Problem RiksTV boks - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 185
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag har jeg og opplevd en del mosaikk og billedfrys, pluss at boxen gikk i heng (frøs et bilde og sendte et sekunds lydklipp om igjen og om igjen, til jeg fikk resatt ved å ta ut strømkabel). Er redd det er introdusert noen nye uønskede "features" med denne fixen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering

Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    I dag har jeg og opplevd en del mosaikk og billedfrys, pluss at boxen gikk i heng (frøs et bilde og sendte et sekunds lydklipp om igjen og om igjen, til jeg fikk resatt ved å ta ut strømkabel). Er redd det er introdusert noen nye uønskede "features" med denne fixen.
    Dette at bildet fryser og lydklipp som står og hakker opplevde jeg de to siste dagene FØR jeg oppdaterte SW. Oppdaterte i går og har merket meg at lipsync ser bra ut med lyd fra optisk utgang. Håper på bedre stabilitet nå.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frekvens - lipsync

Etter oppgraderingen er lipsync ok, men det ser ut til at Grundig-boksen fremdeles søker laveste og ikke beste frekvens. ( I mitt tilfelle K33 og
    K49 - Ulriken)

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppdatert og søkt inn kanaler. Før hadde jeg alle kanalene, nå har jeg 8.. jippi. Typisk. Kanalene jeg har er NRK1, NRK2, TV3, NRK3, Viasat 4, Disney Channel, NRK tegnespråk, NRK1 Østnytt.

Hvorfor har det skjedd:?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterr
    Dette at bildet fryser og lydklipp som står og hakker opplevde jeg de to siste dagene FØR jeg oppdaterte SW. Oppdaterte i går og har merket meg at lipsync ser bra ut med lyd fra optisk utgang. Håper på bedre stabilitet nå.....
    I dag var faktisk lipsync OK, men jeg måtte resette boksen 3 ganger med powerkabel inn/ut pga heng.

Mye forstyrrelser i form av mosaikk..

Håper dere melder opp erfaringer , slik at RTV kan få feedback. Virker som det har mer verdi å gjøre det her, enn å ringe kundeservice...

Fortsatt takk til RTVs deltagelse her, som for min del er utslagsgivende for at jeg fortsatt har et kundeforhold med dem. Ros til den anonyme "Vi i RTV...." Slike folk som tar et personlig initiativ på relevante internet forum på vegne av bedriften sin, er personer jeg ville ansette hos meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er følgende antenne montert.
    BILDE 201453
    Ingen ekstra forsterker innkoblet.
    Kvalitet 100% og styrke 89%.

Framdeles får jeg litt mosaikk og heng. Ny software.
    Lipsync mye bedre, men ikke perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wææææ, min virker ikke!

For det første står det ingen ting om hva antenneutgangen på dekoderen kan/skal brukes til. Det er ikke like opplagt for alle.
    Det bør også nevnes at det ikke er nødvendig å stille inn TV’en på AV, det finnes sjeler her ute som tenker litt selv, litt for fort og unødvendig....
    Dekoderen er utstyrt med fire diodelamper, kunne vært kjekt med en forklaring på hva en stakkar skal gjøre når den for ERROR lyser, for det gjør den nå. Det startet sånn noenlunde bra, den grønne diode lampa blinket irriterende konstant, men da hadde jeg i hvert fall ett "digitalt bilde" med dertil tilhørende lyd. Men så var det den irriterende blinkinga da. Skulle vært kjekt å vite om det skulle være slik, eller om det indikerte ett eller annet. Zappet litt fram og tilbake og var ganske mellomfornøyd med meny og info som forsvant raskere enn den dukket opp. Slik skal det vel ikke være, tenkte jeg, og bestemte meg for å lese litt nærmere i folderen som var med, men oppdaget til min forbauselse at der var ikke mer å lese! Vel er jeg tilhenger av kortfattede manualer og bruksanvisninger, men denne er for dårlig! Den er bare til hjelp når dekoderen virker som den skal og det gjør ikke min! Etter å ha gjort dekoderen strømløs, for så å stare på nytt, lyste den grønne dioden konstant uten den irriterende blinkingen. Aha, tenkte jeg, nå har den kommet på rett kjøl. Men nei da, intet bilde eller meny å beskue utenom den røde feilindikatoren som nå gjorde sin inntreden.
    Jeg må finne fram pappesken, putte den tilbake og luske tilbake til der jeg kjøpte vidunderet. Det er sikkert et mandagsprodukt jeg fikk æren av å teste.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Da er følgende antenne montert.
    BILDE 201453
    Ingen ekstra forsterker innkoblet.
    Kvalitet 100% og styrke 89%.

Framdeles får jeg litt mosaikk og heng. Ny software.
    Lipsync mye bedre, men ikke perfekt.
    Da er det fint lite mer du kan gjøre på antennesiden, den antennen du har nå regnes som noe av det bedre. Bare sånn for ordens skyld, er du helt sikker på at antennen peker riktig vei? Det er nemlig mulig å få høy signalstyrke selv om antenne peker feil vei.

Det kan selvsagt også være noe feil med dekoderen din. Prøv å få lånt deg et annet eksemplar og se om den er likedan på ditt antennesignal, eller prøv din dekoder et sted hvor det er stabilt mottak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ska ta en tur ned til kompisen med tuneren og sjekke.

Men nå mener eg oppriktig at dette bakkenettet virker uferdig, og lite testet. Når så mange sliter med mosaikk og heng i bilde\lyd er IKKE tingene slik det skal være. Om ikke RiksTV får skikk på alt tullet er dette bare et stort tilbakeskritt for tv-seerne. Hva med alle de som ikke klarer 100% kvalitet? For dem er dette totalt ubrukelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

opptak mulighet?

hei, det ver vel litt utenfor tråden, men jeg har grundig dekoderen, er det mulig å koble vhs opptaker til scarten og ta opp tv program?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    hei, det ver vel litt utenfor tråden, men jeg har grundig dekoderen, er det mulig å koble vhs opptaker til scarten og ta opp tv program?
    Ja, men dersom du skal bruke både HDMI og Scart samtidig må du ha oppgradert programvaren.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, kan man ta opp det man vil eller bare den kanalen man ser på ? Jeg har hatt riks tv i 2 mnd nå. og bor i indre østfold, da jeg kjøpte det hadde jeg " mørke grønne" signaler, nå er det endret til "lyse grønne" signaler. Det gjelder et stort område. Mysen for eks er i dag omtrent uten dekning og hadde god dekning til å begynne med , på deknings kartet. Det virker som rikstv har bommet en god del når det gjelder dekningsområdet. Min "beste" sender får jeg omtrent ikke inn, men tar inn en som ligger i Oslo. Bruker en utendørs liten antenne fra Biltema, den samme som clas ohlson har, pris biltema kr 400,00 .tror clas tar 500,00. Siganal styrken heves fra 12-13 % til 60-70 %. og kvaliteten er 100%. Det har vært mye "kødd" men nå er det bra. Før hadde jeg kabel tv og gikk over til rikstv pga kanaltilbudet. Jeg er meget fornøyd med bilde kvaliteten, det er utrolig flotte bilder! Tv er en panasonic 42 pv 600. plasma. Men , en blir fort bortskjemt for da jeg skulle se på dvd en dag , så ga jo den dårligere bilde enn tv sendinger! Et langt innlegg, men jeg oppdaget dette forumet i går!

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De bakkenett boksene som er solgt fram til nå, har bare en tuner, så du
    kan bare ta opp det du ser på. Eneste muligheten nå er å kjøpe en
    boks til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, det med bare en tuner betyr rett og slett at boksen sender ut det samme i både hdmi og scart kontaktene? Så hvis man skal ta opp med en vhs så må boksen stå på i riktig kanal og vhs kan times til å starte til riktig tid?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Torkild

Ville svare deg ang. motakerforhold her i Mysen omegn.
    Jeg bor ikke så langt fra Mysen..1 mil ca. Tipper at jeg bor i samme høyde som Mysen i alle fall.Jeg har ingen problemer med å ta inn kanalene fra Rikstv bra og i tillegg har jeg de svenske kanalene.
    Det du må gjøre for å få inn kanalene bedre, er å komme deg litt i høyden med en god antenne. Jeg bruker Televés DVB-T DAT-45
    Ikke så veldig stor sak,men med dipolforsterker (passer rett på antenna orginaltilbehør) gjør dette underverker.
    Antenna står på en stang som er ca. 2 meter over hustaket.
    Har mange kanaler nå jeg :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidar123
    Jeg bor ikke så langt fra Mysen..1 mil ca. Tipper at jeg bor i samme høyde som Mysen i alle fall.Jeg har ingen problemer med å ta inn kanalene fra Rikstv bra og i tillegg har jeg de svenske kanalene.
    Det du må gjøre for å få inn kanalene bedre, er å komme deg litt i høyden med en god antenne. Jeg bruker Televés DVB-T DAT-45
    Ikke så veldig stor sak,men med dipolforsterker (passer rett på antenna orginaltilbehør) gjør dette underverker.
    Er litt nyskjerrig, har du data på den forsterkeren til Televes antennen? Tenker på støytall, forsterkning og hvor mye den tåler ut maks (db)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidar123
    1 mil er langt når det gjelder rikstv forhold, se på dekningskartet til rikstv så ser du at hele mysen sentrum er grå og hvit merket.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    takk for svar, det med bare en tuner betyr rett og slett at boksen sender ut det samme i både hdmi og scart kontaktene? Så hvis man skal ta opp med en vhs så må boksen stå på i riktig kanal og vhs kan times til å starte til riktig tid?
    Ja det er riktig, du må da også huske på å sette opp at VHS maskinen
    skal ta opp i fra den scart inng. du har koblet til Bakkenett tuneren
    (som selvsakt må være påslått på den kanalen du har tenkt å ta opp
    i fra).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har mørk grønn dekning her jeg bor..kan jeg bare kjøpe en vanlig bord antenne å bruke eller må jeg ha utendørs antenne for å få bra signal ? er det mye tull med signalene overalt eller kan jeg føle meg nokså trygg på å kjøpe ? vil helst ha kanalene rikstv tilbyr i forhold til canal digital eller viasat..
    takker for svar

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten prøve deg fram, men om du har bra bilde fra analog TV2, så skal du normalt få inn riksTV.

For hvilke kanaler du får inn kan du jo sammenligne på
    RiksTV - Digital-tv for alle
    Start (Canal Digital)
    www.viasat,no
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •