Hauppage HVR4000 og de åpne kanalene til Rikstv? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 105
    Newcomer Glorfindel sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Støtter ikke ffmpeg HE-AAC ?
    Test med Mediaportal f.eks ?
    Fikk ikke det til. Fikk aldri valgt riktig inne i TerraTec softwaren slik som med bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene med AAC-HE (LATM/LOAS) er så og si løst. Holder nå på med å teste et DirectShow filter for en codec produsent. Grunnet NDA så kan jeg ikke si hvem dette er. Men jeg kan si til alle at jeg sitter å ser på NRK1 akurat nå MED lyd. Jeg vil komme tilbake med mere info om dette så snart dette er klart. Det virkelig store problemet er hvordan vi skal få sett de krypterte kanalene. RiksTV benytter conax card pairing. Så vidt jeg vet så finnes det ikke noen CAM løsning slik som f.eks. CnxCam som støtter dette. Mulig at HVR-4000 + CI USB løsningen kan fungere, men sikkert ikke etter at man har pair'et kortet med Grundig'en. Hadde vært fint om noen kunne belyse dette litt nærmere. Har selv liten peil på dette. Jeg ønsker bare å få se det jeg har betalt for på min HTPC i steden for denne Grundig boksen som tryner flere ganger hver eneste kveld!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    riks-tv parer ikke kort og tuner. det er null problem å ha en tuner på hytta og en hjemme og bytte kort mellom de.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Mulig du har rett. Trodde bare at "Pairing ID" i "System Information"
    menyen på Grundig'en pekte i den retningen. Får alikevell ikke kortet til å fungere sammen med CnxCam. Er det noen som har fått det til her???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    riks-tv parer ikke kort og tuner. det er null problem å ha en tuner på hytta og en hjemme og bytte kort mellom de.
    DVS at du _har_ testet og kan bekrefte dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RedAngel
    Problemene med AAC-HE (LATM/LOAS) er så og si løst. Holder nå på med å teste et DirectShow filter for en codec produsent. Grunnet NDA så kan jeg ikke si hvem dette er. Men jeg kan si til alle at jeg sitter å ser på NRK1 akurat nå MED lyd. Jeg vil komme tilbake med mere info om dette så snart dette er klart. Det virkelig store problemet er hvordan vi skal få sett de krypterte kanalene. RiksTV benytter conax card pairing. Så vidt jeg vet så finnes det ikke noen CAM løsning slik som f.eks. CnxCam som støtter dette. Mulig at HVR-4000 + CI USB løsningen kan fungere, men sikkert ikke etter at man har pair'et kortet med Grundig'en. Hadde vært fint om noen kunne belyse dette litt nærmere. Har selv liten peil på dette. Jeg ønsker bare å få se det jeg har betalt for på min HTPC i steden for denne Grundig boksen som tryner flere ganger hver eneste kveld!
    Tja, problemet er vel ikke løst hvis jeg må "kjøpe" denne codec'en, eller det er krav om noe spesielt OS.

Men uansett hyggelig å høre om "work in progress."

Det beste var om FFmpeg fikk supportert dette på en god måte, slik at man har avspiller codec både i Windows og de åpne systemene og alle kunne være kunde hos RicksTV.

Ellers litt om pairing:

Conax - en, products, cas extended, pairing

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RedAngel
    Hmm.. Mulig du har rett. Trodde bare at "Pairing ID" i "System Information"
    menyen på Grundig'en pekte i den retningen. Får alikevell ikke kortet til å fungere sammen med CnxCam. Er det noen som har fått det til her???
    Får du noe feilmeldinger i loggen eller annet som peker på hvor det stopper ?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen oppdateringer her, RedAngel?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVB-T og Dekoding av RiksTV

Jeg har fått DVB Viewer til å funke (PInnacle 330e UBS stick hybrid) og vil gjerne forsøke å få til en løsning der jeg kan ta med meg RiksTV kortet mitt på reise så jeg kan se kanalene når jeg er borte hjemmefra og bare har med laptop+usbtuner.

Hvis man ser bort fra pairing (om det blir et problem?) hva trenger jeg av software installert på PC'en (i tillegg til dvb viewer) for å kunne klare å dekode kanalene ? (de som er kodet). Jeg har lest av cnxcam og softcsa skal gjøre dette vha en USB smartcard leser (ala omnikey fra norsk tipping) men er det noen som har testet dette ?

Hvis jeg vil slippe å ta med smartkortet fra rikstv, kan jeg evt ha en konto hos en server som kjører cardsharing for conax ? hva slags SW må man evt da ha installert i tillegg ? (Kun i teorien..vet det er ulovlig..så jeg bare spør på det teoretiske plan)

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glorfindel
    Jeg får slenge meg på tråden her med litt informasjon:
    Jeg har en TERRATEC CINERGY HT USB XE og med Powerdvd 7- H.264 decoder installert får også jeg bilde.
    Så da er det bare lyden som mangler...
    Kunne du teste om det er lyd med den nye Terratec HomeCinema 5.36 Beta med support for "LATM" for AAC?

ref: DIGITAL FERNSEHEN - Forum - Einzelnen Beitrag anzeigen - TerraTec Home Cinema 5.0

-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mobile999
    Kunne du teste om det er lyd med den nye Terratec HomeCinema 5.36 Beta med support for "LATM" for AAC?

ref: DIGITAL FERNSEHEN - Forum - Einzelnen Beitrag anzeigen - TerraTec Home Cinema 5.0
    -
    Har testet, men får det ikke til å fungere. Valgte: Cyberlink Audio Decoder (Terratec) både under MPEG Audio Decoder og MPEG AC3 Decoder i DVBViewer, men får ingen lyd.

Prøvde også å kjøre TerraTec Home Cinema, men den støtter selfølglig ikke kort fra Hauppauge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ja, man må teste med et kort fra <Terratec> for å se om <Terratec> Home Cinema fungerer med lyd fra Rikstv...

Fint om noen som har Terratec kort kan teste om Terratec har lagt inn noe lurium i Home Cinema siden de sier den støtter LATM. f.eks Glorfindel

Kan hende Terratec har laget en egen splitter f.eks...

Versjon 5.36 Beta kan lastes ned her:

ftp://ftp.terratec.de/Receiver/Terra...ma_5.36.00.exe

-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ja, man må teste med et kort fra <Terratec> for å se om <Terratec> Home Cinema fungerer med lyd fra Rikstv...

Fint om noen som har Terratec kort kan teste om Terratec har lagt inn noe lurium i Home Cinema siden de sier den støtter LATM. f.eks Glorfindel

-
    Med splitter så mener du demuxer ?
    gb-pvr støtter jo å velge demuxer, testa med den ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    splitter = demuxer eller demultiplexer

Installasjonen av Home Cinema legger til "Cyberlink Demultiplexer (Terratec)"

Forøvrig: digital everywhere har nå fungerende løsning med sin FireDTV. Dette er bekreftet i en annen tråd her på avforum. Fungerer også med Dvbviewer...

Jeg så for meg at man kunne installere programvaren fra Digital Everywhere og teste med dvbviewer og andre kort men programvaren vil ikke installere uten fireDTV koblet til(!).

Jeg finner heller ikke noen codecpakke i nedlastningen fra digital everywhere(???).

...bare litt frustrerende

-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    splitter = demuxer eller demultiplexer

Installasjonen av Home Cinema legger til "Cyberlink Demultiplexer (Terratec)"

Forøvrig: digital everywhere har nå fungerende løsning med sin FireDTV. Dette er bekreftet i en annen tråd her på avforum. Fungerer også med Dvbviewer...

Jeg så for meg at man kunne installere programvaren fra Digital Everywhere og teste med dvbviewer og andre kort men programvaren vil ikke installere uten fireDTV koblet til(!).

Jeg finner heller ikke noen codecpakke i nedlastningen fra digital everywhere(???).

...bare litt frustrerende

-
    Synser litt:

Steg 1: Demxuere

Jeg gjetter at både Terratec og Digital Everywhere har egne demuxere. Disse er de patchet for å kompansere de feil RIKS TV har i DVB strømmen. DVS at vi har 2 brukbare demuxere som burde funke.

Steg 2: Codec/DirectShow codecs for lyd.

Hvilke codec legger Terratec inn ?

Burde ikke være mye pes å gå rundt sjekken for å Digital Everywhere installern. Den sjekker sikkert bare PCI id'n.

Usikker på hvordan du mater inn sånt i windows land, men den kansje bare bruker pci id'n i *.inf fila ?

Kanaliserer frustrasjonen til drivkraft

Personlig synes jeg dette er bare tull, burde være best å få oppdatert ffmpeg til å støtte dette så funker det både i linux og windows.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok vanskelig å få den fullstendige oversikt over hvilke filtre Terratec legger inn.

Terratec er dessuten ikke noen løsning som noen har bekreftet virker med det norske bakkenettet. Terratec påstar heller ikke det

Digital Everywhere er fireware basert. Med min begrenede kunnskap så vet ikke jeg om pci-bussen er involvert i det hele tatt

Når det gjelder ffmpeg støtte er vel aac-lyd støttet via faad2 (?)

Jeg har klart å demuxe lyden med mplayer i linux men ikke klart å spille den av i annet enn Winamp (i Windows).

du kan jo teste:

mplayer -dumpaudio <filename>
    forsøk å spille av "stream.dump" i linux.
    Har forsøkt selv i en Slackwarebasert live-cd distro men her er det noe trøbbel med faad2. Får feilmelding.

Kan du teste?

-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok vanskelig å få den fullstendige oversikt over hvilke filtre Terratec legger inn.

Terratec er dessuten ikke noen løsning som noen har bekreftet virker med det norske bakkenettet. Terratec påstar heller ikke det

Digital Everywhere er fireware basert. Med min begrenede kunnskap så vet ikke jeg om pci-bussen er involvert i det hele tatt

Når det gjelder ffmpeg støtte er vel aac-lyd støttet via faad2 (?)

Jeg har klart å demuxe lyden med mplayer i linux men ikke klart å spille den av i annet enn Winamp (i Windows).

du kan jo teste:

mplayer -dumpaudio <filename>
    forsøk å spille av "stream.dump" i linux.
    Har forsøkt selv i en Slackwarebasert live-cd distro men her er det noe trøbbel med faad2. Får feilmelding.

Kan du teste?

-
    Har ikke kjøpe DVB-T kort ennå Sitter å venter som alle andre. Men skal kjøpe til helga når jeg får lønn.

Ser her: digital everywhere - Integrated Driver Setup (BETA)

- FireDTV Viewer: support for AAC LATM (audio format used on DVB-T in Norway) added. Main Concept AAC Decoder required.

Så hvis demuxern i Mplayer funker fint, så kansje vi kunne hive Main Concept AAC codec'en under win32 (sammen med codec for WMF etc) og få spilt av lyd ?

Ser ellers litt pacthes og aktivitet på ffmpeg/v4l listene..

Mekker en compile fra svn i helga sikkert..

Newcomer Glorfindel sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-
    Sorry, testet igår og har fremdeles ingen lyd. Hadde håpet, ja, men akk...

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg fant en post på et annet forum der han som har skrevet faad2 og winamp aac-plugin bekrefter at faad2 ikke har latm/loas støtte men winamp plugin har støtte for dette. Dessuten har jeg sendt en e-post med spørsmål om dette snart vil bli lagt inn i faad2.

Orban har sikkert heller ikke støtte for latm/loas. Jeg får ikke til å spille av lyden...

Skulle gjerne testet med codec fra digital everywhere (Mainconcept), men det var dette med at programvaren ikke vil installere...

-

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •