønsket oppløsning vha. DISP på fjernkontrollen, ser den ut til å ha blitt snillere til å sammarbeide.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Da har jeg kjøpt en antenneforsterker og har nå 100% både på signal og kvalitet.
    Men lyden er like mye ute av sync. Forferdelig irriterende!:evil:
    Har sendt mail til Riks-TV, så får vi høre hva dem sier...
    Jeg har prøvd flere forskjellige antenneforsterkere uten at jeg har fått bedre signal eller bedre kvalitet.
    Også den du viser til der.

Noen som har merket at TV-bildet har blitt dårligere etter at de har tatt i bruk Riks-TV?
    Gradigvis har det kommet mere og mere forstyrelser på skjermen min. (Har en mistanke om at det er horisontal synken på TV min som er på tur å gå)

Men det jeg trenger å vite er om det er andre med bilderørs-TV som har merket at TV'en får forstyrelser på skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg måttet bytte til en panasonic plasma, da rør-tv'en gikk heden. Lip-sync framdeles ikke helt topp.
    Kjøpte PVR mottakeren i går. Får se om den er bedre.
    Har byttet til Knappensenderen. Den er mer stabil enn Ulriken hos meg.
    Det som nå har skjedd er at tuner skifter til kanal 60 av seg selv, og da faller bildet ut. Dette var med Sagem-tuner. Får se om dette e bedre på PVR'en.
    Riks-TV klarte ikke svare på hvorfor Sagem'en byttet til svakere kanal\frekvens av seg selv.:x

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTV
    I bakkenettet er både 4:3 og 16:9 formatet brukt. De norske kanalene sender mye i 16:9, mens de internasjonale stort sett sender 4:3. Felles for alle de norske kanalene er at de sender i begge formater avhengig av kildematerialet.

Hvordan man ønsker tilpasning av formatet til skjermen er veldig individuelt.

Ønsker du å bevare det opprinnelige formatet uten at bildet "dras ut" bør du sette TVen til fast format tilsvarende formatet på skjermen, mottakeren til skjermformatet (16:9 eller 4:3), for deretter å velge "letterbox". Mottakeren vil da legge på sorte striper for å tilpasse formatet som følger.

Widescreen TV (16:9):
    - Ingen tilpasning for 16:9 sending
    - Sorte striper på sidene ved 4:3 sending

Gammel TV (4:3):
    - Ingen tilpasning for 4:3 sending
    - Sorte striper oppe og nede ved 16:9 sending

Boksen legger ikke på striper på alle sidene samtidig. Det vi av og til ser er at kringkasterne ikke fyller ut hele TV bildet. Når dette blir tilpasset skjermen kan det se ut som om boksen "rammer inn bildet" med sorte kanter. Vi i RiksTV kan ikke redigere bildene vi får fra kringkaster.

Ønsker du å dra ut bildet slik at det fyller hele skjermen kan dette kjøres med "full skjerm" valget. Det er selvfølgelig også mange andre mulige varianter man kan oppnå ved å kombinere mulighetene til boksen og TVen.

Med vennlig hilsen
    RiksTV
    Jeg er inderlig lei av å se Discovery, Animal Planet og National Geograpich i knøttlite bilde med sort ramme rundt. Er det virkelig ikke mulig for Riks-TV å tilpasse størrelsen på bildet de sender eller er det bare arroganse?

Når jeg ringde kundeservice påstår de at det er min egen feil og at jeg må endre innstillingene på tuneren, men velger jeg panscan forsvinner deler av bildet og bruker jeg fullskjerm blir bildet bare strekkt i bredden. Jeg prøvde å forklare dette for kundebehnadleren, men det hele endte med at hun gikk i loop på repeat.

Må jeg bytte til CD parrabol eller er det like hjelpeløst der?

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •