Hauppage HVR4000 og de åpne kanalene til Rikstv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 105
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppage HVR4000 og de åpne kanalene til Rikstv?

Er dette ikke noen mulighet for? har lest noen tråder om at Vista ikke støtter live Mpeg4 dekoding, siden Microsoft ikke har laget noen Codecs som støtter dette, men det er vel ikke umulig at noen andre har laget dette eller?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Er dette ikke noen mulighet for? har lest noen tråder om at Vista ikke støtter live Mpeg4 dekoding, siden Microsoft ikke har laget noen Codecs som støtter dette, men det er vel ikke umulig at noen andre har laget dette eller?
    RiksTV sender ingen åpne kanaler men NRK sender sine kanaler åpne i NTV nettet.

DVBViewer klarer å dekode video fra NRK men HE-AAC lyden er fortsatt et uløst problem. Det er egentlig heller ikke er DVBViewer problem men årsaken er at det mangler Directshow filtere for MPEG4 HE-AAC.

Jeg er litt usikker på om DVBViewer støtter Hauppage kortet men dersom Hauppage kortet benytter BDA driver så bør det fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    RiksTV sender ingen åpne kanaler men NRK sender sine kanaler åpne i NTV nettet.

DVBViewer klarer å dekode video fra NRK men HE-AAC lyden er fortsatt et uløst problem. Det er egentlig heller ikke er DVBViewer problem men årsaken er at det mangler Directshow filtere for MPEG4 HE-AAC.

Jeg er litt usikker på om DVBViewer støtter Hauppage kortet men dersom Hauppage kortet benytter BDA driver så bør det fungere.

Så man kan få inn Nrk3 og Super? Hvr4000 benytter BDA ja, har selv brukt ProgDvb på satelitt delen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Så man kan få inn Nrk3 og Super? Hvr4000 benytter BDA ja, har selv brukt ProgDvb på satelitt delen.
    Ja et DVB-T kort og det benytter BDA driver kan sannsynligvis kunne motta alle NRK tv kanalene med DVBViewer. Du vil kun få bilde. HE-AAC lyden vil som sagt ikke fungere.

Det eneste jeg er usikker på er om DVBViewer støtter kort som støtter både DVB-T og DVB-S/S2.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et HVR-4000 kort og bruker det sammen med DVBviewer. NTV åpnet bakkenettet i Rogaland i helgen og jeg kan bekrefte at DVB-T bildet fra NRK kom inn klart og fint. Lyden var det litt verre med. Orban leverer codec, men denne støtter ikke Directshow. Det jobbes med problematikken og mer kan leses her Mpeg4 Part10 Level 3.0 & Aac-he Audio - DVBViewer community forum

Jeg tar i tillegg inn parabol på 28,2E og får her BBC HD. Her er både bilde og lyd upåklagelig. Ukodet! Olalala

Det som også har vært en utfordring er at Hauppauge ikke har levert noen CI modul til kortet, som gjør det mulig å bruke en CAM og abb kort. Løsningen jeg har brukt er en softcam (CnxCAM og SoftCSA), sammen med en Pheonix USB kortleser (á la Norsk Tipping sin CardMan leser). Dette fungerer greit sammen med Canal Digital sitt kort.
    Jeg har ikke prøvd denne løsningen sammen med Riks pakken enda, da jeg vil vente litt for å se utsiktene for å få litt lyd også... Siden de også bruker Conax antar jeg at det også vil virke fint (selv om det snakkes om godkjenning av mottager og pairing av kort).
    Jeg fikk forresten mail fra en Jan Malmborg fra Hauppauge Nordic (Sverige) på fredag. Han kunne fortelle at (endelig) alt var klart for deres egen CI USB leser som man kunne benytte sammen med en Conax CAM. De skulle legge ut info om dette på sin egen hjemmeside og de skulle være i butikkene mot slutten av denne uken (uke 36).

Dette ble kanskje litt på siden av det du først spurte om, men jeg tror flere med dette kortet sliter litt for å få alt til å virke slik vi alle ønsker; problemfritt og alle muligheter.
    DVB-T og DVB-S/S2 (og DVB-S) fungerer derimot hardwaremessig helt greit. Det var bare dette med lyd codec'en da...

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bekreftet softcam løsning for NTV/Conax

Sitat Opprinnelig postet av mskislan
    Jeg har et HVR-4000 kort og bruker det sammen med DVBviewer. NTV åpnet bakkenettet i Rogaland i helgen og jeg kan bekrefte at DVB-T bildet fra NRK kom inn klart og fint. Lyden var det litt verre med. Orban leverer codec, men denne støtter ikke Directshow. Det jobbes med problematikken og mer kan leses her Mpeg4 Part10 Level 3.0 & Aac-he Audio - DVBViewer community forum

Jeg tar i tillegg inn parabol på 28,2E og får her BBC HD. Her er både bilde og lyd upåklagelig. Ukodet! Olalala

Det som også har vært en utfordring er at Hauppauge ikke har levert noen CI modul til kortet, som gjør det mulig å bruke en CAM og abb kort. Løsningen jeg har brukt er en softcam (CnxCAM og SoftCSA), sammen med en Pheonix USB kortleser (á la Norsk Tipping sin CardMan leser). Dette fungerer greit sammen med Canal Digital sitt kort.
    Jeg har ikke prøvd denne løsningen sammen med Riks pakken enda, da jeg vil vente litt for å se utsiktene for å få litt lyd også... Siden de også bruker Conax antar jeg at det også vil virke fint (selv om det snakkes om godkjenning av mottager og pairing av kort).
    Jeg fikk forresten mail fra en Jan Malmborg fra Hauppauge Nordic (Sverige) på fredag. Han kunne fortelle at (endelig) alt var klart for deres egen CI USB leser som man kunne benytte sammen med en Conax CAM. De skulle legge ut info om dette på sin egen hjemmeside og de skulle være i butikkene mot slutten av denne uken (uke 36).

Dette ble kanskje litt på siden av det du først spurte om, men jeg tror flere med dette kortet sliter litt for å få alt til å virke slik vi alle ønsker; problemfritt og alle muligheter.
    DVB-T og DVB-S/S2 (og DVB-S) fungerer derimot hardwaremessig helt greit. Det var bare dette med lyd codec'en da...

Morten
    Så du kan bekrefte at at softcam løsning fungerer fint imot NTV/Conax ? (CnxCAM og SoftCSA)

Hva slags utfordringer gir parring av kort, og hvordan fikk du løsning her ?

Takker uansett for tilbakemelding så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinasjonen med Conax og softcam kan jeg bekrefte at virker (Canal Digital), men jeg har ikke prøvd det mot RiksTV enda, da jeg ikke har kort fra de.
    Når det gjelder pairing av kort, så må jeg bare ærlig innrømme at jeg ikke har støtt på dette i praksis i det hele tatt. Det er mulig mitt CD kort er fra før tiden da pairing ble innført...
    Tenkte jeg skulle bestille kort (og en "bokstøtte" dekoder) fra RiksTV så fort det kommer noen lyspunkter med tanke på HE-AAC støtten.

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinasjonen med Conax og softcam kan jeg bekrefte at virker (Canal Digital), men jeg har ikke prøvd det mot RiksTV enda, da jeg ikke har kort fra de.
    Når det gjelder pairing av kort, så må jeg bare ærlig innrømme at jeg ikke har støtt på dette i praksis i det hele tatt. Det er mulig mitt CD kort er fra før tiden da pairing ble innført...
    Tenkte jeg skulle bestille kort (og en "bokstøtte" dekoder) fra RiksTV så fort det kommer noen lyspunkter med tanke på HE-AAC støtten.

Morten
    Det er Canal Digital (DVB-C) (Via Kabel tv) som jeg skal teste først på.

Så da er det bare parring av kort, samt velvilje til å selge meg et kort uten jalladecoder som står igjen.

Kundesupport'en har vært mer en hjelpsom.. NOT

Ennå ikke bestemt meg for om jeg skal hive meg på DVB-T.

Et enkelt kort uten meningsløst og fordyrende CI/CAM modul ligger jo på ~500,-, så det er ikke så mye bortkastet hvis det ikke funker.

HE-AAC decoding så forsåvidt ut som et spennede prosjekt å hacke på..

Virker noe uvirkelig at de ikke har codec/sw løsning klart og liggende for nedlastning på hjemmesidene i forkant..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, dette høres jo bra ut, dessverre så har Psu'en røket i stue pc'n så jeg får ikke testet dette med det første, men blir spennende å følge med, kommer nok en løsning på lyd tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om sendingene i Bergen er åpne ?
    (Tenker selvfølgelig på NRK kanalene)

Prøver å benytte ProgDVB, får søkt inn kanalene, kan også se
    program tittel som vises og teks-tv fungerer også. Får ikke noe
    bilde, men om det skyldes at mpeg4 codec'en ikke fungerer eller om
    sendingene ikke er åpne pga jeg får et rødt hengelås når jeg prøver
    å velge noen av nrk kanalene. Lyden vet jeg at ingen har fått til, men det er et annet problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Intet bilde med Pinnacle PCTV Dual DVB-T PRO

Hei!

Tester med Pinnacle PCTV Dual DVB-T PRO.

Sliter litt med å få bilde og lyd på min pc. Får kanal-liste, epg og teksttv til å fungere. Har prøvd med sw: Pinnacle Tvcenter Pro, DVB-dream, DVB-viewer, Progdvb uten hell. Det er vel dekoderen som er problemet. Har prøvd bl a Cyberlink men uten hell. Er nok litt nuub her, så jeg trenger hjelp....

By the way; Pinnacle Tvcenter Pro sier:
    Unfortunately, your system probably is not capable of decoding DVB H.264 streams. A dual core processor system running at 3GHz is required for this feature. lol!!! viser jo full 1080P H.264 filmer uten problem!!!!!

Holder til i Rogaland, så sendingene burde være igang :?

PC: DualCore 2.7GHz 2GB ram, 8800 GTX, Vista

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digipix
    Hei!

By the way; Pinnacle Tvcenter Pro sier:
    Unfortunately, your system probably is not capable of decoding DVB H.264 streams.
    Nå kjenner jeg ikke Pinnacle Tvcenter Pro, men det høres ut som at du mangler en mpeg4 (H.264) codec.

Lyden vil du nok slite mer til å få fungere, men dette problemet gjelder for
    alle her i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte epost til Miglia som selger videodingser til Mac (tror deres USB-sticks er Hauppage som er re-brandet). Spurte om USB-dingsene deres og DVB-T i Norge spesifikt, med MPEG-4 (H.264) og HE-AAC, og fikk dette svaret:

"Currently there is no solution for the Mac Platform that supports this standard, this is a software development issue, and we won't have a solution probably until 2008, I have copied in our Norwegian Distributor, should this situation change in the short term I'll get back to you. Right now it's anaolog I'm afraid.

Regards Charles."

...dette bekrefter at det er en software-sak ihvertfall. Min EyeTV Diversity får inn kodet National Geographic og Animal Planet men ikke noe mer. Tipper det er fordi de fortsatt sendes i MPEG-2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått Pinnacle PCTV Dual DVB-T Pro til å virke, men kun på bilde. Bruker DVBviewer 3.8.0.0 og Powerdvd 7- H.264 decoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CI USB leseren er utsatt til november hos komplett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goli4th
    CI USB leseren er utsatt til november hos komplett

Denne har vært utsatt så lenge jeg kan huske, spørs om den i det hele tatt kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på denne nesten komiske tråden När finns kortläsaren att köpa? - Hauppauge Nordic Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk Usb lesern for et par uker siden men har ikke fått testet den enda,
    noen som har fått til lydproblemet på bakkenett???

Newcomer Glorfindel sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får slenge meg på tråden her med litt informasjon:
    Jeg har en TERRATEC CINERGY HT USB XE og med Powerdvd 7- H.264 decoder installert får også jeg bilde.
    Så da er det bare lyden som mangler...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glorfindel
    Jeg får slenge meg på tråden her med litt informasjon:
    Jeg har en TERRATEC CINERGY HT USB XE og med Powerdvd 7- H.264 decoder installert får også jeg bilde.
    Så da er det bare lyden som mangler...
    Støtter ikke ffmpeg HE-AAC ?
    Test med Mediaportal f.eks ?

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •