FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 19 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19
Viser resultater 361 til 376 av 376
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    MCE støtter opptil 4 tunere.

Denne tuneren kan brukes:
    Komplett.no - TerraTec Cinergy H7
    og denne CAMen:
    Komplett.no - Strong/Technicrypt CXV MP RiksTV
    Har vært inne på tanken å bruke disse selv, men kommer stadig vekk til konklusjonen at det er bortkastede penger. Kan jo like gjerne kjøpe en dekoder boks og slippe mye styr som kanskje ikke funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Har vært inne på tanken å bruke disse selv, men kommer stadig vekk til konklusjonen at det er bortkastede penger. Kan jo like gjerne kjøpe en dekoder boks og slippe mye styr som kanskje ikke funker.
    En dekoder boks er altid enklere, om du er fornøyd med funksjonaliteten den gir.

JEG ønsker å se programmer på andre TVer(PCer) enn de er spillt inn på, og jeg ønsker å kopiere noen programmer ut på serveren for å ta vare på dem. (Eller brenne dem på DVD)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saasheim
    Når du har kjøpt programkort og CAM ringer du riksTV og sier at du skal parre. OM de spør hva slags utstyr du har, sier du at du har en av TVene de støtter. RiksTV trenger da serienummer på CAMene, samt kundenummeret ditt. Det er alt som skal til for at det skal fungere.
    Jeg har allerede et programkort opp mot en grundig-boks. Kan jeg bruke dette eller vil det ikke funke ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare spesifiserer litt ekstra for sikkerhets skyld, du bør se deg ut navnet og modellnummeret på en tv rikstv støtter for du blir nok spurt om det, det holder ikke å bare si "har en som støtter rikstv".

Ja, programkortet du har kan du bruke etter at det er parret med en cam. Vær obs på at det kan ta laang tid før kortet åpnes, jeg hadde på tvn i 3 dager i strekk før kortet i camen ble "oppdatert" til å dekryptere betalkanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du forstår hva jeg mener. Jeg har et programkort parra til en grundig dekoder, dermed er CAMen i denne integrert i boksen, og på ingen måte mulig å endre på. Det eksisterende programkortet er parra til denne tuneren, og ikke en standalone CAM, som f.eks den i SONY BRAVIA seriene. Der er det flere modeller med RIKS-TV støtte.

Misforstår jeg deg eller du meg?
    Uansett, takk for inputen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm ja kansje misforsto Ok la oss synkronisere tankene her. Du har sikkert det samme som meg. 1stk rikstv programkort som du stikker inn i den vanlige grundig tuneren din ikke sant?

Det kortet kan du jo bruke i en technicrypt cam f.eks. Rikstv parrer samme kort mot flere. Mitt kort fungerer både i grundig tuneren og det fungerer når jeg setter det i technicrypt camen.(og setter camen med kortet inn i terratec h7 usb-basert tuner for pc)

Men som du spør om, nei du kan ikke bruke camen fra grundig tuneren,den er jo innebygd i den. Du må kjøpe en cam, technicrypt for rikstv. Det er serienummeret som står på denne du oppgir som rikstv parrer kortet ditt mot.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet en løsning med HTPC + Riks-Tv og kunne ta opp to kanaler samtidig? Har idag tv kort med to tunere og en ci modul med CAM i, dette fungerer perfekt, utenom at det ikke er mulig å ta opp to kanaler samtidig, da ci modulen bare kan brukes mot en tuner om gangen.

Så er da ute etter en løsning som kan brukes med to tunere :-)

Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne
    Er det noen som har funnet en løsning med HTPC + Riks-Tv og kunne ta opp to kanaler samtidig? Har idag tv kort med to tunere og en ci modul med CAM i, dette fungerer perfekt, utenom at det ikke er mulig å ta opp to kanaler samtidig, da ci modulen bare kan brukes mot en tuner om gangen.

Forslag?
    Dersom du har "folkepakka" fra RiksTV så får du 4 programkort for samme prisen som ett.
    Om du bruker tunere med egen Ci port kan du kjøre 2 tunere+to CAMer+ 2 programkort

Jeg har forsøkt med 4 slike men det funket dårlig med mer enn 2.. men det er lenge siden jeg forsøkte.

Bruker også DVBLink TVSource mellom Mediasenteret og tunerne men det MÅ du vel egentlig ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Dersom du har "folkepakka" fra RiksTV så får du 4 programkort for samme prisen som ett.
    Om du bruker tunere med egen Ci port kan du kjøre 2 tunere+to CAMer+ 2 programkort

Jeg har forsøkt med 4 slike men det funket dårlig med mer enn 2.. men det er lenge siden jeg forsøkte.

Bruker også DVBLink TVSource mellom Mediasenteret og tunerne men det MÅ du vel egentlig ikke
    Har folkepakka ja. Men litt usikker på om jeg får en CI modul til å fungere mot den andre tuneren, er 2 tunere på samme kort. Men er vel ikke mange andre måter å finne ut av det på enn å prøve. Håper det kommer noen smidigere løsninger på dette i fremtiden har virkelig sett meg lei på elendige dekodere,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har folkepakka ja. Men litt usikker på om jeg får en CI modul til å fungere mot den andre tuneren, er 2 tunere på samme kort. Men er vel ikke mange andre måter å finne ut av det på enn å prøve. Håper det kommer noen smidigere løsninger på dette i fremtiden har virkelig sett meg lei på elendige dekodere,
    Hm

Det jeg snakker om er å bruke 2 tunere med hver sin Ci port på.

Feks en slik:
    Norek.no - TerraTec Cinergy H7

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag?
    Hvilket TV-kort og hvilken CAM har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hvilket TV-kort og hvilken CAM har du?
    Har følgende:
    Tvkort: Hauppauge! WinTV-NOVA-TD-500 HD
    CI modul: Hauppauge! Smart CI USB

Fungerer veldig bra, veldig lett å sette opp, men støtter desverre ikke bruk mot 2 betal kanaler.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har følgende:
    Tvkort: Hauppauge! WinTV-NOVA-TD-500 HD
    CI modul: Hauppauge! Smart CI USB

Fungerer veldig bra, veldig lett å sette opp, men støtter desverre ikke bruk mot 2 betal kanaler.
    Digital devices sier deres CI fungerer for opp til fire tunere dersom CAM støtter dette:
    Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt) - High Definition for your Mediacenter
    Jeg har både DVB-C/T kort og CI fra dem men har ikke testet med CAM.

Kan det være at begrensningen med oppsettet du har ligger i CAMen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Digital devices sier deres CI fungerer for opp til fire tunere dersom CAM støtter dette:
    Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt) - High Definition for your Mediacenter
    Jeg har både DVB-C/T kort og CI fra dem men har ikke testet med CAM.

Kan det være at begrensningen med oppsettet du har ligger i CAMen?
    Det er godt mulig, men slik jeg har forstått så støtter heller ikke CI modulen å dekode flere kanaler samtidig. Så da blir jo evt løsningen å bruke to moduler med to CAM,

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig, men slik jeg har forstått så støtter heller ikke CI modulen å dekode flere kanaler samtidig. Så da blir jo evt løsningen å bruke to moduler med to CAM,
    Jeg er usikker på hvilken CI modul du refererer til.

På denne siden ser det ut til at ingen av dem kan dekode flere kanaler samtidig.
    Supported TV Cards - MediaPortal Wiki

Men på denne ser det ut til at Digital Devices CI kan dekode en kanal pr. tuner.
    Cine S2 + CI in Mediaportal 1.2.0 Alpha - MediaPortal Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Jeg er usikker på hvilken CI modul du refererer til.

På denne siden ser det ut til at ingen av dem kan dekode flere kanaler samtidig.
    Supported TV Cards - MediaPortal Wiki

Men på denne ser det ut til at Digital Devices CI kan dekode en kanal pr. tuner.
    Cine S2 + CI in Mediaportal 1.2.0 Alpha - MediaPortal Forum
    CI modulen er denne: CI modul: Hauppauge! Smart CI USB
    Og etter listen kan ikke den dekode mer enn en kanal.
    Men ser jo det er flere andre løsninger sim gjør det mulig, men tror det er vanskelig å skaffe de.

Side 19 av 19 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •