HD kanaler på Canal digital Kabeltv i juni - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 185
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Raggiss
    Det er nå også kommet litt info og ett par bilder av tuneren på CanalDigital sine sider...

Canal Digital sin HD-dekoder for kabel-tv (Canal Digital)

edit: utifra filnavnet på bildene, ser det ut til at det er Sagem som er produsent.
    Ah, annen dekoder enn den som har fått slakt hittil? Det kan jo enten bety noe positivt, eller at vi får en dekoder med bugs :P

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Ah, annen dekoder enn den som har fått slakt hittil? Det kan jo enten bety noe positivt, eller at vi får en dekoder med bugs :P
    Det er samme boks (dvs. Sagem) bare i DVB-C variant med litt annen design. Menyer osv. er helt likt i følge Canal Digital sin HD-dekoder for kabel-tv (Canal Digital)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD sendinger i september? Trudde det var digitalTV som kommer først og at HDTV kommer seinere. Noen få kanaler kommer med HD sendinger, men ikke med full HD med en gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    HD sendinger i september? Trudde det var digitalTV som kommer først og at HDTV kommer seinere. Noen få kanaler kommer med HD sendinger, men ikke med full HD med en gang!
    Digital TV på kabel er det noen år siden ble introdusert, og det er vel ennå lenger siden det kom via satelitt. Men når det gjelder bakkenett, blir det først digitalt nå, dvs. at man kan ta inn med en antenne inn eller ute.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Digitaltv og hd-tv er to helt forskjellige ting.

Digitaltv har vi hatt i flere år i norge, parabol var først ute tidlig etter 2000 om jeg ikke husker feil. Digitaltv over kabel kom for et par år siden.

Så har vi det digitale LUFT(Bakke)nettet, som oppgraderer alle de som sitter med bordantenner til digitalt og flere kanaler i dag.

MEN - dette har NULL med hdtv å gjøre, bortsett fra at man ikke kan få HD-kanaler uten å først ha digitaltv også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering. Må utrolig nok gi en takk, med forbehold, til CD som har gitt meg 'hd pakken' (Discovery HD + Voom HD) på eksisterende kort, uten å måtte kjøpe dekoder eller få nytt kort. MEN, før flere løper å prøver å få til dette. Jeg gjør dette på eget ansvar, jeg får jo ikke noe support siden jeg ikke har offisiell dekoder. Mitt valg, og aksepterer det.

Og allerede sliter jeg Dvs, har noen utfordringer. Men det er jo litt av gleden med dette, prøve å få det til å virke, kjøre huet i veggen, prøve litt til, ...

Kort fortalt. Har en FloppyDTV C/CI tuner i en server. Conax CAM 4.00e. Og kortet fra CD. Driver nå å prøver ut litt med DVBViewer. Skal komme med litt mere info når jeg har bedre oversikt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette på dvbnetwork.eu

Is it enough to have "Conax CAM" to view HDTV mpeg-4 channels (if they will be)? Or I'll need for egsample "Conax MPEG4 NP4 Neotion Processor HDTV" CAM?
    If you want to receive HDTV (MPEG4), you should use the Conax MPEG4 Neotion, which also supports MPEG2.
    Noen som vet noe mer om dette? Trodde ikke forskjellen på MPEG2/4 lå i CAM-modulen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Noen som vet noe mer om dette? Trodde ikke forskjellen på MPEG2/4 lå i CAM-modulen?
    Er enig i det. Ut fra denne beskrivelsen av produktet på DVBSHOP:
    - Conax MPEG4 NP4 Neotion Processor HDTV
    Pluss beskrivelse av NP4 fra Neotion:
    - NEOTION - Processors
    Så virker det som dette er en løsning hvor CAM'en inneholder nok logikk til å konvertere en H.264 strøm on-the-fly til MPEG-2, slik at eldre (nesten alle i dag) TV'er med CAM slot + MPEG-2 dekoder i TV kan takle H.264.

Det eneste jeg stusser på er at produktet på DVBSHOP 'bare' koster 56€. Skulle tro at slik logikk ville koste mere. Og jeg er passe imponert hvis det chip'et Neotion har lagd ikke krever mere strøm og generer lite varme til å være inne i CAM kortet. Men det virker som det er det de skryter av.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja! Takk for oppklaringen. Da må det være andre grunner til at jeg ikke får inn MPEG4 kanalene

Prøvde å kontakte kundeservice og spørre om å få kjøpe bare det nye kortet, hvis det var det som trengtes for å få tilgang til kanalene. Men neida... Måtte kjøpe hele pakka hvis jeg skulle se HD... De sa også noe om at det nye kortet er parret med tuneren, og at det derfor ikke ville virke på en "ikke-sertifisert tuner"...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg koblet opp CD's HD-dekoder i går.
    Stor var skuffelsen under installasjonen da kun fem kanaler ble funnet!
    Etter mye om og men ser det ut til at mitt kabelnett hvor jeg bor allikevel ikke er ferdig utbygd for HD!
    De skal rulle ut ny kabel nå i sommer.
    Min tanke er da å bruke HD-dekoderen som en ordinær digital dekoder inntil kabelnettet står klart.
    På min andre ordinære dekoder er det mulig å scanne etter programmer fra f.eks. 150250 til 436500. Denne muligheten ligger ikke inne i HD-dekoderen.
    Du kan kun scanne på en gitt frekvens, f.eks. 354000. Håpløst!!

Er det noen vei rundt dette?
    En ny software i anmarsj som lar deg legge inn mulighet for å søke i et helt frekvens område?
    Finns det en frekvens som fanger opp de fleste kanaler, eller mikse litt på frekevns, symbol rate og modulsjon (qam) som gir de ordinære kanaler inntil kablenettet endelig står ferdig?

Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd litt av hvert. Ikke noe endelig resultat. Virker som det er 3 muligheter, kortet mitt har ikke fått nødvendige koder får å dekryptere HD kanalene, det er ikke mulig å dekryptere HD kanalene med eksisterende kort, et eller annet i mitt oppsett hw/sw fikser ikke dekryptering av HD kanalene.

Her er hva jeg bruker får å teste (hw/sw):
    - Windows XP SP2
    - FloppyDTV C/CI (Firmware: 1.28 / BDA Driver: 4.8 )
    - Conax CAM 4.00e (CAS5)
    - DVBViewer 3.6.1.20

Er litt mye å oppsummere alt. Det som viser best hva som skjer er at jeg bruker DVBViewer til å se på / ta opp TS strømmene fra HD kanalene. Spesifikt prøver jeg veldig mye på Discovery HD. På krypterte kanaler gir DVBViwer en (*) på slutten av navnet nede i 'status bar', virker som denne forsvinner når ting virker ok. Er i alle fall slik på andre kanaler jeg har tilgang til. På Discovery HD firsvinner ikke denne uten videre hos meg. Men jeg har med noen vendinger fått det til, og da indikerer DVBViewer en datastrøm på rundt 15mbit/s. Har tatt opp dette til en raw TS fil. Prøvd å analysere denne med flere demux programmer (ProjectX & XMuxer Pro). Men kan ikke få ut noe fornuftig video av den.

For meg er dette mer eller mindre bare et eksperiement for å teste ut H.264 for å få kunnskap. Så inntil videre tar jeg det med ro og ser om noen oppdateringer av software kan løse opp noe. DVBViewer har en lukket beta test på neste versjon, og FireDTV + CI endringer er nevnt i den, så kan hende det er noe der. Tar likevel gjerne imot forslag til ting å teste. Men så lenge jeg ikke kan feilsøke mot noe som garantert skal virke, så er det litt tricky.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd hos canal digital

Hvilke dekodere kan jeg bruke på Kabel, vil gjerne slipep Cd sin dekoder
    jeg vurderer å abbonere på hd hos cd.

jeg har en Hdtv og et denon anlegg med 3 hdmi innganger

hvordan kobler jeg opp Hd dekoderen da?

og en stk hdmi kabel foreløpig , trenger hjelp vil ha hd takk for bryet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal ta å lage deg din egen tråd jeg, da får du bedre og mer oversiktlige svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd hos canal digital

Jeg har bestilt Gleder meg mere enn unga på juleaften :>

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitaltv og hd-tv er to helt forskjellige ting.

Digitaltv har vi hatt i flere år i norge, parabol var først ute tidlig etter 2000 om jeg ikke husker feil. Digitaltv over kabel kom for et par år siden.

Så har vi det digitale LUFT(Bakke)nettet, som oppgraderer alle de som sitter med bordantenner til digitalt og flere kanaler i dag.

MEN - dette har NULL med hdtv å gjøre, bortsett fra at man ikke kan få HD-kanaler uten å først ha digitaltv også.
    Å har vi det, har vi ikke hatt digitaltv en i flere år som du sier, men dekoderne har jo bare hatt rgp kabel ut. Er ikke det analogt?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalet sendes analogt den siste meteren nå ja. Før, så ble signalet sendt analogt flerfoldige kilometer, nå sendes det digitalt helt fram til rett under tv'en din.

Altså, digital-tv, iallefall de facto i norge. (Eller hvordan man nå sier det). Selv om det teknisk sett ikke er digitalt 100% hele veien - så er betegnelsen "digital-tv" som man bruker i hele verden det at signalet sendes digitalt helt fram til stua di, til dekoderen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalet sendes analogt den siste meteren nå ja. Før, så ble signalet sendt analogt flerfoldige kilometer, nå sendes det digitalt helt fram til rett under tv'en din.

Altså, digital-tv, iallefall de facto i norge. (Eller hvordan man nå sier det). Selv om det teknisk sett ikke er digitalt 100% hele veien - så er betegnelsen "digital-tv" som man bruker i hele verden det at signalet sendes digitalt helt fram til stua di, til dekoderen.
    Selv om den siste meteren er analog så er det stor forskjell fra analogsendt TV over eter eller kabelnett. Analogsent TV har mye dårligere kvalitet enn RGB fra en digital dekoder(forutsatt at det benyttes høy nok bitrate..). Analogsendt TV vil pga. båndbredde i beste fall tilsvarer en horisontal oppløsning på 540 punkter. I praksis er det trolig enda lavere og så vil det være problemer med analog støy.

Jeg har testet standard definisjon RGB og DVI og jeg sliter med å se noen forskjell. Forskjellen mellom composite video fra analogt bakkenett/kabelnett og DVI vil selvfølgelig være stor (akkurat som forskjellen mellom composite og RGB).

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, det er også riktig. Jeg skrev det jeg skrev mest fordi noen nekter å tro det er "digital-tv" bare fordi det er rgb-signal siste meteren .

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at jeg kan se Canal+ Film HD på dagtid, når det er ukryptert. De har visstnok switchet til MPEG4 nå. Så kombinasjonen FireDTV og H264 (jeg brukte Cyberlink codec'en) med Canal Digital sine HD-kanaler skulle funke helt fint, dersom man har riktig abonnement. Takk til Bobben for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ullevål
    Da fikk jeg koblet opp CD's HD-dekoder i går.
    Stor var skuffelsen under installasjonen da kun fem kanaler ble funnet!
    Etter mye om og men ser det ut til at mitt kabelnett hvor jeg bor allikevel ikke er ferdig utbygd for HD!
    De skal rulle ut ny kabel nå i sommer.
    Min tanke er da å bruke HD-dekoderen som en ordinær digital dekoder inntil kabelnettet står klart.
    På min andre ordinære dekoder er det mulig å scanne etter programmer fra f.eks. 150250 til 436500. Denne muligheten ligger ikke inne i HD-dekoderen.
    Du kan kun scanne på en gitt frekvens, f.eks. 354000. Håpløst!!

Er det noen vei rundt dette?
    En ny software i anmarsj som lar deg legge inn mulighet for å søke i et helt frekvens område?
    Finns det en frekvens som fanger opp de fleste kanaler, eller mikse litt på frekevns, symbol rate og modulsjon (qam) som gir de ordinære kanaler inntil kablenettet endelig står ferdig?

Takk.
    Du må sette dekoderen på frekvens 466000 og QAM 256. Så kan du ta et nytt kanalsøk.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •