DVB-T Skien ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: DVB-T Skien ?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVB-T Skien ?

Er det noen som vet om det sendes DVB-T testsendinger fra Skien Vealøs og evt. hvilken UHF kanaler de forskjellige muxene har ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVB-T i Skien

Hei!

Bor i Halden og mottar av & til signaler fra Vealøs/Skien. Om de er på lufta i dag veit jeg ikke, men antar at Skien, i likhet med Halden, er på lufta kontinuerlig. Det skal jo bedrives målinger før oppstart.

Vealøs sender mux 1 - 3 på UHF 60, 66 og 54.

Er avhengig av god ducting fra sør-vest for å få signalene inn her på ei antenne som ikke er retta mot Skien. Sist gang det skjedde her var i slutten av juni, og min CDC-7000ST leste inn mux 1 på kanal 60 ("NRK-mux'et").

Nettverket identifiserer seg med "Telemark/Buskerud". Sendingene fra Høiås/Halden identifiserer seg med "Østfold". Forskjellen mellom mux 1 fra Østfold og Telemark/Buskerud er at sistnevnte ikke inneholder NRK1 Østfold (mens begge nettverkene inneholder NRK1 Østafjells). Har ikke lykkes med å motta mux 2 og 3 fra Vealøs.

Link til Norkring's frekvensliste over DVB-T i kongeriket finner du her (MS-Exceldokument): http://www.norkring.no/upload/Kanalp...uni%202007.xls

/Bjørn 8)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brumlebass
    Hei!

Bor i Halden og mottar av & til signaler fra Vealøs/Skien. Om de er på lufta i dag veit jeg ikke, men antar at Skien, i likhet med Halden, er på lufta kontinuerlig. Det skal jo bedrives målinger før oppstart.

Vealøs sender mux 1 - 3 på UHF 60, 66 og 54.

Er avhengig av god ducting fra sør-vest for å få signalene inn her på ei antenne som ikke er retta mot Skien. Sist gang det skjedde her var i slutten av juni, og min CDC-7000ST leste inn mux 1 på kanal 60 ("NRK-mux'et").

Nettverket identifiserer seg med "Telemark/Buskerud". Sendingene fra Høiås/Halden identifiserer seg med "Østfold". Forskjellen mellom mux 1 fra Østfold og Telemark/Buskerud er at sistnevnte ikke inneholder NRK1 Østfold (mens begge nettverkene inneholder NRK1 Østafjells). Har ikke lykkes med å motta mux 2 og 3 fra Vealøs.

Link til Norkring's frekvensliste over DVB-T i kongeriket finner du her (MS-Exceldokument): http://www.norkring.no/upload/Kanalp...uni%202007.xls

/Bjørn 8)
    Exceldokumentet var kjekt :-D
    Takker for veldig god informasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Exceldokumentet var kjekt :-D
    Takker for veldig god informasjon.
    Veldig interessant, ja.

Jeg synes spesielt det var litt merkelig at de sender på såpass mange forskjellige frekvenser. Skulle ikke DVB-T være et single frequency network? Er dette en midlertidig løsning frem til det analoge nettet slukkes, kanskje? For det er vel ikke meningen å tilby regionale sendinger på samtlige signalpakker?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Veldig interessant, ja.

Jeg synes spesielt det var litt merkelig at de sender på såpass mange forskjellige frekvenser. Skulle ikke DVB-T være et single frequency network? Er dette en midlertidig løsning frem til det analoge nettet slukkes, kanskje? For det er vel ikke meningen å tilby regionale sendinger på samtlige signalpakker?
    Regionale sendinger vil vel sannsynligvis minst gjelde to av tre mux pga. NRK regionale sendinger og lokaltv. Det kan jo også godt være at frekvensene ikke er "ledige" over hele landet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •