FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 376
    Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    denne tråden er blitt lang og noe uoversiktlig, så jeg tar sjansen å spør et rimelig dumt spørsmål, som antagelig er besvart tidligere.

Er det nå muilg å bruke rikstv sammen med mce? hva krever det av utstyr?
    Har lest at man ikke får "parret" kort og tunere untatt de 2 som er godkjent av Rikstv.
    Hei

Du får foreløpig ikke kjørt noe fra RiksTV i MediaCenter. RiksTV sender i formatet Mpeg4, og MediaCenter har pr.d.dato ikke suppport for Mpeg4 LiveTV, men det kommer....

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei

Du får foreløpig ikke kjørt noe fra RiksTV i MediaCenter. RiksTV sender i formatet Mpeg4, og MediaCenter har pr.d.dato ikke suppport for Mpeg4 LiveTV, men det kommer....

MVH
    OW
    Jepp var det jeg mente jeg også, det ble nevnt på Home Server seminaret deres for en liten stund siden også.
    Men jeg så at det var så mye snakk om div kanal lister osv i de siste innleggene her, så da trodde jeg at folk hadde fått rikstv på mce

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp var det jeg mente jeg også, det ble nevnt på Home Server seminaret deres for en liten stund siden også.
    Men jeg så at det var så mye snakk om div kanal lister osv i de siste innleggene her, så da trodde jeg at folk hadde fått rikstv på mce
    Du kan godt kjøre RiksTV i VMC/MCE men det blir på "gamlemåten", du må bruke en STB fra RiksTV/Grundig el.l. å koble analogt.
    Det er det som er ment i forhold til kanallister etc.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digital everywhere - Integrated Driver Setup (BETA) (Se changelog)

med litt hjelp fra noen codex, skulle mye være i orden nå. Selv kjører jeg MYE innhold via MCE ved bruk av en 3parts H264 codec.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VMC / get

Endelig noe fornuftig rundt VMC løsninger. Veldig bra å ha resurser fra MS tilgjengelig. :-D Jeg kjører i dag Vista MC på GET sitt kabel nett. Hadde en periode koblet til en FireDTV-C og en CAM, men dette viste seg å ikke fungere med GET sin kabel / kort løsning. Har også en PVR dekoder nå. Men ønsker primært å benytte VMC, da jeg er veldig godt fornøyet med den måten å kjøre TV på. Selve boksen nærmer seg 2 år, og power har gått et par ganger. Og er derfor åpen for å oppgradere etterhvert. Vil "Fiji" gi støtte for digitalt gjennom GET, eller er vi avhengige av at de fri stiller kortet for bruk i andre lesere? Vil jeg ev. kunne koble Scart fra PVR til en inngang i MC, å få de digitale signalene gjennom der? Og vil jeg da kunne bruke EPG?
    Noen andre alternativer for å få en enda bedre utnyttelse av VMC mot GET, eller bør jeg bare få byttet til satelitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan godt kjøre RiksTV i VMC/MCE men det blir på "gamlemåten", du må bruke en STB fra RiksTV/Grundig el.l. å koble analogt.
    Det er det som er ment i forhold til kanallister etc.

MVH
    OW
    Og der datt jeg ta lasset :P
    STB?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der datt jeg ta lasset :P
    STB?
    Å koble en vanlig kabel/sat-tuner via S-video til analog inngang på Pc-en, som i sin tur A/D-konverterer, komprimerer til MPEG2 og gjør timeshifting/opptak.

Dessuten må man ha en IR-utgang som kontrollerer kanalskift fra PC til tuner.

Ikke en spesielt ryddig eller kvalitativt god løsning - men dessverre det kundefiendtlige tv-leverandører vil ha oss til å bruke.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Å koble en vanlig kabel/sat-tuner via S-video til analog inngang på Pc-en, som i sin tur A/D-konverterer, komprimerer til MPEG2 og gjør timeshifting/opptak.

Dessuten må man ha en IR-utgang som kontrollerer kanalskift fra PC til tuner.

Ikke en spesielt ryddig eller kvalitativt god løsning - men dessverre det kundefiendtlige tv-leverandører vil ha oss til å bruke.

-k
    Tja, hva gjør vanlige dødelige når STB boksene kun kommer med HDMI i en snar fremtid

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og for å svare på spørsmålet:
    STB = set top box ("dekoder")

PS: STB boks = Set Top Box boks ?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!

Prøvde meg på et spm. Get tråden, men får ikke svar, så jeg får prøve meg i "min egen" tråd, for her her ekspertene....hehe. Det får ikke hjelpe om et er litt på utsiden av bakkenett.

Var hos en kompis på Lillestrøm her om dagen. Han har fått Get boks og et smartkort. Koblet opp mot MCE, alt fint, men, det jeg ikke var klar over var altså at Get sender ut NDS smartkort nå.
    Er det noen som vet om dette er paired eller sperret på andre måter?

MVH
    OW

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeej
    Endelig noe fornuftig rundt VMC løsninger. Veldig bra å ha resurser fra MS tilgjengelig. :-D Jeg kjører i dag Vista MC på GET sitt kabel nett. Hadde en periode koblet til en FireDTV-C og en CAM, men dette viste seg å ikke fungere med GET sin kabel / kort løsning. Har også en PVR dekoder nå. Men ønsker primært å benytte VMC, da jeg er veldig godt fornøyet med den måten å kjøre TV på. Selve boksen nærmer seg 2 år, og power har gått et par ganger. Og er derfor åpen for å oppgradere etterhvert. Vil "Fiji" gi støtte for digitalt gjennom GET, eller er vi avhengige av at de fri stiller kortet for bruk i andre lesere? Vil jeg ev. kunne koble Scart fra PVR til en inngang i MC, å få de digitale signalene gjennom der? Og vil jeg da kunne bruke EPG?
    Noen andre alternativer for å få en enda bedre utnyttelse av VMC mot GET, eller bør jeg bare få byttet til satelitt?
    "Fiji" er oppgraderingen for å kunne kjøre digitaltv i MediaCeter. Vi er like så avhengige av samarbeid med f.eks. Get likevel. (og CD/Lyse/Viasat etc)
    Tunerne i fremtiden får en annen overføringsteknologi til PC: 1. PCI/E - Kort i PC. 2. IP tuner
    EPG vil komme i DVB strømmen til disse tunerne.

Scart kobling er ikke digital, den er uansett analog.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!

Var hos en kompis på Lillestrøm her om dagen. Han har fått Get boks og et smartkort. Koblet opp mot MCE, alt fint, men, det jeg ikke var klar over var altså at Get sender ut NDS smartkort nå.
    Fiffig..

Så Get benytter standard DVB-C for transport ?

Ikke fått bekreftet dette, og de har ingen teknisk info på hjemmesiden.
    [/QUOTE]

Google fikk meg til å tippe imot ja..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tunerne i fremtiden får en annen overføringsteknologi til PC: 1. PCI/E - Kort i PC. 2. IP tuner
    Hva tenkte du på her ?
    Skal de gå bort fra DVB-X standard ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Tja, hva gjør vanlige dødelige når STB boksene kun kommer med HDMI i en snar fremtid
    Jeg kan ikke tenke meg at det skjer i snar framtid.

En stor andel av landets tv-er er fremdeles CRT og vil være det i 10 år framover. En annen stor andel har ikke HDMI. TV-selskapene vil ikke støte fra seg denne kundegruppen.

Min spådom er at konseptet "HTPC" og "mediaPC" er ganske dødt før HDMI (eller arvtageren) blir eneste opsjon på video ut for tv-tunere...

-k

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er like så avhengige av samarbeid med f.eks. Get likevel. (og CD/Lyse/Viasat etc)
    Er det virkelig (planlagte) samtaler med Lyse/Alt-i-box vedrørende dette??? IP-TV er spennende, men mtp mediesenter PC er det noe €#&#@ møkk.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Hva tenkte du på her ?
    Skal de gå bort fra DVB-X standard ?

Neida, jeg snakker ut av "boksen/kortet" ikke inn.

Uansett om du bruker kabel/sat/bakke/IP å gjør boksen om dette og sender det som IP stream til PC`en

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeej
    Se denne posten for andre alternativer på GET:

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ia-center.html

GET har vel hatt dette kortet en stund vel ? Om det er paired eller ikke er det vel mulig å snakke med GET om ? Hvis ikke Microsoft vet om disse kortene eller vet om det er paired eller ikke, beviser vel bare at det ikke foregår noe dialog på dette. Det skuffer meg, i og med at Microsoft og GET har sagt at de vil prøve å få dette til. Tipper GET sitter mest på bakbeina der. Tviler på at Microsoft vil la hele Oslo området kjøpe GET sin PVR boks istedenfor VMC.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg snakker ut av "boksen/kortet" ikke inn.

Uansett om du bruker kabel/sat/bakke/IP å gjør boksen om dette og sender det som IP stream til PC`en

MVH
    OW
    Høres jo ikke så dumt ut..

Det blir altså en slags DVB-C/T/S/IP-TV Transcoder to IP stream ?

En billigutgave av noe ala sån ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo svare litt på dette:

Prøvde å flytte smartkort fra min Get PVR til vanlig Get box. Fikk da kun opp noen få kanaler(f.ex: NRK), resten sort skjerm - men fikk en stor boks som sa at det kunne ta opp mot 3 timer for kanalene ble tilgjengelig.
    Da stoppet jeg testingen og byttet jeg tilbake....ikke så gira å lage kluss, slik samboer'n ikke får se TV i kveld! :-)

Hjelp!

Prøvde meg på et spm. Get tråden, men får ikke svar, så jeg får prøve meg i "min egen" tråd, for her her ekspertene....hehe. Det får ikke hjelpe om et er litt på utsiden av bakkenett.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RiksTV CAM

Kjøpte en Sagem decoder til foreldrene mine (som bor i Oppland og nå kan få RiksTV) som jeg hentet i går.

La merke til at det i brukerveiledningen var omtalt CAM:
    "Sett smartkortet i decoderen eller i CA modulen og sett denne i TVen" eller noe sånnt.

Så det er tydelig at det er plangalgt en CAM i og med at de har puttet det i brukerveiledningen.

Så vidt jeg forstår har Digital-Everywhere nå klar drivere som takler LYD formatet så nå venter vi bare på CAM'en...

(Jeg lurer på hvor mange GET abonnenter som kommer til å hoppe over på RiksTV for å kunne kjøre et (digitalt)mediasenter?)

Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •