HD kanaler på Canal digital Kabeltv i juni - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 185
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Dere som har bestilt HD TV på kabel via CD. Hva slags sendestyrke har dere på kabelen?

Jeg ligger på ca 75. Lurer på om dette er nok til CD's HD sendinger.

Meg bekjent så går vel signalet i en sløyfe gjennom huset. Bor i et rekkehusboretslag og jeg har en avlang flat metalboks på veggen utenfor huset. Antar dette er koblingsboks for kableTV. Litt rart jeg da kun har 75 i signalstyrke?

Har i tillegg 12 Mbit internett fra CD og dette krever vel at jeg har en viss båndbredde? Er det noen sammenheng mellom båndbredde på internett man kan få levert og sendestyrke på kabel TV? Går jo i samme kable inn i huset.
    Hørtes lite ut. Jeg har litt over 150, og sliter faktisk litt med hakking i lyd og bilde spesielt på Premier League HD. Er ikke mye det hakker, men kanskje en gang hvert 2. minutt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD dekoder

Snart får vi flere Hd kanaler, Silver Hd kommer i hvertfall, mulig vi får c More Hd oxo
    og national Geographic .. har fått høre av Cd , at det skjer ting i september

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynner kanskje å ligne på noe nå da, er veldig fan av discovery og national geo. har det ikke også vært snakk om å sende norske tippekamper neste år i hd...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hds

Svt HD og silver Hd Inne
    kommer ikke flere hd kanaler før slutten av året sier cd de skal vurdere hvilke som skal legges ut.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har problemer med kvaliteten på Silver HD? Hos meg rykker bildet, og det er en stygg, grønn boks rundt undertekstene.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Svt HD og silver Hd Inne
    kommer ikke flere hd kanaler før slutten av året sier cd de skal vurdere hvilke som skal legges ut.
    Ligger Svt HD inne på HD pakka til CD kabel-tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool kanaler

selvfølgelig

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å gi litt input om hvordan fremtiden kanskje vil arte seg også i Norge.. Sitter nå i USA og ser på New York Giants vs Dallas Cowboys i HD (amerikansk fotball). Dette er en av 41 HD kanaler som tilbys i det lokale kabelnettet her borte.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool re

klysete å si det her tulling

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne se noen om dette tidligere i tråden, men vet noen hva slags HD signaler canal digital sender ? er 720p / 1080i ? Eller er det forskjell fra kanal til kanal?

øhr.. ok 1080i på alt.. gjelder å lese mer nøye.. mpg4 også.. not bad

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    klysete å si det her tulling
    Jøje meg... Etter mange års aktive deltakelse på ulike fora, er det første gang noen har kalt meg for tulling. Gratulerer Dark, men noen måtte vel være den første.

... Og jeg som i en liten villfarelse trodde dette var interessant for de som følger med på HD diskusjonene. Sorry ;-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Jøje meg... Etter mange års aktive deltakelse på ulike fora, er det første gang noen har kalt meg for tulling. Gratulerer Dark, men noen måtte vel være den første.

... Og jeg som i en liten villfarelse trodde dette var interessant for de som følger med på HD diskusjonene. Sorry ;-)
    Dark er ikke så veldig flink med tegnsetting. Jeg tror (og håper) han sa dette med glimt i øyet ;-)
    At det var "dårlig gjort" å gjøre oss på berget missunnelige på den måten..;-) 41 HD kanaler...:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD HD tuner suger

En kompis av meg har nå gått til innkjøp av HD pakken til CD. Pakken kom å alt ble koblet opp. Den tuneren som CD gir med er den STØRSTE dr****n vi noen gang har sett. Ikka styrer den motor, ikke har den texttv(noen bruker faktisk det ja) osv.. Nå har vi begge invistert i en Ctech 5000 HD combo med universal kortleser innebygd. Den kjører CD kortet uten problemer. PS, Den tar også det digitale bakkenettet til Riks-Tv via vanlig tv antenne. Utrolig flott meny med alt fra text tv, til favorittmapper, kan vise opptil 9 bilder på tv som viser hva som går på 9 kanaler osv. Du kan også koble til ekstern harddisk (NTFS) for opptak via Usb utgangen. Var litt dyr (rundt 5000.-) men er så verdt penga i forhold til CD tuneren, for den står nå på loftet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har egentlig folk betalt for å få dette i hus?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Hva har egentlig folk betalt for å få dette i hus?
    Vet at Canal Digital har HD kampanje nå. Se på deres nettsider. Hele neste års Fotball EM skal sendes i HD, alle 32 kampene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wildman
    En kompis av meg har nå gått til innkjøp av HD pakken til CD. Pakken kom å alt ble koblet opp. Den tuneren som CD gir med er den STØRSTE dr****n vi noen gang har sett. Ikka styrer den motor, ikke har den texttv(noen bruker faktisk det ja) osv.. Nå har vi begge invistert i en Ctech 5000 HD combo med universal kortleser innebygd. Den kjører CD kortet uten problemer. PS, Den tar også det digitale bakkenettet til Riks-Tv via vanlig tv antenne. Utrolig flott meny med alt fra text tv, til favorittmapper, kan vise opptil 9 bilder på tv som viser hva som går på 9 kanaler osv. Du kan også koble til ekstern harddisk (NTFS) for opptak via Usb utgangen. Var litt dyr (rundt 5000.-) men er så verdt penga i forhold til CD tuneren, for den står nå på loftet.

Her rotet det seg inn en tuner for satelitt.

Denne tråden handler om HDTV for kabel-TV.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen anelse om når HD blir klart over kabeltv for oss som ikke bor i Oslo lengre? (Trondheim).

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte akkurat kundeservise med samme spørsmålet og han jeg snakket med sa at de dre å oppdaterte sendestansjonene over hele norge nå og at det skulle bli lansert HD dekodere for hele landet den 1. Oktober. Mulig at Trondheim og lengre nordover blir litt senere sa han, men på papiret skulle det bli klart den første.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte kundeservice nå i kveld og han jeg snakket med mente at HD kanalen ville bli tilgjengelig i Trondheim fra 1.oktober. Ser at i dag så har Canal + kanalene skiftet navn og at HD kanalene ligger i nettet også i Trondheim. Hvordan er bildekvaliteten hos dere som allerede har HD kanalene, kan de sammenlignes med HD DVD er det like bra bilder? Og hvordan blir fotball sendingene, mener å ha sett HD bilder av fotball for lenge siden demonstrert i butikkene og da ble jeg helt satt ut av bildekvaliteten, men dette var jo demo av HD i butikkene? Hva koster det ekstra når man fra før har total pakka til Canal+?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Ringte kundeservice nå i kveld og han jeg snakket med mente at HD kanalen ville bli tilgjengelig i Trondheim fra 1.oktober. Ser at i dag så har Canal + kanalene skiftet navn og at HD kanalene ligger i nettet også i Trondheim. Hvordan er bildekvaliteten hos dere som allerede har HD kanalene, kan de sammenlignes med HD DVD er det like bra bilder? Og hvordan blir fotball sendingene, mener å ha sett HD bilder av fotball for lenge siden demonstrert i butikkene og da ble jeg helt satt ut av bildekvaliteten, men dette var jo demo av HD i butikkene? Hva koster det ekstra når man fra før har total pakka til Canal+?
    Fikk inn kanalene her i Trondheim i dag. Ser bra ut. Er jo bare 720p, så har et lite stykke opp til full BlueRay/HDDVD.

Alle HD-kanalene skal være inkliudert med Canal+ Total, men klarer ikke dekryptere annet enn SVT HD og Canal+ Film HD med abonnementet mitt i dag.

Får gi det en dag eller to før jeg tar en telefon til kundeservice. Håper jeg får de ekstra kanalene selv om jeg ikke spesifikt har bestilt HD-dekoderen.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •