Der var Grundig DTR 8270 og Riks-TV på plass i stua - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes bildet er ganske skarpt, men på flere kanaler virker det ganske blast. Ikke skikkelig sortnivå rett og slett :\

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kanaler er det da?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke gjort så veldig mye research enda, men så en film på Canal+ Film1 og synes bildet var ganske grått. Kan være tilfeldig.

Mulig jeg så det spesielt godt siden de sorte stripene oppe og nede var gråaktige (og bar preg av høy komprimering) mot den sorte bakgrunnen bak undertekstene(som kommer rett fra dekoderen) som er helt sort i forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar ang. sendere i Rogaland.
    Antennen er en vanlig UHF antenne på sånn ca. 1,5 meter med reflektorgitter bak. Når det gjelder Bokn senderen, sendte vel denne ikke TV2 analogt? NRK1 med VHF antenne i samme størrelse, gir rimelig bra bilde. Skal prøve på nytt neste helg dersom været frister til hytteliv.
    N.B. Montering og testing ble utført i 10-12 tiden lørdag 1/9. Noen som vet om Bokn var satt i drift da, eller om den først ble skrudd på ved offesiell start kl 18.00? - dette ville i så fall vært en rimelig årsak til manglende signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten glad jeg har egen coax inn i huset jeg, via kabelselskap, så jeg slipper både dig.bakkenett OG dab. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg skaffet med Grundig dekoderen på fredag og har testet den ut i helga. Jeg koplet den opp til LCD Tvn vha. HDMI kabel. Selve boksen er enkel og grei i bruk med de innstillinger og muligheter som er å forvente av en boks til 1 krone

Men - jeg har et skikkelig irriterende problem. Jeg kjøpte to dekodere siden jeg har to TVer, og jeg har akkurat det samme problemet med begge boksene. Det som skjer er at jeg under sending plutselig mister lyden. Deretter dukker det opp en melding fra dekoderen om at kanalen ikke sender lengre. Når jeg så skifter kanal så får jeg samme melding på alle kanalene. Dersom jeg slår dekoderen av og på vha. fjernkontrollen får jeg akkurat det samme problemet.

Den eneste løsningen er å ta ut stikkontakten til boksen og så starte den opp på nytt. Er det noen som har opplevd samme problem? Som sagt- hos meg skjer dette på begge boksene.

En mindre irriterende feil er at dersom jeg bruker Info knappen for å se hva som går på de andre kanalene så hender det at jeg ikke får vekk Info teksten, den henger rett og slett igjen slik at jeg må skifte kanal for å få den vekk (hele poenget med Info er jo at man skal kunne få informasjon om sendingene uten å gå ut av kanalen).

mvh.
    muthe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg ikke igjen i problemet ditt, wintermuthe. Har samme tuner, men kjører foreløpig via Scart-kobling.

EDIT:
    Mitt problem er at jeg ikke får bilde over HDMI-DVI kabel til min Hyundai hlt-3272. Funker fint med HDMI-DVI på en DVD-spiller, men Grundig boksen setter seg på bakbena..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømforbruk 12V

For dere som har planer om å bruke tuneren på 12 volt på hytta eller lignende er strømforbruket ved 12V dift ca 25-30 W (30W=2,5A) i følge Grundig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt problem..
    Kjøpte en Hyundai 32" i 2005 som var HD-Ready. Denne har ikke HDMI, men DVI m/ HDCP, så det burde jo være bankers med en omformer sammen med RiksTV pakken? Men nei. Doh! Svart skjerm.

Så nå sitter jeg her med HD-ready skjerm og digital-tv over Scart'en.. Tror problemet ligger i at DVI-inngangen takler maks 1024x768 oppløsning, eventuelt at HDCP-handshaket ikke fungerer når man bruker DVI-HDMI overgang.

Kjipern![/QUOTE]

Shit, jeg har også en Hyundai med DVI. Hvilken modell er det du har? Jeg har en Q320, men har ikke hatt problem med å kjøre konvertert HDMI -> DVI fra andre kilder (selv om det nok ikke har vært med HDCP)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleanl
    For dere som har planer om å bruke tuneren på 12 volt på hytta eller lignende er strømforbruket ved 12V dift ca 25-30 W (30W=2,5A) i følge Grundig.
    Tviler jeg sterkt på. Medfølgende strømadapter fra 230V til 12V kan levere maks 1.5A, så hvorfor den skulle trekke 2.5A ved tilkobling direkte til 12V uten adapter skjønner jeg ikke. Det går vel neppe an

11W er det jeg har hørt, samt 9W (dessverre) i stand-by.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Tviler jeg sterkt på. Medfølgende strømadapter fra 230V til 12V kan levere maks 1.5A, så hvorfor den skulle trekke 2.5A ved tilkobling direkte til 12V uten adapter skjønner jeg ikke. Det går vel neppe an

11W er det jeg har hørt, samt 9W (dessverre) i stand-by.
    Det var de opplysningene jeg fikk da jeg ringte inn til Grundig (har dessverre ikke sett tuneren eller strømforsyningen selv), dersom det du skriver stemmer er det positivt at strømforbruket er lavere.

Synd at den bruker såpass mye i stand-by, det mest fornuftige vil da være å trekke ut kontakten når enheten ikke er i bruk for de som har begrenset batterikapasitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wintermuthe, jeg har akurat de samme problemene som deg. Jeg kjører HDMI til min Tatung 42" (Oppskalerer til 1080i på Grundigen.Dvs. trykk på DISP noen ganger....) Er egentlig veldig fornøyd med bildekvaliteten. Det er noe av det bedre jeg har sett av single definition. Grundigen gjør faktisk en bedre jobb når jeg gjelder oppskalering enn Tatung'en. Jeg kjører også SP/DIF til min receiver. Problemet er som du sier at plutselig så henger bilder/blir sort, og at lyden forsvinner. Så kommer meldingen opp med at denne kanalen ikke sender lenger. Nå hjelper det ikke å skru boksen av og på med fjernkontrollen. Det hjelper heller ikke å skifte kanal. Alle kanalene er "døde". Det eneste som hjelper er å dra ut strømmen til boksen for så å sette den inn igjen. Jeg har også to bokser, men jeg har bare begynt å bruke den ene ennå. Da kan jeg nok vente meg det samme fra den andre også. Mine bokser er kjøpt hos Elkjøp på Lørenskog. Har også opplevd at boksen plutselig skrur seg av og så på igjen uten advarsel. Har en misstanke om at dette er et software problem som kan løses med en oppgradering. Er det flere enn oss som har opplevd lignende problemer???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd en gang at signalet blir sort, ringte rikstv og hun på kundeservice skulle "resette digitalsignaet" som hun kalte det. Ikke hatt noe problem etterpå.

I går da jeg så på film på TV3 mistet jeg lyd i noen sekunder hver gang det gikk over til reklame, regner med at det er noe endringer i signalet som gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax_35
    Hvilken modell er det du har? Jeg har en Q320, men har ikke hatt problem med å kjøre konvertert HDMI -> DVI fra andre kilder (selv om det nok ikke har vært med HDCP)
    Jeg har en Hyundai hlt-3272 32". Jeg har ikke fått testet med andre HDMI kilder enn Grundig boksen, men tror nok problemet ligger i selve TV-en..

edit: testet med en annen hdmi kilde og det gikk uten problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å få byttet boksen min for fjerde gang hos Lefdal, men dette er ikke lett. Boksen er totalt ubrukelig for mitt vedkommende - den mister lyd, bilde, låser seg og hei og hå så det må jo være en feil med selve boksen (det finnes uansett ikke softwareoppdateringer tilgjengelig så jeg har ikke noe annet valg enn å bytte).

Problemet er at Lefdal skylder på RiksTV og RiksTV sier jeg må bytte boks hos Lefdal. Dette er vel straffen for å være tidlig ute :?

muthe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Bobben1]
    Jeg tror Grundig boksen sannsynligvis kan vise 4:3 sendiger i full skjerm på 16:9 TV. Da blir det selvfølgelig helt feil bildegeometri med ekstra brede personer men jeg foretrekker selv å ha slike bilder fremfor sorte stolper.
    QUOTE]

Det gjorde svigerfaren min også, helt til han så en DVD med seg selv hvor han så 20kg tyngre ut :-)

Jeg for min del fatter ikke at folk klarer å se på bilde hvor folk er enten smalere eller bredere en normalt. Det blir jo like dumt som å sitte å høre på musikk som er pitchet feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wintermuthe
    Da skal jeg prøve å få byttet boksen min for fjerde gang hos Lefdal, men dette er ikke lett. Boksen er totalt ubrukelig for mitt vedkommende - den mister lyd, bilde, låser seg og hei og hå så det må jo være en feil med selve boksen (det finnes uansett ikke softwareoppdateringer tilgjengelig så jeg har ikke noe annet valg enn å bytte).

Problemet er at Lefdal skylder på RiksTV og RiksTV sier jeg må bytte boks hos Lefdal. Dette er vel straffen for å være tidlig ute :?

muthe
    Dette høres mer ut som at programmvaren (firmware) i Grundig boksen
    inne holder feril, i og med at boksen er helt ny på markedet så vil den
    heltsikkert ha en mengde barnesykdomer, slike som du opplever.

Kommer helt sikkert en ny versjon ganske raskt, men om denne kommer ned automatisk eller om man selv må trykke på ett eller annet aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk boksen min i går fra Elkjøp på Lørenskog. Jubelen var stor da jeg fant ut at kortet skulle inn opp-ned (hehehe...) og antennen ble koblet riktig. Alle kanaler kom som de skulle, helt knall bilde.

Så kom problemet som flere her har beskrevet, at kanalene tilsynelatende forsvinner, mens signalet er blodsterkt. Inn og ut med stikk kontakten, så var alt i orden etter et nytt kanalsøk hos meg.

Jeg er meget imponert over EPG (mangler påminnelse) og dekoderen i seg selv er svært enkelt og god å styre. Anbefalinger fra meg.

Legger merke til at komprimeringen sørger for at enkelte kanaler som Canal Digital blir en smule grått. Men det ser ut til at jeg har blitt lurt av filmene, for så fort jeg svippet over på CD Sport 1 ble bildet knall.

Kjører i 720p på Samsung 40M86 da jeg synes bildet ble langt bedre med progressiv scanning fremfor interlaced. Roligere i bildet, ingen flimring lenger som på det analoge nettet.

Jeg er alt i alt fornøyd! Nå er det bare å vente på ny dekoder med harddisk og som kan skalere til 1080p. Noen som vet hvorvidt dette er på vei eller på markedet allerede?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hyp3z
    Kjenner meg ikke igjen i problemet ditt, wintermuthe. Har samme tuner, men kjører foreløpig via Scart-kobling.

Mitt problem..
    Kjøpte en Hyundai 32" i 2005 som var HD-Ready. Denne har ikke HDMI, men DVI m/ HDCP, så det burde jo være bankers med en omformer sammen med RiksTV pakken? Men nei. Doh! Svart skjerm.

Så nå sitter jeg her med HD-ready skjerm og digital-tv over Scart'en.. Tror problemet ligger i at DVI-inngangen takler maks 1024x768 oppløsning, eventuelt at HDCP-handshaket ikke fungerer når man bruker DVI-HDMI overgang.

Kjipern!
    Er du sikker på at den støtter HDCP? Den første mod. av Hyundai støttet det ikke selv om de oppga den som HD-Ready.Dersom den ikke gjør det så vil den ikke "handshake" og gir svart skjerm.Det har ingenting med oppløsning å gjøre.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det står da i manualen at den støtter det, og dersom jeg ikke tar helt feil så må den støtte HDCP for å få bære HD-Ready logoen(?).

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •