Støy ved start av Dolby-vignett på Canal+ med Canal Digital kabel-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy ved start av Dolby-vignett på Canal+ med Canal Digital kabel-TV

Jeg har et ganske gammelt surround-anlegg (kun Dolby Pro-Logic dekoding) tilkoblet en digital dekoder fra Canal Digital (kabel-TV), C1201CX.

Ved starten av en del filmer som sendes på Canal+ Film vises en reklame-vignett for Dolby Digital, den med et helikopter som svirrer rundt. Mitt problem er at akkurat i starten av denne vignetten kommer det bare støy ut av høyttalerne (hvit støy, nærmest), i ca. 1 sekund.

Dette er veldig plagsomt, da støyen blir veldig høy hvis volumet er klargjort for filmvisning. Er det flere enn meg som har dette problemet? Er det noen som vet hva det skyldes, og evt. hva jeg kan gjøre for å unngå det?

Har ikke gjennomført fullstending debugging eller spurt Canal Digital / Canal+, men tenkte jeg kunne spørre i dette forumet først som sist

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme sak på Get digital kabel også. Så da er det vel noe som peker på C+ som synderen.

ToCa

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært borti det samme. Er ikke tilstede hvis jeg sender ut AC-3 (DD) signalet, men med vanlig lyd, så støyer det litt akkurat idet digitallyden slår inn på det andre lydsporet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •