Canal Digital - EPG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital - EPG

Hei!

Noen som vet hva slags system Canal Digital bruker i sitt kabel-nett for å sende ut EPG-informasjon? DVB-EPGen gir jo bare nåværende og neste program, og Canal Digital sin egen dekoder viser jo mye mer enn dette. Så et eller annet sted må det komme fra?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hei!

Noen som vet hva slags system Canal Digital bruker i sitt kabel-nett for å sende ut EPG-informasjon? DVB-EPGen gir jo bare nåværende og neste program, og Canal Digital sin egen dekoder viser jo mye mer enn dette. Så et eller annet sted må det komme fra?
    Canal Digital bruker DVB-EPG både på satellitt og i kabelnett. Grunnen til at du kun får nå og neste program skyldes at du bruker en dekoder (eller software) som ikke støtter DVB-EPG fullt ut. Det sendes nå og neste DVB-EPG på alle transpondere/frekvenser mens det sendes full DVB-EPG på en frekvens/transponder. Dekoderen skal derfor automatisk lese EPG fra en bestemt frekvens som så lagres i minnet i mottageren slik at full EPG også vises når man ser kanaler på andre frekvenser.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et svar på et annet forum om å stille tuneren inn på Sky News, så nå får jeg like mye EPG som på CD-boksen med DVBViewer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tidligere GET kabel TV der jeg bodde før. For ca 1 og et halvt år siden. Hadde den gamle motorola dekoderen og den hadde en bra EGP der man lett kunne få fram hele sendeprogrammet for en kanal resten av kvelden. På CD's Conax 1201 får jeg kun fram nåværende og neste program for alle kanaler.

Er det ingen mulighet for å vise hva som går resten av kvelden på en gitt kanal på CD's dekodere for kabelnett?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Canal Digital bruker DVB-EPG både på satellitt og i kabelnett. Grunnen til at du kun får nå og neste program skyldes at du bruker en dekoder (eller software) som ikke støtter DVB-EPG fullt ut. Det sendes nå og neste DVB-EPG på alle transpondere/frekvenser mens det sendes full DVB-EPG på en frekvens/transponder. Dekoderen skal derfor automatisk lese EPG fra en bestemt frekvens som så lagres i minnet i mottageren slik at full EPG også vises når man ser kanaler på andre frekvenser.
    Jeg har en Sony 46"W3000 med conax cam og kort fra canal digital. En liten periode i går kveld fikk jeg inn program til og med søndag på alle kanaler på epg på tv.:-D Slo av tv og var ute en tur og da jeg kom hjem og slo på tv så er det tilbake til det vanlige nåverende og neste program visning. Er det noen som hvet hvorfor, da det tydeligvis er mulig å få dette til.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaj29
    Jeg har en Sony 46"W3000 med conax cam og kort fra canal digital. En liten periode i går kveld fikk jeg inn program til og med søndag på alle kanaler på epg på tv.:-D Slo av tv og var ute en tur og da jeg kom hjem og slo på tv så er det tilbake til det vanlige nåverende og neste program visning. Er det noen som hvet hvorfor, da det tydeligvis er mulig å få dette til.
    Canal digital sender 1 ukes epg på 1 kanal i kabel anlegget, en må se på denne i ca 2 min for å få 1 ukes program. Hos meg er det tv2 zebra som har ukes program

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kabel er det nok SVT1 som gjelder. På satelitt trodde jeg det var Discovery Sience, men mulig jeg tar feil der.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    På kabel er det nok SVT1 som gjelder. På kabel trodde jeg det var Discovery Sience, men mulig jeg tar feil der.
    Discovery kanalene bytter frekvens i disse dager, mens EPG blir igjen.
    Nå er det Nickelodeon eller Visjon Norge som gjelder på satelitte og små kabel nett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det ihvertfall SVT1 som gjelder på kabel, gir EPG de neste 8 dagene. Har prøvd med Vision tidligere etter tips her på forumet, men det har ikke gitt EPG for mer enn nåværende og neste program.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at man "må se" på den kanalen som sender EPG for at den skal bli oppdatert?

Hvem i huleste ser på Visjon Norge? :-$

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må se på kanalen en liten stund. Hos meg tok det ca 20-30 sekunder før programlisten ble oppdatert.

Nå er det desverre slik at den eneste kanalen jeg vet drar med seg programlisten er Visjon Norge. En kanal som for min del kunne vært byttet ut med en kanal om algevekst.

Hvis noen har en annen kanal som heller kan brukes, rop for all del ut.

Har forøvrig parabol (CD).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp igjen denne tråden her jeg nå da jeg har et lite problem med epg på canal digital kabel.

Tidligere har det fungert utmerket og hente epg i fra SVT1, men nå har den sluttet å hente epg på alle HD-kanalene.

Er der kommet en ny kanal en må bruke for å hente epg info, eller er der kommet en egen for HD?

Noen som har noe info rundt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt TV4 de siste par årene, og det fungerer fortsatt

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av krestjan1978
    Jeg har brukt TV4 de siste par årene, og det fungerer fortsatt
    Takker for tipset. Funket etter ett minutt på Tv4.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV4 virker ikke her. Kjørte et nytt kanalsøk i mediaportal, og da ble SVT1 oppdatert, og da fikk jeg tilbake 10 dagers epg for alle kanalene:-) I tillegg fikk jeg inn et par nye kanaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    TV4 virker ikke her. Kjørte et nytt kanalsøk i mediaportal, og da ble SVT1 oppdatert, og da fikk jeg tilbake 10 dagers epg for alle kanalene:-) I tillegg fikk jeg inn et par nye kanaler...
    Utfordringen er vel å sette opp Mediaportal TV server til å hente 10 dager med EPG for alle kanaler uten at jeg må huske å kikke innom SVT1 hver dag? Går dette an? Skulle gjerne vært kvitt WebEPG, som forsåvidt gjør jobben, men som ikke har alle kanaler.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter også med EPG nå. har brukt Nicelodian frem til nå på canal digital satelitt, men nå finner den nesten ingen lenger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Utfordringen er vel å sette opp Mediaportal TV server til å hente 10 dager med EPG for alle kanaler uten at jeg må huske å kikke innom SVT1 hver dag? Går dette an? Skulle gjerne vært kvitt WebEPG, som forsåvidt gjør jobben, men som ikke har alle kanaler.
    Jeg vet ikke hvordan dette er i Mediaportal men med Windows 7 kan du sette DVBLink TVSource "forran".
    Den tuner inn kanalene i ledige stunder og henter EPG fra dem

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ta opp denne igjen.
    Det merkelige er at jeg kan få full EPG 2 programmer fremover og så blir det helt tomt.
    Har alltid brukt nickelodien uten problem. Har prøvd noen av de andre Nickelodien i lista, men bare den ene lastet ned EPG, men dette var bare for 2 programmer det også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet de andre kanalene som nevnes her i tråden?

Prøvd et nytt kanalsøk? Jeg slet som nevnt over med at svt1 hadde byttet frekvens, men etter et nytt søk virker det nå utmerket her igjen:-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •