RiksTV - lyden forsvant

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTV - lyden forsvant

Koblet opp dekoderen fra Grundig i dag, og etter kort tid var de fleste kanaler fra RiksTV - Rikspakken på plass, i knivskarp digital kvalitet over HDMI. Lyden var også fin. En stund.

Men nå, etter ca. en time, har lyden plutselig blitt borte! Har prøvd alt, inkl. slå av og på, reset to factory settings m.m. Lyden er og blir borte! Både gjennom HDMI, Scart, Digital Audio og Phono.

Noen som har opplevd noe liknende? Gjelder alle kanaler samt radio, så MÅ jo være noen innstillinger, men etter full factory reset skulle jo alt være ved utgangspunktet. Funket tidligere, ikke nå.

Anyone?

-Paal

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalb
    Men nå, etter ca. en time, har lyden plutselig blitt borte! Har prøvd alt, inkl. slå av og på, reset to factory settings m.m. Lyden er og blir borte! Både gjennom HDMI, Scart, Digital Audio og Phono.
    Høres ut som en defekt boks. Eller - du er vel i et område der nettet faktisk har åpnet?

Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, øh, er i Akershus, hvor nettet offisielt skal åpne i morgen. Dvs. i dag. Den 6. Så jeg får se om lyden kommer tilbake igjen senere. Men alt funket jo bra tidligere i kveld, pussig at de plutselig skulle slutte å sende bare lyd.

Pussig eller ikke, håper alt er ok i "morgen".

-Paal

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det samme problemmet,men jeg mangler også bildet,det kommer og går hele tiden. Og nå har jeg heller ingen signal(kvalitet),Bare styrke,og det er jo bra. :evil:
    Hmmm begynner å ha litt vondt i magan av dette,men for hååpe det er bedre senere idag når Akershus skal offisielt bli lansert.

Ellers går detta i retur. Er som i gamledager da man måtte fly rundt med skiten for å få "litt lyd og bilde".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det "i morgen". Ingen endring; ingen lyd. Men fullt bilde, og veldig god signalstyrke.

-Paal

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå er det enda mere "i morgen", og NÅ er lyden tilbake!

Merkelig...

Fremdeles ikke 100% synch mellom lyd og bilde, selv om jeg har satt på 90ms lydforsinkelse (som er det nærmeste 100% synch hos meg, men ikke helt perfekt).

-Paal

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •