Hauppage HVR4000 og de åpne kanalene til Rikstv? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 105 av 105
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soya
    Jeg tenker ProgDVB...
    Driver å forsker rundt dette, da jeg har behov for å kunne se på en kanal og ta opp på en annen med samme DVB kort.

Optimalt med Mediaportal, og helst uten TV Server utgaven.

Fikk et tips av en om at DVB Dream Development Homepage skulle støtte dette, og at du kunne decode opp til 22 kanaler samtidlig. (PIP ?)

Helt på forsknings stadiet ennå.

Setter pris på en PM hvis noen sitter med info her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital kabeltv. Canal digital

Sitat Opprinnelig postet av Soya
    Jeg har to DVB-S kort det ene et Pinnacle PCTV-S kort og det andre et Hauppague Nexus DVB-S kort. Er det mulig om jeg kjøper en Pheonix kortleser som denne: www.divineo.co.uk - Product Information
    sammen med en softcam (CnxCAM og SoftCSA) og et abb kort fra Canal Digital kunne se et program samtidig som jeg tar opp et annet?

Er det noen som har prøvd tilsvarende oppsett mot canal digital sitt digitale kabelnett? er ny på dette, lurer på om det er mulig å kjøpe f eks et pinnacle usb kort og kortleser, og så bruke pcen som tuner, evt med dobbel dvb-c med kun ett abbonment?

mvh
    Christer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patch til Powercinema har vært ute en stund: Hauppauge Digital: Support

PowerCinema 5.1 Software Upgrade
    CD v1.0 (build 4222) to CD v1.4 (build 4410)

This download is intended for the following products: WinTV-NOVA-HD-S2
    WinTV-HVR-4000

Users of CD 1.0 applying this fix will find the issues with DVB-T in Sweden and some Disceq Install Wizard based issues from Germany are fixed.

De kan ikke geografi de mener Norge

Edit: Ooh glemte nesten å si SFX modulen til patchen bugget for meg, så jeg måtte pakke den ut manuelt med winrar før jeg kjørte patchen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Optimalt med Mediaportal, og helst uten TV Server utgaven.
    Det tror jeg du kan glemme, mener å ha lest at nye funksjoner ikke vil bli lagt til den standard tvmotoren, de skal kun konsentrere seg om bugfixing. Dette betyr at siden den ikke støtter h264 (som jeg også har lest på MP forumet) vil den aldri kunne virke i Norge.

TVE3 eller TVServer utgaven som du kaller den virker allerede, bare man har en funksjonel codec. Jeg har prøvd med den fra Cyberlink PowerDVD Ultra Deluxe v7.3.3516 og det funket sånn tålig. Dog TVE3 synes jeg var litt småbuggy

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shep
    Det tror jeg du kan glemme, mener å ha lest at nye funksjoner ikke vil bli lagt til den standard tvmotoren, de skal kun konsentrere seg om bugfixing.
    Dette betyr at siden den ikke støtter h264 (som jeg også har lest på MP forumet) vil den aldri kunne virke i Norge.
    Det stemmer nok, men i hodet mitt trenger vi bare en ny splitter/TS demux og riktige codecs ?

Sitat Opprinnelig postet av shep
    TVE3 eller TVServer utgaven som du kaller den virker allerede, bare man har en funksjonel codec. Jeg har prøvd med den fra Cyberlink PowerDVD Ultra Deluxe v7.3.3516 og det funket sånn tålig. Dog TVE3 synes jeg var litt småbuggy
    Amen..

Men jeg skal jo uansett se på mulighet for å "se på en kanal, ta opp på en annen" med et DVB kort, så før eller siden må jeg tune å få TV Server til å funke.

Venter også en MythTV klient til MediaPortal, så jeg bare kunne streame fra den...

En annen tanke var å transcode Rikstv -> IPTV e.l

Det er bare skisser og kladd i boka mi ennå..

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •