Hvordan få Rikstv på PC? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 228
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av karlv
    Det er den versjonen av Terratec cinema jeg har, prøvde å installere den på nytt. Det hjalp ikke heller. Er det mulig at eventuelle andre codec jeg har på maskinen som blokkerer? (har lite peiling på dette her)
    Legger ved de aktuelle instillinger på lyd og bilde i terratec cinema
    Forskjellen hos meg er at jeg har "Video Mixing Render 9" og at det ikke er grået ut på H.264 decoder.

-L-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larry Laffer
    Forskjellen hos meg er at jeg har "Video Mixing Render 9" og at det ikke er grået ut på H.264 decoder.

-L-
    Prøvde å skifte på den instillingen. Hjalp ikke med lyden, men fikk plutselig en svart stripe over og under bildet

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en langt tråd, men:

Noen som har en 2-3 minutters TS-fil?

Vennligst gi beskjed - evt her: Ny LATM AAC kodek!

... så blir det kanskje støtte i MediaPortal?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karlv
    Prøvde å skifte på den instillingen. Hjalp ikke med lyden, men fikk plutselig en svart stripe over og under bildet
    Prøv og last ned GraphEdit, og se hvilke Codecer som benyttes.

-L-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Pinacle 73e

Sitat Opprinnelig postet av Knightfal
    Hei.

Vi ligger så og si i rute. Versjonen som skal slippes med den nye 73e usb stikken er klar. Vi jobber nå med full støtte for eksisterende HW. Fikk svar fra engineering nå at de håper denne skal være ferdig i slutten av denne uken.

Will keep you posted

Kenneth
    Pinnacle Systems
    Joda, jeg bestillte 73e på psdata.no den 12.02.2008. Den kan enda ikke leveres og ingen flere sikre opplysninger angående levering er gitt.
    Har Mr. Knightfal litt mer opplysning angående dette?

Med ønske om en fantastisk fin vår til alle her på forumet.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ha brukt 72e i 4 daga no.
    Den vart bestilt frå kompett.
    Lasta ned Pinnacle TVCenter Pro 4.95 BETA og de funka på de digitale bakkenette med lyd og bilde.
    Det blir møkje prosessorforbruk på å sjå på fjernsyn, men de blir lite nor ein berre tar opp. Bruka AMD Athlon 3700+.
    Det blir av og til usynkronisert lyd og bilde.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som at RiksTV sender ukodet i kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Det ser ut som at RiksTV sender ukodet i kveld
    Ja, fungerer fortsatt. Får alle kanaler. Dette er interessant om ikke annet enn for å kunne se hvordan ulike kanaler fungerer med hensyn til bildekvalitet osv.

En umiddelbar observasjon. På NRK sine kanaler er det jo stort sett alltid mulig å skru av tekstingen, noe som er en suveren funksjon jeg ikke under noen omstendighet vil være foruten.

Nå ser jeg at flere av betalingskanalene ser ut til å ha "tvungen" teksting som man ikke blir kvitt selv om man velger "none", som er det eneste valget.

Kanaler som har denne vesentlige ulempen er: TV3, Viasat4, Disney channel, The voice, Animal planet, Discovery, Fem, SportN, TvNorge, BBC

Kanalene som fungerer som de skal er: NRKs, TV2s, Canal+ sine, National geographic og BBC world (som det ikke er teksting på).

Kan noen bekrefte at det virkelig er så ille. At så mange kanaler er tvangstekstet ?

Dette er i tilfelle enda en grunn til å holde seg langt unna RiksTV. Hva er vitsen med digital TV når du blir påtvunget den samme gamle analoge måten å gjøre det på med ingen valgmulighet for brukeren.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke teksting på andre kanaler enn de det er tvungen teksting på jeg, i alle fall ikke her på pcen. Jeg får heller ikke fjernet tekstingen på de nevnte kanalene.

Edit: Ser forresten ut til at C+ Hits er kodet, alle andre er åpne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I DVBViewer velger jeg bare Subtitle menyen. Der dukker det opp valg avhengig av hva den aktuelle kanalen tilbyr. Eks. på NRK har du "none", og to valg med "DVB: nor". Andre kanaler har valgene "Teletext" med ulike nr. bak. F.eks. kanaler som tilbyr teksting på alle de nordiske språkene.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de valgene jeg og, men de gjør ikke noe her. Tror jeg får teste det litt mer ut

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS har desverre ikke fått denne på lager. Men komplett.no har den inne.

Kenneth

Sitat Opprinnelig postet av Sysmaint
    Joda, jeg bestillte 73e på psdata.no den 12.02.2008. Den kan enda ikke leveres og ingen flere sikre opplysninger angående levering er gitt.
    Har Mr. Knightfal litt mer opplysning angående dette?

Med ønske om en fantastisk fin vår til alle her på forumet.:-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    Ja, fungerer fortsatt. Får alle kanaler. Dette er interessant om ikke annet enn for å kunne se hvordan ulike kanaler fungerer med hensyn til bildekvalitet osv.

En umiddelbar observasjon. På NRK sine kanaler er det jo stort sett alltid mulig å skru av tekstingen, noe som er en suveren funksjon jeg ikke under noen omstendighet vil være foruten.

Nå ser jeg at flere av betalingskanalene ser ut til å ha "tvungen" teksting som man ikke blir kvitt selv om man velger "none", som er det eneste valget.

Kanaler som har denne vesentlige ulempen er: TV3, Viasat4, Disney channel, The voice, Animal planet, Discovery, Fem, SportN, TvNorge, BBC

Kanalene som fungerer som de skal er: NRKs, TV2s, Canal+ sine, National geographic og BBC world (som det ikke er teksting på).

Kan noen bekrefte at det virkelig er så ille. At så mange kanaler er tvangstekstet ?

Dette er i tilfelle enda en grunn til å holde seg langt unna RiksTV. Hva er vitsen med digital TV når du blir påtvunget den samme gamle analoge måten å gjøre det på med ingen valgmulighet for brukeren.
    Jeg er ikke så sikker på om "Tvangstekstningen" er bare pga. RiksTV. TV3,Viasat4,The Voice,Discovery,FEM,SportN og TVNorge er alle "tvangstekstet" uavhengig av hvilken plattform du ser de via. Hvis du skal unngå "tvangstekstingen" så er jeg redd for at du i stedet for å holde deg unna RiksTV må holde deg unna disse kanalene ;-)

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag stenger det analoge bakkenettet i Rogaland.
    Og...

STØTTE FOR NORSK DVB-T I MEDIAPORTAL!
    Linker:
    HE-AAC support (DVB-T) - Page 2 - MediaPortal Forum
    RadScorpion’s blog » Blog Archive » MONOGRAM AAC Decoder 0.9.1.0 beta

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg er ikke så sikker på om "Tvangstekstningen" er bare pga. RiksTV. TV3,Viasat4,The Voice,Discovery,FEM,SportN og TVNorge er alle "tvangstekstet" uavhengig av hvilken plattform du ser de via. Hvis du skal unngå "tvangstekstingen" så er jeg redd for at du i stedet for å holde deg unna RiksTV må holde deg unna disse kanalene ;-)
    Beklager, men dette stemmer ikke. Var i kveld hos en kompis som har Discovery via Canal Digital parabol og der kan man i tillegg til å velge bort teksten helt få Norsk, Svensk eller Dansk tekst. Gadd ikke teste noen andre kanaler i og med at jeg føler at Discovery og National geographic er de eneste av RiksTV sine kanaler som det har noen som helst verdi og kunne se.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Teksten er vel en egen stream i DVB strømmen ?

Er vel opp til DVB applikasjonen hvordan den implementerer denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    Beklager, men dette stemmer ikke. Var i kveld hos en kompis som har Discovery via Canal Digital parabol og der kan man i tillegg til å velge bort teksten helt få Norsk, Svensk eller Dansk tekst. Gadd ikke teste noen andre kanaler i og med at jeg føler at Discovery og National geographic er de eneste av RiksTV sine kanaler som det har noen som helst verdi og kunne se.
    Viasat4 har Family Guy og Simpsons.

Men jeg sjekket ut vilke kanal pakker de har her:
    RiksTV - Hvilke kanaler?

Hvor er resten av kanalene ?
    Vilke er HD ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Teksten er vel en egen stream i DVB strømmen ?
    Hvis de hadde gjort det riktig hadde den vært det, men i og med at RiksTV sender ukryptert har jeg altså testet alle kanalene og funnet at kun:
    NRK, TV2, Canal+, National geographic og BBC world (som ikke er tekstet) sender teksten som separat strøm/ikke i det hele tatt.

På TV3, Viasat4, Disney channel, The voice, Animal planet, Discovery, Fem, SportN og TvNorge er teksten lagt på videostrømen og kan derfor ikke skrus av uansett hvilken mottaker/program du bruker.

Svært skuffende at de gjør på denne måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Viasat4 har Family Guy og Simpsons.

Men jeg sjekket ut vilke kanal pakker de har her:
    RiksTV - Hvilke kanaler?

Hvor er resten av kanalene ?
    Det er de 20++ som er listet opp der som finnes og som for tiden er fritt tilgjenglig uten kryptering. Eneste kanalen som mangler i så måte er Canal+ Hits.

Vilke er HD ?
    Finnes ingen HD kanaler. Det er så vidt jeg har forstått tidligst aktuellt i 2010.
    Da får de jo mere kapasitet/flere mux'er tilgjengelig i og med at det analoge bakkenettet er stengt ned.

Som Bobben1 har funnet ut i RiksTV sender uten kryptering tråden så sendes de fleste kanalene ikke en gang i full SD kvalitet. Nok en gang svært skuffende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye nyttig lesing her - tok litt tid før jeg fant dette underforumet.. ops:

Siterer meg selv fra en annen tråd - noen som kan kommentere dette?

Kan forøvrig nevne at forhandler sa til meg at man bare kan kjøpe en CAM, og deretter ringe RiksTV og få oppdatert abbonementet til å gjelde den nye CAM'en istedet for å være pairet opp mot tuneren man kjøpte i utgangspunktet.

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •