FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 376
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takk

Siden ikke så mange andre har gjort det, vil jeg benytte anledningen til å si:

TUSEN TAKK OWN, for at du tar deg tid til å informere oss om hva som skjer. Microsoft er en vanvittig stor organisasjon, og det å finne tak i informasjon, er ikke alltid like enkelt.

Det å ha førstehånds info, fra en meget kompetent person, som vi har her nå, håper jeg alle har den høyeste respekt for, og ikke prøver å misbruke.

Til dere som ynder for andre varianter enn Microsoft Media Center, vær så snill og hold den praten til andre threads. Vi som bruker MCE/VMC er fullstendig klar over hva som finnes av varianter, og om vi vil lese om det, så klarer vi å finne en thread som omhandler dette.

Hacks: Husk, når dere poster her, at vi har en offisiell kontakt fra Microsoft med oss her. Ikke post noe som kan føre stakkarn ut på glattisen, slik at han i værste fall må forlate oss. Og vær så snill og ikke spør om ting som er opplagt ulovlige.

Atter en gang, tusen takk for super informasjon !!!

Fungus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPG fra MS

Hei Own.

Kan du gi oss en komplett (og fersk) liste over de kanalene som MS tilbyr i MCE.
    (De 40+ du får når du kjører registry hacket ditt)

Så kan vi kanskje høre hva folk har av erfaringer med ulike postnr når det gjelder å få opp flest mulig av dem.

Takk

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Hei Own.

Kan du gi oss en komplett (og fersk) liste over de kanalene som MS tilbyr i MCE.
    (De 40+ du får når du kjører registry hacket ditt)

Så kan vi kanskje høre hva folk har av erfaringer med ulike postnr når det gjelder å få opp flest mulig av dem.

Takk

Hei

Her er en excel fil som inneholdr alle Headends for Norge. Tror Get digitl-boks er den som inneholder flest kanaler med og uten guide-data.
    Her er også liste over kanaler i norske EPG. Jeg har tatt bort noen så som YLE og RAI.
    PS. Holder på om dagen å ser om vi kan få inn så som alle Discovery, Disney , TV3 S/DK etc. og prøver å finne en løsning for NRK3 og FEM

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Flott takk!

Har jeg da forstått det riktig at en da kan sette opp hedend og suplierid i registry til 8230013 og gjøre et nytt kanal søk, så vil en få opp max antall kanaler med max antall EPG listinger å velge imellom.

MEN at en da vil få opp feil mapping (om en ikke har GET) på kanalene, men at dette enkelt rettes opp i "add listing to channel" ?

Når kan vi forvente NRM3 / FEM?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott takk!

Har jeg da forstått det riktig at en da kan sette opp hedend og suplierid i registry til 8230013 og gjøre et nytt kanal søk, så vil en få opp max antall kanaler med max antall EPG listinger å velge imellom.

MEN at en da vil få opp feil mapping (om en ikke har GET) på kanalene, men at dette enkelt rettes opp i "add listing to channel" ?

Når kan vi forvente NRM3 / FEM?
    Du har forstått riktig, men prøve kanskje med Oslo-postnummer også. Jeg har ikke prøvd med 13.

NRK3/FEM jobber vi med. Det har seg sånn at hvert land får tildelt max antall kanaler med EPG. Microsoft betaler 25.000$ pr. kanal. pr. land, derfor max antall pr. nå.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker jo bakkenettet igjennom capture card og grundig decoder. Har MediaCenter 2005.

Vil det bli mulig for meg å velge "RiksTV" å få EPG alle på kanalene i fremtiden ?

Mangler EPG på :
    NRK3
    TV 2 Filmkanalen
    The Voice
    Fem
    Disney Chanel

Resten av kanalene virker fint.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BBernes
    Jeg bruker jo bakkenettet igjennom capture card og grundig decoder. Har MediaCenter 2005.

Vil det bli mulig for meg å velge "RiksTV" å få EPG alle på kanalene i fremtiden ?

Mangler EPG på :
    NRK3
    TV 2 Filmkanalen
    The Voice
    Fem
    Disney Chanel

Resten av kanalene virker fint.
    Om noen få uker får alle bl.a. valget RiksTV Mapped, men noen kanaler vil fortsatt ikke ha guide-data grunnet som jeg har skrevet før, max-guide-kanaler pr land og prisen vi må betale pr.kanal.

Når vi er ferdig med oppdateringen (Fiji) til MediaCenter, som kommer neste år, vil EPG data komme som en DVB strøm og alle kanaler har guide-data, forhåpentligvis.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Om noen få uker får alle bl.a. valget RiksTV Mapped, men noen kanaler vil fortsatt ikke ha guide-data grunnet som jeg har skrevet før, max-guide-kanaler pr land og prisen vi må betale pr.kanal.

Når vi er ferdig med oppdateringen (Fiji) til MediaCenter, som kommer neste år, vil EPG data komme som en DVB strøm og alle kanaler har guide-data, forhåpentligvis.

MVH
    OW
    Own, siden du er en insider, vet du om Fiji blir lansert i begynnelsen av 2008 eller slutten av 2008?
    Det var litt tilfeldig at jeg dumpet inn i denne tråden, men synes det er hyggelig at det endelig begynner å skje noe for oss DVB'ere i MCE. Jeg startet med mitt MCE/DVB oppsett for godt over et år siden og har fremdeles til gode å oppleve en stabil hverdag. Har vært innom både technotrend og digital-everywhere, og må bare si at technotrend support er ikke eksisterende, mens digital-everywhere gutta står på, men jobber mot et system (MCE) som er dårlig forberedt for europeiske standarder.
    Det koster å være bleeding edge og benytte diverse hacks for å få et stabilt oppsett. Ikke minst tærer det på forholdet og er ikke spesielt WAF vennlig. Det vil derimot glede meg hvis dette kommer på plass om ikke så alt for lenge. Jobber selv som .NET utvikler og vet at det kan være vanskelig å tilfredsstille alle og enhver, men må også si at dette er noe som har tatt svært lang tid. Ble noe overrasket da jeg leste at Program Manager for MCE ikke engang visste hva DVB var for noe (http://mediacenter.mattgoyer.com/arc...06/07/28/1160). Han jobber ikke i MS lenger, men han var i det minste flink til å blogge om hva som skjedde. Savner noen gode MCE blogger for tiden. Muligens du har noen linker. Ellers vil jeg bare si at det er flott at du deler din informasjon her med oss! Kanskje du burde opprette din egen blog og la flere få kjennskap til hva som skjer.
    Keep us updated!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firedtv og Canal Digital Kabel, mangler bilde på Viasat Golf

Hei OWN, du som kan !
    Jeg har følgende oppsett:
    HTPC med VMC, Philips kabeldekoder, FireDTV med Conax CAM og siste oppgradering fra Digital-everywhere. FireDTV med VMC fungerer helt supert med smartkortet som jeg fikk tidligere sammen med Philips dekoderen, og de kodede kanalene i Familipakken dekodes og vises. Jeg er interessert i golf og CD viste Viasat Golf gratis i September. Denne ville jeg abonnere på og fikk oppgradert kortet mitt ved å sette det i den gamle dekoderen. Der vises kanalen greit men når jeg setter kortet i FireDTV så får jeg melding om intet signal. Heller ingen visning i FireDTV Viewer. De andre kanalene fungerer som før. Har du noe tips om hva som er feil ? Forøvrig har jeg også oppgradert kortet med HD pakken og prøvd i FireDTV Viewer men her vises kun gratis kanalen SVT HD med mye hakking. Så vidt jeg kan forstå så må det være Conax Cammen som ikke dekoder disse. Hvorfor ? Den skal da vel kunne lese det samme som kortleseren i den gamle Philips dekoderen ?

mvh
    Hell

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hell
    Hei OWN, du som kan !
    Jeg har følgende oppsett:
    HTPC med VMC, Philips kabeldekoder, FireDTV med Conax CAM og siste oppgradering fra Digital-everywhere. FireDTV med VMC fungerer helt supert med smartkortet som jeg fikk tidligere sammen med Philips dekoderen, og de kodede kanalene i Familipakken dekodes og vises. Jeg er interessert i golf og CD viste Viasat Golf gratis i September. Denne ville jeg abonnere på og fikk oppgradert kortet mitt ved å sette det i den gamle dekoderen. Der vises kanalen greit men når jeg setter kortet i FireDTV så får jeg melding om intet signal. Heller ingen visning i FireDTV Viewer. De andre kanalene fungerer som før. Har du noe tips om hva som er feil ? Forøvrig har jeg også oppgradert kortet med HD pakken og prøvd i FireDTV Viewer men her vises kun gratis kanalen SVT HD med mye hakking. Så vidt jeg kan forstå så må det være Conax Cammen som ikke dekoder disse. Hvorfor ? Den skal da vel kunne lese det samme som kortleseren i den gamle Philips dekoderen ?

mvh
    Hell
    Hei

Først må jeg spørre deg, du skriver at du har kabeldekoder, og at du har oppdatert til HD, fikk du oppgradering uten å måtte ta med HD-tuner? Grunnen til at jeg spørr utover at du evt. slapp dekoder er om signalkvaliteten ligger akkurat på grensen? FireDTV krever etter erfaring litt bedre signal enn en vanlig tuner.

Prøve evt. vedlagte fil å se signalstyrke

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei

Først må jeg spørre deg, du skriver at du har kabeldekoder, og at du har oppdatert til HD, fikk du oppgradering uten å måtte ta med HD-tuner? Grunnen til at jeg spørr utover at du evt. slapp dekoder er om signalkvaliteten ligger akkurat på grensen? FireDTV krever etter erfaring litt bedre signal enn en vanlig tuner.

Prøve evt. vedlagte fil å se signalstyrke

MVH
    OW
    Hei og takk for vedlegget.
    Det viste bl.a. signalstyrke 100%. Når det gjelder HD oppgradering uten HD dekoder så henger det slik sammen:
    Sameiet hvor jeg bor har nettopp akseptert et tilbud fra CD om oppgradering til HD dekoder og HD tilleggspakken for alle leilighetene. Denne leveransen skal skje i løpet av januar. Jeg tok en prat med CDs representant og ba om å få oppgradering av abb. mitt med en gang for å prøve ut HD kanalene med FireDTV. Dette ordnet hun og ringte og bekreftet at abb. mitt nå er oppgradert og jeg satte smartkortet mitt i gammeldekoderen på kanal 50 i en time for oppgradering. For meg virker det som det er en annen koding på de nye kanalene ( Viasat Golf og HD ) som ikke Conax Cam klarer å dekode. Jeg kjøpte min FireDTV med Conax Cam fra Sverige i februar i år.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hell
    Hei og takk for vedlegget.
    Det viste bl.a. signalstyrke 100%. Når det gjelder HD oppgradering uten HD dekoder så henger det slik sammen:
    Sameiet hvor jeg bor har nettopp akseptert et tilbud fra CD om oppgradering til HD dekoder og HD tilleggspakken for alle leilighetene. Denne leveransen skal skje i løpet av januar. Jeg tok en prat med CDs representant og ba om å få oppgradering av abb. mitt med en gang for å prøve ut HD kanalene med FireDTV. Dette ordnet hun og ringte og bekreftet at abb. mitt nå er oppgradert og jeg satte smartkortet mitt i gammeldekoderen på kanal 50 i en time for oppgradering. For meg virker det som det er en annen koding på de nye kanalene ( Viasat Golf og HD ) som ikke Conax Cam klarer å dekode. Jeg kjøpte min FireDTV med Conax Cam fra Sverige i februar i år.
    Hei igjen

Jeg er ikke sikker, men det kan helt sikkert noen andre her på forumet komentere, jeg tror at de fleste HD kanaler sender i Mpeg4 og det kan ikke uansett vises i MCE/VMC. Skal du vise det i DVBViewer må du også f.eks. installere Cyberlink Ultra (PowerDVD 7 Ultra) som decoder Mpeg4 H264 AVC.

Når det gjelder problemet med Viasat Golf så må du være snill å skrive den på engelsk, klart og konsiste og ikke for langt etc., den kan du gjerne sende meg "privat. Så skal jeg sende den direkte til DigEw.

Fint også hvis det er noen her på forumet som kan fortelle mere data om Viasat Golf vedr. Quam,Frekvens etc. (takk)

MVH
    OW

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Own, siden du er en insider, vet du om Fiji blir lansert i begynnelsen av 2008 eller slutten av 2008?
    Det var litt tilfeldig at jeg dumpet inn i denne tråden, men synes det er hyggelig at det endelig begynner å skje noe for oss DVB'ere i MCE. Jeg startet med mitt MCE/DVB oppsett for godt over et år siden og har fremdeles til gode å oppleve en stabil hverdag. Har vært innom både technotrend og digital-everywhere, og må bare si at technotrend support er ikke eksisterende, mens digital-everywhere gutta står på, men jobber mot et system (MCE) som er dårlig forberedt for europeiske standarder.
    Det koster å være bleeding edge og benytte diverse hacks for å få et stabilt oppsett. Ikke minst tærer det på forholdet og er ikke spesielt WAF vennlig. Det vil derimot glede meg hvis dette kommer på plass om ikke så alt for lenge. Jobber selv som .NET utvikler og vet at det kan være vanskelig å tilfredsstille alle og enhver, men må også si at dette er noe som har tatt svært lang tid. Ble noe overrasket da jeg leste at Program Manager for MCE ikke engang visste hva DVB var for noe (http://mediacenter.mattgoyer.com/arc...06/07/28/1160). Han jobber ikke i MS lenger, men han var i det minste flink til å blogge om hva som skjedde. Savner noen gode MCE blogger for tiden. Muligens du har noen linker. Ellers vil jeg bare si at det er flott at du deler din informasjon her med oss! Kanskje du burde opprette din egen blog og la flere få kjennskap til hva som skjer.
    Keep us updated!
    Hei

Realese dato for "Fiji" er desverre konfidensiell (hehe....) men tar sjansen jeg, midt imellom dine forslag for 2008.....

Som jeg har skrevet tidliger får jeg neste daglige rapporter om BVT (Build Verification Tests) og den serien er bortimot ferdig nå, så vi nærmer oss med "expressfart".
    Det som nå skjer er en "Alfa" versjon som sendes ut til tuner-produsenter etc., så skal alt dette teste, og så kommer "Beta". Og som du vet så tar sånt tid

MVH
    OW

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Bare et lite tips siden det er så mange MCE/VMC brukere som følger med her.

Jeg har komponert en WebRadio, og her er linken hvor jeg har lagt saken:

http://avforum.no/forum/htpc-softwar...o-mce-vmc.html

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frekvenser og CD i Oslo

--- Fjernet spørsmål som ikke hører hjemme i denne tråden ---

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mapping ?

--- Fjernet spørsmål som ikke hører hjemme i denne tråden ---

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke hva spørsmål om Canal Digital gjør i denne tråden, den heter da tydelig "FAKTA: RiksTV og Windows Media Center".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry

Beklager at jeg forstyrrer!

Du hører ikke mer fra meg her.

Bye

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne tråden er blitt lang og noe uoversiktlig, så jeg tar sjansen å spør et rimelig dumt spørsmål, som antagelig er besvart tidligere.

Er det nå muilg å bruke rikstv sammen med mce? hva krever det av utstyr?
    Har lest at man ikke får "parret" kort og tunere untatt de 2 som er godkjent av Rikstv.

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg forstyrrer!

Du hører ikke mer fra meg her.

Bye
    Var ikke meningen å være spydig eller å fornærme, men tråden er lang og uoversiktlig nok som den er.

Foreslår at en moderator skiller ut innleggene som omhandler CD til en egen tråd slik at diskusjonen kan fortsette der.

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •