Digital dekoder fra CD fryser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital dekoder fra CD fryser

Hei!

Har kabel-TV og digital dekoder fra Canal Digital (se signatur for info). Her om dagen (tror det var 2. eller 3. september) var det plutselig slutt på moroa. Hver gang jeg slår på dekoderen henger den seg. Bildet fryser og det går ikke an å betjene den verken med fjernkontrollen eller knapper på selve dekoderen. Går ikke an å slå den av heller, må dra ut strømkontakten.

Slår den på igjen, og så er det samma visa igjen. Låser seg så godt som tvert. Rekker ikke å gå inn på menyen engang for en evt. reset.

Hva skjer da? Noen som har vært bort noe liknende? Hva gjør jeg?

Har ikke orka å ringe kundeservice enda, får høre her først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har du gjort endringer i f.eks. transponderoppsettet (lagt til nye frekvenser manuelt)? Det har jeg forsøkt meg på, og det har ført til samma møkka for meg. Har også prøvt å endre rekkefølgen i transponder- (frekvens-)oppsettet, og det blir full låsing.

Siden du ikke rekker å gå inn i menyen etter oppstart for å nullstille mottakeren, er det "hard nullstilling" som gjelder. Står ikke i bruksanvisningen. Jeg fant det ut i ren desperasjon en gang jeg hadde rota med oppsettet i mottakeren.

Gjør følgende:

Trekk ut strømmen og la mottakeren hvile litt. Trykk inn og hold inne av/på-knappen på mottakeren (ikke fjernkontrollen) mens du setter inn strømmen. Hold fortsatt knappen inne og du vil se en nedtellingssekvens i displayet. Slipp knappen, og mottakeren skal kjøre full reset. Får du det ikke til første gang, så prøv igjen.

Hvis ikke dette funker, ringer du CD's kundeservice og de sender deg ny mottaker og nytt kort.

Lykke til!

Mvh
    Bjørn

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

Nei, har ikke rørt noe jeg... kun standard TV-titting, og plutselig oppstod det problemet der. Får prøve trikset ditt da når jeg kommer hjem, og se om det funker.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funket dårlig det gitt.... fikk til å reset'e den, men fryser like kjapt igjen.

Når jeg tar ut kortet så fryser den imidlertid ikke. Men da får jeg jo ikke tilgang til noen kanaler heller... What to do?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Funket dårlig det gitt.... fikk til å reset'e den, men fryser like kjapt igjen.

Når jeg tar ut kortet så fryser den imidlertid ikke. Men da får jeg jo ikke tilgang til noen kanaler heller... What to do?
    Prøv å laste sw på nytt, det står på side 30.
    Ta ut nettledning, sett den inn.
    Vent ca 3 sec og trykk på OK deretter INFO i rolig tempo.
    Er det gjort riktig teller displayet fra 00-- til 04--.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke noen løsning på dette på Canal Digital, så de har sendt en ny dekoder. Får se om det hjelper da. Synes det er merkelig om den har tatt kvelden sånn plutselig, men...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •