Problem RiksTV boks - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 185
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av danielh
    bilde som plutselig går seint for så å "spole" for å ta igjen sendingen
    En variant av det der opplever jeg óg uten å ha kommentert på det før; det skjer bare akkurat i det jeg slår på TV´n, da går alt på full "spoling" i rasende fart ett sekund eller to, og det virker som om TV´n synker seg inn med sendingen. Som sagt bare når jeg slår på, etterpå opplever jeg det ikke.

Mange merkelige greier her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dritt lei RiksTV

Nå er jeg så møkkalei av RiksTV og feilene de ikke retter på at jeg vurderer å si opp abo mitt. Noe her som i det hele tatt har fått oppgradering til dekoderen? Sjekker støtt og stadig, men ingenting som kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV opplyser tidligere i denne tråden at ny programvare forhåpetligvis kommer ut denne uka:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...tml#post747535
    Les litt før du poster sånne anklager. Du vil få et spørsmålpå skjermen når du slår på om at det er ny programvare tilgjengelig. Og det vil HELT sikkert bli kommentert her.

Hos meg fungerer Grundig boksen bra, men vil fungere mye bedre hvis den nye programvaren retter på lipsync problemene. Boksen er dønn stabil hele tiden. Mye bedre enn CD kabel. I tillegg skal det bli bra å kunne stillle HDMI og Scart forskjellig men samtidig signal.

Etter å ha fulgt med her virker det som om antennevalg er viktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jadaniel
    Les litt før du poster sånne anklager. Du vil få et spørsmålpå skjermen når du slår på om at det er ny programvare tilgjengelig. Og det vil HELT sikkert bli kommentert her.
    Jeg må si meg enig. Det er ikke nødvendig å slenge med leppa her på forumet.

Jeg er strålende fornøyd med at riks tv tar seg tid til å skrive på forumet, det er en anerkjennelse til oss, og vi blir tatt seriøst som entusiaster.

Selv om jeg sliter med flere ting med denne boksen selv, så er jeg overbevist om at de gjør det de kan for å løse problemene. De vet at det ikke selger, når mange har dårlig erfaringer. Jeg tror også at de vet at alle som er på forumet her, er "ledere", når det gjelder lyd og bilde i vennekretser, og alltid vil bli forespurt når det gjelder slike ting.

For hver av oss de klarer å gjøre fornøyde, blir det spredt videre til minst 10 andre. Og det tror jeg de er meget klar over.

Så spar oss for kommentarer som at "nå gidder jeg ikke mer og kaster boksen ut gjennom vinduet". Det blir bare barnslig. Vi har en seriøs aktør som tar problemene seriøst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Riks-TV:
    Har dere noen tips om antennevalg til oss som sliter med pixling\heng i bildet?
    Noe dere anbefaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddjob
    Hvilke kanaler er det du skal ta inn? Du bør ha antenne som har forsterkningen der dine kanalerer ligger. Ligger de veldig spredt må du ha en antenne dekker hele UHF-båndet. Disse har som regel dårlig forsterkning nede i båndet, for så å stige gradvis oppover jo høyere du kommer.

Det kan godt tenkes at problemet ditt skyldes at antennen din tar for seg feil kanaler. Selv om antennen din er stor behøver den ikke nødvendigvis ha god forsterkning på dine kanaler.

Televes DAT75 regnes vel som noe av de bedre du kan få tak i av antenner som dekker hele spekteret, men heller ikke den har mer en 12,5db forsterkning på de laveste kanalene.

FICHA GENERAL DE PRODUCTO, TELEVES S.A.
    Tar inn fra Ulriken, tror det er kanal 33,39 og 49.
    Og det hadde vært kjekt om du anbefalte antenner som kunne kjøpes i Norge?:roll:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått mitt første problem.

Når jeg skal høre radio får jeg opp meldingen: Denne kanalen sender ikke lenger.
    Står fast på kanal 6, dersom jeg går inn i menyen for å lage nye favorittlister får jeg inn alle kanalene.

Noen som har vært borti noe lignenede? Regner med at det vil rette seg med oppdatering av software, hvis ikke må jeg vel tilbake med boksen...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Tar inn fra Ulriken, tror det er kanal 33,39 og 49.
    Og det hadde vært kjekt om du anbefalte antenner som kunne kjøpes i Norge?:roll:
    Den Televes antennen jeg anbefalte selges hos mange antennebutikker, elektrosjapper osv. her i Norge, f.eks her: Velkommen til TVECO Nettbutikk!

En annen antenne som sikkert har like god forsterkning på dine frekvenser er denne:

http://www.triax.dk/Antennemateriel/Antenner/UHF.aspx?productId={85F2CAEE-39F3-438E-83A7-6BE14BA0DB24}&Tab=0

Den dekker kanalene 21-50. En risiko med denne er at det kan dukke opp flere kanaler etterhvert, og om de ligger høyre opp vil denne antennen kanskje funke dårlig. Jeg vill nok gått for Televes DAT-75.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den dyreste Tveco-antennen bestillt. Håper det skal hjelpe...:-?

Ser i kveld på TV3 (kanal 33) at signal er 100% kvalitet, og så plutselig faller det til null et lite øyeblikk. Så 100% igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVI-I og DVI-D

Har tv med DVI-I inngang, mens overgangskabelen min er HDMI>DVI-D. Noen som vet om disse passer til hverandre?
    Får installert Rikstv med scarten, men ikke med overgangskabelen.
    Det kan selvfølgelig skyldes andre forhold enn overgangskabelen, men som sagt går DVI-I og DVI-D sammen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Farvel TV

Før hadde jeg antenne med antenneforsterker, og tok imot NRK1 og TV2. Nå har jeg fortsatt antenne (og forsterker), en Sagem dekoder og ikke noe signal i det hele tatt.

Bare snø. Og jeg bor i irrgrønt område, skal jeg tro på dekningskartet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ariel
    Før hadde jeg antenne med antenneforsterker, og tok imot NRK1 og TV2. Nå har jeg fortsatt antenne (og forsterker), en Sagem dekoder og ikke noe signal i det hele tatt.

Bare snø. Og jeg bor i irrgrønt område, skal jeg tro på dekningskartet.
    Det er mye som tyder på at Sagem dekoderer tar imot dårlig. Jeg har selv testet to eksemplarer og begge tok imot langt dårligere enn Grundig dekoderen. Jeg kunne ikke bruke de og leverte de tilbake.
    Prøv å byttet den i Grundig og se om den funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av Grundig mottaker

Ny programvare til Grundig DTR8720 mottaker er nå tilgjengelig for nedlasting via bakkenettet. Dere vil få beskjed om at ny programvare er tilgjengelig etter at mottakeren har vært i stand-by i 15 minutter (fra neste gang dere setter den i stand-by), alternativt kan programvaren lastes inn via menyen). Selve oppdateringen tar i underkant av 10min.

Følgende er endret:
    1. Dual output.
    Denne fiksen retter en bug som medfører at man ikke kunne bruke SCART dersom man brukte HDMI på noen annen oppløsning enn 576i.

2. Kanalsøk, beste sender/laveste frekvens.
    Denne fiksen retter problemet med at mottakeren brukte laveste frekvens istedenfor beste frekvens.

3. Volum kontroll.
    Denne fiksen muliggjør justering av volumet med fjernkontrollen dersom man bruker HDMI.

4. Stabilitets problemer.
    Gjør mottakeren mer stabil slik at ikke lyd og video faller bort / reset / heng.

5. Lip-sync
    Audio og video skal nå være i sync.

6. "Galt kort"
    Teksten "Galt kort" er endret til "Galt kort eller kort ikke korrekt satt inn". Dette betyr at dersom kunden setter inn kortet med chipen opp (Jeg mener å ha hørt at noen kunder har ringt om dette ;-) vil han få denne meldingen.

7. ON/OFF signallering på SCART.
    Denne fiksen sørger for at TV'en velger SCART kontakten når mottakeren skrus på.

Vi hos RiksTV håper og tror denne oppdateringen løser problemene dere har hatt med denne mottakeren.

Med vennlig hilsen
    RiksTV

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal prøves
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig. Bra at dere står på og tar tak i problemene. All ros til dere for det.

Jeg for min del setter svært stor pris på å bli informert.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt ikke radio, så jeg må vel en tur innom Expert og få byttet boks
    Ja, ja, alt kan ikke være perfekt...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppgradert min Grundig. Det var gjort på under 10 minutter. Jeg fikk ikke noen automatisk beskjed (heller ikke etter standby/online) men det kan være fordi jeg har søkt kanaler manuellt for å unngå bug nr2 (laveste kanal).
    Valgte Menu-Installasjon-Mottageroppgradering.

Det dukket opp en skjerm under oppgraderingen som viste download progress. Det tok noen minutter før det var aktivitet (ventet vel på filen skulle starte).
    Etter at download progress nådde 100% gjorde mottageren minst
    en reboot.

Softwareversjon er nå 89 mens Applikasjon versjon er 150.9. Kanskje like lurt å lage en egen tråd for den nye software versjonen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradert grundig-boksen. Fortsatt problemer

Har oppgradert Grundig-boksen, men får fremdeles ikke installert kanalene med overgangskabelen HDMI>DVI-D.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppgradert. Lipsync er muligens noe bedre , men fortsatt feil.

(Lyden kommer nærmere opp mot bildet, men er fortsatt litt i etterkant). Som nevnt er det perfekt om man tar lyd fra audioutgangen på Grundig boksen, i stedet for lyd via TV / HDMI.

Ellers er fix 3 verifisert OK (lydstyring av HDMI utgangen via Grundig fjernkontrollen)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    Har oppgradert. Lipsync er bedre , men fortsatt feil.

(Lyden kommer nærmere opp mot bildet, men er fortsatt litt i etterkant). Som nevnt er det perfekt om man tar lyd fra audioutgangen på Grundig boksen, i stedet for lyd via TV / HDMI.

Ellers er fix 3 verifisert OK (lydstyring av HDMI utgangen via Grundig fjernkontrollen)
    Jeg har også oppgradert softwaren. Har ikke sett noe feil på lyden så langt. Jeg har koblet opp via Scart.

Lipsyncproblemet var det som irriterte meg mest med denne boksen, får håpe det er blitt bra nå. Skal følge ekstra godt med fremover.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •