FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 376
    Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av saasheim
    Vil det fungere med 2 tunere, 2 CI-moduler og 2 CAMs? Så lenge man har et programkort i hver cam selvsagt (eller benytter SmartWi)?

Har du evt noen tunere / CI-moduler du vil anbefale?

Jepp, det vil fungere.

Hauppauge HVR900/950 og Hauppauge CI er bra alt. (jeg har 2 FireDTV DVB/T tunere igjen hvis du vil ha (ingen support etc fra Dig.Ew da de ikke er konk men har tatt en pause pga. finanskrisen))
    Cam og kort må du uansett kjøpe/abbonere på, (f.eks. hos Elkjøp)

Win7 HomePremium håndterer opptil 4 tunere, Ultimate opptil 8 tunere.

OW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du FireTV Tunere?

Sitat Opprinnelig postet av own
    Jjeg har 2 FireDTV DVB/T tunere igjen hvis du vil ha
    OW
    Du har ikke noen FireTV DVB-C Tunere liggende du vil selge?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Du har ikke noen FireTV DVB-C Tunere liggende du vil selge?

hehe, nei, jakter på flere jeg og......

OW

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt lost på alt dette. Sitter med en Sony Laptop Sony VAIO laptop med innebygget DVB-T kort.

Får ikke in kanaler med Viste MCE, men dualbooter med W7 og det fungerer fint for alle NRK kanalene. Borettslaget har Homebase som leverandør, som leverer in til meg via CAT5 Ethernet kabel. Men jeg har også vanlig antennekabel in, og det er den jeg bruker.

Derimot vet jeg ikke om dette er kabel, aller antenne og hvis det da er RiksTV som er leverandør, men uansett, spørsmålet er veldig enkelt; hvis jeg bestiller abonnementskort og CAM fra RiksTV, kan CAM'en leses i vanlig innebygget PCMCIA enhet, eller må en extern CI enhet kjøpes?

Sorry for NOOB spørsmål....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rikstv

Hei. Har nå kjøpt meg Hauppauge WInTV HVR 900 USB stick og Hauppauge sin WinTV-CI. Jeg finner alle kanalene i media centeret mitt til rikstv, men får beskjed om at de er krypterte og ikke vil spille av. Av en eller annet merkelig grunn virker det som ikke CI'en vil virke. Jeg har installert driverene og winTV programmet, men det vil ikke kjøre. Får beskjed om at den ikke finner noen tunere eller at driverene ikke er skikkelig installert. Har prøvd flere USB porter og alle 2.0. Kan noen hjelpe? Er litt desperat her..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havardlothe
    Hei. Har nå kjøpt meg Hauppauge WInTV HVR 900 USB stick og Hauppauge sin WinTV-CI. Jeg finner alle kanalene i media centeret mitt til rikstv, men får beskjed om at de er krypterte og ikke vil spille av. Av en eller annet merkelig grunn virker det som ikke CI'en vil virke. Jeg har installert driverene og winTV programmet, men det vil ikke kjøre. Får beskjed om at den ikke finner noen tunere eller at driverene ikke er skikkelig installert. Har prøvd flere USB porter og alle 2.0. Kan noen hjelpe? Er litt desperat her..
    prøv mediaportal,kryss av for at du har cam på tuneren. la tvn stå på nrk lenge slik at kortet er oppdatert. mitt måtte stå på nrk i 2 dager så virket plutselig de krypterte kanalene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. HAr brukt Mediaportal nå siden sist innlegg. Men må si jeg er veldig skuffet over det. Hver gang jeg skulle se på tv, måtte jeg først restarte pcen. Slett med at noen kanaler hakket veldig, og opptak fungerte aldri, siden pcen måtte restartes rett før man skulle se på tv, eller ta opp. Mye styr med unable to start Graph.

Uansett; i går var siste dråpen så jeg startet opp Windows media center (win7) bare for å se om det plutselig hadde begynt å virke igjen, og etter å ha avsluttet TV service som låg i prossessene, scannet MCE frem alle kanalene og de FUNKET!. Jeg tok en restart for å se om det fortsatt fungerte, men da fikk jeg bare svart tv når jeg satt på en kanal. "Time" linja går og av og til er det lyd. Men bilde forblir svart.

Jeg avinstallerte hele mediaportal og rensket opp i registeret og restartet. Da fungerte det igjen. Tok en ny restart og da var skjermen svart igjen.

Noen som vet hva som skjer? Har ikke fått bilde eller lyd nå de siste 10 restartene.

Jeg føler jeg er i nærheten siden det av og til fungerer helt perfekt.

Kjører rikstv med hauppauge CI og nova stick.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. HAr brukt Mediaportal nå siden sist innlegg. Men må si jeg er veldig skuffet over det. Hver gang jeg skulle se på tv, måtte jeg først restarte pcen. Slett med at noen kanaler hakket veldig, og opptak fungerte aldri, siden pcen måtte restartes rett før man skulle se på tv, eller ta opp. Mye styr med unable to start Graph.

Uansett; i går var siste dråpen så jeg startet opp Windows media center (win7) bare for å se om det plutselig hadde begynt å virke igjen, og etter å ha avsluttet TV service som låg i prossessene, scannet MCE frem alle kanalene og de FUNKET!. Jeg tok en restart for å se om det fortsatt fungerte, men da fikk jeg bare svart tv når jeg satt på en kanal. "Time" linja går og av og til er det lyd. Men bilde forblir svart.

Jeg avinstallerte hele mediaportal og rensket opp i registeret og restartet. Da fungerte det igjen. Tok en ny restart og da var skjermen svart igjen.

Noen som vet hva som skjer? Har ikke fått bilde eller lyd nå de siste 10 restartene.

Jeg føler jeg er i nærheten siden det av og til fungerer helt perfekt.

Kjører rikstv med hauppauge CI og nova stick.
    Vel, jeg har terratec tuneren og mediaportal fungerer etter hver restart hos meg, men det hende innimellom at det kommer cannot start graph melding på tv2hd men det løser jeg ved å starte en annen kanal først, men dette problemet har forsåvidt plutselig løst seg selv.

Ellers så har jeg hatt floppydtv tuner før og makan til stabilt oppsett har jeg ikke sett før, så min teori er rett og slett at det er floppydtv som er tingen, men som alle vet er det jo umulig å få tak i lenger Mulig det også er at floppydtv går på firewire og andre tunere går på usb og at det er et problem der ved restart/sleep av pcn på usb tunerne.

Har du slått på preload av tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med DVBLink

Kjører selv Win7 Mediasenter gjennom DVBLink (TVSource) mot en Terratec H7.
    H7 USB har både DVB-C og DVB-T (Og CI port) og jeg har foreløpig bare kjørt DVB-C delen (Mot GET kabel) men har tenkt å prøve RiksTV (Som jeg også har i huset men kjører mot 2xFireTV) delen.
    DVBLink TVSource er ett flott program som jeg anbefaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker kanskje som denne tråden er litt døende, men tenker det er like greit å spørre her. Har omsider fått Windows media center til å funke. Løsning: byttet hele PCen. Den jeg hadde problem med var en liten Asrock pc. Tipper det var noe hardware konflikt ett sted. Anyway; ett lite gjenstående problem.

TV guiden min legger til tilfeldige bokstaver og tall bak noen tv serie navn slik at når jeg veldig "spill inn serie" kjenner den ikke igjen serien neste gang den går.

Står f.eks; Two and a half men9 og neste uke kanskje Two and a half menT.

Noen som har sett dette før?

Bruker rikstv, men Hauppauge Nova stick og CI. Kjører windows 7 home premium.

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem her...

TV guiden min legger til tilfeldige bokstaver og tall bak noen tv serie navn slik at når jeg veldig "spill inn serie" kjenner den ikke igjen serien neste gang den går.

Står f.eks; Two and a half men9 og neste uke kanskje Two and a half menT.

Noen som har sett dette før?

Bruker rikstv, men Hauppauge Nova stick og CI. Kjører windows 7 home premium.

Takker for svar!
    Hei...
    Har det samme problemet selv... Har testet både FireDTV og Terratec H7. Tipper det er noe i strømmen fra RiksTV MCE ikke klarer å decode...

Noen som er interessert i 2 stk FireDTV forresten? DVB-T...
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=72353

Steinar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    hehe, nei, jakter på flere jeg og......

OW
    Jeg har 2 stk FloppyDTV DVB-C, med CAM. Selges høystbydende...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...
    Har det samme problemet selv... Har testet både FireDTV og Terratec H7. Tipper det er noe i strømmen fra RiksTV MCE ikke klarer å decode...

Noen som er interessert i 2 stk FireDTV forresten? DVB-T...

Steinar
    I strømmen?
    Får du ikke guiden fra MS over Internet da?

Selv kjører jeg DVBLink TVSource forran WMC. Den tar guide data ut av TV signalet og mater det inn i WMC.
    Da får jeg guide på ALLE kanaler (også MAX, FEM, NRK3 osv)

G

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    I strømmen?
    Får du ikke guiden fra MS over Internet da?

Selv kjører jeg DVBLink TVSource forran WMC. Den tar guide data ut av TV signalet og mater det inn i WMC.
    Da får jeg guide på ALLE kanaler (også MAX, FEM, NRK3 osv)

G
    På DVB-T virker det som om MCE også forsøker å ta ut guide data fra TV signalet... Jeg får også data på alle kanaler, men som nevnt kommer det altså noen rare tegn i slutten på en del av titlene. Er det riks-tv du mater inn på DVB-link?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På DVB-T virker det som om MCE også forsøker å ta ut guide data fra TV signalet... Jeg får også data på alle kanaler, men som nevnt kommer det altså noen rare tegn i slutten på en del av titlene. Er det riks-tv du mater inn på DVB-link?
    MCE henter guide data bare dersom du (manuellt) tuner inn på kanalen (så vidt jeg vet)
    TVSource tuner selv inn alle kanalene i ledige stunder og henter guide.

Akkuret nå kjører jeg GET men jeg har kjørt Riks-TV før.
    Så jeg kan desverre ikke bekrefte at rikstv dataene er feilfrie over TVSource akkurat nå.

G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg er usikker på om informasjonen er oppdatert i førstepost.. Jeg har relativt dugende hardware, og er interessert i kanskje 2-3 tunere, og opptak av programmer fra RIKS-TV. Signalene mine blir levert gjennom COAX, og per i dag dekodes mine signaler via den enkleste rikstv-tuneren, altså den gråe grundigen. Har lenge vært interessert i å digitalisere litt, men finner informasjonen her forvirrende og motstridende, er ikke sikker lenger på hva som er "riktig".

Fortell meg, hvilken hardware trengs for å få noe som dette på beina? Kjører Windows 7 Professional 64 BIT på en pc med følgende specs:
    Intel i7 920 @ 3.5 Ghz, Asus Rampage II Extreme m\LCD poster, 12GB DDR3 RAM, Windows 7, XFX GTX 260 i SLI, 4*1,5 Seagate Barracuda, Coolermaster Stacker CM 832, G15, G5, 1,5 TB*4, 850W PSU,

Regner også med at det er noen andre komponenter som også trengs.. Håper på hjelp Forresten, hvor mange tunere støtter windows 7 professional ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpecFroce
    Hei, jeg er usikker på om informasjonen er oppdatert i førstepost.. Jeg har relativt dugende hardware, og er interessert i kanskje 2-3 tunere, og opptak av programmer fra RIKS-TV. Signalene mine blir levert gjennom COAX, og per i dag dekodes mine signaler via den enkleste rikstv-tuneren, altså den gråe grundigen. Har lenge vært interessert i å digitalisere litt, men finner informasjonen her forvirrende og motstridende, er ikke sikker lenger på hva som er "riktig".

Fortell meg, hvilken hardware trengs for å få noe som dette på beina? Kjører Windows 7 Professional 64 BIT på en pc med følgende specs:
    Intel i7 920 @ 3.5 Ghz, Asus Rampage II Extreme m\LCD poster, 12GB DDR3 RAM, Windows 7, XFX GTX 260 i SLI, 4*1,5 Seagate Barracuda, Coolermaster Stacker CM 832, G15, G5, 1,5 TB*4, 850W PSU,

Regner også med at det er noen andre komponenter som også trengs.. Håper på hjelp Forresten, hvor mange tunere støtter windows 7 professional ?
    Hei...

Høres ut som om spec på PC holder i massevis... I tillegg trenger du Tunere som støtter RiksTV med CAM, samt ett programkort pr tuner/cam. Fra RiksTV får du jo nå flere programkort gratis.

Jeg har tilfeldigvis to tunere til salgs: 2 stk FireDTV DVB-T...
    I tillegg til disse boksene trenger to 2 stk RiksTV CAM og programkort. Begge kan du kjøpe hos f.eks RiksTV eller en nettbutikk... Sender link hvis interessant.

Send meg en PM som du er interessert.

Steinar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MCE støtter opptil 4 tunere.

Denne tuneren kan brukes:
    Komplett.no - TerraTec Cinergy H7
    og denne CAMen:
    Komplett.no - Strong/Technicrypt CXV MP RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, la oss si at jeg har utstyret ovenfor, så hører jeg mange si at CAMene og programkortene må parres. Hva er dette og hvordan går jeg frem ?

Forresten, finnes det ikke mer desktop-vennlig utstyr som ikke er USB-basert men heller PCI ekspress ? Er fryktelig lei ekstradings a og b som absolutt må bruke USB.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, la oss si at jeg har utstyret ovenfor, så hører jeg mange si at CAMene og programkortene må parres. Hva er dette og hvordan går jeg frem ?

Forresten, finnes det ikke mer desktop-vennlig utstyr som ikke er USB-basert men heller PCI ekspress ? Er fryktelig lei ekstradings a og b som absolutt må bruke USB.
    Når du har kjøpt programkort og CAM ringer du riksTV og sier at du skal parre. OM de spør hva slags utstyr du har, sier du at du har en av TVene de støtter. RiksTV trenger da serienummer på CAMene, samt kundenummeret ditt. Det er alt som skal til for at det skal fungere.

Finnes sikekrt noen PCI-varianter, men kun en som jeg vet om med innebygget plass til CAM. Det er FloppyDTV (som ikke selges lenger). De andre variantene har gjerne eksterne CI-moduler og da er du jo like langt...

Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •