Hvordan få Rikstv på PC? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 228
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, kjører siste svn. Får en del slike feilmeldinger:
    Kode:
    [h264 @ 0x89cf7f0]Interlaced pictures + spatial direct mode is not implemented

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doozer
    Ja, kjører siste svn. Får en del slike feilmeldinger:
    Kode:
    [h264 @ 0x89cf7f0]Interlaced pictures + spatial direct mode is not implemented
    Kunne jo prøve med å patche mplayer med coreavc support, og se om denne funker bedre imens ?

MplayerInstallation - coreavc-for-linux - Google Code

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TVCenter Pro 4.96???

Knightfal:

Månedslutten er nesten her, håper TVCenter pro 4.96 fungerer og er snart klar for nedlasting?? Kvordan går dette?
    Jeg begynner å bli desperat, vurderer å kjøper DVBVeiwer hvis det sklir mer ute i tid....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan få Rikstv på PC med optimal hardware og software?

Etter å ha lest gjennom denne tråden er jeg imponert over kunnskapsnivået. Noen her har faktisk peiling på hva de driver med. Da flere av dere har vært gjennom mange søvnløse netter, med elleville eksperimentering for å få bilde og lyd til å fungere, ønsker jeg å dra nytte av deres erfaring. Tydeligvis er dette plassen for å spørre om de beste råd.

Jeg ønsker å kjøpe meg nødvendig utstyr som kan brukes mot bakkenettet på Vista pc. Hva anbefaler dere? Jeg kunne gjerne tenke med kort med USB tilkopling, da det skal benyttes på bærbare maskiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har under middels erfaring med dette, men bygget min egen stue-PC basert på at det analoge bakkenettet skulle fungere, med hhv Hauppauge 150 og 500 tv-kort (det siste er vel et satelitt-kort). Dream on....

Spørsmålet mitt er: Hva må jeg ha av ny hardware for fortsatt å få inn NRK i stue-pc'en? Hjelper det satelittkortet meg noe som helst? Er det innenfor rekkevidde for en fyr som meg å faktisk få satt opp stue-pc'en slik at den virker med det digitale bakkenettet? Blir litt skremt når jeg leser om alle problemene folk i tråden har hatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornas
    Jeg har under middels erfaring med dette, men bygget min egen stue-PC basert på at det analoge bakkenettet skulle fungere, med hhv Hauppauge 150 og 500 tv-kort (det siste er vel et satelitt-kort). Dream on....

Spørsmålet mitt er: Hva må jeg ha av ny hardware for fortsatt å få inn NRK i stue-pc'en? Hjelper det satelittkortet meg noe som helst? Er det innenfor rekkevidde for en fyr som meg å faktisk få satt opp stue-pc'en slik at den virker med det digitale bakkenettet? Blir litt skremt når jeg leser om alle problemene folk i tråden har hatt.
    Hvis du har satelittkort (DVB-S) så får du jo alle kanalene der og slipper dille med RIKSTV (DVB-T).

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Vi ligger så og si i rute. Versjonen som skal slippes med den nye 73e usb stikken er klar. Vi jobber nå med full støtte for eksisterende HW. Fikk svar fra engineering nå at de håper denne skal være ferdig i slutten av denne uken.

Will keep you posted

Kenneth
    Pinnacle Systems

Sitat Opprinnelig postet av pinnaclebruker
    Knightfal:

Månedslutten er nesten her, håper TVCenter pro 4.96 fungerer og er snart klar for nedlasting?? Kvordan går dette?
    Jeg begynner å bli desperat, vurderer å kjøper DVBVeiwer hvis det sklir mer ute i tid....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette funke kun mot pinaccles produkter, eller vil det også funke mot mitt hauppage kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

73e usb - løp og kjøp?

Sitat Opprinnelig postet av Knightfal
    Hei.

Vi ligger så og si i rute. Versjonen som skal slippes med den nye 73e usb stikken er klar. Vi jobber nå med full støtte for eksisterende HW. Fikk svar fra engineering nå at de håper denne skal være ferdig i slutten av denne uken.

Will keep you posted

Kenneth
    Pinnacle Systems

Hallo Knightfal.
    Vil det være versjons forskjell på gamle og nye 73e USB korter? Eller er det kun nedlastbart sw som hele oppgaderingen består av? Dersom det ikke er endring i hw skulle det vel være greit å kjøpe kortet med en gang for å så oppgradere sw nå den kommer, da det høres ut som om "den" er rett rundt hjørnet? Eller bør vi vente til en helt ny hw ser dagens lys?

Newcomer ChrisLia sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette?

Hauppauge! WinTV-NOVA-T-500-HD, Dual-DVB-T
    Komplett.no - Hauppauge! WinTV-NOVA-T-500-HD, Dual-DVB-T, PCI, EPG, Radio, HD-ready

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da Hauppauge er en konkurrent så vil dette kun fungere på Pinnacle sine produkter!

Sitat Opprinnelig postet av SimDaDim
    Vil dette funke kun mot pinaccles produkter, eller vil det også funke mot mitt hauppage kort?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kun software som bestemmer dette. 73e har ikke kommet i handel enda. Planen er at 73e skal være i hyllene rundt omkring midten av februar. Kommer litt ann på hvor raske butikkene er.
    Ikke noe endring i HW på 73e. 72e prdouktene og alle våre DVB-T produkter vil fungere med bakkenettet, men i første "beta" release som blir publisert en av de kommende dagene vil det offisielt kun være støtte for 72e. Jeg testet denne igår på fleste parten av våre USB sticks samt 2000i PCI kortet og det fungerte bra.

Kenneth
    Pinnacle Systems

Sitat Opprinnelig postet av Sysmaint
    Hallo Knightfal.
    Vil det være versjons forskjell på gamle og nye 73e USB korter? Eller er det kun nedlastbart sw som hele oppgaderingen består av? Dersom det ikke er endring i hw skulle det vel være greit å kjøpe kortet med en gang for å så oppgradere sw nå den kommer, da det høres ut som om "den" er rett rundt hjørnet? Eller bør vi vente til en helt ny hw ser dagens lys?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar!!:-D

Kun ikke holder meg vekk fra DVBViewer og etter mange dagers fram og tilbake og et par hundre kroner i utgifter jeg får in lyd og bilde (ikke i sync) :???:

I tilleg satser jeg på at med TVCenter Pro jeg kan få inn digitalt OG analog signaler? Forhåpentligvis i sync og uten at maskin går til maks belastning....

Ser veldig fram til dette

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVC Pro kan få inn analog, digital og radio analog og digital.
    Anbefales to kjerne cpu for mpeg4 sendinger. Men optimaliseringer vil hele tiden komme med nye oppdateringer.
    Ang sync så har jeg ikke noe problem med det her

Kenneth
    Pinnacle Systems

Kun ikke holder meg vekk fra DVBViewer og etter mange dagers fram og tilbake og et par hundre kroner i utgifter jeg får in lyd og bilde (ikke i sync) :???:

I tilleg satser jeg på at med TVCenter Pro jeg kan få inn digitalt OG analog signaler? Forhåpentligvis i sync og uten at maskin går til maks belastning....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvbviewer fungerer utmerket hos meg, og lyd er i sync, cpu load på under 5%, med grigas AAC faad wrapper, cyberlink video decoder og ati hd2400...

Hvilke kodeker og hvilken maskinvare har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Terratec Update Pack kommer

Ville bare dele en melding jeg fikk fra Terratec nå. Jeg har en Cinergy Hybrid T USB XS, og bruker Terratec Home Cinema. Har ikke klart å få til bilde engang. Så har jeg heller ikke kjøpt de proffe utgavene av Cyberlink PowerDVD, har bare en versjon som fulgte med PCen.

Jeg sitter egentlig bare å venter på en løsning som fungerer, og kontaktet Terratec for å høre. De sendte meg svaret under. Er det noen som vet noe mer om denne Update Pack som de skal selge, om det løser både lyd og bilde?

Hello,

To receive MPEG4 you will need a H264 decoder. These are mostly not
    included in Software like Power DVD.

an update pack with the H264 Decoder will be available on our webshop.
    It is planneed for next week

:: TerraTec Electronic GmbH :: clever gear for a smart world

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

test av Beta software

Ligger litt info nå på dinside.no, de har testet beta softwaren som blir sluppet iløpet av et par dager på vår side.
    DinSide Data - Pinnacle med forsmak på RiksTV til PC

Kenneth
    Pinnacle Systems
    A Division of Avid

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger litt info nå på dinside.no, de har testet beta softwaren som blir sluppet idag el imorgen på vår side.
    DinSide Data - Pinnacle med forsmak på RiksTV til PC

Kenneth
    Pinnacle Systems
    A Division of Avid
    Gull.

Sett mer på betalkanal løsning ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi jobber med løsninger på dette og, CI modul usb og PCI, bundle løsninger med ci,cam og usb stick. Men Riks-TV har jo ikke helt tenkt på pc brukerene så må vente på de og DRM løsningene de ikke helt har bestemt seg for enda.
    Hadde de hatt en løsning, el spec sheet med hva de ønsker på pc bruk så ville vi nok hatt en løsning på plass i feb/mars. Men den gang ei.

Kenneth
    Pinnacle Systems
    A Division of Avid

Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Gull.

Sett mer på betalkanal løsning ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi jobber med løsninger på dette og, CI modul usb og PCI, bundle løsninger med ci,cam og usb stick. Men Riks-TV har jo ikke helt tenkt på pc brukerene så må vente på de og DRM løsningene de ikke helt har bestemt seg for enda.
    Hadde de hatt en løsning, el spec sheet med hva de ønsker på pc bruk så ville vi nok hatt en løsning på plass i feb/mars. Men den gang ei.

Kenneth
    Pinnacle Systems
    A Division of Avid
    Skjønner.
    Dere er i samme båt som alle de andre.

Sjekka du opp rundt linux support btw ?

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg