Canal Digital C 1201 CX - Kanalsøk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital C 1201 CX - Kanalsøk

Edit; Ringte CanalDigital og fikk konstantert at boksen er defekt :/

>>>>Hei, ble sendt for å assistere en slektning angående oppsett av en slik dekoder pga. borettslaget hadde noe avtale.. men dette er uviktig .

Guiden, som nå er rimelig simpel men grei nok for hva det angår, ble fulgt til punkt og prikke.

se; Steg 1 (Canal Digital)

Første gang vi startet dekoderen fikk vi faktisk opp kanalene når vi søkte, deretter fikk jeg noe uventet opp et valg om å oppdatere firmware / software på dekoderen, noe som også gikk smertefritt. Da dette var over fikk vi "intet signal" på alle kanalene og det lå ingen kanaler i kanallisten, selv om disse ble søkt opp før oppdateringen. Selv er jeg vant til at ting som ligger lagret blir slettet når firmware oppdateres.
    Problemet her ble når jeg skulle kjøre et nytt kanalsøk, dette tok 20 sekunder og det kom opp absolutt ingen kanaltreff.
    Jeg resatte routeren fra Installasjonsmenyen på dekoderen og prøvde igjen med samme resultat.

Står litt på blankisen her

setter pris på alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: velkommen til forumet !

Har samme dekoder hjemme og oppdateringen gikk smertefritt for meg. Alt fungerte som det skulle etter.

Jeg har ikke mye erfaring med denne men det er hva jeg finner på farten:
    - Har du prøvd å trekke strøm kontakten et par minutter før du startet alt på nytt ? Vet ikke helt hvis det kan hjelpe men noen ganger er det alt som trengs ...
    - Kan det være at det finner en reset knapp/hull ? Jeg har ikke dekoderen rundt meg men det er verdt å prøve å finne et slik hull.
    - Er du 100% sikker at antennekabelen står riktig montert nå ? (i.e. er ikke løs)
    - Har du prøvd dekoderen på en annen linje (annet hus for eks) hvor dere vet at CanalDigital fungerer fint ?
    - Sist kan du ringe CanalDigital. Eller slå dekoderen mot veggen

Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Nullstilling av C 1201 CX

Hei, ente17!

Jerome's forslag har hjulpet meg tidligere (ta strømmen før nullstilling).

På Canal Digitals nettsider finner du (nederst på siden) flg. framgangsmåte:

Det finnes en metode til som har hjulpet meg etter at mottakeren har låst seg fullstendig (ingenting nytter). Jeg kaller den "hard nullstilling":

1. Ta strømmen ved å trekke ut støpselet på baksiden av mottakeren
    2. Vent til mottakerens minne er tømt (ca 30 sekunder)
    3. Trykk og hold inne av/på-knappen på mottakeren (den til venstre - ikke bruk fjernkontrollen!) mens du setter inn strømledningen. Hold av/på-knappen inne mens du holder øye med displayet på mottakeren. Det kommer en nedtellingssekvens, og først når den er avsluttet, slipper du av/på-knappen.
    4. Følg instruksjonene på TV-skjermen.

Håper du får mottakeren til å virke! 8)

Mvh
    Brumlebass

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe litt pingling som har skjedd med oss i går: når jeg kom hjem så hadde vi ikke noen som helst, akkurat samme feil som deg ! Jeg tenkte: å nei, ikke meg . Jeg var en del forvirret
    Jeg prøvde alle tricksene jeg skrev til deg men det hjalp ikke.
    Så ringte vi Canal Digital og vi fant ut problemet: CanalDigital hadde ikke startet mitt abonnement før 01.07.07 !!! Jeg fikk TV før fordi jeg var i den første måneden. Og det stemte vel bra med mitt faktura, så dette var bare en dumt feil fra en litt for ivrig selger ...

Nå fungerer alt fint og kona er fornøyd :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brumlebass
    Hei, ente17!

Jerome's forslag har hjulpet meg tidligere (ta strømmen før nullstilling).

På Canal Digitals nettsider finner du (nederst på siden) flg. framgangsmåte:

Det finnes en metode til som har hjulpet meg etter at mottakeren har låst seg fullstendig (ingenting nytter). Jeg kaller den "hard nullstilling":

1. Ta strømmen ved å trekke ut støpselet på baksiden av mottakeren
    2. Vent til mottakerens minne er tømt (ca 30 sekunder)
    3. Trykk og hold inne av/på-knappen på mottakeren (den til venstre - ikke bruk fjernkontrollen!) mens du setter inn strømledningen. Hold av/på-knappen inne mens du holder øye med displayet på mottakeren. Det kommer en nedtellingssekvens, og først når den er avsluttet, slipper du av/på-knappen.
    4. Følg instruksjonene på TV-skjermen.

Håper du får mottakeren til å virke! 8)

Mvh
    Brumlebass
    Hadde problem med at den ikke ville skrus på.

Fulgte disse steg og kom til hvor en velger velger 4:3 etc. Deretter virket ikke fjernkontrollen og en måtte slå den av med å trekke ut kontakten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •