HDMI fungerer ikke fra Grundig bakkenett dekoderen på DVI inngangen på Plasmaen min! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI>DVI-D etter oppgradering

Har oppgradert Grundig-boksen.
    Bruker en HDMI>DVI-D fra tv til Grundig-boksen, men får ikke installert Rikstv-kanalene ved hjelp av den etter oppgraderingen heller. Samme problemet som før - med mosaikk /svart/blå skjerm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI-->DVI problematikk

Hei.

Har selv problemer med å få bilde på plasmaen når jeg kobler dvb-t boksens hdmi-utgang til tvens dvi-inngang.

Har vært i kontakt med selger, som forsøkte å koble på en hd-dvd spiller fra dens hdmi utgang til tvens dvi med 720p signal. Dette fungerte utmerket.

Problemet er slik jeg har blitt fortalt at hdmi versjonen i grundigs bakkenettmottaker er av siste utgave, altså hdmi 1,3 eller noe slikt.

Dette er det de færreste to til tre år gamle tver som har støtte for. Problemet kan i de fleste tilfeller løses ved å oppdatere softwaren i tven med siste versjon.

Hos meg går derimot ikke dette siden produsenten ikke lenger lager tver og har heller ingen support når det gjelder slike problemer.

Slik jeg ser det har jeg ifølge norsk lov krav på ny tv eller pengene tilbake. Dette er selger uenig i.

Nå når alle etterhvert må over på digital-tv, kan det bli spennende å se hva som skjer med alle som havner i samme situasjon som meg. Dette kan kanskje bli en meget stor sak...

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke noe med hdmi1.3 å gjøre, det er manglefull/feilaktig støtte for HDCP over hdmi/dvi-utgangen. Dette er fabrikasjonsfeil og gjør at tv'en ikke er HD-ready, så hvis den er solgt som det, så er det selgerens problem. Du har da krav på reperasjon, bytting av tv eller heving av kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at siste software oppdatering på Grundig boksen ikke hjelper på mine HDCP/DVI problemer.
    Det er ikke mulig å omgå problemene vba HDMI switch eller likende, mon tro? Enten standalone eller innebygget i en reciever?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Det har ikke noe med hdmi1.3 å gjøre, det er manglefull/feilaktig støtte for HDCP over hdmi/dvi-utgangen. Dette er fabrikasjonsfeil og gjør at tv'en ikke er HD-ready, så hvis den er solgt som det, så er det selgerens problem. Du har da krav på reperasjon, bytting av tv eller heving av kjøpet.
    På hvilket grunnlag mener du at dette kan gi rett til bytting/heving av kjøpet? Sitter vel her med en følelse av at dette kan resultere i en komplisert situasjon med selger (nettbutikk).

Oppdateringen var ikke til hjelp for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har noen testet SAGEM dekoderen mht HDMI til DVI ?

Hei

Jeg tviler på at samtlige Plasma TV med DVI problemer skyldes
    fabrikasjonsfeil. Tror Grundig dekoderen ikke har nok bakover
    kompatibilitet mot Plasma skjermer med med DVI. Min Hitachi42 PD 5200E (H)
    er t.eks den siste versjonen Plasma med DVI-D med HDCP støtte
    før HDMI kom. Denne modellen vet jeg virker med t.eks SKY-dekodere
    i england helt problemfritt. (Altså med HDMI til DVI kobling)

Lurer derfor på om noen av dere har testet Sagem sin dekoder
    so er et alternativ til Grundigen. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig dekoderen er ikke fullt HDMI klar

Fikk akkurat høre fra RIKS-Tv at Grundig dekoderen ikke er fullt HDMI klar.
    Dvs at den manglet fortsatt oppdateringer for å gi full HDMI/ DVI-støtte.

Sagem dekoderen skulle i følge dem ikke ha de samme HDMI-problemene.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLaffen
    På hvilket grunnlag mener du at dette kan gi rett til bytting/heving av kjøpet? Sitter vel her med en følelse av at dette kan resultere i en komplisert situasjon med selger (nettbutikk).

Oppdateringen var ikke til hjelp for min del.
    Fordi hvis HDCP ikke virker som den skal over hdmi/dvi-utgangen, så oppfyller ikke tv'en kravene for HD-Ready, så hvis tv er merket med HD-Ready og ikke er det, så har du rett på bytting/heving av kjøpet. Det kan se ut som en del av de første HD-Ready skjermene har problemer med dette.
    Det er ikke alt som kan kobles til som krever HDCP, men tuneren for digitalt bakkenett ser ut til å kreve det og da dukker problemet opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av platara
    Fikk akkurat høre fra RIKS-Tv at Grundig dekoderen ikke er fullt HDMI klar.
    Dvs at den manglet fortsatt oppdateringer for å gi full HDMI/ DVI-støtte.

Sagem dekoderen skulle i følge dem ikke ha de samme HDMI-problemene.
    Sa de noe om _når_ dette vil bli fikset? Eventuelt om det kommer som en vanlig softwareoppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:
    Fikk nå testet min TV med Sagem-dekoderen, og den smalt rett inn på TV-en ved bruk av en vanlig DVI-HDMI kabel. Så dermed ser det ut til å bekrefte at Grundig-boksen har problemer med å takle alle TV-er med DVI inngang.
    Så et tips til dere som sliter, prøv med Sagem-dektoderen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hyp3z
    Oppdatering:
    Fikk nå testet min TV med Sagem-dekoderen, og den smalt rett inn på TV-en ved bruk av en vanlig DVI-HDMI kabel. Så dermed ser det ut til å bekrefte at Grundig-boksen har problemer med å takle alle TV-er med DVI inngang.
    Ikke sikkert det er så lurt....flere klager på at den er mer kresen på antennesignalet. Har du merket noe i form av hakking/pixelfeil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kort til denne, men testet med gratiskanalene. Og merket ingenting til hakking eller pixelfeil i den timen jeg testet den. Men har altså 80-85% signal og 100% kvalitet, så det er mulig de med dårligere signal er mer utsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kort til denne, men testet med gratiskanalene. Og merket ingenting til hakking eller pixelfeil i den timen jeg testet den. Men har altså 80-85% signal og 100% kvalitet, så det er mulig de med dårligere signal er mer utsatt.
    Jepp, det høres jo ut som du har et knallsignal, så det er sikkert grunnen til at du ikke merket noe. Jeg har noe svakere signal enn deg og merket hakking rett som det var da jeg testet Sagem.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Prøvde i går å få bilde fra Denon 2807 via hdmi og dvi overgang inn i en Thompson plasmamonitor 42" Skjermen ble svart. Prøvde først en ps3 men tenkte så at problemet kunne være manglende støtte for HDCP støtte i skjermen. Prøvde så å koble til en oppo 980h med alt ifra 480 til 1080p ble ikke bilde der heller. Noen som har ett forslag til feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi-dvi

Litt oppdatering i mitt tilfelle. Testet TV hos min bror som også har en DVI inngang og hos han så fungerte dette rett frem. Problemet er altså på min TV.
    Tok opp saken med Forbrukerrådet, føre var i tilfelle noen skulle slå seg vrang. Litt vrient i en sånn sak å vite hvem man skal ta kontakt med først (her er det tross alt fire parter). Etter råd fra Forbrukerrådet tok jeg kontakt med selger som henviste meg til Infocare som da sørger for å hente TVén min, fikse evt. feil og returnere den tilbake til meg.
    Litt lettere nå når det ser ut til at det kan løse seg.[/QUOTE]

Hvordan gikk det i denne saken ?
    Har selv en 40" Videoseven som jeg har koblet en HDMI dvd spiller til.Altså via en HDMI til DVI overgangskabel.
    Og som du sier, tven finner ikke noe signal på DVI inngangen.
    Har prøvd 3 forskjellige overgangskabler med samme resultat.
    På kvitteringen min og TVen står det HD-ready.
    Har du fått reparert TVen din hos Infocare ?

Knut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er status; ble rett og slett drittlei av hele greia. Solgte min Videoseven og kjøpte meg en Samsung 42" plasma tv. Hadde en kompis som ga meg en bra pris på V7 så da var det ganske greit.

Ja, TV ble sjekket hos infocare som ikke fant noe galt med TV. Bare rett og slett det faktum at den ikke fungere med Grundig mottaker. Det er jo nå endel nye mottakere for RiksTV å nå tak i kanskje det kan være en ide å prøve å få teste noen av disse?

Må trolig bare innse det faktum at at DVI på TV er en dinosaur.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har samme problem med en Hyundai LCD-TV som er et par år gammel. Denne har DVI m/ HDCP (i følge manualen..). Jeg får bare svart skjerm når jeg kobler til med DVI-HDMI kabel på Grundig boksen. Hjelper heller ikke å drykke på "Disp" knappen for min del.
    Jeg tror at dersom du leser bruksanvisnigen for Hyundaien din så leste vi et sted der det sto at den ikke støttet HDCP?Han som kjøpte denne skjermen hos Lefdal fikk byttet til en annen skjerm og det partiet med Hyundai ble sendt tilbake til produsenten.Kan det være det samme problemet?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra Grundig til Sagem dekoder

En oppdatering fra meg. Hadde problemer med TV-signalet fra Grundig dekoderen til min Hitachi DP 5200 42 tommer plasma (som har HDCP støtte)
    Brukte riktig type HDMI - DVI kabel men fikk kun mosaikk bilde og støy.
    Skiftet før jul til Sagem dekoderen og problemet var løst !
    Nå har jeg tilkobling fra HDMI til DVI med topp bilde. Jeg kan bekrefte at
    Sagem dekoderen er noe mer kresen på TV sendings signalet. Slik at jeg
    må til tider drive å flytte litt på inneantennen. Det blir nok til at jeg må
    koble meg opp til takantenne snart. Uannsett, Sagem dekoderen gjør
    en topp jobb ellers og kan trygt anbefales. Expert gikk med på
    å ta Grundig dekoderen tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjorde nøyaktig det samme, med samme resultat

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet Sagem

Oppdatering:
    Fikk bare mosaikk via DVI-HDMI kabelen på Grundig-tuneren.

Fikk låne en Sagem-tuner i dag, og da fikk jeg både lyd og bilde via DVI-HDMI - men jeg fikk kun inn NRK, til tross for at styrken er 73-75 % og kvaliteten er 100%. Vet at Sagem er mer følsom enn Grundig, men med slike verdier burde jeg vel få inn alle kanalene? Fikk ingen melding om at kortet ikke var satt riktig i tuneren.
    Nærmeste sender er Ulriken (ca. 5-6 km i luftlinje og uten noe som stenger for utsikten)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •