FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 376
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sinus
    Jeg kjøpte en antenne på LiDL for 199,- som visstnok skulle støtte signaler fra det digitale bakkenettet. Jeg eier ikke eget fjernsyn, men bruker MediaSenteret inkludert i computeren min som TV. Men jeg må vel ha en sattelittsøker også? Jeg skal se om jeg ikke får kjøpt dette også i samme slengen (på LiDL).

Og, forresten så lurer jeg på om folk på AVForum stort sett er fornøyd med teknisk utstyr kjøpt på LiDL?
    (Personlig synes jeg det er vedig billig, så økonomisk sett synes jeg LiDL er et gunstig handlested.)

Kleshenger eller ståltråd gjør jobben.

Newcomer monsivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tittel på tråden

:evil: :evil: Hei

Bra tråd med info fra en "på innsia", men tittelen på tråden er jo RiksTV og mediaCenter. kan det ikke opprettes en tråd om kabeltv og MC og Parabol og MC slik at vi som ikke har intr. i og lese om det kan få denne tråden ifred???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fins allerede slike tråder. Men, disse er uten aktivitet. Derfor bruker folk denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hjelp!

Prøvde meg på et spm. Get tråden, men får ikke svar, så jeg får prøve meg i "min egen" tråd, for her her ekspertene....hehe. Det får ikke hjelpe om et er litt på utsiden av bakkenett.

Var hos en kompis på Lillestrøm her om dagen. Han har fått Get boks og et smartkort. Koblet opp mot MCE, alt fint, men, det jeg ikke var klar over var altså at Get sender ut NDS smartkort nå.
    Er det noen som vet om dette er paired eller sperret på andre måter?

MVH
    OW
    Har fått bekreftet at GET sitt smartkort er paired.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har en Cinet G965 med hauppage pve 500 mce. Og jeg har riks-tv-boks (Grundig).

Beklager at jeg ikke klarer å trekke ut sammenhengen av de foregående 9 sidene, men er det noen måte for meg å få tv-signalene digitalt fra riks-tv-boksen inn i mediacenter-pc'en (kjøpe nytt tv-kort...i så fall hvilket)?

Jeg forstår at de foregående sidene handler om å ta signalene rett inn i pc'en, men jeg får ikke vmc til å ta inn signalene fra dekoderen heller.

mvh
    olmoda

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olmoda
    Hei!

Jeg har en Cinet G965 med hauppage pve 500 mce. Og jeg har riks-tv-boks (Grundig).

Beklager at jeg ikke klarer å trekke ut sammenhengen av de foregående 9 sidene, men er det noen måte for meg å få tv-signalene digitalt fra riks-tv-boksen inn i mediacenter-pc'en (kjøpe nytt tv-kort...i så fall hvilket)?

Jeg forstår at de foregående sidene handler om å ta signalene rett inn i pc'en, men jeg får ikke vmc til å ta inn signalene fra dekoderen heller.

mvh
    olmoda
    Med maskinen din følger det med en Scart adapter - sett på RiksTV tuneren. Gul, rød, hvit kabel fra den til TV-kortet i PC`en. Plugg inn "blasteren" i midten oppe bak på PC`en og legg "blasteren" forran RiksTV tuneneren, ikke sett den fast før du ser at tuneren reagerer under VMC installsjonen.
    Kjør TV-konfig i VMC, du får signal på Kompositt 1 ingangen.

MVH
    OW

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komopsitt er noe dritt... har dekoderene ikke s-video?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @own:
    Støtter MCE eller VMC dette kortet: Blackmagic Design: Intensity

-C-

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... har sett de kortet. Tviiiiiiiiler meeeeget
    Det vil heller ikke ta imot HDCP materiale, så...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til own for tips om å få tv-signaler fra Grundig-boks til mvc (Cinet 965). Det er utrolig lekkert med HTPC og mvc.

Så var det dette med digitale signaler (kvaliteten på tv-kanalene ble betraktelig dårligere med kompositt inn via mvc enn med hdmi rett i tv'en, naturlig nok). Riks-tv-boksene har HDMI utgang, men hvis jeg tolker svaret riktig så kan ikke mvc ta inn digitale signaler (ennå) fra riks-tv-bokser.

Dersom jeg fortsatt må forholde meg til bakkenettet og ønsker digitiale tv-signaler inn i mvc:
    - Kan jeg bytte dekoder?
    - Kjøpe nytt tv-kort?
    - Noe annet (vente på noe godt/nytt)?

Eller er det kjørt?

mvh
    olmoda

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jobbes aktivt med dette fra mange hold. Kun ukrypterte er løst foreløpig. Les litt rundt på forumet.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianw
    @own:
    Støtter MCE eller VMC dette kortet: Blackmagic Design: Intensity

-C-
    Hei

Ingen har pr.d.d laget noen BDA driver for HDMI inn, men jeg kan nok tenke meg at det kommer. Det som er viktig er at de som lager dette får med seg HDCP. Hvis noen greier dette faller DRM i døden!

MVH
    OW

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olmoda
    Takk til own for tips om å få tv-signaler fra Grundig-boks til mvc (Cinet 965). Det er utrolig lekkert med HTPC og mvc.

Så var det dette med digitale signaler (kvaliteten på tv-kanalene ble betraktelig dårligere med kompositt inn via mvc enn med hdmi rett i tv'en, naturlig nok). Riks-tv-boksene har HDMI utgang, men hvis jeg tolker svaret riktig så kan ikke mvc ta inn digitale signaler (ennå) fra riks-tv-bokser.

Dersom jeg fortsatt må forholde meg til bakkenettet og ønsker digitiale tv-signaler inn i mvc:
    - Kan jeg bytte dekoder?
    - Kjøpe nytt tv-kort?
    - Noe annet (vente på noe godt/nytt)?

Eller er det kjørt?

mvh
    olmoda
    Hei
    Som du kan lese tidligere i denne tråden vil det komme rene digitale løsninger men først i løpet av neste år (DRM, PBDA osv).
    Har forøvrig snakket med Triax vedr. S-video ut av deres DVB/T tuner, så vi får se om det kommer. (Triax har tidligere som en av få hatt ekte s-video ut av satelitt-tunere).

MVH
    OW

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen greier dette faller DRM i døden!
    Så leit!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hehe... har sett de kortet. Tviiiiiiiiler meeeeget
    Det vil heller ikke ta imot HDCP materiale, så...
    Stusser på at ingen går rett på HDCP i stedet for workarounds.

HDCP ser jeg helt gjennomførbart ut å angripe utifra spesifikasjonene.

Hvis noen tok seg sammen og posta master nøklene så kansje vi kunne slutte å bruke tid på dette tullet og faktiskt bruke tid/energi på bedre _løsninger_ for multimedia sett fra sluttbrukern.

Hvis intensjonen er å slippe HDCP kjøret uten å gå på selve kjernen ville jeg jobbet utifra de hull/potensiale som ligger i Vista.

Merk:

Jeg har ingen HDMI/HDCP enheter, og ingen motivasjon til å gidde jobbe med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Stusser på at ingen går rett på HDCP i stedet for workarounds.

HDCP ser jeg helt gjennomførbart ut å angripe utifra spesifikasjonene.

Hvis noen tok seg sammen og posta master nøklene så kansje vi kunne slutte å bruke tid på dette tullet og faktiskt bruke tid/energi på bedre _løsninger_ for multimedia sett fra sluttbrukern.

Hvis intensjonen er å slippe HDCP kjøret uten å gå på selve kjernen ville jeg jobbet utifra de hull/potensiale som ligger i Vista.

Merk:

Jeg har ingen HDMI/HDCP enheter, og ingen motivasjon til å gidde jobbe med det.
    Behovet har bare ikke vært så stort siden det er lett å knekke HD-DVD og BluRay direkte.

Å knekke HDMI gir deg fremdeles en voldsom båndbredde som må rekodes før man kan legge den ut på piratebay (som vel er motivasjonen til mange utenom rene akademikere).

Dessuten finnes det vel ikke så mange HDMI input som gir deg enkel og billig tilgang til signalet med generel software.

Jeg tror forøvrig at samme HDMI-chips (samme nøkkel) er solgt til flere forskjellige produsenter slik at revocation aldri blir aktuelt. Finn nøklene en gang så er man kvitt mølet.

Enda bedre, ikke kjøpt mølet de vil prakke på oss når de ikke ofrer brukeren en tanke.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Behovet har bare ikke vært så stort siden det er lett å knekke HD-DVD og BluRay direkte.
    Sant.. Min tanke var at når nøklene blir lagt ut så kansje vi får en debatt om DRM egentlig oppfyller noen som helst funksjon i forhold til den offisielle ønsket om å hindre uønsket distribusjon.

Det kan jo hende at det faktiskt både benyttes til og at den underliggende motivet bak DRM er Monopol.

Ser vi historiskt på Microsoft og de rettsaker som har vært tidligere har vi jo fått bekreftet forkastelige metoder for å unngå å komme i konkuranse utsatt situasjon.

Ser vi HDMI fra et politisk synsvinkel er det en vesentlig trussel imot demokrati og ytringsfrihet.

Å knekke HDMI gir deg fremdeles en voldsom båndbredde som må rekodes før man kan legge den ut på piratebay (som vel er motivasjonen til mange utenom rene akademikere).
    Piratebay fenomenet er slik jeg ser det bare den beste muligheten RIAA har klart å skyte foten sin i.

Man kan lure på hva de røyker når de de ser en mekanisme for gratis distribusjon og en registrert brukermasse på 2.334.105 og ikke klarer å se forretningspotensiale..

Min grunntanke var bare å slå av HDCP, slik at avspilling bare funker som f.eks en VGA kabel..

DRM fjaset i Vista i seg selv er jo bare å slå av med sw..

Du må huske at scenen har tilgang på ting du ikke viste fantes, så HDCP har ikke noen som helst funksjon her..

Dessuten finnes det vel ikke så mange HDMI input som gir deg enkel og billig tilgang til signalet med generel software.
    Tja..

Det er som regel rimelig knotete og dille med consol, og her komemr det jo hele tiden 3 part interface/løsninger. Samme tingen..

Et TV kort med HDMI kunne kansje være enkleste plass å starte, men en HDMI switch e.l med noe interface kunne jo funke like bra..

Ellers har du f.eks HDfury som man kansje kunne lage tilpasset firmware til etc..

Jeg tror forøvrig at samme HDMI-chips (samme nøkkel) er solgt til flere forskjellige produsenter slik at revocation aldri blir aktuelt. Finn nøklene en gang så er man kvitt mølet.
    -k
    Amen, det var mitt poeng.

Ser det finnes en del utviklersett imot ulike chipset her, også en grei plass å startet.

Enda bedre, ikke kjøpt mølet de vil prakke på oss når de ikke ofrer brukeren en tanke.
    -k
    Amen.

Jeg vil utdype at jeg ikke har noe imot disse fiktive kopibeskyttelsene i seg selv, og jeg har medt meg ut av hele denne debatten om ulovlig distribusjon og alle luftslott som settes i veien.

Hvis Microsoft skal i det hele tatt være med som et MultimediaOS må de begynne å faktisk konkurere og lage nyskapende funksjoner som gir sluttbruker bedre bilde/lyd og opplevelse en de andre alternativene.

Own:

Hils også RIAA og be dem ta en "reality check".
    Alt kan og vil bli kopiert, that's life.

Når har de tenkt å tjene penger på det ?

Kunne de også fjernet pistolen fra tinningen min, jeg er faktiskt en kunde....
    --
    Missforstå meg riktig.

Jeg ser frem til reel konkuranse rundt PVR markedet fra Microsoft,
    og ser frem imot å teste den imot de eksisterende løsningene.

Konkuranse på like vilkår(?) gir den beste pris/løsning/funksjonalitet for sluttbruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del er DRM en hemsko fordi jeg vil spille av materiale jeg tar opp på tynne linux-frontends.

Jeg har sagt mange plasser at et DRM-system som er godt implementert og fungerer på alle enheter og operativsystemer er ingen problemer. Men da må ALLE gå sammen om et felles system, og man må få mulighet til å legge inn en DRM-nøkkel på alle bærbare enheter man har. På samme måte som man legger inn en vanlig fil for eksempel.

Christian...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Midlertidig løsning?

Jeg er som nevnt tidligere godt fornøyet med VMC og venter spent på "Fiji" release. Jeg har GET kabel i dag, og sliter følgelig med å få inn digitale signaler til VMC. Utålmodig som jeg er, ønsker jeg å få til en midlertidig løsning, og lurer derfor på følgende:

Kan jeg f.eks. bytte tuner kortet i maskinen "AVerMedia A169-D 0405ABRR" med "Hauppauge! WinTV-HVR4000, Hybrid Card, PCI, Analog & DVB-T & DVB-S, DVB-S2/HDTV" (Dette må jeg vel bytte snart uansett).

Eller kan jeg likså godt gå for en FireDTV-S her?

Og i tillegg få et abonnement på f.eks.Canal Digital parabol. Finnes det CAM som funker her?

Forstår jeg det da riktig at jeg kan se alle tilgjengelige kanaler digitalt, men ikke bruke EPG? Må jeg da vente på "Fiji" for å få "gang" på digital EPG?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun FireDTV-S kan brukes i mce & vmc
    Hauppauge sin kortleser fungerer ikke / veeldig dårlig og gir masse problemer så ikke kjøp noe HVR4000 kort.

FireDTV-S fungere utmerket med mce & vmc (har brukt i to år nå uten problemer) Riktig som du skriver om guide, men den funker med data mangler på flesteparten av kanalene...finnes hack som løser dette og, men er vanskelig og omfattende å sette opp.

Siste versjoner av Conax cams fungerer utmerked med FireDTV-S i mce & vmc.

Er ikke sikker på om CD tillater denne løsningen offesielt, så mulig du må kjøpe en billig pakke med tuner/cam for å få dette til

Venter på Fiji betaen jeg og...har store forhåpninger om at endel tig blir lettere da :-)

NB!! S2 kanaler HD MPEG4 supporteres ikke i mce eller vmc

Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •