Flytte Canal Digital dekoder til annen adresse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flytte Canal Digital dekoder til annen adresse?

Kan man temporært flytte en canal digital dekoder boks fra et hus til et annet på en adresse et godt stykke unna (gitt at begge hus har Canal Digital kabel tv) uten noen omkonfigureringer eller er de stedbundne?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har flyttet fra ski til ytre enebakk og det var ikke noe problem, kostet ingenting.

morten

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg på ettersom jeg tror dekoderen er "knyttet" til adressen. Jeg vet iallefall at jeg kan flytte dekodere internt i huset mitt (fra stue til kjellerstue), men jeg kan ikke flytte kortene. Dvs dersom jeg har bestilt TV2 sport på dekoder i stua, så kan jeg ikke flytte kortet ned til dekoderen i kjellerstua. Da må jeg fysisk ta med hele dekoderen.

Det er jo bare å prøve:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    har flyttet fra ski til ytre enebakk og det var ikke noe problem, kostet ingenting.

morten
    Ja, men meldte du dette inn til Canal Digital, eller tok du bare boksen under armen og dro ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja temporær flytting....ikke varig.

Ja poenget var altså temporær flytting uten å melde fra.
    Scenario1: Kan man ta med dekoderen til kompisen som bor i et annet fylke over helgen for å se på Canal Digital gitt at han også har Canal Digital?

Scenario2: Kan en person (teknisk sett ...ikke avtalemessig sett) leie 2 dekodere og låne den ene ut til en annen? Selvfølge at kort betales for begge dekodere.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går helt fint, uten problemer, gitt at begge kabelnettene er oppgradert til å distrubiere digitale kanaler.

Har kameraten dekoder, kan du ta med ditt kort, med dine betal-kanaler, og så ser du på dem hos han.

Du kan til og med ta med kortet ditt på hytta, og sette det inn i en eldre dekoder med Conax Cam, og vips, har du mange kanaler når du er der.

Scenario 2: Ikke noe problem

Superman

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det Supermann sier. Jeg har 2 dekodere hjemme, og Canal Digital bekreftet i går nettopp dette, nemlig at en kan flytte kort mellom 2 dekodere. Dette strider mot det de sa for 1 år siden, da de sa jeg ikke kunne flytte kortet fra stua til kjellerstua (har kun TV2 Sport, etc på det ene kortet). Jeg mistenker dem for å kun si dette for 1 år siden for å selge 2 abonnementer. Sleipt:evil:

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Stemmer det Supermann sier. Jeg har 2 dekodere hjemme, og Canal Digital bekreftet i går nettopp dette, nemlig at en kan flytte kort mellom 2 dekodere. Dette strider mot det de sa for 1 år siden, da de sa jeg ikke kunne flytte kortet fra stua til kjellerstua (har kun TV2 Sport, etc på det ene kortet). Jeg mistenker dem for å kun si dette for 1 år siden for å selge 2 abonnementer. Sleipt:evil:

problemet er at CD sier de bruker parring på sine kort i mot tunern, og da kan du ikke flytte kortet over i en annen tuner,
    men så er slik at teori og praksis ikke er samme sak.

om det er det at CD ikke får til parringen eller de ikke har bruker det fullt ut enda, får bare tiden vise..

men husk det. de CD ikke vet har eller ikke god av vite

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg ringte til CD i går da jeg hadde problemer med den ene tuneren. Fikk meldingen "INGEN KORT" på TVen. Jeg måtte gjennom den vanlig prosedyren med restarting, kanalsøk, og bla bla... Etter mye om og men ba han meg ta kortet fra dekoderen i stua og flytte til kjellerstua. Jeg spurte om dette fungerte, og han sa JA. Ingen problem å flytte kort mellom dekodere.

Jeg skal prøve dette når jeg får ny dekoder, fordi det var ikke kortet som var feilen, men dekoderen. Jeg skal også forsøke å ta kortet med til svigerforeldrene mine for å teste om jeg da får inn TV2sport der.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig kan jeg nevne at jeg bruker satelittkort hjemme, med family pakke. Da får jeg inn alle Disney kanalene, til stor glede for barna.

Foreldrene mine har mitt kabel kort i sin Sattelitt tuner. Da får de inn alle de svenske kanalene (Også SVT24), til stor glede for dem.

Altså ikke noe problem å bytte kort på tvers.

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant nylig også ut det med å bytte kort mellom sat og kabel. Dette har jeg spurt CD om, og de sier at det ikke er mulig. De lyger rett og slett kundene rett opp i øynene for å beskytte sine egne interesser

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •