FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 376
    Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Forbanna!

Bruker tid på å skrive spørsmål - som ikke blir besvart!
    Greit å svare på spørsmål med en slik sensur.

Helt idiotisk! Men dustespørsmål blir besvart... FLERE GANGER!

Forbanna idioter!!!
    Hei Okey

Tusen takk for hyggelig avsluttning på ditt innleg her. Du skjønner sikkert at jeg ikke kan sitte online på AVForum hele dagen for å besvare spm. Redigert: (Beklager Okey, trodde en stund at jeg var jeg som var "idioten"
    Desverre fikk jeg ikke med meg ditt innlegg om "Hvem er Vi", men svaret får du vel av min underskrift....

Som du sikkert skjønner kan jeg ikke svare på alt, og noen ting er interne konfidensielle ting.
    Jeg prøver her å informere om ting/muligheter/bergrensninger som vi driver med til daglig og noe om fremtiden.

MVH OW

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei Okey

Tusen takk for hyggelig avsluttning på ditt innleg her. Du skjønner sikkert at jeg ikke kan sitte online på AVForum hele dagen for å besvare spm.
    Desverre fikke jeg ikke med meg ditt innlegg om "Hvem er Vi", men det skjønner du vel av min underskrift....

Som du sikkert skjønner kan jeg ikke svare på alt, og noen ting er interne konfidensielle ting.
    Jeg prøver her å informere om ting/muligheter/bergrensninger som vi driver med til daglig og noe om fremtiden.

MVH OW

jeg tolket dette dit at det var rettet i mot VG nett og riksTV..

Troeen

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var nok en kommentar til "nettmøtet" på VG. Enig at det virket litt rart at representanten fra RiksTV besvarte enkle spørsmål flere ganger i stedet for å ta tak i de mer komplekse...

På den annen side så vet jo ikke vi hvor mange spørsmål som lå inne og hvordan de kjørte svarprosessen.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er vårt mål er selvfølgelig at du kan bruke en "hel-digital" tuner àla Hauppauge HVR4000/HVR1300 eller f.eks. FireDTV til å motta alle typer digital tv-sending.

RiksTV og andre som sender i Mpeg4 vil bli støttet i Windows Vista Media Center "en gang neste år". Jeg tør ikke si noe nærmer om tidspunkt.

Det er som jeg har skrevet tidliger ikke bare å "slenge" ut en løsning vedr. Mpeg4 og HE-ACC lyd, den kvaliteten som digital tuner-kort gir inn i Media Center/PC er så bra at Hollywood ikke godtar dette uten betydelig sikkerhet for at "recorded-TV" ikke blir brent og distribuert på DVD/HD-DVD o.l.
    Derfor må vi også vente på PBDA eller CAM2.

Microsoft kan ikke bare sende ut software løsninger som gjør at noen kan bryte opphavsretten, da blir selskapet saksøkt fortere en....

PS. Inside: CanalDigital filmkanalene og Sport2 kommer i EPG-Guiden i løpet av 2-3 uker. Sport1 er desverre ikke med denne gangen, men norsk fotball er vel best LIVE, hehe. Heia SF
    (Forbehold: Bug testing pågår)
    Betyr dette at det kan bli vanskelig å slenge opptaket inn på en bærbar enhet àla Archos GEN 5?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Ja, dette var nok en kommentar til "nettmøtet" på VG. Enig at det virket litt rart at representanten fra RiksTV besvarte enkle spørsmål flere ganger i stedet for å ta tak i de mer komplekse...

På den annen side så vet jo ikke vi hvor mange spørsmål som lå inne og hvordan de kjørte svarprosessen.
    Virker som om Svein Ove ikke helt har kunnskapen for å svare på avanserte spørsmål? Ble veldig generelt.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Betyr dette at det kan bli vanskelig å slenge opptaket inn på en bærbar enhet àla Archos GEN 5?
    Hei

Det er en av tingene det arbeides med i forhold til rettigheter, WMDRM osv.

Èn løsning er f.eks. "Copy once", altså at du får tillatelse til å kopier til èn DVD som kan brukes i alle PC`er/Extendere i ditt sub-nett samt full kvalitet på live-tv og opptak til extender i sub-nettet. (innsiden av din router) og med reduksjon av kvalitet/bildestørrelse til bærbare enheter Hva du vil kunne kopiere vil også variere utfra hva som er tatt opp. Er opptaket av film fra Hollywood blir kopieringen "streng", er opptaket fra en norsk dokumentær blir du sannsylgvis ikke sperret i den grad.
    Sånn er rettighetenes verden og det er tv-selskapet som bestemmer....

I DVB standarden ligger "brytere" for å slå av og på "kopi-sikring" i 7 nivåer.

MVH OW

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OWN,

Takk for svar.
    Har også et problem angående tvguide,Telenor ikke er konsistent med karakter i kanal ID navnet på de forskjellige systemene(analog, dvbt og dvbs). Dette gjør at guide for noen kanaler faller ut.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd om copyright og dårlig enforcement av policy i VMC fra Microsoft og fra broadcaster sin side: The Green Button - Recording canceled/stopped due to Copyright restrictions

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analog kabel fra get

Hei

Jeg har analog kabel fra get direkte inn i MCE. Etter å ha tastet inn postnummer, velger jeg "Get analog cable", og deretter kommer alle kanalene automatisk inn. Problemet er bare at 2 kanaler mangler bilde og noen andre har fått byttet om på tv-guide oppføringen. Anyone? I tillegg må jeg få si at jeg undres over at det ikke finnes muligheter for manuell innstilling av frekvenser slik som på analoge tunere ellers. Samt friere valg av tv-guide oppføringer for å få alt til å matche. "Eg holde på å bli steingalen av dette her. Finne ikkje ud av d. Hjelp meg!" Ellers må jeg si at jeg er veldig fornøyd med MCE.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm.......Dropp MCE sier nå jeg, å sats heller på Mediaportal. I mediaportal kan du kjøre HDTV via parbol....da slipper du hverfall å vente på at Riks TV skal få ut fingern. Digital Everywhere har vart i kontakt med dem, men ikke kommet til noen løsning så dette tar nok tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Source
    Hei

Jeg har analog kabel fra get direkte inn i MCE. Etter å ha tastet inn postnummer, velger jeg "Get analog cable", og deretter kommer alle kanalene automatisk inn. Problemet er bare at 2 kanaler mangler bilde og noen andre har fått byttet om på tv-guide oppføringen. Anyone? I tillegg må jeg få si at jeg undres over at det ikke finnes muligheter for manuell innstilling av frekvenser slik som på analoge tunere ellers. Samt friere valg av tv-guide oppføringer for å få alt til å matche. "Eg holde på å bli steingalen av dette her. Finne ikkje ud av d. Hjelp meg!" Ellers må jeg si at jeg er veldig fornøyd med MCE.
    Hei.
    Jeg har lyse og bruker TV Grabber og Bladerunner for TVguide og kan velge hvilke kanaler og rekkefølge de skal komme i. Alle kanaler TV Grabber kan laste ned kan jeg få i TV Guiden.Bruker nå Vista MCE men hadde XP før og det virker i begge. MEN det er forholdsvis innvikla å få det til.
    kaeri2

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har samme oppsett som deg. Det er ikke alle kanaler hos Get som har innhold til en hver tid. Det virker som en til to skifter med litt testinnhold fra tid til annen. Selv har jeg 16 eller 17 kanaler med bilde. De som er uten bilde kan du "kople ut" i oppsettet. Etter at kanalene er "søkt" opp må du gå gjennom alle kanalene i Instillinger -> TV. Der finner du en meny der du kan gå inn og parre kanal og EPG. Jeg sier MÅ fordi MCE sin automatiske parring virker bare på noen kanaler. Det er til og med mulig å tro at parring er foretatt, men det er til feil kanal.

Når det gjelder manuelt søk så er det ikke slik MCE setter opp kanalene. Det lastes inn en liste fra nettet der hver kanal sin frekvens for din kabelleverandør og plassering i frekvensbåndet i ditt lokalområde er gitt med tall. Tuneren søker altså ikke opp hver kanal og lagrer etter hvor den finner sterke signale. Bitfiklerene kan gå inn på andre fora og finne hjelp til hvordan en går inn i disse filene og endrer på frekvensene i forsøk på å fintune.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaeri2
    Hei.
    Jeg har lyse og bruker TV Grabber og Bladerunner for TVguide og kan velge hvilke kanaler og rekkefølge de skal komme i. Alle kanaler TV Grabber kan laste ned kan jeg få i TV Guiden.Bruker nå Vista MCE men hadde XP før og det virker i begge. MEN det er forholdsvis innvikla å få det til.
    kaeri2
    Hvor kan jeg få tak i disse programmene? Har du en link?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Jeg har samme oppsett som deg. Det er ikke alle kanaler hos Get som har innhold til en hver tid. Det virker som en til to skifter med litt testinnhold fra tid til annen. Selv har jeg 16 eller 17 kanaler med bilde. De som er uten bilde kan du "kople ut" i oppsettet. Etter at kanalene er "søkt" opp må du gå gjennom alle kanalene i Instillinger -> TV. Der finner du en meny der du kan gå inn og parre kanal og EPG. Jeg sier MÅ fordi MCE sin automatiske parring virker bare på noen kanaler. Det er til og med mulig å tro at parring er foretatt, men det er til feil kanal.

Når det gjelder manuelt søk så er det ikke slik MCE setter opp kanalene. Det lastes inn en liste fra nettet der hver kanal sin frekvens for din kabelleverandør og plassering i frekvensbåndet er gitt med tall. Tuneren søker altså ikke opp hver kanal og lagrer etter hvor den finner sterke signale. Bitfiklerene kan gå inn på andre fora og finne hjelp til hvordan en går inn i disse filene og endrer på frekvensene i forsøk på å fintune.
    Dette fungerer ikke hos meg. Alt blir satt opp automatisk (og feil). Parringen blir foretatt etter infoen som lastes ned av MCE og menyen der dette kan gjøres manuelt forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man kan "fikle" med frekvensene MCE har lagret?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fungerer ikke hos meg. Alt blir satt opp automatisk (og feil). Parringen blir foretatt etter infoen som lastes ned av MCE og menyen der dette kan gjøres manuelt forsvinner.
    Tidligere kunne jeg ved oppstart av kanalinnstilling velger mellom "Unmapped Analogue Cable" og noe som het "UPC analog grunnpakke" e.l. Dersom du valgte den første fikk du med alle kanalene og meyvalg for parring ble beholdt. Valgte du den andre manglet det kanaler og parringsmeny ble borte. Nå ser jeg at her jeg bor nå er UPC-valget borte og jeg har fått Get digital og Get analog i stedet. I utgangspunktet skulle en tro at en skulle velge disse. Men dersom du fortsatt har problemer tipper jeg det vil virke dersom du stiller inn kanalene på nytt med Unmapped Analogue Cable. Dersom det er det du allerede har gjort er jeg litt tom for ideer. Hvorfor Get og Microsoft ikke retter opp disse feilene (de har vært der i hvert fall over ett år her jeg bor) er en gåte for meg. Men siden disse tabellene tilsynelatene lages per postnummer og leverandør er der vel en viss mulighet for å gjøre feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Defective by design

Hei

Det er en av tingene det arbeides med i forhold til rettigheter, WMDRM osv.

Èn løsning er f.eks. "Copy once", altså at du får tillatelse til å kopier til èn DVD som kan brukes i alle PC`er/Extendere i ditt sub-nett samt full kvalitet på live-tv og opptak til extender i sub-nettet. (innsiden av din router) og med reduksjon av kvalitet/bildestørrelse til bærbare enheter Hva du vil kunne kopiere vil også variere utfra hva som er tatt opp. Er opptaket av film fra Hollywood blir kopieringen "streng", er opptaket fra en norsk dokumentær blir du sannsylgvis ikke sperret i den grad.
    Sånn er rettighetenes verden og det er tv-selskapet som bestemmer....

I DVB standarden ligger "brytere" for å slå av og på "kopi-sikring" i 7 nivåer.

MVH OW
    *Gjesp*

Så løsningen er faktisk ferdig..
    Men tid/ressurser kastes bort på utopiske DRM luftslott samt fjerning av helt grunnleggende funksjonalitet i stedet for å videreutvikle potensialet...

Men etter 11 år i IT bransjen, er jeg forsatt forbauset over at ingen helt ser at DRM er grunnleggende defekt.

Kan bli gøy å lese ordlyden kontrakten når man bestiller smartkort. Utifra din forklaring er det forskjellige vilkår på ulike filmer.

Forsåvidt ikke menigen å virke ukonstruktiv, jeg stusser bare på kunnskapsnivået på de som er involvert i løsningen.
    Noen må vel ha guts til å si fra, uansett hvor mye de tjener på luftslottet.

Men hvis jeg forstår deg riktig så vil ny version av WMC ha _mindre_ funksjonalitet en dagens utgave.
    Hvilke gode argument ligger da til å oppgradere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft kan ikke bare sende ut software løsninger som gjør at noen kan bryte opphavsretten, da blir selskapet saksøkt fortere en....
    Hva slags brudd på opphavsrett skulle det være ?
    Hvilken paragraf ?

Hva _konkret_ skiller en WMC boks fra en DVD/HD/Video opptaker ?

Missforstå meg riktig, Microsoft må jo få lov til å fjerne så mye funksjonalitet og sammarbeide så mye de vil med OEM for å fordyre løsningen så mye de ønsker. Det er ikke noe galt i å ha en gjennomtenkt forretningsplan, men _ennå_ kan dere ikke endre Norsk lovverk..

Husk også at sluttbrukere vil ha en HTPC ønsker bare å putte i et smartkort, kunne se/ta opp.
    Alt annet omstendig dilledall blir liksom skivebom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det som er vårt mål er selvfølgelig at du kan bruke en "hel-digital" tuner àla Hauppauge HVR4000/HVR1300 eller f.eks. FireDTV til å motta alle typer digital tv-sending.

Det er som jeg har skrevet tidliger ikke bare å "slenge" ut en løsning vedr. Mpeg4 og HE-ACC lyd, den kvaliteten som digital tuner-kort gir inn i Media Center/PC er så bra at Hollywood ikke godtar dette uten betydelig sikkerhet for at "recorded-TV" ikke blir brent og distribuert på DVD/HD-DVD o.l.
    Derfor må vi også vente på PBDA eller CAM2.
    Nå ble jeg litt usikker.

Først spesifiserer du at leverandøres mål er å tilby en hel digital løsning slik sluttbrukere ønsker.

Så sier du at hvis den blir "for bra", så skal vi ha fordyrende og forsinkende mekanismer som magiskt skal skille på om intensjonen er å sende bits til skjerm eller disk..

Hva var sammenhengen med PBDA eller CAM2 ?
    Bindes disse til DRM ?

Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •