Lyd ut av sync på nytt digalt bakkenett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd ut av sync på nytt digalt bakkenett?

Kjøpte boksen fra Grundig til det nye digitale bakkenettet her om dagen og ser at lyden er en liten aning ute av sync på NRK1, er det andre som har merket det samme? Det er ikke mye, trolig bare en tiendel eller to, og man må følge godt med for å se det.
    Jeg tar imot signaler fra Haldensenderen.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er ute av sync hos meg også. Satte lydforsinkelsen til 80ms på tuneren, ligger under Installasjon -> Systeminnstillinger

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddjob
    Kjøpte boksen fra Grundig til det nye digitale bakkenettet her om dagen og ser at lyden er en liten aning ute av sync på NRK1, er det andre som har merket det samme? Det er ikke mye, trolig bare en tiendel eller to, og man må følge godt med for å se det.
    Jeg tar imot signaler fra Haldensenderen.

Hvordan har du koblet boksen til TV ?

Du skal være klar over at dersom du kobler lyden til en ekstern AV receiver
    og har en flat TV som mottar bilde via HDMI eller scart så kan det bli dårlig lipsync pga. bildebehandlingen(forsinkelse) i TV'n. Bruker du TV'ns egne høyttalere så bør TV'n selv kompensere for bildeforsinkelsen (men det er ikke sikkert alle TV'er kompenserer riktig).

Min Pioneer 507XA har ca. 60ms video delay (tre fields). Når jeg har koblet lyden til min AV receiver så setter jeg 60ms delay i selve AV receiveren slik at det blir best mulig lipsync. Kobler jeg høyttalere til selve Pioneer TV'n så er lyden synkronisert.

Har ikke RiksTV boks enda så jeg har ikke fått sjekket NRK1 lipsync selv. Det er jo veldig gjennomtenkt dersom man kan sette lydforsinkelse i Grundig boksen. Det er jo ikke alle som kan justere delay i AV receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Ja, den er ute av sync hos meg også. Satte lydforsinkelsen til 80ms på tuneren, ligger under Installasjon -> Systeminnstillinger
    Hos meg kommer lyden etter bilde, og så vidt jeg kunne se i systeminnstillinger gikk det bare å forsinke lyden, det vil jo i tillfelle bare gjøre det enda verre.

Jeg gjorde et opptak på DVD-opptakeren min som jeg lastet videre inn på pc'n og bearbeidet i et program som kan "forskyve" lyden i begge retinger. Så langt jeg kan se ble lyden riktig når jeg flyttet den ca. 160ms fremover.

I en annet svar blir det spurt hvordan jeg har koblet opp boksen, jeg har kun gammeldags TV og har koblet med scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med teknisk sjef (eller noe sånt) hos RiksTV istad. Han sa de kjente til at lyden var ute av sync og at de jobbet med saken.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett etter NRK2 startet som "ny" kanal klokken 12.00 var det store sync problemer, hjalp ikke med noen innstillinger på tuneren, varte i en drøy halvtime. Nå er det i sync igjen på NRK og NRK2 (med 80ms i forsinkelse på Grundig tuneren)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •