HD kanaler på Canal digital Kabeltv i juni - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 185
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry

heikkih - Hvilken dekoder bruker du?

Har selv en Digital Everywhere FloppyDTV dekoder i min HTPC. Her kan du lese om min samtale med Canal Digital.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...tml#post726861

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BadSeed
    heikkih - Hvilken dekoder bruker du?
    HTPC med mythtv under debian linux med to stk Terratec Cinergy dvb-c-kort og knc-1 ci-modul.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jeg som bor i borettslag med kabel tv avtale med canal digital "får" en HD dekoder som erstatning for den digitale dekoderen jeg nå har! Dette er jo supre nyheter når jeg egentlig allerede hadde bestemt meg for å kjøpe en slik dekoder, ettersom jeg allerede har fullt abb. på canal+ får jeg med HD kanalene deres på kjøpet for ett år (det står så på hjemmesidene deres). Dette vil vel bety at jeg får HD tv gratis i ett år!!!! Suverent!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Ser at jeg som bor i borettslag med kabel tv avtale med canal digital "får" en HD dekoder som erstatning for den digitale dekoderen jeg nå har! Dette er jo supre nyheter når jeg egentlig allerede hadde bestemt meg for å kjøpe en slik dekoder, ettersom jeg allerede har fullt abb. på canal+ får jeg med HD kanalene deres på kjøpet for ett år (det står så på hjemmesidene deres). Dette vil vel bety at jeg får HD tv gratis i ett år!!!! Suverent!!!
    Hvor på hjemmesiden har du funnet det ?

Jeg finner ikke noe annt enn denne siden:
    http://www.canaldigital.no/templates/generalarticle____21155.aspx

Der står det ikke noe om bytte av dekoder

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp fått hd-dekoderen i hus her. Virker litt plastic fantastic, men bildet var bra.

Er det umulig å få dekoderen til å sende alle kanalene i 16:9/full screen med kun hdmi koblet til tven?

Dette gjelder vel omtrent halvparten av kanalene i pakka..

Ved å bruke "hd" knappen på fjernkontrollen kan jeg endre bildet til full screen, men denne innstillingen forsvinner så fort man skifter kanal..

Noen forslag bortsett fra å koble analog kabel til tven...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dankje.

Har ikke dette fra hjemmesiden til canal digital, men fra borettslags tv'n her i borettslaget hvor det står på info sidene at alle husstandene vil motta en HDTV dekoder som erstatning for digital dekoder i løpet av november. Alle husstandene i vårt borettslag har allerede mottatt digital dekoder gjennom borettslagsavtalen så dette blir bra. Gleder meg til å teste HD sendingene på fotball ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Dankje.

Har ikke dette fra hjemmesiden til canal digital, men fra borettslags tv'n her i borettslaget hvor det står på info sidene at alle husstandene vil motta en HDTV dekoder som erstatning for digital dekoder i løpet av november. Alle husstandene i vårt borettslag har allerede mottatt digital dekoder gjennom borettslagsavtalen så dette blir bra. Gleder meg til å teste HD sendingene på fotball ihvertfall.
    Da har du et styre som er mer TV vennlig enn der jeg bor. Vi får kun sponsa analogpakken uten dekoder. De som vil ha digitaldekoder må kjøpe selv.

Bør kanskje foreslå dette på generalforsamlinga til våren :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HD-dekoderen via borettslaget vårt i går, og det var litt av en skuffelse må jeg si! Makan til plastic-feeling skal man lete lenge etter... Og GUI/EPG var ikke mye å skryte av det heller... Bildekvaliteten var god på HD-sendinger, men var kornete og dårlig på SD. Forhåpentligvis blir HD-PVR'en bedre, men den blir vel ikke tilgjengelig for kabel-tv før CD har melket konkurransen mellom Satelitt og RiksTV lenge nok...

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

venter

Jeg bestillte dette fra Canal Digital i Mai, og har fortsatt ikke fått noe. Endelig mandag forrige uke kom en fyr og inst. nye kontaktpunkter, så nå har jeg kabel, MEN jeg venter jo på HD dekoder. Ringte da kundekontakt hos Canal Digital. Da fikk jeg beskjeden : "jo men den er grei, da skal jeg stemple denne bestillingen på HD dekoder idag, så går den til Sverige. Vi får de så sendt derfra, så skal den sendes til montør som så kommer og installerer denne" :shock:

Så da tar vel dette enda 1 mnd..

kjapt må jeg si.. :cry:

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tolker jeg det rett..

... at jeg trenger følgende:

-----------------------------------------------------------------
    Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver

Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM

+

Canal+ Total (boligbyggelaget har grunnpakken) til 249,-
    evt Canal+ Sport til 229,-
    evt Canal+ Sport HD til 99.- ..men her er det vel færre kamper å velge mellom sett opp imot Canal+ Sport abbonementet?
    -----------------------------------------------------------------

..for å få digital TV + HD inn på min HTPC og dermed tilgang til Premier League kamper (helst i HD)?

Har ikke dekoder ifra før, så det kan muligens bli en utfording å få CD kort uten dekoder?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiffPaff
    Har ikke dekoder ifra før, så det kan muligens bli en utfording å få CD kort uten dekoder?
    Jepp.

Sjekk trådene ellers. Det er nevnt at du f.eks kan ha et serial nummer for Force decoder og opplyse dette når du bestiller på f.eks OBS eller annen bule som ikke har full oversikt.

Tipper poenget er at de må legge inn et serial nummer på STB/decodern sammen med serial nummeret på smartkortet for å komme videre.

La oss høre om du lykkes og være lykkelig at vi forsatt kan kjøpe pølse og brød uavhenging.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heikkih
    HTPC med mythtv under debian linux med to stk Terratec Cinergy dvb-c-kort og knc-1 ci-modul.
    Hva slags codec bruker Canal Digital på HD ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer HD-dekoderen fra Canal Digital?

HD-dekoderen tar imot HD-signalene fra kabelnettet og transporterer signalene til den HD-klare flatskjerm. HD-dekoderen støtter både MPEG2- og MPEG4-standarden. Alle HD-kanalene Canal Digital distribuerer komprimeres i MPEG4. unntak Canal+Film som sendes i mpeg2, vil bli sendt i mpeg

FAQ på CD sin hjemmeside

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Hvordan fungerer HD-dekoderen fra Canal Digital?

HD-dekoderen tar imot HD-signalene fra kabelnettet og transporterer signalene til den HD-klare flatskjerm. HD-dekoderen støtter både MPEG2- og MPEG4-standarden. Alle HD-kanalene Canal Digital distribuerer komprimeres i MPEG4. unntak Canal+Film som sendes i mpeg2, vil bli sendt i mpeg

FAQ på CD sin hjemmeside
    Jeg tror den faq'en må være utdatert. Så vidt jeg vet sender alle HD-kanaler MPEG4, også Canal+ Film.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Hva slags codec bruker Canal Digital på HD ?
    Mpeg TS med H264 (video) og AC3 + mp2 (lyd)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heikkih
    Mpeg TS med H264 (video) og AC3 + mp2 (lyd)
    Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selger min Sagem HD dekoder fra Canal Digital

Jeg kjøpte denne for 2-3 måneder siden, men når har mitt borettslag inngått en KOMPLETT avtale slik at alle husstander har fått en HD dekoder, jeg trenger derfor ikke den jeg kjøpte lenger.

Jeg har snakket med Canal Digital og fått bekreftet at denne kan selges. Ny eier tar da bare kontakt for evt. å få tilsendt et kort.

Ny pris hos Canal Digital i dag er kr. 2490,-

Jeg selger denne for kr. 1500,- Jeg kan levere i Bærum/Oslo eller sende i oppkrav.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vel kjøpt denne ny for 990kr på canaldigital sine hjemmesider, men det forutsetter vel 12mndr, men hva skal man med den om man ikke har kanalpakken fra canal digital=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Du får vel kjøpt denne ny for 990kr på canaldigital sine hjemmesider, men det forutsetter vel 12mndr, men hva skal man med den om man ikke har kanalpakken fra canal digital=)
    Jeg finner ikke noe slikt tilbud hos canal digital. Dessuten, man trenger ikke abbonnere på canal+ osv. Man kan ta den enkle pakken til 99/mnd der man får Discovery HD, Voom HD og Silver HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thsun
    Nettopp fått hd-dekoderen i hus her. Virker litt plastic fantastic, men bildet var bra.

Er det umulig å få dekoderen til å sende alle kanalene i 16:9/full screen med kun hdmi koblet til tven?

Dette gjelder vel omtrent halvparten av kanalene i pakka..

Ved å bruke "hd" knappen på fjernkontrollen kan jeg endre bildet til full screen, men denne innstillingen forsvinner så fort man skifter kanal..

Noen forslag bortsett fra å koble analog kabel til tven...?
    Samme problem her, tv'en klarer tydeligvis ikke å skalere signalene riktig når de kommer inn over HDMI. Har ikke lett noe på nettet etter løsning på dette, men det må jo gå an å fikse... Utrolig kjipt i alle fall.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •