HD kanaler på Canal digital Kabeltv i juni - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 185
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hentet min hd-dekoder fra CD på posten idag (Sagem hd103-c), men da jeg koblet opp fikk jeg beskjed om: "missing smart card". Kom ikke videre pga dette, ringte support, men det var ingen som hadde nok kjennskap om hd-dekoderen til å finne ut av det enda. De syns også det var rart at jeg ikke kom inn til menyen selv uten smart card. Det ble prøvd diverse småtriks, men til ingen nytte. Typisk

Må ringe igjen til mandag, da det skal være en fyr der som forhåpentligvis kan nok om dette til å fikse problemet. Ingen andre som har hatt tilsvarende problemer?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thali
    Jeg hentet min hd-dekoder fra CD på posten idag (Sagem hd103-c), men da jeg koblet opp fikk jeg beskjed om: "missing smart card". Kom ikke videre pga dette, ringte support, men det var ingen som hadde nok kjennskap om hd-dekoderen til å finne ut av det enda. De syns også det var rart at jeg ikke kom inn til menyen selv uten smart card. Det ble prøvd diverse småtriks, men til ingen nytte. Typisk

Må ringe igjen til mandag, da det skal være en fyr der som forhåpentligvis kan nok om dette til å fikse problemet. Ingen andre som har hatt tilsvarende problemer?
    Går ut fra at dette er helt likt som på satellitt HD dekoderen til CD siden kabeldekoderen er fra samme produsent. Du får ikke brukt mottageren til noe som helst uten smartkort. Det virker litt merkelig at de ikke har sendt deg smartkort sammen med mottageren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, glemte å nevne at jeg fikk med smart card. Men dekoderen klarer tydeligvis ikke registrere at dette står i. Vet ikke da om det er noe galt med kort/dekoder eller om det er noe annet som CD greit kan ordne fra sine kontorer. Håper ihvertfall at det ikke tar for lang tid å få fikset dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Du må sette dekoderen på frekvens 466000 og QAM 256. Så kan du ta et nytt kanalsøk.
    Takk for svar!
    Dette har jeg prøvd men ved å legge inn disse verdiene får jeg bad-signalstyrke(rød) selv om den ligger på 123.
    Får derfor ikke muligheten til å gå vidre og søke for å legge inn alle de andre kanalene.
    Har ringt kundeservice flere ganger og det er ingen som er kompentente til å kunne svare på noe som helst angående denne dekoderen ennå.
    Virker som de har begynt å sende ut før de i heletatt er klare.
    Det det nå har kokt ned til, er det mulig er feil på hd-dekoderen, noe jeg betviler.
    Får uansett tilsendt en ny.
    Jeg mener om mitt kabelnett ikke er modent for hd-signaler før ny kabel er rullet ut, bør jeg jo kunne bruke hd-dekoderen uten å måtte søke manuelt for hvert kanalbytte utenfor søkte frekvens.

Er det noen som har mottat boksen og har prøvd den ut (kabel)
    Hva er deres erfaringer?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thali
    Ah, glemte å nevne at jeg fikk med smart card. Men dekoderen klarer tydeligvis ikke registrere at dette står i. Vet ikke da om det er noe galt med kort/dekoder eller om det er noe annet som CD greit kan ordne fra sine kontorer. Håper ihvertfall at det ikke tar for lang tid å få fikset dette.
    Er du sikker på at du har satt inn kortet riktig ?
    Gullchip'en på kortet skal vende opp (det står vel også på skjermen så da har du sikkert forsøkt det allerede).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +
    Sitat Opprinnelig postet av ullevål
    Takk for svar!
    Dette har jeg prøvd men ved å legge inn disse verdiene får jeg bad-signalstyrke(rød) selv om den ligger på 123.
    Får derfor ikke muligheten til å gå vidre og søke for å legge inn alle de andre kanalene.
    Har ringt kundeservice flere ganger og det er ingen som er kompentente til å kunne svare på noe som helst angående denne dekoderen ennå.
    Virker som de har begynt å sende ut før de i heletatt er klare.
    Det det nå har kokt ned til, er det mulig er feil på hd-dekoderen, noe jeg betviler.
    Får uansett tilsendt en ny.
    Jeg mener om mitt kabelnett ikke er modent for hd-signaler før ny kabel er rullet ut, bør jeg jo kunne bruke hd-dekoderen uten å måtte søke manuelt for hvert kanalbytte utenfor søkte frekvens.

Er det noen som har mottat boksen og har prøvd den ut (kabel)
    Hva er deres erfaringer?
    Jeg har en slik dekoder og den fungerer helt fint. Jeg har 3 antennebokser i leiligheten som er seriekoblet. Når jeg koblet den til boks nr 2 fikk jeg for dårlig signal som du beskriver. Måtte koble dekoderen til den første antenneboksen (uten T-stykke). Det virker som om dekoderen er kresen på signalene. Helt enig i din karakteristikk av supporten hos Canal digital.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool HD pakken

Hei hvor lang tid tok dere før dere fikk pakken i posten?
    venter på Hd her, del litt med oss andre

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ullevål
    Takk for svar!
    Får derfor ikke muligheten til å gå vidre og søke for å legge inn alle de andre
    Sjekk dine interne kabler, ikke bruk T-ledd eller la signalet gå igjennom andre komponenter. Koble direkte fra ditt vegguttak til boksen, hvis du trenger å få signalet videre kobler du dette fra boksens RF out.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei hvor lang tid tok dere før dere fikk pakken i posten?
    venter på Hd her, del litt med oss andre
    Jeg bestilte dekoderen 13 juni, men fikk beskjed om at de ikke begynte utsendelse før mandag 18. Jeg hentet den på postkontoret fredag 22.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Er du sikker på at du har satt inn kortet riktig ?
    Gullchip'en på kortet skal vende opp (det står vel også på skjermen så da har du sikkert forsøkt det allerede).
    Hadde gullchip'en opp ja, prøvde for sikkerhetsskyld litt forskjellig, men fikk samme melding uansett. Igår ga CD beskjed om at ny dekoder+smartcard er på vei, de hadde visst hatt endel problemer med hd-dekoderene. Den forrige kom etter et par dager, så håper på å motta ny imorgen og at ting fungerer da.

Leste at noen her hadde problemer med for dårlig signalstyrke, håper ikke det er et utbredt problem..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok også min hd-dekoder, men det er feil på den. Den viste bare Error 09 og senere "good", men får ingenting opp på noen utganger. Canal digital sender også meg ny boks. Dårlig kvalitet på disse kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for diverse tips.
    Ser ikke ut til at noe av dette hjelper. Bad signal (rød) tross nivå 123.
    Vel, ny dekoder er på vei.
    Håper jeg i det minste kan bruke den som ordinær dekoder.

Bestilt min noen dager før de begynte å sende ut den 18. og henteseddel ble mottat 19. juni.

Ser ut til at flere her har problemer med denne HD-boksen.
    Er det noen i hele tatt som pr.nå faktisk har fått denne til å funke og kan motta hd-signalene?
    Hva er i så fall deres intrykk?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk boksen 1 dag etter bestilling (rekord?).
    Funger ypperlig, har en signalstyrke på 147, og ingen problemer med å få inn kanaler eller annet.

Bruker bl.a på projektor og jeg mener bestemt at SD signaler også er bedre nå. Boksen oppskalerer signalet... for meg er det bra, tviler på om de med ekstern videoprosessor liker dette særlig. Skulle vært artig å sett en sammenlikning på dette.

Jeg er ihvertfall meget fornøyd... nå er det bare å vente på Liverpool matcher i HD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempe bilde

Etter en litt knoting er dekoderen oppe og går. Kjempe fornøyd med bildet, både på SD og HD. Bare å glede seg til filmer ruller i HD og EM har avspark...

Dekoderen har min anbefaling..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking re hd

Husk det har mye og si hvilken signalstyrke dere får inn, ca sa , flere kan få problemer, dersom ikke den er optimalt på fellesanlegget.

jeg ligger bra an cd sa jeg hadde mere enn, jeg skulle ha, de blei overassket :>

Gleder meg til og få testa dette jeg tenker jeg får det beste signalet og bilde da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signal styrke

Jeg har en antenneforsterker fra Clas Ohlson på kabelen inn i huset. Fra denne kjører jeg direkte til hd dekoder med en kabel på ca. 7 meter. Uten forsterker har jeg ca. 127 i signalsyrke. Men med forsterker har jeg ca. 160.

Må bruke forsterkeren da jeg har en spiltter som fordelere signalet til en annen tv også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ svennis

Jeg har også en antenneforsterker. Kun signalstyrke nivå på 50-60 uten forsterker og 112-130 med forsterker.
    Godtar hd-dekoderen signalene på nivå 127? Eller må over dette for å kunne gå vidre for å kunne utføre kanalsøk?

En kresen boks, dette.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink re

Har 75 jeg uten Signalforsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner man signalstyrken?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MENU - dekoder innstillinger - kanalsøk - signalinformasjon
    Eller se her : Canal Digital sin HD-dekoder for kabel-tv (Canal Digital)

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •