FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 376
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av own

Som du sikkert skjønner kan jeg ikke svare på alt, og noen ting er interne konfidensielle ting.
    Jeg prøver her å informere om ting/muligheter/bergrensninger som vi driver med til daglig og noe om fremtiden.

MVH OW
    Forsåvidt ikke intensjonen å "kill the messenger" her.

Du har ikke nevnt de evt mulighetene som ligger i den nye versionen.

En funksjonsoversikt som sammenligner ny version imot konkurentene kunne vel kansje være mer matnytting å diskutere.

F.eks

-> PVR software|->
    |DRM|Opptaksfunksjon|timeshift|DVB support|etc..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Tidligere kunne jeg ved oppstart av kanalinnstilling velger mellom "Unmapped Analogue Cable" og noe som het "UPC analog grunnpakke" e.l. Dersom du valgte den første fikk du med alle kanalene og meyvalg for parring ble beholdt. Valgte du den andre manglet det kanaler og parringsmeny ble borte. Nå ser jeg at her jeg bor nå er UPC-valget borte og jeg har fått Get digital og Get analog i stedet. I utgangspunktet skulle en tro at en skulle velge disse. Men dersom du fortsatt har problemer tipper jeg det vil virke dersom du stiller inn kanalene på nytt med Unmapped Analogue Cable. Dersom det er det du allerede har gjort er jeg litt tom for ideer. Hvorfor Get og Microsoft ikke retter opp disse feilene (de har vært der i hvert fall over ett år her jeg bor) er en gåte for meg. Men siden disse tabellene tilsynelatene lages per postnummer og leverandør er der vel en viss mulighet for å gjøre feil.
    Jeg har snakket litt med own og han skal prøve å få rettet på feilen. Jeg har prøvd unmapped og, men da får jeg ikke nok tv-guide oppføringer til at det dekker alle kanalene. Merkelig. MCE kunne jo lastet ned alle oppføringene slik at jeg kunne velge mellom dem...

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Source
    Jeg har snakket litt med own og han skal prøve å få rettet på feilen. Jeg har prøvd unmapped og, men da får jeg ikke nok tv-guide oppføringer til at det dekker alle kanalene. Merkelig. MCE kunne jo lastet ned alle oppføringene slik at jeg kunne velge mellom dem...
    Stemmer. Det glemte jeg å nevne. Drawbacket med med Unmapped er at noen kanaler da ikke får EPG. Dog ikke de viktigste kanalene. Slik at det blir likevel den beste måten. Da håper vi OWN ordner biffen!

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har akkurat begynt med denne delen (Mapped) så dere får være så snille å smøre med litt tålmodighet, så får vi det nok til.

Litt av problemet er at "Providerne" (Teleselksapene) finner det forgodt å ha forskejellige navn, samt å endre de litt sånn innimellom (NRK1 - NRK 1), og vi må matche alle kanaler - alle navn - alle postnummer - alle providere, så det er litt jobb både første gang og vedlikehold.

MVH
    OW

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Forsåvidt ikke intensjonen å "kill the messenger" her.

Du har ikke nevnt de evt mulighetene som ligger i den nye versionen.

En funksjonsoversikt som sammenligner ny version imot konkurentene kunne vel kansje være mer matnytting å diskutere.

F.eks

-> PVR software|->
    |DRM|Opptaksfunksjon|timeshift|DVB support|etc..
    Jeg kommer tilbake (må bare ha litt tid (tidsklemmma)) med liste over ting som vil komme og forbedres i tiden fremover, men kom gjerne med innspill og ønsker.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MCE og EPG

Hei

Jeg er ny her på forumet så jeg beklager dersom jeg poster dette på feil sted:

Har kjørt MCE med Hauppauge WinTV-PVR-500MCE på Analog kabel fra CA lenge. Bruker Xbox 360 på soverommet og koblingen med MCE er fin.

Av en eller annen grunn fikk jeg ikke full skjermstørrelse men en svart kant rundt på mange kanaler. Noen fikk jeg full høyde på men ikke bredde. Regner med at det siste er 4:3 16:9 problematikk.

Dette, sammen med ønsket om bedre billedkvalitet, gjorde at jeg ønsket å teste digitale signaler.

Kjøpte en FloppyDVB-C med CAM fra komplett og bestillte kort og tuner fra CA. (De unnlot å fortelle at jeg kunne spart 300 kr på å bestille tuneren på nettet isteden for på telefon grr )

Koblet opp og fikk (etter litt fikling) fine klare blder i full skjermstørrelse på MCE og på Xboxen.

Første sprøyta er jo gratis på CA så jeg fikk full tilgang på ALLE kanalene de første dagene og kunne teste fritt.

MCE detekterte 27 (17 pluss radiokanalene) og etter å ha vært inne å krysset dem av i EDIT CHANNELS kom alle kanaler inn fint men noen i 4:3 og noen i full 16:9. Noen få kom fremdeles med svart kant rundt..

Men så var det programguiden da. Sukk

Jeg trodde at den nå skulle komme sammen med TV signalene og at jeg var kvitt alt det greiene i MCE men sånn er det tydeligvis ikke (?)

Har lest om HACKet med å endre HEADEND og STRPROVIDERID i registry så nå får jeg inn 40 kanaler å velge i mellom når jeg skal mappe oppføring mot kanal men er er det fremdeles noe som ikke er helt OK.
    (Får feil når jeg velger record på enkelte prog på enkelte kanaler. Noen kanaler får jeg ikke data på selv om jeg mapper dem)

Nå har jeg bestillt en ekstra FloppyDVB-C med CAM (det var den siste fra Komplett, de skal ikke selge den mer sa de) og en SmartWi løsning fra sverige for å kunne spille inn mens jeg ser på noe annet.

Det var status rapporten, her kommer spørsmålene:

-Henter ikke MCE EPG fra kanalsignalene (bare fra nettet)?

-Var det ikke snakk om at det var 64 kanaler tilgjengelig i den fulle MCE guiden? Jeg får bare 40.

-Når jeg installerer FloppyDVB softwaren får jeg bare valget TERESTRIAL DIGITAL som provider uansett postnr. Påvirker dette hvilke kanaler jeg får inn?
    Jeg har lest at MCE ikke scanner etter signaler men bare laster inn frekvenser fra en liste. Jeg mener at det mangler noen få kanaler her og der...

- Er dette riktig rekkefølge ved reinstallasjon:
    Uninstall FloppDVB
    Reset MCE med tool
    Boot
    Install FloppyDVB SW
    Boot
    Scann kanaler
    Edit scannels og kryss av alle
    Hack registry
    Get program guide
    Map unlisted
    Boot
    Ferdig

Takk for svar og god helg.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Her er svaren: (så gode som jeg kan gi dem i hvertfall) hehe.

MCE henter ikke guidedata fra DVB strømmen enda, dette vil komme på oppdateringer neste år.
    Microsoft betaler et engelsk selskap for guidedata fordelt ut på et avtalt utvalg i Skandinavia. Dette koster $$$$$ pr. kanal pr. år og du som bruker betaler intet for dette.

Digital Everywhere har laget et hack som gjør at FireDTV oppfører seg som en DVB/T boks for å få skannet gjenneom kanalene i kabelnettet. I driveren til FireDTV ligger det ved et lite program som gjør at du kan editere listen over frekvenser i ditt kabelnett, hvis det skulle være forskjeller fra standard oppsettet til DigEv.

Som jeg har skrevet tidligere kommer full støtte for DVB neste år, da vil du få støtte for guidedata, tekst på AnimP, Discovery, Canal+ m.m. og norsk tale på de samme + mye mer.

Listen din for installasjon av FireDTV er korrekt.

Når det gjelder skjermen din, vil jeg forslå at du passer på at du er oppdatert på siste skjermkortdrivere. Det høres ut som om du har feil oppløsning (f.eks. 1024x768 ) og underscan på bilde. I de nyeste driverne fra ATI og Nvidia har du korreksjon for over/underscan.
    Pass også på å kjør konfigurasjonen i MCE for skjerm: Instillinger - TV - Skjerm

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nesten perfekt

Hei og takk for raskt svar.

Har sjekket hva jeg får inn på C1201 Tuneren til CA og hva jeg får inn på MCE og har verifisert at jeg får ALLE TV kanalene! "Radio" kanalene er det litt forskjell på men det gidder jeg ikke å sjekke mere på.

Skjermen min er satt opp (over DVI) med 1366 x 768 og kjører som sakt full skjerm på noen kanaler så overscann problemer er det ikke.

For meg ser det ut som om noen kanaler kommer i 16:9 og andre i 4:3

Har testet mer og funnet følgende oppførsel: Når jeg blar forbi en kanal som vises i 4:3 vises neste kanal i 4:3 selv om den tidligere vistes i 16:9.
    Få å løse dette må jeg innom en kanal som alltid vises i 16:9 (som feks. NRK kanalene)

Er det andre her på forumet som kjører lignende konfigurasjon som IKKE har dette problemet?

Jeg må innrømme at jeg ikke har kjørt inn Hotfixen for Firewiren enda fordi jeg får en "no access" feilmelding på den.
    Kan det være Xbox ekstenderen som blokkerer og som må avinstalleres?

Jeg vil helst ikke måtte starte med å reinstallere hele MCE for det ligger en del software på den PCen nå..

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fermate69, Hvilken DVD dekoder bruker du?

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så liten vekt MS lagt for norden på mce synnes jeg det skal bli kanske spennede og se om store gutt legger noe vekt på bare lille norges "sære" mpg4 standard.

Koster nok meir en det smaker.

Vist noen store land hadde kasta seg på dette så blir det nok litt meir fart i sakerne.

Dette kommer ta tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hardware

Jeg kjører FloppyDVB-C fra digital-everywhere: Denne med en slik Conax

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Jeg kjører FloppyDVB-C fra digital-everywhere: Denne med en slik Conax
    Hei, deg jeg spør om er DVD dekoder.

Siden du skriver MCE går jeg utfra at det er XP MediaCenter edition du bruker og ikke Vista (Windows MediaCenter).

I Xp har du lagt inn en DVD dekoder fra f.eks. Nvidia eller Cyberlink, og du har her sannynligvis latt den stå til standard og ikke krysset av for Panoramic.
    Setter du decoderen til Pano og har riktig oppløsning på skjermen vil bilde vises riktig i en stor del av tilfellene. Du får også mulighet ved å bruke i (info knappen på fjernkontrollen) hvor du får opp Zoom, hvor du får 4 valg på "skjermstørrelse/Tv-bilde".

Tips til riktige forkortelser:
    CanalDigital = CD
    Windows XP Pro Media Center Edition = MCE
    Vista Media Center = Windows MediaCenter eller VMC

MVH
    OW

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    Med så liten vekt MS lagt for norden på mce synnes jeg det skal bli kanske spennede og se om store gutt legger noe vekt på bare lille norges "sære" mpg4 standard.

Koster nok meir en det smaker.

Vist noen store land hadde kasta seg på dette så blir det nok litt meir fart i sakerne.

Dette kommer ta tid...
    Joda, det legges meget stor vekt på MediaCenter i Europa.

Når det gjelder tv-signal har det de siste årene vært lite Microsoft kan gjøre siden pc-tunerne stort sett har vært analoge og det har vært liten enighet om standarder på tv-sendingene.
    I USA har man jobbet hardt og fått til CableCard som standard og der er det meste oppe å går.
    Mpeg4 har det siste året blitt innført som standard i Europa. Norge var tidlig ute, nå kommer England, Benelux, Frankrike, Danmark, Tyskland og Spania/Portugal.

Det er som jeg har skrevet tidligere ikke bare Mpeg4 men også hele DVB standarden som på implemeteres i MediaCenter.

Microsoft bruker veldig mye ressurser på å få dette ferdig, det kan jeg garantere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

denne virker veeeldig interesant ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 Digitale tunere funker fint

Own:
    Beklager jeg slurvet under lesingen.
    Ja jeg bruker en dekoder (kjøpt på nettet (!)) fra nVidia.

JA det gikk veldig raskt for seg når den ble installert så jeg kan ha glemt å krysse av noe.

Er det noe sted jeg kan gå inn å endre dette nå i etterkant?

Takk for tipset med Zoom funksjonen. Men denne gjelder ikke pr. kanal så da må jeg zoome nedigjen når jeg bytter til en kanal som allerede vises i 16:9.

Har nå satt inn en FloppyDVB-C ekstra (og en Cardsplitter fra SmartWi) og kan rapportere at det funker fint å kjøre 2 tunere.

Kan MCE kjøre flere enn to tunere? :P

Jeg har fremdeles ikke fått kjørt inn SP2 Hotfix for 1394: Performance of 1394 devices may decrease after you install Windows XP Service Pack 2
    fordi jeg får en feilmelding om "Ingen tilgang".
    Har forsøkt å kjøre den i safe-mode men det hjalp ikke.

Jeg leser at denne fixen er for å opprettholde hastigheten i firewire devicene etter at en kjører inn SP2.

Men for lav hastighet her, vil det slå ut som hakking i bildet eller som dårligere billed kvalitet?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Own:
    Beklager jeg slurvet under lesingen.
    Ja jeg bruker en dekoder (kjøpt på nettet (!)) fra nVidia.

JA det gikk veldig raskt for seg når den ble installert så jeg kan ha glemt å krysse av noe.

Er det noe sted jeg kan gå inn å endre dette nå i etterkant?

Takk for tipset med Zoom funksjonen. Men denne gjelder ikke pr. kanal så da må jeg zoome nedigjen når jeg bytter til en kanal som allerede vises i 16:9.

Har nå satt inn en FloppyDVB-C ekstra (og en Cardsplitter fra SmartWi) og kan rapportere at det funker fint å kjøre 2 tunere.

Kan MCE kjøre flere enn to tunere? :P

Jeg har fremdeles ikke fått kjørt inn SP2 Hotfix for 1394: Performance of 1394 devices may decrease after you install Windows XP Service Pack 2
    fordi jeg får en feilmelding om "Ingen tilgang".
    Har forsøkt å kjøre den i safe-mode men det hjalp ikke.

Jeg leser at denne fixen er for å opprettholde hastigheten i firewire devicene etter at en kjører inn SP2.

Men for lav hastighet her, vil det slå ut som hakking i bildet eller som dårligere billed kvalitet?
    Dekoder (NvidiaDVD Platinum Ed.): Start LiveTV, Legg ned MCE (ikke avslutt) Du kan nå se et Nvidia symbol nede til høyre ved klokken. Høyreklikk og åpne dekoder, og klikk av Pano.

Når det gjelder diverse 16:9 formater så er det desverre bl.a. både NRK og TV2 som ikke er ferdige og konsekvente i hva de sender ut. Nrk skulle vært 16:9 den 16/9 i fjor så vi får se om de greier det riktig 16/9 i år......

Ingen tilgang beskjeden var rar, men det kan hende du har gått kjørt noen windows oppdateringer i feil rekkefølge. Jeg har sett det kan skape noen slike problemer i MCE innimellom, desverre.
    Hvis du får hakking så er nok den oppdateringn problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK 3 Guide?

OWN: Takk for tips.

Nå som alt er på plass med 2 tunere gjelder det bare å få EPG på så mange kanaler som mulig.

Jeg har kjørt "hacket" som gir meg 40 kanaler å matche mot men jeg kan ikke finne NRK3 blandt dem.

Er ikke den klar? Jeg mener da å ha lest et annet sted her at (du sier at) den er klar?

Er 40 det meste jeg kan få opp?

Mangler Canal + canalene og en del andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå som alt er på plass med 2 tunere gjelder det bare å få EPG på så mange kanaler som mulig.

Jeg har kjørt "hacket" som gir meg 40 kanaler å matche mot men jeg kan ikke finne NRK3 blandt dem.

Er ikke den klar? Jeg mener da å ha lest et annet sted her at (du sier at) den er klar?

Hvordan har du kjørt "hacket"? Hørtes interessant ut. Jeg har også noen kanaler som mangler guide...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja hack

alle levrandøre sender ut EPG info,er bare snakk om hvordan det blir sendt...
    siden alle "orginal" tuner funkere med EPG er det bare snakk om og "lese" ut den data her,er kommet flere plugins til diverse programmer.
    personlig bruker jeg mytheater og der er det innbeygd epg støtte,første gang jeg brukte dreambox måtte man legge inn epg "plugin" men stort set alle nye programmer støtter EPG.
    Source du kan laste ned fra dvbcore.com ein demo version på 30 dager og se
    eller er det mange andre programmer som støtter EPG tror faktisk alle omtrent støtter det.
    lite bilde av EPG Source http://img408.imageshack.us/img408/2193/epgxk8.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei, OWN. Jeg slenger meg på med et spørsmål her.
    Bor i Oslo og har akkurat manuelt lagt til NRK3 i Vista Mediacenter (i Get analog grunnpakke). Hvordan får jeg lagt til programdata for NRK3 i tv-guiden?
    Mvh Trond

Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •