FAKTA: RiksTV og Windows Media Center - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 376
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nyheter

Har vært stille på denne tråden en stund.

Beklager at jeg drar inn GET i denne RiksTV tråden men noen av oss som var her var det fordi vi måtte til RiksTV fordi vi ikke kunne få inn GET i MC.

Til disse har jeg fålgende info:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...diacenter.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPG feil i Windows 7 med RiksTV

Jeg kjører 2 Floppy-DTV + 2 CAM og kort fra RiksTV. Fungerer utmerket. Jeg har midlertidig problemer med EPG'en i Windows 7. EPG blir hentet riktig, og alle kanalene er oppført, men det blir lagt inn tegn i enkelte programnavn. Det virker som det er helt tilfeldig, både hvilke tegn og hvilke program dette skjer med. Dette medfører problemer med serieopptak, og det ser jo ikke bra ut. Noen som har vært borte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Canal Digital kabeltv og hadde også problemer med serieopptak tidligere. Etter nyttår er det plutselig blitt bra.
    Jeg lurer litt på hva du mener med tegn? Jeg har lagt merke til at de av og til klarer å skrive inn serienavn litt forskjellig fra gang til gang, fks stor bokstav i stedenfor liten, men det gjør ikke noe for opptakene, men de blir bare sortert i to forskjellige grupper.

Det jeg gjorde rett før nyttår var å sette inn et analog kort i tillegg til de digitale jeg bruker (CD sender jo analogt også) etter dette så har serieopptak virket bra. Jeg brukte analog i noen år før jeg fikk digital kort, og jeg hadde aldri problemer med EPG da, så jeg tenkte at det kunne ikke skade å sette inn ett kort for å teste med.
    Men om det hadde hjulpet for W7 MCE og RiksTV med ett analog kort er jo uisikkert. Men jeg har lest at MCE oppfører seg litt anderledes når det kommer til EPG hvis man har analoge kort, så det kan jo være værdt å prøve.

AS

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen her som har prøvd GBPVR? Har kjørt den i mange år nå mot CanalDigital's kabel-tv og det funker utmerket med kortleser+softcam. Neste versjon (som kommer snart) blir enda bedre:-D

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bygge meg en HTPC med Windows 7/Windows Meida Center og Riks TV.
    Skal ha 2 tunere. Finnes det kort som har dual tuner?

Hvilket kort er og annbefale til Widnows 7 og Riks TV.

Finnes det kort der man har alt (tuner og programkort osv) i selve kabinettet. Altså at du slipper og koble til løse deler som man skal setter programkort i f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det finnes kort med to tunere, Hauppauge HVR 2200 fex. Du vil måtte kjøpe en CI-modul som kobles til mottakerkortet og så må du kjøpe en CAM-modul som settes i CI-modulen. I CAM'en setter du smartkortet fra Riks-tv. Merk at Riks-tv bare godkjenner én type CAM (nokså dyr) og at denne må pares med smartkortet. Siden de ikke godkjenner PC-utstyr må man jo fortelle dem at CAM'en skal sitte i en flatskjerm tv.... 8)

Jeg er i gang med å eksperimentere med en billigere løsning, venter på smartkortet så får vi se.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å ta en titt på GBPVR i stedet for mediasenter (www.gbpvr.com), det er også gratis.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddwarf
    Ja det finnes kort med to tunere, Hauppauge HVR 2200 fex. Du vil måtte kjøpe en CI-modul som kobles til mottakerkortet og så må du kjøpe en CAM-modul som settes i CI-modulen. I CAM'en setter du smartkortet fra Riks-tv. Merk at Riks-tv bare godkjenner én type CAM (nokså dyr) og at denne må pares med smartkortet. Siden de ikke godkjenner PC-utstyr må man jo fortelle dem at CAM'en skal sitte i en flatskjerm tv.... 8)

Jeg er i gang med å eksperimentere med en billigere løsning, venter på smartkortet så får vi se.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å ta en titt på GBPVR i stedet for mediasenter (www.gbpvr.com), det er også gratis.
    Takk for svar, men må man ikke ha 2 programkort og 2 CI-moduler for å få et kort med 2 tunere til og fungere?

Ser at enkelte kort står det "MCE-klar" på. Har dette noen betydning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Takk for svar, men må man ikke ha 2 programkort og 2 CI-moduler for å få et kort med 2 tunere til og fungere?

Ser at enkelte kort står det "MCE-klar" på. Har dette noen betydning?
    Ja det vil jeg nok tro, uten at jeg skal si det skråsikkert. Har bare kjørt med hardware CAM en liten stund for vel et år siden. Det er litt mer komplisert med Riks-tv og paring enn med Canal Digital, de sier at kort og tuner er paret med det stemmer ikke i virkeligheten. Men som nevnt her jeg et par forsøk på gang, så jeg vet mer til helga, og da skal jeg rapportere her på forumet.

Ang. MCE-klar så har jeg personlig ikke brukt MCE noen gang, så jeg vet ikke helt hva det egentlig innebærer.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse forsøkene, er det med RiksTV? For det er det jeg sitter fast med for tiden..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Disse forsøkene, er det med RiksTV? For det er det jeg sitter fast med for tiden..
    Ja jeg forsøker å finne en måte å få en softcam til å fungere med et paret Riks-tv smartkort. Dvs at hvis jeg får det til trenger en bare mottakerkortet, en smartkortleser til pc'en og en del software for å se riks-tv (i tillegg til abonnement fra dem selvsagt).

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lang tråd om dette @ mspc.no (men i den "lukkede"-delen ). Kan det stemme at du også deltar der?

Uansett: Sender motivasjonspils til deg og de andre som jeobber der

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Har en lang tråd om dette @ mspc.no (men i den "lukkede"-delen ). Kan det stemme at du også deltar der?

Uansett: Sender motivasjonspils til deg og de andre som jeobber der
    Er ikke der fra før men kommer settende

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddwarf
    Er ikke der fra før men kommer settende Har du link til tråden?
    Var visst allerede registrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva ble konklusjonen?

Hei!

Ser det har vært stille her en stund. Syns det ble litt vanskelig å finne frem til det jeg trengte her i disse 17 sidene, og ble ikke så veldig mye klokere.

Jeg skal straks flytte og må over til riksTV. Har hatt Canal Digital nå i 3 år og kjørt Vista Media center med Hauppauge dobbel tuner. Har aldri hatt noen problemer. Får en analog antenne kabel ut fra veggen og plugger denne rett i PCen.

Er det noen som kan gi meg en oppdatert liste på hva jeg trenger ( en liten guide) og hvordan jeg skal sette det opp med riksTV? Tråden startet jo i 2007 og ikke alt som står her er like relevant lenger. Nå er jo windows 7 ganske stabilt.

Setter veldig stor pris på om noen gidder å svare, for jeg er blitt helt avhengig av media senteret mitt.

Tenkte å oppgradere til windows 7.

Tusen takk for all hjelp!

Håvard

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort og greit: Oppdater til Win7, alternativ er å bruke Vista, få tak i TV-Pack oppgradering, decoderehack osv osv....

Du trenger så f.eks en Hauppauge USB DVB/T tuner og en Hauppauge CI leser, altså der hvor du skal sette inn en RiksTV Cam (Elkjøp, si du har ID-TV) og RiksTV kortet inn i Càm`en.

Hent evt. drivere for tuner og Ci-leser på Hauppauge Computer Works Ltd og installèer dette. Oppsettet når du kjører igang WMC går meget enkelt, PlayReady (DRM) og tv-guide oppsett etc. kommer du automatisk gjennom, så søker den kanaler og du kan få flere like, se gjennom etterpå og slett de som har dårlig/ingen signal.

Tuner etc. får du bla.a. på Komplett.no. Det hjelper ikke å kjøre dobbeltuner i forhold til kodede kanaler da drivere etc. kun lar deg lese kanal mot ci/kort for èn kanal av gangen.

RiksTV/Mpeg4/h.264 decoderen ligger std. i Win7

/ow

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for veldig kjapt svar!

Har ett par sprøsmål til:

1. Kan jeg fortsette å bruke den Hauppauge tuneren jeg har? ( internt i media senteret) Det er ett WinTV-HVR1100, Hybrid Card
    Om du har ett bedre forslag er jeg veldig interissert i det

2. Kan jeg kjøpe denne for CI leser? :
    Komplett.no - Hauppauge! Smart CI USB
    (En Hauppauge CI leser på komplett)

3. Har ikke vært borti CAM før, men er det en slags kort etui, hvor du setter riksTV kortet inn i, før du dytter det inn i CI leseren?

4. Kan jeg kjøpe en CAM fra elkjøp, og isåfall, må jeg gi dem en forklaring på hvorfor jeg skal ha en slik?

5. Må CAM og RiksTV kortet parres? Må jeg servere RiksTV en hvit løgn for å få de til å gjøre dette?

6. Når alt dette er oppe og går, bruker jeg Windows Media senter fjernkontrollen min til å skifte kanaler?

Igjen, Tusen takk for hjelpen!

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havardlothe
    Tusen takk for veldig kjapt svar!

Har ett par sprøsmål til:

1. Kan jeg fortsette å bruke den Hauppauge tuneren jeg har? ( internt i media senteret) Det er ett WinTV-HVR1100, Hybrid Card
    Om du har ett bedre forslag er jeg veldig interissert i det
    < Har ikke prøvd det kortet, står at det er "freeview" hos Hauppauge, prøv kortet, du skal isåfall få alle kanaler i lista og kunne se NRK, som ikke er kodet. Kjøp Ci + cam og kort, installèr og prøv. Kjøp evt. ny tuner etterpå (tipper det går jeg... )

2. Kan jeg kjøpe denne for CI leser? :
    Komplett.no - Hauppauge! Smart CI USB
    (En Hauppauge CI leser på komplett)
    < Jepp

3. Har ikke vært borti CAM før, men er det en slags kort etui, hvor du setter riksTV kortet inn i, før du dytter det inn i CI leseren?
    < Jepp

4. Kan jeg kjøpe en CAM fra elkjøp, og isåfall, må jeg gi dem en forklaring på hvorfor jeg skal ha en slik?
    < Jepp, cam og kort hos Elkjøp el.l. De parrer kort og cam, hvis de spør om hva du skal bruke det til så si at du har en Samsung med innebygd tuner for RiksTV
    5. Må CAM og RiksTV kortet parres? Må jeg servere RiksTV en hvit løgn for å få de til å gjøre dette?

6. Når alt dette er oppe og går, bruker jeg Windows Media senter fjernkontrollen min til å skifte kanaler?
    <Jepp, pc`en styrer alt, og du får et helt rått bildet, digitalt fra ende til anden, de som kommer innom tror du har Dagsrevyen i HD...

Lykke til
    OW

Igjen, Tusen takk for hjelpen!
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut! Da trenger jeg egentlig ikke tuner fra RiksTV? (Eller får man den med uansett?

Etter nærmere titt tror jeg at jeg har en litt eldre Hauppaugne tuner. En analog en. Da er det vel best å oppdatere den litt. Noen tips?

Om jeg kjører windows 7, trenger jeg å hacke decoderen som du OWN så vidt nevnte for ett par poster siden? Og hva med TV pack?

Takk for hjelpen!

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havardlothe
    Høres veldig bra ut! Da trenger jeg egentlig ikke tuner fra RiksTV? (Eller får man den med uansett?
    Nei, du trenger ikke tuneren fra RiksTV

Etter nærmere titt tror jeg at jeg har en litt eldre Hauppaugne tuner. En analog en. Da er det vel best å oppdatere den litt. Noen tips?
    Jeg bruker HVR-900 (usb) (Har oppsett i stua med Canal Digital og også en bærbar med RiksTV. Fordelen uanset med USB er jo at du kan sette den også på en bærbar hvis du skal på tur.

Om jeg kjører windows 7, trenger jeg å hacke decoderen som du OWN så vidt nevnte for ett par poster siden? Og hva med TV pack?
    Nei, som jeg skrev, Win7 har alt ferdig.

Takk for hjelpen!
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Det hjelper ikke å kjøre dobbeltuner i forhold til kodede kanaler da drivere etc. kun lar deg lese kanal mot ci/kort for èn kanal av gangen.
    /ow
    Vil det fungere med 2 tunere, 2 CI-moduler og 2 CAMs? Så lenge man har et programkort i hver cam selvsagt (eller benytter SmartWi)?

Har du evt noen tunere / CI-moduler du vil anbefale?

Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •