HD kanaler på Canal digital Kabeltv i juni - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 185
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

@ ullevål

Jeg har en spiltter på innsignalet. Med den så detter signalstyrken til 121-123.
    Da sliter jeg veldig med alle HD kanaler, untatt movie HD. Vet ikke om dette har med HD formatet (mpeg2/mpeg4) som kanaler blir kjørt i.

Men med forsterkeren har jeg ingen problemere og har bra signal uten etterslep på HD kanalene. Har sett noen gang at jeg mister sport HD hvis jeg kjører uten splitter og antenneforsterker. Da ligger signalet jevnt på 127 i styrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny hd-dekoder idag. Når jeg starter den opp uten å endre på frekvensen ligger signalstyrken på 76. Endret den deretter ifølge bruksanvisningen (frekvens 466 000, symbolrate 69 500, modulasjon 256), men da datt signalet ned til 0 Fikk beskjed om å ringe kundeservice, men de kunne ikke hjelpe meg. De skulle heller sende en teknikker som kommer om et par dager.. Arg, skal ikke være lett!

Edit: 76 i signalstyrke er tydeligvis veldig lite! Dette er jo med feil frekvens, men er det hva jeg kan forvente at signalstyrken vil ligge på med riktig frekvens også? Eller det ikke nødvendigvis en så tydelig sammenheng her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da fikk jeg også tilsendt ny hd-dekoder.
    Som jeg trodde løste ikke dette problemet.
    Alt som før.
    Greit nok at jeg ikke kan få hd-kanalene før ny kabel er på plass, men at boksen ikke kan søke automatisk og lagre alle andre kanaler er bare patetisk.

Da blir det bare å koble opp denne gamle dekoderen i stua igjen.
    Når de kommer med ny kabel er det ingen på suport som kan svare på.
    De kommer vel mitt i ferien skal du se (da ingen er her slik at de ikke får lagt kablen helt inn uttaket)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello friends..

I came from outside of Norway.
    I would like to get your help for my understanding HD service in Canal Digital Cable network as follows;

1. HD services like Canal+ Sport HD are being broadcasted on cable network, or just its preparing stage?
    2. If it is being broadcasted now, MPEG-2 or MPEG-4?
    3. If it is being broadcasted now, what's the resolution? 720p and 1080i?
    4. What is the frame per second (such as 50Hz/s)?
    5. I heard HD services on satellite network are encoded in MPEG-2, and CD is planning to covert it to MPEG-4 soon. Have you heard when?
    6. Who is making HD decoder for CD's cable network?

Please kindly help me...

mmartin

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ullevål

Så vidt jeg forstår så får man et nytt Smartkort med HD dekoderen. Hvis det er tilfelle, har du mulighet til å prøve det ut på din gamle dekoder ? Er interesert å finne ut om det nye kortet virkelig er låst til HD dekoderen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmartin
    Hello friends..

I came from outside of Norway.
    I would like to get your help for my understanding HD service in Canal Digital Cable network as follows;

1. HD services like Canal+ Sport HD are being broadcasted on cable network, or just its preparing stage?
    2. If it is being broadcasted now, MPEG-2 or MPEG-4?
    3. If it is being broadcasted now, what's the resolution? 720p and 1080i?
    4. What is the frame per second (such as 50Hz/s)?
    5. I heard HD services on satellite network are encoded in MPEG-2, and CD is planning to covert it to MPEG-4 soon. Have you heard when?
    6. Who is making HD decoder for CD's cable network?

Please kindly help me...

mmartin
    1. Its being broadcasted. The cable HD service has launched
    according to Canal Digitsal webpages and press release.
    CANAL+FILM HD
    CANAL+SPORT HD
    Discovery HD
    Voom HD

Nat Geo HD is not mentioned in the press release, it might or might not be included.

2. All Canal Digital HD services on satellite is now MPEG4. Its probably exactly the same signal as Canal Digital HD on satellite.

3. All services is 1080i including Canal+SPORT HD .According to info on Canal Digital Web it is up to the broadcaster and not Canal Digital to select interlace or progressive format.

4. 25 frames per second , 50Hz ( 50p is also supported according to CD info)

5. CANAL+FILM HD changed from MPEG2 to MPEG4 last week.

6. Sagem

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd pakke

Jess da alt virker her ingen feil heller, Korte fulgte med, prima Canal digital, de har sjekket kortet for meg, alt stemmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd og spdif

Hvodan kobler jeg lyd fra Spif til anlegget mitt , fra Dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne i dag jeg også. Første intrykket var alt annet enn bra. Boksen veide vel omtrent like mye som en tom melkekartong og byggekvaliteten virker veldig crappy.

Inntrykket ble derimot litt bedre etter oppkobling. Den virker en del raskere enn min gamle C1201CX (eller hva den het igjen...som uansett sluttet å virke her om dagen), og grafikken var jo faktisk ikke så værst.

Innstalleringen gikk heldigvis smertefritt. HD-kanalene er jo utvilsomt pene å se på. Gleder meg til ny PL sesong!

VOOM og Discovery HD fikk jeg av en eller annen grunn ikke dekodet. Disse skal vel være med i HD-pakken?

Litt kjipt at boksen scalerer SD på HDMI. Har en liten følelse av at TV'n har noe bedre elektronikk til å ta seg av den jobben. Blir jo også en dobbelskalering når bildet først skal opp til 1080 og deretter ned til TV'n sin naturlige oppløsning.

Prøve å koble til scart i tillegg for å bruke denne på de vanlige kanalene, men da ble bildet veldig dårlig. Virker som det kun sendes composite på scart når boksen er i "HD modus". La også merke til at valget mellom RGB og PAL(?? regner med at de mener composite) forsvant når HD ble aktivert i menyen.
    Noen som vet noe mer om dette?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koveraasen
    Fikk denne i dag jeg også. Første intrykket var alt annet enn bra. Boksen veide vel omtrent like mye som en tom melkekartong og byggekvaliteten virker veldig crappy.

Inntrykket ble derimot litt bedre etter oppkobling. Den virker en del raskere enn min gamle C1201CX (eller hva den het igjen...som uansett sluttet å virke her om dagen), og grafikken var jo faktisk ikke så værst.

Innstalleringen gikk heldigvis smertefritt. HD-kanalene er jo utvilsomt pene å se på. Gleder meg til ny PL sesong!

VOOM og Discovery HD fikk jeg av en eller annen grunn ikke dekodet. Disse skal vel være med i HD-pakken?

Litt kjipt at boksen scalerer SD på HDMI. Har en liten følelse av at TV'n har noe bedre elektronikk til å ta seg av den jobben. Blir jo også en dobbelskalering når bildet først skal opp til 1080 og deretter ned til TV'n sin naturlige oppløsning.

Prøve å koble til scart i tillegg for å bruke denne på de vanlige kanalene, men da ble bildet veldig dårlig. Virker som det kun sendes composite på scart når boksen er i "HD modus". La også merke til at valget mellom RGB og PAL(?? regner med at de mener composite) forsvant når HD ble aktivert i menyen.
    Noen som vet noe mer om dette?
    Går ut fra at dette fungerer likt som på Sagem HD satellittmottageren til Canal Digital. Den sender ikke ut RGB når mottageren er tilkoblet TV via HDMI. Mener jeg har fått ut RGB ved å reboote mottageren uten HDMI tilkoblet men er ikke helt sikker. Den gir hvertfall ut RGB når HD utgang er deaktivert i menyen.

VCR scart kan settes til alltid å sende ut S-video og det er jo bedre enn composite.

Jeg har testet en mottager som gir ut SD over DVI. Med min Pioneer 507XA så blir det betydelig bedre bilder med oppskalering til 1080i i mottageren i stedet for oppskalering i Pioneer'en. Antar at SD over HDMI først og fremst er en fordel dersom man har en videoprosessor til 20000++

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du stilt inn alt som stod, i brevet ?
    vær klar over at canal digital kan ha satt en dato. til abbonementet ditt , så hvis du fikk dekoderen for tidlig, åpnes ikke HD kanalene før den fastsatte dagen,
    Husk du må la den oppdatere seg på tv3 ca 1 time oxo .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Har du stilt inn alt som stod, i brevet ?
    vær klar over at canal digital kan ha satt en dato. til abbonementet ditt , så hvis du fikk dekoderen for tidlig, åpnes ikke HD kanalene før den fastsatte dagen,
    Husk du må la den oppdatere seg på tv3 ca 1 time oxo .
    Det som står i brevet fra CD om at dekoderen skal stå på TV 3 for oppdatering er feil. Den skal stå på kanal 50 (TV 1000) uansett om du har TV 1000 eller ei. Det er riktig at kanalene ikke aktiviseres før en gitt dato. Dette er pga. at folk ikke er like raske med å hente pakken på posten. Det er bare å ringe CD support så aktiviserer de kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello,

mmartin (a new man to Norway) again.

How about HD service in another cable network GET?
    Is there any HD service there?
    If not, is there any announcement for the plan or schedule for HD service from the company?
    Can we get HD STB or HD PVR directly from GET?

Thank you for making me clear in advance.
    mmartin

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Not yet, no.

If not, is there any announcement for the plan or schedule for HD service from the company?
    I don't think there's been an official announcement. However, if you ask representatives from Get, they'll answer that it's coming "this autumn" or "before christmas". I expect Get to make an official announcement a couple of weeks before RiksTV launches their service.

Presumably. Get hasn't allowed the use of generic STBs so far, so I doubt this'll change now.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello,

mmartin (a new man to Norway) again.

Thank you for making me clear in advance.
    mmartin
    Get has earlier this year declared that before christmas 2007 they will have about the same amount of hd-channels and offers as canal digital now has. So nothing specific, other than that they will deliver HD-content before 2008.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå Toshiba HD-DVD, billigmodellen med 1080i, og Canal Digitals kabel dekoder.

Så langt er erfaringene at HD-TV ser bra ut på min 55" full HD Sony SXRD bakprojeksjons TV, men når det gjelder SD kanaler, er bildet fra Canal Digitals Sagem boks bare ræva. Det ligner ikke grisen.

Eneste kanalene som ser bra ut fra den boksen er HD kanalene - resten er bedre å se på på analog kabel TV og la TV'n min skalere opp til 1080 selv. Men bildene fra Toshibaen på feks King Kong på HD DVD er bedre enn bildene fra CD på f.eks. HD filmkanalen, selv om begge er 1080i.

Har prøvd å la kabelboksen sende ut 720p men det ble ikke stort bedre. Det som i tillegg er helt sprøtt er at rødfargene flyter og er jævlige selv om man bruker HDMI kabel! Det er som å være på scart da man kjørte komposite signalet istedenfor rgb...

Så nå bruker jeg HD boksen bare for å se på 1-2 HD kanaler og kanaler som ikke er tilgjengelig i analogt nett, og ser SD på analog kabel når jeg kan!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt status fra min side. Som fortalt litt før fikk jeg HD pakken kjøpt på eksisterende SmartKort uten å gå for hele dekoder pakken. Fikk ikke dette til å virke på min eksisterende FloppyDTV C/CI server løsningen. Dvs, HD kanalene var fortsatt indikert som kryptert.

Selv om jeg ikke trengte HD dekoderen så gikk jeg til innkjøp av den, pluss et nytt SmartKort. Da fikk jeg i alle fall alt som trengtes for å feilsøke. Når jeg fikk pakken virket fortsatt ikke HD kanalene med CD sin HD dekoder. Testet begge kort. Ringte support. Fikk bekreftet at eksisterende kort skulle ha kodene. Etter litt frem og tilbake ble vi enige om å flytte HD pakken over på det nye kortet og se om det hjalp. En time etterpå så virket HD kanalene på CD sin HD dekoder. Om jeg noen gang har hatt det aktivert på mitt eksisterende SmartKort eller om det er en teknisk forskjell på nye/gamle kort. Kommer aldri til å få vite.

Så prøvde jeg nytt SmartKort i min FloppyDTV C/CI løsning. Ingen problemer, kunne ta opp dekryptert HD TS strømmer uten problemer med DVBViewer. Så virker ikke som SmartKort er låst til dekoder. Ingen garanti fra min side, men ser ok ut i alle fall.

Resultat. Har nå 2stk FloppyDTV C/CI i min server. Med 2 stk SmartKort. 1 som også takler HD kanaler. Kjører en SageTV løsning. Dvs at jeg nå kan ta opp en kanal, se på en annen, begge med rene MPEG strømmer fra CD. Bortsett fra HD da, som bare virker på et SmartKort. Og så har jeg en HD dekoder jeg ikke bruker :-? Men grei å ha til feilsøkning hvis jeg må ringe CD.

Kostet litt, men happy likevel

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Hd

Silver HD kommer snart, muligens national geographic, den må dere Boikotte de sender ikke full hd,

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Silver HD kommer snart, muligens national geographic, den må dere Boikotte de sender ikke full hd,
    Er det National Geographic du mener ikke sender i full HD ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re Hd

Ja leste det på et sattelitt sted.
    Bobben vi må få flere Hd kanaler, alle , må sende brev mail til Canal Digital..

Canal digital, sa forøvrig at dem regner med at tippeligaen vil komme i Hd fra neste år

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •