FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 376
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det tror jeg faktisk ikke er helt riktig. Mener å huske å ha lest at hvis man tar opp en programstrøm, og demuxer signalet, altså splitter det i en video-del og en lyd-del, så kan man åpne lyd-delen i winamp og det funker. Problemet med pluginen som har he-aac ansvaret i Winamp er at den er fil i/o basert, så den kan ikke enkelt benyttes for å dekode direkte strømmer.

Når det gjelder Guidefeed tjenesten jeg driver så har den fått ny adresse, alle som bruker XMLTV til å mate MCE/VMC guiden sin MÅ huske på å ALLTID kjøre siste alpha-exe av xmltv. Denne lastes ned på http://alpha-exe.xmltv.org.

Og OWN... Du kunne ikke gitt meg litt inside-info på overføringsformatet til MCE/VMC epg'en? Nå når man har funnet det koselige hacket for å hente data fra en annen plass så hadde det vært kjekt om jeg kunne tilbydd data for MCE/VMC uten at brukerne måtte gjennom hele BladeRunner dritten

Christian W.
    Guidefeed / XMLTV: tv_grab_no :: tv_grab_no_gfeed

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne ha hjulpet deg med det, men det er vel litt juridisk i veien for det. Tror Bill er lei av $-bøter (eller Euro)

Problemet med antall guide-kanaler vil løse seg selv når oppdateringen av MCE/WMC er klar, da bruke vi DVB-epg`en som er en live-strøm.
    Men det gleder vel kanskje ikke deg, som helst skulle hatt ditt hack til å virke "seamless" nå. hehe....

OW

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianw
    Det tror jeg faktisk ikke er helt riktig. Mener å huske å ha lest at hvis man tar opp en programstrøm, og demuxer signalet, altså splitter det i en video-del og en lyd-del, så kan man åpne lyd-delen i winamp og det funker. Problemet med pluginen som har he-aac ansvaret i Winamp er at den er fil i/o basert, så den kan ikke enkelt benyttes for å dekode direkte strømmer.

Når det gjelder Guidefeed tjenesten jeg driver så har den fått ny adresse, alle som bruker XMLTV til å mate MCE/VMC guiden sin MÅ huske på å ALLTID kjøre siste alpha-exe av xmltv. Denne lastes ned på http://alpha-exe.xmltv.org.

Og OWN... Du kunne ikke gitt meg litt inside-info på overføringsformatet til MCE/VMC epg'en? Nå når man har funnet det koselige hacket for å hente data fra en annen plass så hadde det vært kjekt om jeg kunne tilbydd data for MCE/VMC uten at brukerne måtte gjennom hele BladeRunner dritten

Christian W.
    Dataene kommer vel fra http://data.tvdownload.microsoft.com/
    med en endring i host filen i windows bør jo den kunne redirectes
    rett til din server, om du har det rette formatet på dataene så bør jo
    det fungere helt som orginalt.

Her fant jeg litt info :
    Aaron Stebner's WebLog : Media Center guide download error code 13

Ved å bare overvåke nettverkstraffikken fra området så bør vel dette formatet enkelt kunne etterlignes
    og gjennskapes av en annen server. Jeg vil ikke tro at dette skal være ulovlig ?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RiksTV Cam

Hei

Fikk beskjed her om dagen at cam`en fra RiksTV kommer i slutten av oktober.

Cam er laget for TV`er så det blir artig å se responsen på FireDTV`en.

Rapporterer så fort jeg har noe

OW

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BBernes
    Dataene kommer vel fra http://data.tvdownload.microsoft.com/
    med en endring i host filen i windows bør jo den kunne redirectes
    rett til din server, om du har det rette formatet på dataene så bør jo
    det fungere helt som orginalt.

Her fant jeg litt info :
    Aaron Stebner's WebLog : Media Center guide download error code 13

Ved å bare overvåke nettverkstraffikken fra området så bør vel dette formatet enkelt kunne etterlignes
    og gjennskapes av en annen server. Jeg vil ikke tro at dette skal være ulovlig ?
    Jeg ville satt opp en proxy server med god logging og fulgt med logg fila. Videre kan en nettverks sniffer være greit å bruke. Burde ikke være noe hokuspokus.

Evt kunne du sjekke ut SDK'n og se om du får noe gratis fra denne.. (API navn/syntax f.eks)

Mulig .net/powershell har noe API imot epg'n.

Filmon/regmon kan også være nyttige verktøy.

Happy hacking

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei

Fikk beskjed her om dagen at cam`en fra RiksTV kommer i slutten av oktober.

Cam er laget for TV`er så det blir artig å se responsen på FireDTV`en.

Rapporterer så fort jeg har noe

OW
    Bedre sent en alldrig.

Newcomer jec sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei own! Supert med dine oppdateringer

Vet du om Vista SP1 beta har støtte for h264 på live-tv? Og er det evt. annen ny funksjonalitet for oss som bruker media center?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Jeg ville satt opp en proxy server med god logging og fulgt med logg fila. Videre kan en nettverks sniffer være greit å bruke. Burde ikke være noe hokuspokus.

Evt kunne du sjekke ut SDK'n og se om du får noe gratis fra denne.. (API navn/syntax f.eks)

Mulig .net/powershell har noe API imot epg'n.

Filmon/regmon kan også være nyttige verktøy.

Happy hacking
    En grei http debuger/proxy sniffer er Fiddler.
    Fiddler HTTP Debugger - A free web debugging tool

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som jeg har skrevet tidligere ikke bare Mpeg4 men også hele DVB standarden som på implemeteres i MediaCenter.

Microsoft bruker veldig mye ressurser på å få dette ferdig, det kan jeg garantere.
    Er ikke dette litt sent for en standard som har vært i drift både på satelitt og kabel i mange år.

Jeg har hatt signaler over dvb-c i linux siden jeg kjøpte mitt første dvb-kort i januar 2005. Til og med hdtv i mpeg4 funket out-of-the-box når det kom i høst.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vert fint om noen bare hadde orket å lese av formatet
    og strukturen på epg serveren til microsoft slik at det man kunne passert
    inn en proxy server mellom.

EPG er noe som jeg virkelig savner på en del av RiksTV kanalene.

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glede seg...

Blir stas når tv-kort blir tilgjengelige med støtte for riksTv Et par kjappe nybegynner spørsmål;
    - Hva er cam? Er det en slik modul jeg kan putte inn i siden på min nye flatskjerm?
    - Hvis jeg vil bruke riksTv abb. mitt i htpc, må jeg spør riksTv om de kan "paire" kortet mitt med kortleseren i dataen?

har egentlig mange flere spørsmål, men tror jeg skal lese litt mer først

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OWN ? Har du lyst til å lage en lignende tråd i forhold til GET (Fakta: GET og Windows media center). Tror det er mange som har lyst til å investere i Windows Vista media center og sitter med Get sin digital tuner. Slik jeg har forstått det så sender GET også MPEG-2 og ikke MPEG-4 slik som RiksTV. Dette har vel litt betydning ? Og er det noen måte å få Media Center til å fungere som en fullblods PVR her, uten å måtte ha 2 tunere fra GET ? (Ta opp, mens man ser på en annen kanal.)

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei TMBN

Dessverre er det ikke noe særlig vits i en tråd vedr. Get. De har kun tunere som er såkalte STB`er. Dvs at de sender signalet ut over scart/composite til en pc.
    Get har låst sine bokser helt. Du har ikke noen mulighet til å bruke f.eks. FireDTV med et kort fra Get slik som fra CanalDigital.

Alle må nok slå seg til ro og vente på neste MediaCenter versjon (Fiji). Denne skal ta hånd om digitale-tv-signaler og alt rundt dette.

Så får vi håpe Get også åpner for kortlesere innen den tid.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jec
    Hei own! Supert med dine oppdateringer

Vet du om Vista SP1 beta har støtte for h264 på live-tv? Og er det evt. annen ny funksjonalitet for oss som bruker media center?

Hei
    Nei, Vista støtter ikke H264 Live. Dette er det vi venter på, og ja det kommer masse ny funksjonalitet bla.a. Live-EPG etc.

Fiji teamet jobber vanvittig hardt om dagen, får nesten daglige rapporter.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei TMBN

Dessverre er det ikke noe særlig vits i en tråd vedr. Get. De har kun tunere som er såkalte STB`er. Dvs at de sender signalet ut over scart/composite til en pc.
    Get har låst sine bokser helt. Du har ikke noen mulighet til å bruke f.eks. FireDTV med et kort fra Get slik som fra CanalDigital.

Alle må nok slå seg til ro og vente på neste MediaCenter versjon (Fiji). Denne skal ta hånd om digitale-tv-signaler og alt rundt dette.

Så får vi håpe Get også åpner for kortlesere innen den tid.
    Ok! Takk! Skjønner ikke helt at dette kan være lov i forhold til konkurransetilsynet. Det er Enormt mange i Oslo som har nødt til å bruke GET pga. boretslaget har det. De har da ikke mulighet til å kjøpe Windows Media Center eller HDD opptaker. De er tvunget til å kjøpe PVR boksen til GET. Skjønner heller ikke at Lefdal, Elkjøp og Microsoft aksepterer dette. De vil tape enormt med penger på det. Tviler på at noen gang GET vil låse opp boksene sine.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmbn
    Ok! Takk! Skjønner ikke helt at dette kan være lov i forhold til konkurransetilsynet. Det er Enormt mange i Oslo som har nødt til å bruke GET pga. boretslaget har det. De har da ikke mulighet til å kjøpe Windows Media Center eller HDD opptaker. De er tvunget til å kjøpe PVR boksen til GET. Skjønner heller ikke at Lefdal, Elkjøp og Microsoft aksepterer dette. De vil tape enormt med penger på det. Tviler på at noen gang GET vil låse opp boksene sine.
    *ler*

Det var jo morro å høre en windows fanboy synes synd på Microsoft pga av at en leverandør har kunstig låst sitt produkt ved å bevist ikke følge standarder som ville åpnet for alle til å lage produkter som dekket andre behov

Microsoft har jo drevet med tilvarende og forsåvidt bevist_sabotert_ alternativene for å skape seg monopol for sitt produkt. Så hvis du er frustret, så har jeg lidd under dette i 20 år og er X10 mer frustret og lei.

Men men, det beste er å være konstruktiv.

Du har et poeng, og konkuransetilsynet skulle vært på banen og fjernet alle kunstige begresninger og mangelful dokumentasjon som fører til at en leverandør får et kunstig "monopol". Dette fører til høyere priser,inget utvalg på modeller og ikke minst dårlig kvalitet for forbrukern.

Det blir som om Nokia laget sin egen "DRM" på sms systemet... Og den eneste måten du kunne sende sms på var via sån svarthvit jalla telefon vi hadde for 10 år siden..

De måtte sette opp helt nye antenner rundt om i landet uten at dte var noen teknisk grunn til det.
    Pris per sms var 10kr og støttet maks 128 tegn.

Du kan kalle det (C), metafysik eiendom, softwarepatent,DRM, CSS, HDCP eller hva du vil... Det er bare et redskap for å lage et kunstig monopol med alt det medfører for deg som forbruker.

Nå må du huske at det begynner å bli en del leverandører (Canal Digital, RicksTV, Get, ViaSat, Lyse, lokalt eltilbyder,etc etc) Det burde være mulig for deg å kunne finne en annen leverandør av en digital tjeneste, som også fungerer i Microsoft sin løsning til noelunde samme pris.

IPTV vil jo f.eks i teorien være mulig over en vilken som helst internet leverandør, sett at du har riktig kapasitet og det følges en åpen standard som opplyser deg om hvordan.

Kansje TV2 FBI/NRK e.l kunne tatt opp hele problemstillingen rundt DRM, og brukt din situasjon eksempel ?

Send dem en mail.

Media er flink til å lage hylekor, på godt og ond.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPG på alle kanaler i MCE

Jeg har kjørt "hacket" som gir tilgang til alle +40 guidene i MCE men det er fremdeles mange kanaler som ikke har EPG.

Når jeg ikke har EPG blir det nesten som ikke å ha kanalen idet heletatt.

Jeg er lei av å vente på MS og har kikket på muligheten av å få guidedata fra andre plasser.

Det ser ut som om xmltv sammen med Bladerunner er et alternativ.

Jeg sliter litt med konfigureringen og lurer på om noen har en link til en god installasjons/konfigurasjons-guide om dette og/eller kjører dette selv.

Lover å legge ut en enkel guide om jeg får det til å virke.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til TMBN:
    Her får du Get sitt offisielle svar:

1. Hvordan kan man i dag benytte mediesenter PC til å motta digitale TV-signaler fra Dere?*

Det er ikke mulig pr i dag.

2. Dersom det ikke lar seg gjøre å motta/bruke digitale TV-signaler fra Dere per dags dato: Har Dere planer om å tilby dette i fremtiden, og i så fall hvordan?

Vi er i dialog med Microsoft and andre produsenter for om mulig fremskaffe digitale dekodere som støtter våre TV tjenester. Conditional Access vi å så fall løses via USB nøkkel. Vi har pr i dag ingen løsning på dette.

3. Hvilken formening har Dere om bruken av mediesenter PC mot de tjenestene Dere tilbyr?

Vår primærstrategi er å tilby komplette løsninger via egne dekodere. Dette fordi prisen på media center PC fremdeles er veldig høy. Straks en god løsning for MCE forefinnes vil vi vurdere å støtte / tilby dette

Kommer mer på hjemmesiden eller forumet vårt ( MSPC Forum )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay: Tusen takk! Det var jo litt oppklarende, fordi om det virker som de ikke har noe planer om å gjøre noe med dette med det første. Skal sjekke ut forumet deres. Kjempe!

T1ger: Jeg er ikke noe MS fanboy som du beskriver over. Som du ser så nevner jeg også HDD opptakere. De har samme problemet. Det heller ikke lett å velge en annen leverandør som du sier. Vi har allerede GET innbakt i husleien på et boretslag med 60 leiligheter. Skal jeg endre på dette så må styre i borretslaget endre på det også. CD har jeg ikke muligheten til å få, da vi ikke kan ha parabol i boretslaget. Å betale da for RiksTV i tillegg til Get blir unødvendig dyrt og helt uaktuellt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPG format til MCE

Sitat Opprinnelig postet av christianw

Christian W.
    Sorry hvis dette er et helt amatør tips men:

Om du setter guide.bin filen til read-only og kjører bladerunner vil den stoppe før den krypterer guide.cab filen, og sletter grunnlaget i guide.cab filen. Da har du full tilgang til alle dataene i XML format som skal inn i MCE.

Men det er kanskje ikke dette du spør om ?

Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •