RiksTVs kanalpakker og priser - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 124
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er hovedsaklig to ting som begrenser kapasiteten.

1. Det analoge bakkenettet. Når dette slåes av blir det frigitt _veldig_ mange frekvenser som kan benyttes av NTV
    Det blir påstått at kapasiteten går opp fra 66mbit til 110mbit i digitalt bakkenett når analogt bakkenett skrus av. Ikke så dramatisk mye altså.

Jordbundet radiotransmisjon vil neppe noensinne kunne konkurere med kabel på rå båndbredde. Andre hensyn som mobilitet, spredt bosettingsmønster, ergonomi etc må legges til grunn for å rettferdiggjøre dette.

-k

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Denne organisasjonen skal altså, sammen med NRK kreve inn:
    For dem som bare skal se NRK og TV2: 235,32/mnd
    Dette er ikke helt riktig i følge Nettprat - Svarte om digital-TV

For de som bare skal se NRK og TV2 er det ikke noe månedsbeløp eller kortavgift hos RiksTV. NRK skal ikke krypteres og krever ikke kort. Smartkort for TV2, lokal-tv og åpen kanal skal kunne anskaffes uten kostnad. Den eneste kostnaden blir dekoderen som skal koste max. 1500kr. når de analoge senderene skrus av.

TV2 kan komme til å ta betaling fra 2010 står det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvilken dekodings system det er på boxene (korta)?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=trondmm]Gratiskanaler på parabol? Do tell! Hvor mange av dem er norsk-, svensk-, dansk- eller engelskspråklige?

Norsk, svensk, dansk = ingen FTA.
    Engelsk = avhenger av hvor i landet du bor dessverre. Sørvestlandet har tilgang til BBC og ITV sine sendinger samt endel annet som sendes FTA.
    Tysk = god dekning over hele landet av de viktigste stasjoner.
    Andre EU språk = noe forskjellig.

30% av norges befolkning (600.000 husstander) har verken kabel eller parabol... snip

og for disse er det sørgelig at tilbudet blir så begrenset når resten av landet har så mye mer. Forhåpentligvis vil tilbudet øke sterkt når det analoge nettet stenges.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av al-burak
    Det er en ting som gremmer meg, og det er ordet gratiskanaler. Hvis de er reklamefinansiert, så er de overhodet ikke gratis. Du - seeren - bruker din dyrebare tid til å se på reklame for skit du sjeldent vil ha. Tid er også et knapphetsgode.
    Egentlig enig, det er bare så lettvint å snakke pent om tilbudet av kanaler som ikke krever løpende avgifter.

Ser forresten at flere vil ha nyhetskanaler som BBC World, CNN og sånt. Joda men de har slitsomt mye egenreklame. Foretrekker ofte BBC news24 som har mindre.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjorde valget av HDTV leverandør fryktelig mye enklere for meg. Jeg bestilte ny HD-pakke fra Lyse i dag. 99 kr. pr. måned med flere nye kanaler annonsert i løpet av året i denne pakken. Den nye tuneren koster 899 (håper på litt bedre kvalitet enn den forrige tuneren, så investeringen er ikke formidabel akkurat! I tillegg kan jeg kjøpe meg til å se Canal + HD sendinger på månedsbasis. Altså ingen bindingstid, og mange fler interessante kanaler å velge i. 189kr. pr. mnd for den pakken som RiksTV prøver å selge, aldri i livet om jeg blir kunde der!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dette er ikke helt riktig i følge Nettprat - Svarte om digital-TV

For de som bare skal se NRK og TV2 er det ikke noe månedsbeløp eller kortavgift hos RiksTV. NRK skal ikke krypteres og krever ikke kort.
    Ahh, endelig svaret jeg lette etter, og for et deilig svar. Jeg vil bare ha NRK, og helst slippe sensasjonskanalene TV2 og TVN, så dette blir jo helt ok for min del. Selvfølgelig litt døvt å måtte betale nærmere 1500,- for noe jeg ikke føler jeg har bruk for; jeg er ikke en AV-freak og syns det funker bra nok i dag. (Dessuten ser jeg vel mest på NRK vha nett-tv, og bruker filmer fra PC-en).

Skulle jeg hatt flere kanaler, hadde jeg valgt Viken Fibernett. Det hadde blitt billigere allerede i løpet av 2.året, så prismessig suger jo NTV bigtime.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uansett ingenting som er gratis i den pakken der. Dette var så skrytt opp i været som man får det, og ble lovt kanaler og HD i hytt og pine men nå kommer NTV og sier at de ikke har kapasitet? Mye vits å sette opp et digitalt bakkenett som ikke har kapasitet til mer enn det dere tilbyr nå. Og at det ikke er mulighet for HDTV er latterlig, for det er på vei inn for fullt. Det er det folk venter på, selv om de ikke helt veit hva det prates om. Forbrukere har blitt presset på HD-Klare LCD/plasma i de siste 2 årene for å være klar til dette store bakkenettet. Rett og slett latterlig hele greia mener jeg... Men etter 2010, ja da skal alt bli perfekt. I really f***** doubt it....

Og folk vil ha fotball EM i HD! Kutt heller ut et par kanaler og gi oss fotball i kvalitet, ikke i overkomprimert format som NRK og TV2 stiller med. Til og med mutters la merke til dårlig kvalitet! Sier litt

Nok sutring fra meg...

Holder meg til det lokale kabelnettet jeg. De skal tilby større kanaltilbud og HDTV kanaler for litt over prisen til NTV.... Herlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVNorge2
    Denne kanalen vil få navnet FEM, og vil være en skikkelig jentekanal

Sitat Opprinnelig postet av TVNorge
    FEM skal programmeres med dramaserier, filmer, reality, en alternativ sjanger, underholdningsnyheter, livsstil, dokumentarer, talkshows, mote og skjønnhet.
    Om kanalen FEM

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    Gratiskanaler på parabol? Do tell! Hvor mange av dem er norsk-, svensk-, dansk- eller engelskspråklige?
    Norsk, svensk, dansk = ingen FTA.
    Engelsk = avhenger av hvor i landet du bor dessverre. Sørvestlandet har tilgang til BBC og ITV sine sendinger samt endel annet som sendes FTA.
    Tysk = god dekning over hele landet av de viktigste stasjoner.
    Andre EU språk = noe forskjellig.
    Akkurat, så du mener bakkenettet er fullstendig overflødig ettersom alle de kanalene ingen nordmenn er interessert i å se er gratis tilgjengelig med parabol? Det hørtes ut som et litt dårlig argument, synes jeg.

Sitat Opprinnelig postet av heljik
    30% av norges befolkning (600.000 husstander) har verken kabel eller parabol...
    og for disse er det sørgelig at tilbudet blir så begrenset når resten av landet har så mye mer. Forhåpentligvis vil tilbudet øke sterkt når det analoge nettet stenges.
    Begrenset? Tilbudet økes fra maks fire kanaler, avhengig av hvor du bor, til 23 kanaler til alle. Halvparten av dagens antennebrukere får ikke en gang inn NRK2. Ja, det vil være en ulempe at de må skaffe seg dekoder, men de vil ende opp med et bedre tilbud enn de hadde tidligere. Om de ikke vil abonnere, vil noen miste TVNorge til fordel for NRK3/Super, og om et par år kanskje også TV2.

Men for all del, jeg skal ikke forsvare RiksTV alt for mye. Prisen er etter min mening alt for høy, og de er ikke veldig konkurransedyktige i forhold til parabol.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

189 kr pr MÅNED!

Skal vi ta ett forsiktig anslag å si at 200.000 nordmenn må ta imot dette "tilbudet"?

Isåfall snakker vi 37 millioner 8 hundretusen i måneden, eller 453 millioner 8 hundretusen i året!

Er det flere enn meg som tenker at da må jo hele stasen være en gullgruve, spesielt tatt i betrakning at vi snakker om kanaler som enten er lisensfinansiert eller er søkklastet med reklame...

Det burde jo kosta kr 0,- Vi betaler jo lisens og ved å se all reklamen!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sendes egentlig signalene med bakkenettet?

plager meg litt at det ikke går å "skreddersy" kanalpakkene slik at jeg kan skifte ut den disney driten med noe mer spennende feks.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    DVB-T - Wikipedia, the free encyclopedia
    plager meg litt at det ikke går å "skreddersy" kanalpakkene slik at jeg kan skifte ut den disney driten med noe mer spennende feks.
    Det er nok ulempen med broadcast :-)

-k

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin

Bytte med ?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Skal vi ta ett forsiktig anslag å si at 200.000 nordmenn må ta imot dette "tilbudet"?

Isåfall snakker vi 37 millioner 8 hundretusen i måneden, eller 453 millioner 8 hundretusen i året!

Er det flere enn meg som tenker at da må jo hele stasen være en gullgruve, spesielt tatt i betrakning at vi snakker om kanaler som enten er lisensfinansiert eller er søkklastet med reklame...

Det burde jo kosta kr 0,- Vi betaler jo lisens og ved å se all reklamen!
    De har nok ikke bare inntekter. Det er forskjellen mellom inntekter og utgifter som betyr noe. 1/4 del av beløpet går rett til Staten gjennom moms. Tror du de klarer 200 000 abbonenter før det har gått et par år ? De som nå er fornøyd med NRK og TV2 trenger jo bare dekoderen (TV2 blir jo ikke betal-tv før i 2010). De fleste som nå ser TV via bakkenettet ser NRK1,TV2 og kanskje NRK2 -alle i dårlig analog kvalitet. Tror mange av disse ikke vil ha noe behov for å velge Rikspakka når de kan se NRK1,NRK2,NRK3,TV2,lokal-tv og åpen kanal i digital kvalitet uten noe abbonement fram til 2010.

I følge Teleavisen koster utbyggingen minst 1500 millioner kroner. Relacom installerer DTT-nett - teleavisen.no
    (det vil sannsynligvis ta en del år å få normal avkastning på en utgift på 1500 millioner kroner)

I tillegg så skal RiksTV sannsynligvis betale for betal-TV kanalene de sender.

Såvidt jeg har forstått så er regnskap til aksjeselskap offentlig tilgjengelig
    så da blir jo umulig for RiksTV å hemmeligholde om det går bra eller dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele RiksTV opplegget kan beskrives som statlig kapitalisme som blir tvunget på bestemor på landet. Folk som bor i Gokk og kun har antenne, null mulighet for kabel, og kanskje ikke har råd eller ikke synes parabol blir for vanskelig. For disse blir det bare ekstrautgifter. Og når de i tillegg blir lurt til å kjøpe HD-TV uten å ha mulighet til å se noe over SD, da synes jeg det er dårlig behandling av folk. Hele RiksTV konstruksjonen er et eksempel på hvor dårlig det går når politikerne får styre slike ting. (Rekk hånda i været de som f.eks. synes at Posten er blitt så mye bedre etter at det ble gjort om fra offentlig service til offentlig forsøk på å tjene enda mer penger på oss enn skattekronene de allerede får.)

Takk til Trond Giske for å gjøre det verre for bønda og eldre på landet, mens vi som sitter i Oslo og koser oss med kabel, gjerne i HD, driter i hele RiksTV. Jeg har kabel og skal bestille HD boks, men jeg irriterer meg over å se hvor dårlig tilbud f.eks. mine slektninger ute på bygda får.

Jeg er faktisk positiv til TV lisens for NRK, fordi det er en allmennkringkaster som sørger for at vi sikres en viss bredde og ikke bare blir intellektuelt neddopa med billige serier fra USA. Men dette her er et eksempel på at norsk kulturpolitikk er skrale saker. Selv om jeg synes KrF er noen dobbeltmoralister og aldri ville stemt på dem, synes jeg faktisk Valgerd var bedre enn Trond som kulturminister; hun stilte faktisk noen krav, for eksempel måtte TV2 tekste programmer på tekst-tv s 222 pga at hun stilte det som krav i konsensjonen. Fra dag 1 den konsensjonen gjaldt kunne f.eks. hørselshemmede også se TV2 hjelper deg. Det er et eksempel på positiv innflytelse fra statlig hold, fordi markedsøknomien driter i menneskelige hensyn hvis det ikke er cash å håve inn på det.

Men under Giske blir alt bare slappere, og fra 2010 er ikke TV2 lenger underlagt den konsensjonen. Resultatet kan bli at de f.eks. driter i teksting, legger ned alt i Bergen og flytter rubb og rake til Oslo og satser for fullt på Hotell Cæsar. Det skjer neppe fordi TV2 prøver å fremstå som mer seriøse nå, men det KAN skje fordi norsk kulturpolitikk er visjonsløs og puddel for kapitalismen.

Hadde jeg fått bestemt, skulle vi hatt full HD over hele landet finansiert av oljefondet :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av broadcastor
    Hele RiksTV opplegget kan beskrives som statlig kapitalisme som blir tvunget på bestemor på landet. Snipp....

Takk til Trond Giske for å gjøre det verre for bønda og eldre på landet, mens vi som sitter i Oslo og koser oss med kabel, gjerne i HD, driter i hele RiksTV. Jeg har kabel og skal bestille HD boks, men jeg irriterer meg over å se hvor dårlig tilbud f.eks. mine slektninger ute på bygda får.
    Nå var det Bondevikregjeringen som bestemte dette, hvor Valgjerd satt i regjeringen. Men bakkenett kan aldri konkurrere med kabel, kabel kan alltid overføre mye, mye mer. Digitalt bakkenett er for de som _ikke_ har mulighet for bla. kabel (eventuelt er lei av å sitte i telefonkø hos GET eller ikke har lyst på hundrevis av kanaler).
    Hadde jeg fått bestemt, skulle vi hatt full HD over hele landet finansiert av oljefondet :-P

Visst, fiber til alle enkeltrom på gamlehjemmet, så får vi med Frp. på laget :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele RiksTV opplegget kan beskrives som statlig kapitalisme som blir tvunget på bestemor på landet. Folk som bor i Gokk og kun har antenne, null mulighet for kabel, og kanskje ikke har råd eller ikke synes parabol blir for vanskelig.
    Nå er det vel slik at det digitale bakkenettet faktisk ikke blir bygd ut i Gokk. Det vil vel primært dekke de store tettstedene (iallefall til å begynne med)... og der vil de konkurrere med etablerte aktører som lokal KabelTVMafia(tm) og ParabolMafia(tm) - hvor mange er interessert i å "bytte" tror dere? Særs så lenge begge disse aktørene vil tilby mer av samme kvalitet som det RTV/NTV gjør?

Hadde 1 av disse tatt skrittet ut å latt forbrukerne velge eksakt hva de vil ha (kjøpe 1 og 1 kanal) hadde jeg skiftet fort. Veldig fort.

I tillegg er jo båndbredden på det digitale bakkenettet latterlig. Vi (som i Norge) burde gravd fiber til hvert hjem. "Ubegrenset" båndbredde og ip teknologi kan enkelt tilfredsstille hver forbrukers ønsker om Video-on-demand og ikke minst "kabelvalg".

Men her er den Norske Stat "ført bak lyset" av de gammeldagse mafiosoene i Telenor og compagni.

Sukk.

Legg i tillegg til dette at tv-titting har sunket med 40% det siste året blant den "viktige generasjonen" (18-40) så ser det svært dårlig ut for slike TV-mobs.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Nå er det vel slik at det digitale bakkenettet faktisk ikke blir bygd ut i Gokk. Det vil vel primært dekke de store tettstedene (iallefall til å begynne med)... og der vil de konkurrere med etablerte aktører som lokal KabelTVMafia(tm) og ParabolMafia(tm) - hvor mange er interessert i å "bytte" tror dere? Særs så lenge begge disse aktørene vil tilby mer av samme kvalitet som det RTV/NTV gjør?

Hadde 1 av disse tatt skrittet ut å latt forbrukerne velge eksakt hva de vil ha (kjøpe 1 og 1 kanal) hadde jeg skiftet fort. Veldig fort.
    For meg er HTPC det springende punkt. Jeg vil ikke ha en proprietær ubrukelig boks på leie fra tv-istributøren. Hvis NTV tilbyr dekryptering i PC bli jeg en kunde.
    I tillegg er jo båndbredden på det digitale bakkenettet latterlig. Vi (som i Norge) burde gravd fiber til hvert hjem. "Ubegrenset" båndbredde og ip teknologi kan enkelt tilfredsstille hver forbrukers ønsker om Video-on-demand og ikke minst "kabelvalg".

Men her er den Norske Stat "ført bak lyset" av de gammeldagse mafiosoene i Telenor og compagni.
    Men du står da fritt til å kjøpe deg fibertilslutning selv? Den økonomiske avveiningen som 99.99% av oss nå gjør når vi velger å ikke legge opp fiber er jo den samme avveiningen som må ligge til grunn for hvorfor staten (dvs oss) skulle velge å legge fiber til alle hjem. Det blir for dyrt.

Dette kravet om "gigabit fiber bredbånd til alle" er mest utbredt blant de som ikke selv betaler skatt, og de som ikke har magefølelse for hva noe slikt vil koste. Digitalt bakkenett skal koste skattebetalerne 0,- Men det vil koste de som velger å benytte tjenesten i form av avgifter og reklame. Fiber til alle vil koste 10.000-er per husstand.

Dersom alle landets innbyggere betaler skatt, og alle skal få fiber, så kan man grovt sett forvente at alle må betale x tusen mer i skatt (eller få reduksjon i tjenester tilsvarende x tusen), mot at staten legger bredbånd verdt x tusen. Hvis vi ser bort fra stordriftsfordelen så vil det være et rent bytte, og bare de som ikke betaler skatt vil dra nytte av arrangementet. Så hvilke tjenester er det du er villig til å gi slipp på for å få fiber? Helsevesenet? Vei?

Det virkelig beklagelige er at byråkratene godtok at telenor skulle ha eierinteresser i digitalt bakkenett (i tillegg til eksisterende dominanse innen kabel-tv, parabol og bredbånd). Den sannsynlige konsekvensen av dette er dyrere og dårligere tjenester over alle disse kanalene.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, i første kvartal 2007 vokste oljefondet med ca 20.000 kr per nordmann, så vi kunne jo skummet halve kvartalsavkastningen.

Det kunne jeg være villig til å gi slipp på, det er jo en investering...

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Fiber til alle vil koste 10.000-er per husstand.

Så hvilke tjenester er det du er villig til å gi slipp på for å få fiber? Helsevesenet? Vei?

-k

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •