2 hus tett-i-tett, samme RiksTV abonnement?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 hus tett-i-tett, samme RiksTV abonnement?

Hei,

vi har i dag to hus som ligger tett i tett. Vi bruker felles antenne (antennekabel går mellom husene), og vi vurderer RiksTV.

Vi skal ha 2 mottagere i det ene huset og en i det andre. Er det noen begresninger som gjør at det ikke går an å bestille 3 abonnement i ett navn (er samme eier på begge husene) og dermed oppnå 70% på abonnementet i det andre huset?

Eller må jeg bestille et eget abonnement for begge husene?

Ser at en betaler kun en kortavgift når en skal ha 3 mottagere, men vi får vel 3 kort også?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV opererer med pr. hustand, så hvis du er samme eier, kan du jo egentlig bare bestille 3 abonnement med rabatten som kommer med, og plassere den ene boksen i det andre huset. Du får også et kort pr. mottager, så vidt jeg har forstått.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det forresten ikke en serie som gikk på NRK (Barne TV) som het 2 Hus tett i tett?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husstand og eier er da virkelig ikke det samme!

En som leier i en annen sitt hus er egen husstand! Prøv den på lisenskontoret!

Har liten tro på at dette egentlig er "lovlig" men det er sikkert gjennomførbart uten de helt store problemene!

PS: Klar over at lisenskontoret ikke har noe med rikstv å gjør, men det var et eksempel:

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke akkurat det samme. Sa heller ikke at det er lovlig. Men i og med han eier det andre huset, er det en lett sak for han praktiskt sett å sette den ene boksen i det andre huset.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. lisenskontoret:

Jeg har en bror som har en sønn som enda bor på gutterommet, siden han jobber som lærling og vil gjøre seg ferdig med fagbrev før han flytter.

Denne sønnen kjøpte seg TV og gjorde selvfølgelig den tabben at han kjøpte den i sitt navn, så nå sitetr de der med to lisenser å betale.

Forklaringen fra lisenskontoret var at så lenge han hadde jobb og dermed skulle forsørge seg selv var han å betrakte som egen husstand.

Det gjelder å holde tunga rett i munnen når man snakker med de typene der...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakv: Den kan han fint snakke seg ut fra! For det er helt feil definisjon!!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min ringte lisenskontoret, han kan snakke seg ut av det meste med de fleste, men da kom han til kort.
    Nesten litt overrasket over at han ikke fikset den, men det virket ikke som om de var spesielt mottakelige for informasjon der oppe...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å si at det blir for dyrt med lissens, så da har jeg solgt TV`n. Dermed er man "fri".

Når det gjelder opprinnelig spørsmål er det selvfølgelig ingen ting i veien for å bestille et hoved, og 2 tilleggsabonnement på samme person, og så fordele disse mellom venner. Ikke nødvendig å bo særlig tett i tett heller :-)

Forøvrig kan samme metode brukes hos Viasat og Canal Digital, slik at man sparer noen tusenlapper i året.

At distributørene ikke liker dette er en annen sak....

Randulf Småfix

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både jeg og noen av slektningene rundt meg skal ha Pakke fra RiksTV, og vi har vært inne på tanken å gjøre det på denne litt "sleipe" måten, men ender vel opp med hvert vårt abbonement. Lovlydige som vi er ;-)

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Jakv: Den kan han fint snakke seg ut fra! For det er helt feil definisjon!!!
    Og der tror jeg du tar feil
    Mente at jeg hadde lest om en slik situasjon før, og fant den etter litt søking:

Må betale TV-lisens på gutterommet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Riks-TV om akkurat denne problemstillingen siden jeg bor i et hus med flere leiligheter hvor vi alle ønsket oss et nytt abonnement, huset har en eier og han sa seg villig til å sette dette på seg slik at vi bare gjorde det til en del av husleia men dette fungerte ikke siden hver boks måtte settes på den som hadde kontrakt på leiligheten. Så istedet for å få rabatt for boks nr 2 osv så må hver av oss betale fullpris på alt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Og der tror jeg du tar feil
    Mente at jeg hadde lest om en slik situasjon før, og fant den etter litt søking:

Må betale TV-lisens på gutterommet

Å fysj! Ja så feil kan man ta! Hehehe.... Vel, "selg" tv er mitt råd da!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Broren min ringte lisenskontoret, han kan snakke seg ut av det meste med de fleste, men da kom han til kort.
    Nesten litt overrasket over at han ikke fikset den, men det virket ikke som om de var spesielt mottakelige for informasjon der oppe...
    NRK er vanskelige å ha med å gjøre og loven er vel ikke noe de liker å følge. NRK lisensen er en monopolsituasjon som etter min tolkning er ulovlig å regne. Men det er nå det... De krever inn for alt de kan, men skulle du prøvet det der rettslig tviler jeg sterkt på at NRK hadde kommet så langt med sin tolkning av "husstand".

Det bør være mulig å komme seg unna det der...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I flge innlegget til poppiuz så har de vel all rett til å gjøre det slik, men det er mulig at han selger TVen. Til meg f.eks., den snille onkelen som låner ham en TV...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •