Lyd med DVB-T i Terratec Home Cinema?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd med DVB-T i Terratec Home Cinema?

Sendte et spørsmål om dette til Terratec, og fikk til svar:

You can't get audio because there is no AAC codec shipped with the
    TerraTec Home Cinema. You need to install an AAC audio codec on your
    system (e.g. CyberLink PowerDVD) and select this as the audio decoder in
    the TerraTec Home Cinema options page "Audio/Video".
    Jeg har prøvd med ffdshow, og får fremdeles ingen lyd. Foreløbig har jeg ingen planer om å anskaffe PowerDVD. Er det noen som har en nyere PowerDVD & Home Cinema som kan bekrefte/avkrefte svaret deres?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter overgangen til MPEG4-sendinger har jeg ikke fått Home cinema til å søke ordentlig, den stopper lenge på frekvensene der MUX-ene ligger, men finner ingen kanaler. Med samme antenne får DVBviewer gode signaler, så forholdene er OK.

Får du inn kanalene?

Jeg har derfor ikke kunnet teste Cyberlink-dekoderne med live TV og Home cinema. Men, ved avspilling av en .ts tatt opp med DVBviewer blir det svart skjerm og stille, så jeg har mine tvil.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tevgyrt
    Etter overgangen til MPEG4-sendinger har jeg ikke fått Home cinema til å søke ordentlig, den stopper lenge på frekvensene der MUX-ene ligger, men finner ingen kanaler. Med samme antenne får DVBviewer gode signaler, så forholdene er OK.

Får du inn kanalene?

Jeg har derfor ikke kunnet teste Cyberlink-dekoderne med live TV og Home cinema. Men, ved avspilling av en .ts tatt opp med DVBviewer blir det svart skjerm og stille, så jeg har mine tvil.
    Grunnen til at den ikke finner noen kanaler er at den inneholder service type filter som gjør at den kun skal finne kun finner vanlige MPEG2 SD TV kanaler og MPEG1 layer II radiokanaler.

DVB har utvidet antall service typer slik at det nå er egne service typer for f.eks. MPEG4 SD, MPEG4 HD, MPEG2 HD, MPEG4/AVC radio m.fl.

DVBViewer har tilpasset service type filteret for lenge siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tevgyrt

Får du inn kanalene?

Joda , jeg får inn kanalene. Versjon 5 har fått medfølgende Cyberlink codec som tar H264, så jeg har bilde også. Men ingen lyd foreløbig.

At den stopper lenge ved søk har jeg også opplevd, men da var det dårlige signaler som gjorde det. Med litt bedre signaler fikk jeg kanalliste, men ikke bilde, og senere ble alt bra. Så byttet de til MPEG4.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med CoreAAC decoder i DirectShow? Kjenner ikke til TerraTec Home Cinema men kan jo være verdt å sjekke opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Hva med CoreAAC decoder i DirectShow? Kjenner ikke til TerraTec Home Cinema men kan jo være verdt å sjekke opp?
    Testet den nå, men den kom ikke opp i lista over audio-dekodere i Home Cinema.

Så langt jeg kan se er uansett både CoreAAC og ffdshow sin AAC-dekoding basert på libfaad2, og ffdshow virker mer oppdatert. (ffdshow tryouts i alle fall) Den inneholder også flere andre codecer.

For meg ser det ut som at Home Cinema ikke skjønner at det er noe lyd der. (Pga. filtrene Bobben1 nevner) Så det spørs om jeg må svare dem at jeg tror de tuller med meg... :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oht
    Sendte et spørsmål om dette til Terratec, og fikk til svar:

Jeg har prøvd med ffdshow, og får fremdeles ingen lyd. Foreløbig har jeg ingen planer om å anskaffe PowerDVD. Er det noen som har en nyere PowerDVD & Home Cinema som kan bekrefte/avkrefte svaret deres?
    har prøvd, får bra bilde men ikke lyd.

Noen andre som får lyd ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oht
    Testet den nå, men den kom ikke opp i lista over audio-dekodere i Home Cinema.

Så langt jeg kan se er uansett både CoreAAC og ffdshow sin AAC-dekoding basert på libfaad2, og ffdshow virker mer oppdatert. (ffdshow tryouts i alle fall) Den inneholder også flere andre codecer.

For meg ser det ut som at Home Cinema ikke skjønner at det er noe lyd der. (Pga. filtrene Bobben1 nevner) Så det spørs om jeg må svare dem at jeg tror de tuller med meg... :-?
    Prøvd mye forskjellig , men er forsatt lydløst . Noen andre som får til lyd nå ?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    Prøvd mye forskjellig , men er forsatt lydløst . Noen andre som får til lyd nå ?
    Nei. Det finnes fortsatt ikke fungerende directshow dekoder/filter å få kjøpt for HE-AAC sendt med LOAS/LATM innpakning.

Det har trolig ikke noen høy prioritet hos produsenter av software direct show dekoder/filtere. Det er jo bare NRK1-3 (+NRK radio) som vil kunne fungere. Så vidt jeg vet er det ingen andre steder det sendes HE-AAC med LOAS/LATM. Markedet for slik software er ganske begrenset men det kommer nok etterhvert siden HE-AAC trolig kommer til å bli den mest brukte lydkodeken i DVB på lengre sikt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •