Rikstv, Canal Digital eller ViaSat som digitaltv leverandør?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rikstv, Canal Digital eller ViaSat som digitaltv leverandør?

Hei!

Noen her som har noen erfaringer og formeninger om hva som lønner seg å velge som leverandør av digitaltv av disse leverandørene?
    Vil eventuelt være rikstv igjennom antenna i fellesanlegget, eller Canal Digital/ViaSat over parabol..

Dekoder med HDMI utgang er å foretrekke, og kanalutvalget spiller jo forsåvidt en rolle også.
    Ønskelig der er:
    NRK1-3
    Tv2
    Discovery
    Tv3
    TvNorge
    ZTv

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...l-digital.html
    Ligger kanskje noe interressant der. Har omtrent samme problemstilling som deg, og ender nok på RiksTVpakken.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her bør du velge RiksTV. Dekoderne som blir subsidiert, kommer med HDMI. Det gjør kun HD tuneren til Canal Digital. I tillegg er RiksTV det eneste stedet du kan få alle de kanalene du lister. Med Viasat får du ikke TV2 og TVNorge, og Canal Digital har ikke ZTV eller TV3.

ZTV stenger sendingene om litt over en uke. Viasat4 er den nye kanalen som tar over for denne. Det blir mer som et navneskifte, men unntak av at musikken på ZTV forsvinner, og blir kun værende på nett.

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt samme problemstilling selv, og landet på HD mottakeren til CD med family pakken. Da får jeg ikke TV3, men ofrer de for HD kanalene som jeg får "gratis" i et år...

CD første året koster meg 4200,- mens Rikstv med rikspakken koster vel ca 3200,-

CD ble litt dyrere enn Rikstv, men jeg får HD, og flere kanaler. Såvidt jeg vet har ikke Rikstv noe planer om HD sendinger, og heller ikke noe kapasitet igjen i bakkenettet sitt til dette. Det blir jo mer plass når de analoge sendingene stoppes, men det er jo en stund til...
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •