RiksTVs kanalpakker og priser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 124
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTVs kanalpakker og priser

Nå er det lagt ut informasjon om kanalpakker og priser
    RiksTV - Hva får du?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillater meg å klippelime kanallisten her:

Gratis
    NRK1
    NRK2
    NRK3
    TV2

RiksPakken 189,-/mnd
    TVNorge
    TVNorge2
    TV3
    Viasat4
    TV2 Zebra
    TV2 Film
    TV2 Nyheter
    SportN
    Discovery Channel
    Disney Channel
    The Voice
    (National Geographic Channel)
    (Animal Planet)

RiksEkstra (170,-/mnd)
    Canal+ Film1
    Canal+ Sport1
    (Canal+ Film2)

Kanaler i parentes kommer "senere".

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat spesielt bra priser, og spesielt kjipt at ikke MTV, BBC, SVT og andre gode kanaler ikke er mer - trenger vi virkelig 4 NRK kanaler, og 5 TV2 kanaler (hvis du tar med TV2 sport som ekstra).

Nå skal det bli spennende og se hvor mye vi må betale for dekoderne...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller går den siden tregt..?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Er det bare meg eller går den siden tregt..?
    Den gikk greit i begynnelsen, men nå tipper jeg at alle på AVforum prøver og komme seg inn, dermed blir det litt tregt, dårlig planlagt av rikstv

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Ikke akkurat spesielt bra priser,
    Nei, jeg er ikke imponert, akkurat.

og spesielt kjipt at ikke MTV, BBC, SVT og andre gode kanaler ikke er mer
    For ti år siden ville det vært en skandale at MTV ikke kom med. I dag er kanalnavnet bare ironisk.

Men jeg skulle gjerne hatt noen svenske kanaler. Savner spesielt TV4, men når sant skal sies, så har de også flyttet over veldig mange av de interessant programmene sine til søsterkanaler som TV4+ og TV4Guld o.l. og det er åpenbart ikke plass til alt Sverige har å by på av digitale kanaler :-/

trenger vi virkelig 4 NRK kanaler,
    3. NRK3 og NRK Super deler kanalplass. NRK Super sender frem til kl. 19.00, mener jeg.

og 5 TV2 kanaler (hvis du tar med TV2 sport som ekstra).
    Jeg synes det blir feil å ta med TV2 Sport ettersom du må betale en god del ekstra for kanalen

Jepp.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat spesielt bra priser, og spesielt kjipt at ikke MTV, BBC, SVT og andre gode kanaler ikke er mer - trenger vi virkelig 4 NRK kanaler, og 5 TV2 kanaler (hvis du tar med TV2 sport som ekstra).

Det er ikke noen overraskelse at alle NRKs tjenester kommer med. Det er reservert egen kapasitet for allmennkringkastning i bakkenettet.
    Fra konsesjonssøknaden:

NTV II skal etablere og drive betalings-tv-virksomhet på DTT-plattformen, herunder forhandle og inngå avtaler med kringkastere og drive salg, markedsføring og kundestøtte mot sluttbrukere. Fram til det gjøres tilgjengelig nye frekvensressurser etter analog slukking, vil NTV II ha behov for å disponere og utnytte resterende kapasitet i nettet som ikke reserveres for NRKs allmennkringkasting.
    Utover NRK vil formidlingsplikten etter kringkastingsloven bli oppfylt ved at eventuelle andre innholdsleverandører, som omfattes av formidlingsplikten på DTT-plattformen, distribueres gjennom NTV II.

(NTV II = RiksTV)

En sak jeg ikke har sett før nå er at man både hos Canal Digital og Viasat skal kunne få NRK kort til satellitt for et engangsbeløp på kr. 75 dersom man ikke har dekning fra det digitale bakkenettet.
    NRK forblir gratis i det digitale bakkenettet - www.ntv.no

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffa over at Eurosport "ikke fikk plass". Ikke rart når kanaler som TVNorge2 (!?) må med. MTV er en parodi på seg selv og ikke en spesielt bra en heller, så den kanalen savner jeg ikke

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med pris og spekk på boksene?

Det er det som blir spennende...

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig dårlig! Tror ingen av oss som har f.eks Get fra før vil ha noen som helst grunn til å bytte ut det istedenfor dette. 189kr. i måneden for dette er jo rett og slett ra ved høylys dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Latterlig dårlig! Tror ingen av oss som har f.eks Get fra før vil ha noen som helst grunn til å bytte ut det istedenfor dette. 189kr. i måneden for dette er jo rett og slett ra ved høylys dag!
    Som alternativ til analoge kabelnett, proprietære dekodere med låst funksjonalitet og "kartell-virksomhet" så tror jeg at dette kan være et greit tilbud.

For de av oss som bruker HTPC og er opptatt av a/v kvalitet så er det interessant hvorvidt de tillater PC-basert dekoding og hvorvidt bitrate/bruk av HD blir tilfredsstillende.

Det viktigste er at de fleste kunder får to reelle leverandører uten for stor økonomisk/teknisk innstats slik at markedskreftene kan få begynne å vri gamle monopolister til å tenke på kundene.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var dårlige greier...

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper jo ikke at de skal ha en kortavgift på 720,- i året heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle vi som skriver i dette forumet er vel i katetorien lyd eller bildenerder på et eller annet vis. De fleste av oss har vel allerede digitale dekodere fra Get eller CD, eller parabol.

Det interessante nå blir å se hva man kan velge fra hvilken levernadør signaler i HD som gjør at man får de kanalene man ha i best mulig kvalitet til lavest mulig pris.

Forhåpentligvis fører dette til litt agressiv markedsføring og lavere priser.

BTW Hvor lang tid tar det egentlig til før vi alle ikke lenger "ser" at signalet er i HD men kun blir opptatt av programinnholdet, slik som det har vært i mange år på SD-TV?

De fleste sier ikke Wow i dag når de ser en PC-skjerm med 1280x1024 punkters oppløsning. Hadde vi derimot fått presentert en PC med 640 x 480 ville de fleste synes det så ganske så crappy ut.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg trenger er Dagsrevyen i HD!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Alt jeg trenger er Dagsrevyen i HD!
    Selv gleder jeg meg til sporten og Karen Marie Ellefsen i HD/storskjerm...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Som alternativ til analoge kabelnett, proprietære dekodere med låst funksjonalitet og "kartell-virksomhet" så tror jeg at dette kan være et greit tilbud.
    Mnja. Problemet er at de verken konkurrerer på pris eller innhold mot f.eks. Get.

Grunntilbudet til Get inneholder samtlige kanaler fra RiksTVs grunnpakke (unntatt NRK3/Super, TVNorge 2 og Viasat 4, men jeg regner med de kommer med med en gang de lanseres). Dette koster 209,-/mnd pluss 495,-/år inkl. digital dekoder. RiksTV skal ha 189,-/mnd pluss 720,-/år (presumtivt) uten dekoder.

Folk som bor i borettslag får dessuten ganske stor rabatt (vi betaler 60,-/mnd, tror jeg) og det betales via husleien, så folk flest tror det er gratis (og de kan uansett ikke si opp abonnementet).

Nei, jeg tror ikke RiksTV vil ta særlig mange kunde fra kabelselskapene med dette tilbudet.

I forhold til parabol, blir de nok noe billigere enn family-pakken til Canal Digital, men med vesentlig færre kanaler (men CD har ikke TV3, Viasat4 eller SportN).

Men for all del, jeg tror fortsatt at dette bakkenettet vil være positivt for folk som bruker antenne i dag, og det er et greit utvalg av kanaler til en pris som ikke er fryktelig dårlig. Jeg er bare litt skuffet over at de ikke tilbyr kanalene til en god pris.

For de av oss som bruker HTPC og er opptatt av a/v kvalitet så er det interessant hvorvidt de tillater PC-basert dekoding og hvorvidt bitrate/bruk av HD blir tilfredsstillende.
    Jada. Hvis det er trivielt å ta inn de krypterte kanalene med DVB-T-kort, så kan det fort være mye mer interessant å sette sammen en mediaPC med RiksTV-abonnement enn å dille med dekoderne til Get. Men dette vil være et veldig marginalt marked. For folk flest tror jeg dessverre ikke denne problemstillingen er aktuell.

Det viktigste er at de fleste kunder får to reelle leverandører uten for stor økonomisk/teknisk innstats slik at markedskreftene kan få begynne å vri gamle monopolister til å tenke på kundene.
    Absolutt. Derfor synes jeg det er litt synd at de ikke er litt mer agressive på prisene for å gi kabelselskapene litt større konkurranse. Men, jeg blir for så vidt ikke overrasket over at Telenor ikke ønsker å konkurrere med seg selv.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det norske digitale bakkenettet

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Nå er det lagt ut informasjon om kanalpakker og priser
    Det er ingen overraskelser i dagens nyhet, verken når det gjelder kanalene eller prisene. Med NRK, TV2 og Telenor i førersetet har likevel alle aktuelle kanaler fra de norske TV-selskapene kommet med. Det som er spennende er om kvaliteten på sendingene og set-top boksen holder mål.

Personlig må jeg si at kanalpakken virker bra satt sammen, for alle som ikke har parabol eller er tilknyttet et kabelnett. Og det med forbehold om at den tekniske kvaliteten blir tilfredstillende.

Hva mer kunne man egentlig forvente med den tilgjengelige båndbredden?

Red: rettskriving

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortavgiften på 720 kr/år var drøy, synes jeg. Eller er vel prisene "helt greie" og konkurransedyktige.

Bare NTV og/eller RiksTV kunne fått ut fingeren mtp. HTPC bruk. Har blitt fortalt at de er i samarbeid/samtale med Digital Everywhere (produsenter av Floppy/Fire-DVB)

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •