HD kanaler på Canal digital Kabeltv i juni - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 185
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kanaler i hd

Ja National Hd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite info fra CD

jeez... bestilte nettopp HD-dekoder, og hun på kundeservice skulle begynne å selge meg HD-kanalene til Canal + selv om jeg har Total Pakka. Etter at hun (!) leste seg gjennom hjemmesiden til CD, med litt høytlesning fra undertegnede, kom vi til slutt frem til at Sport og Film HD er inkludert....

Det er jaggu meg ikke lett å bli klok hva som stemmer.
    Jeg har vært kunde i over ett år (langtidsabbonement), betyr det at jeg får også Canal + Sport HD OG Film HD gratis? Eller bare sistnevnte?

:-D

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må tegne bindingstid for å få +sport gratis om jeg ikke er helt på tur.

Hvor i landet befinner dere som har bestillt hd-pakka? Jeg prata med forhandlerkonsulenter i trøndelag, de sa september her oppe .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Hd for oss dedikerte

er nok redd du må vente en stund Kun Tigerstaden, Bærum og Akershus som kan ta inn hd enda fra Cd

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har Canal+ Sport HD og den nye HD boksen: Hvordan er kvaliteten på fotballkamper (eller sportssendinger generelt)? Jeg sliter litt med kvaliteten på de-interlacingen med FireDTV og DVBViewer. Særlig nærbilder blir dårlige. Bruker MainConcept h264 decoder, men gjelder også alle de decoderne andre jeg har prøvd. TVen støtter 720p og 1080i, men ser ikke noe forskjell på kvalitet om jeg prøver det ene eller det andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digitals coming Soon HD

Hei.

Takk for god tilbakemelding.
    Vi har som sagt en spennende høst i vente, for det er mye forvirring rundt dette nye Riksnettet.
    Flere som har antenne på taket syntes det er ille å måtte betale kr. 702,- i kortavgift pr. år for å få TV2.
    Vi vil øke antall HD kanaler, for vi har mer kapasitet i nettet, det er jo det som er den store fordelen med et digitalt nett.
    Foreløpig er vi litt forsiktige, men fra 1 September, når det braker løs, vil vi nok komme med nyheter vi også.

Mvh

Mari Hovde
    Canal Digital Kabel TV AS
    Gladmelding for oss med HD

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei.

Takk for god tilbakemelding.
    Vi har som sagt en spennende høst i vente, for det er mye forvirring rundt dette nye Riksnettet.
    Flere som har antenne på taket syntes det er ille å måtte betale kr. 702,- i kortavgift pr. år for å få TV2.
    Vi vil øke antall HD kanaler, for vi har mer kapasitet i nettet, det er jo det som er den store fordelen med et digitalt nett.
    Foreløpig er vi litt forsiktige, men fra 1 September, når det braker løs, vil vi nok komme med nyheter vi også.

Mvh

Mari Hovde
    Canal Digital Kabel TV AS
    Gladmelding for oss med HD
    Det blir ingen kortavgift for TV2 i første omgang. Det blir gratiskort.
    I det digitale bakkenettet er det IKKE noen kortavgift for TV2 før TV2's konsesjonen for sending i analogt bakkenett går ut i 2010.
    Nettprat - Svarte om digital-TV

Sitat:
    "RiksTV: Det er ingen kortavgift for TV2, lokal-TV eller Åpen Kanal. Det er ingen begrensning på hvor mange slike kort en familie kan ha. Slik blir det i alle fall frem til 2010. Hva som skjer etter dette er ikke bestemt. Vennlig hilsen Christian B "

Det kan fortsatt bli gratiskanaler etter 2010 siden vår kulturminister har luftet tanken om å lyse ut en slik konsesjon.

Det skal også to nye signalpakker(2010) ut på anbud så det er ikke godt å si hva som skjer etter 2010.
    Legger press på Ntv - Medier - Kampanje.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Re

mye rart jeg skal høre

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

inntrykk av cd-digital dekoder

har hatt CD digital-dekoderen i hus en uke nå, og kan gi noen tilbakemeldinger for de som enten har tenkt å vente litt eller vente pga. utbygging.

som vanlig har du gratis smugtitt på en rekke kanaler som du ikke har i abb. ditt. det gjelder f.eks. hd-pakken som koster 99,- per mnd ekstra (per i dag voom hd og discovery hd) - i tillegg til tv 1000 og mye annet som du kan kose deg med den første uka eller så.

etter å ha sett litt på de to nevnte hd-kanalene, er det liten tvil om at 1080i er nok til å gruse de analoge tv-signalene og kvaliteten er fantastisk, spesielt på noen av discovery-programmene.
    i tillegg har canal + film og + sport en del snacks å by på, selv om det ikke er premier league-sesong riktig enda. noen kamper fra i fjor er nok til å overbevise om at fotball i 1080i vil tilfredsstille de aller fleste. mitt eneste problem er at tv`en min (sony 2000w) er litt for ivrig til å blåse et par farger (rødt, grønt, cyan spesielt) slik at jeg føler jeg trenger briller for første gang i mitt liv....
    det er sikkert en konsekvens av hd-bilder; at alt virker så mye skarpere (og er det) at øynene rett og slett får kjørt seg på en helt annen måte ("fem ganger skarpere bilder....").

voom hd er en bra kanal som jeg visste lite om på forhånd, og om du er interessert i spill (de viser masse lange sendinger med gjennomgang av spill som god of war II), mote eller kjendissladder, er det verdt en titt.

canal + film har vist mye wallander (uten 5:1 surround), rome (med surround) og lekre filmer som f.eks. den dykkerfilmen med jessica alba (som jeg ikke husker navnet på i farten). ser virkelig lekkert ut!

ved selve installeringen er det et par ting som jeg får følelsen av at flere her enten har opplevd eller har slitt litt med: når du får pakken i posten (to virkedager etter bestilling sånn cirka), så må du jobbe litt med å få frem alle kanalene du skal ha.
    til høsten funker automatisk innstilling av kanaler står det i følgebrevet, men frem til da må du selv stille inn en del - og sette på tv3 (som det står i instruksjonen du får med) en time eller mer for å tune alle kanalene du skal ha.
    selv etter det, tok det et par dager før de siste 1/4 av kanalene jeg abbonnerer på dukket opp på magisk vis, etter et par restarter og mye jukking frem og tilbake. men nå har jeg alt jeg skal ha, og mer til av kanaler.

det er bare å glede seg til tippeligaen kommer i hd neste sesong, og at canal digital leverer flere hd-kanaler fra og med 1. september enn de fire som eksisterer per i dag.

selve dekoderen er bedre enn fryktet i forhold til menyer og brukerfunksjonalitet. det som kan bli bedre er epg (for lite programinfo å få på en del kanaler per nå - noen kanaler viser bare info på to programmer daglig, en del alt et døgn frem i tid med fyldig omtale), du må rette fjernkontrollen rett mot boksen (som forrige generasjon sagem) og tekst-tv er litt for treig i forhold til tv`ene.

alt i alt; en svak 8 av 10 fra meg etter en uke for canal digitals hd-dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at HD kanalene ser sinnsykt bra ut på min Pana 42PX70.

Jeg har ingen probelmer med fotball og nærbilder, som neo2001 beskriver, det ser bare veldig bra ut. Spesielt noen programmer på Discovery HD er helt rått.

Dekoderen er rask og generelt god funksjonalitet, men minus for at fjernkontrollen må siktes med og at EPG ikke er helt god (viser noen ganger feil program og kan ha litt lite info)

Konklusjonen er at jeg her veldig fornøyd, med både TV'n og dekoderen.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gaaaah, hvorfor kan ikke CD få bygd ferdig i trondheim NÅÅÅ. Dere gjør meg jo gal her jeg sitter. Tven er på plass, anlegg er satt opp, men dekoder? Nope....

Jaja, kan jo bare glede meg da .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Hd

du må nok vente , til riks-tv er utbygget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i all verden har riks-tv å gjøre med utbyggingen av HD-TV i Trondheim?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Dark
    du må nok vente , til riks-tv er utbygget.
    Denne tråden er nå blitt et sammensurium av CD HDTV og Riks-TV???
    Riks TV må tas vekk herfra fordi RiksTV er ikke har noe i HDTV diskusjonen å gjøre.
    Det er langt frem dit.
    Stølen

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Er det sånn at alle kanalene kommer i HD, eller det bare Canal + sport og film HD? Har i dag digitalkabeltv og gidder ikke å betale 2500kr for kun å få de få kanlene som HD.

Er det mulig å bruke en annen tuner enn den Canal+ selger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå koster HD-mottakeren 990,- Så da tok jeg sjansen og bestilte det,er spent på hvordan HD kanalene blir:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Er det sånn at alle kanalene kommer i HD, eller det bare Canal + sport og film HD?
    Nei, det er bare et fåtall kanaler som sender i HD. Jeg har ikke CD selv, så jeg vet ikke nøyaktig hvilke kanaler du får i HD, men det blir definitivt ikke alle.

Saken er den at det er ikke så mange kanaler som i det hele tatt sender HD-signaler, og jeg tror ikke vi vil se at samtlige kanaler (eller i det minste de aller fleste) tilbyr sendingene sine i HD på mange, mange år ennå. Husk at et HD-signal krever godt og vel tre ganger så mye båndbredde som et vanlig signal. TV-selskapene sitter dermed valget mellom å sende én kanal i HD eller tre kanaler i SD. Med tanke på at fryktelig mye av materialet som sendes på nisjekanaler ikke en gang er tilgjengelig i HD, tror jeg ikke de synes dette valget er spesielt vanskelig

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beatz
    Nå koster HD-mottakeren 990,- Så da tok jeg sjansen og bestilte det,er spent på hvordan HD kanalene blir:-D
    Hvor fikk du det fra? Det står ikke noe om det på nettsidene, og når jeg ringte kundeservice sa de at det kostet 2490,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hvor fikk du det fra? Det står ikke noe om det på nettsidene, og når jeg ringte kundeservice sa de at det kostet 2490,-.
    hm,rart. Men her er linken Bestill komplett HD-parabolanlegg fra Canal Digital - fritt tilsendt (Canal Digital)
    Tror kanskje prisen er bare for de som skal bli kunde i CD,men ikke for de eksisterende kundene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beatz
    hm,rart. Men her er linken Bestill komplett HD-parabolanlegg fra Canal Digital - fritt tilsendt (Canal Digital)
    Tror kanskje prisen er bare for de som skal bli kunde i CD,men ikke for de eksisterende kundene.
    Det er for parabol. Det gjelder ikke kabel-tv.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •