RiksTV: Kortpolitikk i det nye bakkenettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTV: Kortpolitikk i det nye bakkenettet

Her er noen fakta om kortpolitikken i det nye bakkenettet:

1. Du kan flytte kortet mellom flere tunere/mottakere slik at du kan flytte det rundt i huset og på hytta. Hvis du skal ta med kortet til venner så må de mottakerene du benytter hos de være registrert på deg noe som ikke er mulig.

2. Alle mottakere som skal benyttes må registreres inn i RiksTV sitt system for å kunne fungere sammen med kortet. Det er ikke ulovlig å benytte seg av utstyr som ikke er solgt av RiksTV, men utstyret må kunne registreres hos oss.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Det høres for så vidt greit ut. Men det blir vanskelig dersom en prøver forskjellige dekodere for å finne hvilken som passer en best...

2: Hva med salg/kjøp av brukte dekodere. Skal man da sørge for å registrere denne på nytt hos dere, eller er dette låst?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente RiksTV skulle være mye mere liberale mht til dekodere enn vi har sett hos Canal Digital og Viasat. Dvs at 'alle' dekodertilbydere skulle få lov til å selge og ikke måtte godkjennes først som hos satelittleverandørene.
    Satelittdekoderene som er godkjent her til lands er så rævva at man kan få mark, bare se hvor mye snacksent man får kjøpt f.eks i Sverige. Skal jeg ha en dekoder, vil jeg ha med harddisk osv. Får håpe RiksTV bruker hue litt så vi ikke får enda en aktør som driter i kundene (som f.eks CC og Viasat)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Satelittdekoderene som er godkjent her til lands er så rævva at man kan få mark, bare se hvor mye snacksent man får kjøpt f.eks i Sverige.
    Her er du inne på et av dillemmaene jeg har. Vil ha så "bra" bilde som mulig, men helt til en fornuftig pris. Satelitt, med flere kanaler og scart (eller tar jeg feil?) eller RiksTV og HDMI. HD mottaker fra CD er ikke aktuelt da jeg ikke er videre interressert i de kanalene som finnes i HD per i dag.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •