Canaldigital boks C1201 -kvalitet på sending

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canaldigital boks C1201 -kvalitet på sending

Har anskaffet digital boks, men ser at jeg har en kvalitet på de fleste sendinger på 65 %. TV tre er helt nede i 40% og ikke sebar. Hva kan dette skyldes. (kvaliteten fremkommer ved tryke på SAT på fjernkontrollen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt lignende problemer selv, dette skyldes at signalet er for dårlig forsterket. Du må nok ringe CD og få dem til å sende ut en tekniker som kan oppjustere signalet i distribusjonsboksen utenfor ditt husvære. I mitt tilfelle sleit jeg lenge med dårlig signal både analogt og digitalt (manglende signal som i ditt tilfelle), men da teknikeren fikk oppjustert signalet 10dB ordnet dette seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva trykker dere på i menyene for å finne dette? Vet at da dekoderen ble koblet til for et halvt år siden ble signalet her målt til 70% er det for lavt? Har KabelTv boksen rett utenfor huset. Sier dette noe om kvalitet inn hos meg i forhold om mine sjanser til å få inn hdtv via ny dekoder?

Hva bør jeg si til CD når jeg ringer og vil ha oppjustert singnalet? At jeg kjøper parabol fra viasat hvis de ikke justerer opp signalet slik at jeg på sikt kan gå over til cd hd-dekoder?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •