HTPC og Digital-TV fra GET frustrasjon!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC og Digital-TV fra GET frustrasjon!

I frustrasjon har jeg søkt nettet rundt etter en løsning for å koble digital-TV fra GET på en Windows Media Center maskin.

Det kan skummelt se ut som dette ikke lar seg gjøre uten å gå gjennom GETs egen dekoder. Å gå først gjennom GETs dekoder blir morro med tanke på å få byttet kanal osv. For ikke å snakke om å ta opp fra to kanaler samtidig.

Denne siden fra teknofil sier vel egentlig i klartekst at man er nødt til å gå veien innom GETs mottaker.

Det man da kan gjøre er å koble seg på den analoge S-Video-utgangen på GET dekodern og kjøre en IR-sender fra Media Center PCen til GET dekoderen for kanalbytte.

Her får man kun sett og tatt opp fra en kanal samtidig, som gjør at Media Center maskinen mister mye av morroa.

Det man da kan gjøre er å kjøpe en "TV i flere rom" pakke fra get for 50 kr i måneden. Da får man en ekstra dekoder så vidt jeg skjønner. Kan så dele antennekabelen og kjøre to dekodere oppå hverandre, for så å kjøre den ene dekoderen i Media Center maskinen og den andre i TVen.

Her mister man muligheten til å ta opp to programmer samtidig. Det man da må gjøre er å kjøpe nok en dekoder for 50 kr i måneden og et ekstra TV kort for å motta det nye S-Video signalet, for så å krysse fingrene for at det går ann å sette opp to set-top bokser fra Media Center.

Alle alternativene er like mikke-mus. Snakk om at GET gjør det vanskelig for forbrukere i denne saken! Hva skjedde med putt kabelen i PCen og se på TV?

Er det noen der ute som har en løsning på problemet??? Evt. en teori på hvordan det kan løses?

(Og ja jeg vet at GET har en PVR-boks, men denne har ikke en brøkdel av funksjonaliteten man får ut av en Media Center maskin.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisCon
    I frustrasjon har jeg søkt nettet rundt etter en løsning for å koble digital-TV fra GET på en Windows Media Center maskin.

Det kan skummelt se ut som dette ikke lar seg gjøre uten å gå gjennom GETs egen dekoder. Å gå først gjennom GETs dekoder blir morro med tanke på å få byttet kanal osv. For ikke å snakke om å ta opp fra to kanaler samtidig.
    Det er en fare for at dette er den beste løsningen, dessverre.

Alle alternativene er like mikke-mus. Snakk om at GET gjør det vanskelig for forbrukere i denne saken! Hva skjedde med putt kabelen i PCen og se på TV?
    Dessverre er ikke Get alene om å gjøre det krøkkete. Jeg har ikke helt oversikten over hvordan det er hos Canal Digital eller Viasat, men jeg har ikke inntrykk av at det er helt trivielt å bruke mediasenter med dem heller.

Er det noen der ute som har en løsning på problemet??? Evt. en teori på hvordan det kan løses?
    Det å koble dekoderen til tv-kortet med s-video (eller kompositt) er nok dessverre det eneste du kan være relativt sikker på vil virke. To dekodere, samt Hauppauge PVR-500 burde fungere fint.

Ellers har jeg sett noen påstå at det skal gå an å få Dreambox til å fungere på Gets digitale kanaler, men jeg har ikke sett det demonstrert.

(Og ja jeg vet at GET har en PVR-boks, men denne har ikke en brøkdel av funksjonaliteten man får ut av en Media Center maskin.)
    Den har faktisk blitt en del bedre, men det er ingen tvil om at det gjenstår mye før PVR-løsningene fra kabel- og satellittselskapene kan konkurrere med mediesenterløsninger på funksjonalitet. Men, litt av problemet ligger nok hos innholdleverandørene. De er stort sett ikke interessert i å gi TV-seerne den funksjonaliteten et mediesenter kan tilby. Kabel- og satellittselskapene har på sin side ikke særlig lyst til å terge TV-selskapene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt og utfyllende svar! Men desverre bekrefter dette nok en gang det jeg fryket; at dette faktisk ikke lar seg gjøre...

Kanskje TV selskapene skjerper seg etterhvert og blir forbrukervennlige. Vi får se...

Newcomer Corn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skikkelig dumt ja

Dette er jeg og mange flere interessert i.
    Dersom dette ikke går tror jeg Get og tv-selskapene skyter seg i leggen.

Jeg vil nok kutte ned på tv-tittinga og heller laste ned tv-serier. Da får jeg det i HD også. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Den har faktisk blitt en del bedre, men det er ingen tvil om at det gjenstår mye før PVR-løsningene fra kabel- og satellittselskapene kan konkurrere med mediesenterløsninger på funksjonalitet.
    Dette ligger jo i sakens natur: så lenge Get og CD kan lage seg et monopol vha kort-parring hvor de alene kan tilby PVR-tjenester uten å måtte konkurere med f.eks Mediacenter så er min påstand at de aldri vil få en like god eller billig tjeneste.

Når man ser på klagene over GETs PVR-løsning så kan man undre seg over hvorfor de ikke kan holde seg til det de kan: kabel-tv, og så la andre ta seg av PVR...

Kanskje TV selskapene skjerper seg etterhvert og blir forbrukervennlige. Vi får se...
    Husk at Telenor har en viktig posisjon i både kabel, parabol, bakkenett og IP-markedet... Hvorfor kanibalisere ett av markedene?

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nesten gitt opp, men for informasjon til andre skriver jeg denne posten.

Jeg har nemlig vært i dialog med Microsoft ang dette "problemet". Mail jeg sendte MS lyder som følger:

Hei,
    Jeg har brukt en PC med Windows XP MediaCenter edition en stund nå og er strålende fornøyd! Problemet mitt nå er at GET har gått over til digital TV. Med andre ord, fungerer ikke mitt gamle TV kort. Jeg trenger et nytt digitalt TV kort.

Det er veldig stor uklarhet i hvorvidt dette vil fungrere og hvilke kort man evt. bør ha og om man evt trenger en kortleser for å lese abonnement kortet fra GET.

Skjønner at dere egentlig ikke har support og lignende på dette, da dere forsåvidt bare har software. Men det jeg lurer på er om dere har gjort dere noen erfaringer med digital TV fra GET eller har hørt om noen som har gjort det, dere kan sende meg videre til. Vil være synd å gi opp mediacenteret på grunn av Digital TV.

Mvh
    Christopher Conradi
    Jeg fikk da dette i svar:

Hei
    Jeg ville bare gi beskjed om at jeg fortsatt venter på en ”offisiell ” uttalelse på dette fra internt hold. Du vil høre fra meg så snart jeg har en tilbakemeldig til deg.

Ha en fin dag!
    For så å få dette i svar:

Hei
    Jeg venter fortsatt på en offisiell uttalelse i denne saken, og det kan nok drøye til ut på høsten før dette blir klart. Men jeg vet at det jobbes med å prøve å finne en løsning på saken.

Beklager de ulemper dette skaper for deg.

Ha en fin sommer!
    Veldig fornøyd med at Microsoft ser ut til å følge opp saken! Kudos og klapp på ryggen til Microsoft!

Om noen er så heldige å finne en løsning på problemet, kan de jo poste det her, så vi alle kan nyte løsningen?

-Chris

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiberoperatører

Hei,

Noen som vet hvordan "fiberselskapene" håndterer dette ?

Mvh Smiley :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •