FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 376
    Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende å følge med på utviklingen her.. Er det satt en dato for når Fiji kommer ut?

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å følge med ja, men stadig vanskeligere å sortere ut relevant informasjon siden det kommer flere og flere tråder om GET og Windows Media Center...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Kjøpte en Sagem decoder til foreldrene mine (som bor i Oppland og nå kan få RiksTV) som jeg hentet i går.

La merke til at det i brukerveiledningen var omtalt CAM:
    "Sett smartkortet i decoderen eller i CA modulen og sett denne i TVen" eller noe sånnt.

Så det er tydelig at det er plangalgt en CAM i og med at de har puttet det i brukerveiledningen.

Så vidt jeg forstår har Digital-Everywhere nå klar drivere som takler LYD formatet så nå venter vi bare på CAM'en...

(Jeg lurer på hvor mange GET abonnenter som kommer til å hoppe over på RiksTV for å kunne kjøre et (digitalt)mediasenter?)

Nesten ingen kommer til å hoppe over, da de fleste har GET innbakt i husleien. Da må hele boretslag bytte over, og det er lite sansynlig når GET har bedre programpakke enn RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hjelp!

Prøvde meg på et spm. Get tråden, men får ikke svar, så jeg får prøve meg i "min egen" tråd, for her her ekspertene....hehe. Det får ikke hjelpe om et er litt på utsiden av bakkenett.

Var hos en kompis på Lillestrøm her om dagen. Han har fått Get boks og et smartkort. Koblet opp mot MCE, alt fint, men, det jeg ikke var klar over var altså at Get sender ut NDS smartkort nå.
    Er det noen som vet om dette er paired eller sperret på andre måter?

MVH
    OW
    NDS Videoguard har Boxid i alle DVB løsningene sine såvidt jeg vet. Viasat har satt seg på bakbena når det gjelder salg av NDS CA moduler, så kan nok bli problemer med originale CAM til dette til DVB kort i HTPC'er. Vet ikke om Viasat er så glad i å få NDS ca moduler til salgs, finnes jo selvsagt alternativer men tror ikke MS er så intresert i de av fare for søksmål fra Murdoch/NDS.

Solberg

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg snakker ut av "boksen/kortet" ikke inn.

Uansett om du bruker kabel/sat/bakke/IP å gjør boksen om dette og sender det som IP stream til PC`en

MVH
    OW
    Forstår jeg det riktig når jeg leser det slik at det vil komme en slags STB beregnet for PC bruk - på lik line med FireDTV, men med IP-tilkobling istedenfor IEE1394?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Det kommer "bokser" med IP strøm, USB, PCIe, alle disse finnes allerede, men som du vet finnes ingen godkjent kortleser etc.
    Kortleser er i å for seg ikke problemet men tv-selskapene har krav på seg fra Hollywood til å beskytte filmer etc. (DRM). Hvis produsenter av bokser skal få disse godkjent må hele transportsystemet av film være godkjent og beskyttet. Derfor må PBDA og WMDRM inn i bildet (eller Cam2)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi sitter og venter på CAM til RiksTV

Installerte en Sagem motaker til foreldrene mine (oppland) i går.

Da jeg satt og bladde i menyene kom jeg plutselig over en skjerm som snakker om Conax CA (?!)
    (Se vedlagte skjerm bilde.)

Jeg er på ukjent teritorie her, men betyr dette at det er en "Conax CA" dings innebygget i Sagem boksen? Som tilsvarer den "CAM2" som vi venter på?

Er det noen som HAR PRØVD å putte en Conax 4 CAM i en DVB-T (fra Digital Everywhere) ??

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Installerte en Sagem motaker til foreldrene mine (oppland) i går.

Da jeg satt og bladde i menyene kom jeg plutselig over en skjerm som snakker om Conax CA (?!)
    (Se vedlagte skjerm bilde.)

Jeg er på ukjent teritorie her, men betyr dette at det er en "Conax CA" dings innebygget i Sagem boksen? Som tilsvarer den "CAM2" som vi venter på?

Er det noen som HAR PRØVD å putte en Conax 4 CAM i en DVB-T (fra Digital Everywhere) ??
    Hei

Conax CA betyr rett og slett Conax Conditional Access, altså Conax chipsett med leser. Det er kodesystemet for RiksTV
    Cam2 kommer ikke før tidligst sommeren 2008. Det viktigst med Cam2 er at det ikke går ann å hacke videostrømmen slik som på dagens Cam.

Jeg kjører FireDTV/T med ConaxCam4 mot RiksTV. Ikke i MediaCenter, men med FireDTV Viewer med dekoder fra MainConsept. (lyd og bilde)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Det kommer "bokser" med IP strøm, USB, PCIe, alle disse finnes allerede, men som du vet finnes ingen godkjent kortleser etc.
    Kortleser er i å for seg ikke problemet men tv-selskapene har krav på seg fra Hollywood til å beskytte filmer etc. (DRM). Hvis produsenter av bokser skal få disse godkjent må hele transportsystemet av film være godkjent og beskyttet. Derfor må PBDA og WMDRM inn i bildet (eller Cam2)
    Own:

Jeg kunne skrevet _mye_ her, men skal la din tråd være i fred i forhold til respekt og at dine opplysninger er nyttige i forhold til de alternative løsninger som må på plass.

Det var ellers en forsåvidt pen innpakning av:

Vi vil innføre "Broadcast flag" i Norge, samt lage enda et Monopol som ingen andre får tilgang til (WMDRM) med den bieffekten at sluttbrukere blir enda mer avhengige av et Microsoft basert mono infrastruktur.

Men noen oppriktige spørsmål:

1. Kan man benytte 3 parts codec og postprosessering i Fiji ? (ffdshow f.eks)

2. Har dere avklart hvordan "fair use" skal implementeres ?
    Du nevnte noen "timeout" DRM tag på alle opptak.

3. Blir DRM backportet til XP distroen slik at man ifall kan avspille opptak uten "VISTA ONLY"

4. Vilken version av WMDRM vil benyttes i final build ?

5. Vilken funksjonalitet skiller "Fiji" fra en vanilla STB ?

6. Det kommer frontend til Xbox360 ?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Own:

Jeg kunne skrevet _mye_ her, men skal la din tråd være i fred i forhold til respekt og at dine opplysninger er nyttige i forhold til de alternative løsninger som må på plass.

Det var ellers en forsåvidt pen innpakning av:

Vi vil innføre "Broadcast flag" i Norge, samt lage enda et Monopol som ingen andre får tilgang til (WMDRM) med den bieffekten at sluttbrukere blir enda mer avhengige av et Microsoft basert mono infrastruktur.

Men noen oppriktige spørsmål:

1. Kan man benytte 3 parts codec og postprosessering i Fiji ? (ffdshow f.eks)

2. Har dere avklart hvordan "fair use" skal implementeres ?
    Du nevnte noen "timeout" DRM tag på alle opptak.

3. Blir DRM backportet til XP distroen slik at man ifall kan avspille opptak uten "VISTA ONLY"

4. Vilken version av WMDRM vil benyttes i final build ?

5. Vilken funksjonalitet skiller "Fiji" fra en vanilla STB ?

6. Det kommer frontend til Xbox360 ?
    Hei

Ja, vi får holde någen lunde tone her men friske meningsutvekslinger kan vi ha, hehe....

Men, du kan ikke for alvor mene at når Microsoft har et møte med en "filmprodusent" og kravet fra denne er DRM/WMDRM for at Microsoft skal få lov, og ikke bli rettslig forfulgt, å vise "filmen" gjennom en PC?, da kan det vel ikke i rettferdighetens navn være Microsoft sitt ansvar å "ordne" en avtale for f.eks. Linux eller MP?

BDA - Broadcast Driver Arcitecture - Er offentlig tilgjengelig informasjon og API - Er laget av MS med gratis tilgjengelighet og blir bla.a. brukt i MediaPortal.
    PBDA - Protected BDA - Er under utvikling og er derfor selfølgelig ikke offentlig.

Til resten av dine spørsmål så må jeg si som på Løvebakken: Ingen kommentar....

MVH
    OW

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ja, vi får holde någen lunde tone her men friske meningsutvekslinger kan vi ha, hehe....
    Bra Mine intensjoner er å ha konstruktiv dialog slik at vi ikke står i veien for hverandre, og at vi kan gjenbruke mest mulig API og åpne standarder.

Men, du kan ikke for alvor mene at når Microsoft har et møte med en "filmprodusent" og kravet
    Uhmm. Der ramlet jeg av..

Dere skal vel bare lage en videospiller.

Det er vel opp til lokale leverandører (Canal Digital, get etc) å legge premisser på vilke standarer som skal benyttes.

Det blir som om OPEC skulle ha møte med bilprodusentene og legge krav om at det ikke er "lov" å lage bilder som bruker mindre en 2L mila (Ellers så mister de jo inntekter) og at elbiler er "forbudt" å lage. (Fordi det ikke passer deres forretningsmodell)

Dere er jo imellom barken og veden ser jeg, men hva ble dere enige om egentlig ?

..fra denne er DRM/WMDRM for at Microsoft skal få lov,
    Lov til hva og lov fra hvem og vilket regelverk ?

Hvis jeg tolker deg riktig tidligere så er den en lov analogt og ikke Digitalt ?

Både kernel og WMDRM er jo knekt i Vista.. Og vil sikkert forsette som katt og mus som det har de siste 20 årene..

og ikke bli rettslig forfulgt, å vise "filmen" gjennom en PC?
    OK, så det er "ulovlig" å vise en "Premium" (HD) kvalitet gjennom en PC uten at RIAA har godkjent denne..

Javel.

Høres ut som jeg ikke skal dra på ferie i USA de nermeste årene ;D

da kan det vel ikke i rettferdighetens navn være Microsoft sitt ansvar å "ordne" en avtale for f.eks. Linux eller MP?
    Neida, jeg så for meg et åpent API imot DRM ekosystemet.

Jeg kan jo bruke nettbanken via vilket OS/Enhet jeg ønsker, og det funker jo fint for å gi eksempler. Samme greia..

Det er snakk om å ha offentlige API sett fra klient, slik at det blir platform/OS uavhengig. Koden skriver de ulike miljøene selv.

BDA - Broadcast Driver Arcitecture - Er offentlig tilgjengelig informasjon og API - Er laget av MS med gratis tilgjengelighet og blir bla.a. brukt i MediaPortal.
    Jepp, den er helt greit API.

PBDA - Protected BDA - Er under utvikling og er derfor selfølgelig ikke offentlig.
    Ligger en "draft" på MSDN. (Gammel)

Jeg forstår godt hva dere prøver å oppnå, og API virket greit. (Jobb litt med firmwaren denne gangen da, ref Xbox360 (debug kode i firmware.. fy!) som gjør kryptodilledall meningsløst i contex)

Til resten av dine spørsmål så må jeg si som på Løvebakken: Ingen kommentar....
    Håper det er NDA, og ikke måten jeg stilte spørsmålene på

Jeg har selv jobbet i USA baserte selskaper eller under NDA så jeg ser hvor kipt det må være å jobbe i forhold til Norske forhold/loverk opp imot sluttbrukers behov og ønsker.

Det går ifall bra nok for RIAA til at de har råd/makt til å påvirke loverk/leverandører i den grad de har.

De har faktiskt mer makt en Microsoft

Lykke til videre ellers, det er til det beste for alle at Microsoft kommer med et konkurende produkt på PVR scenen.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man tak i dekoderen til MainConcept, og hva er fullt navn på den?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Hvor får man tak i dekoderen til MainConcept, og hva er fullt navn på den?
    Den får du tak i på MainConcept: MainConcept men prisen er mangfoldige 1000.
    Anbefaler at du venter, det er mulig den kommer innebygget i FireDTV Viewer.

MVH
    OW

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei T1ger

Det er selvfølgelig NDA, men jeg viste ikke at du viste hva det var men det vet du jo, så da vet du hvorfor jeg sa ingen komentar.

MVH
    OW

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei T1ger

Det er selvfølgelig NDA, men jeg viste ikke at du viste hva det var men det vet du jo, så da vet du hvorfor jeg sa ingen komentar.

MVH
    OW
    Jepp.

Ta en roadshow innom Trondheim når den er ferdig da, så får vi tatt en titt på hvordan Fiji ble.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Own

PHP kode:
    Jeg kjører FireDTV/T med ConaxCam4 mot RiksTVIkke i MediaCentermen med FireDTV Viewer med dekoder fra MainConsept. (lyd og bilde)[/QUOTE
    Forstår jeg deg slik at du ser både frie og krypterte kanaler med dette oppsettet?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bava36
    Own

PHP kode:
    Jeg kjører FireDTV/T med ConaxCam4 mot RiksTVIkke i MediaCentermen med FireDTV Viewer med dekoder fra MainConsept. (lyd og bilde
    Forstår jeg deg slik at du ser både frie og krypterte kanaler med dette oppsettet?[/QUOTE]

Hei

Nei jeg ser bare NRK TV og hører radio. RiksTV har ikke fått inn Cam`er og kort (paired) enda.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du da ConaxCam4'en til?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bava36
    Hva bruker du da ConaxCam4'en til?
    Hei

Jeg bruker en Cam i rett og slett fordi FireDTV noen ganger ikke vil reagere og programmer gir feilmelding om at tuner ikker funnet, hvis cam`en ikke står i.
    Det er jo ellers ikke noe behov for Cam`en i forhold til NRK i bakkenettet.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Antenne kjøpt på LiDL

Jeg kjøpte en antenne på LiDL for 199,- som visstnok skulle støtte signaler fra det digitale bakkenettet. Jeg eier ikke eget fjernsyn, men bruker MediaSenteret inkludert i computeren min som TV. Men jeg må vel ha en sattelittsøker også? Jeg skal se om jeg ikke får kjøpt dette også i samme slengen (på LiDL).

Og, forresten så lurer jeg på om folk på AVForum stort sett er fornøyd med teknisk utstyr kjøpt på LiDL?
    (Personlig synes jeg det er vedig billig, så økonomisk sett synes jeg LiDL er et gunstig handlested.)

Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •